pyknet پيك نت

عرفات
چرا بايد كشته می‌شد؟!
سكوت حكومتی درباره مسموميت عرفات بدست اسرائيل، ناشی از بيم تداعی قتل احمد خمينی است!



سفارت فلسطين در تهران
منطقه آزاد در مرز
اصلاحات و ضد اصلاحات
عبدالله نوری: انتخاب رياست جمهوری، ربطی به من ندارد!
بهزاد نبوی: من به طرفداران رفسنجانی مشورت نداده ام!

روزهای جمعه، بجای پیک نت، "پیک هفته" منتشر می شود. پیک هفته نشریه ایست متنوع، همراه با تصویر و صدا 

هنر و انديشه


مارمولك را
شيخ نشين ها
جدی نگرفتند
!


كنسرت كردی
نه در كردستان
بلكه درتهران!


كتاب جديد
رئيس دانا


گفتگو با
 بهزاد فراهانی
سالن بدهيد
700 نمايشنامه
روی ‌دستمان‌ مانده!


پس از "مارمولك"
نقش
" بز"
درجمهوری اسلامی


ليست سياه
بازيگران
سينمای ايران


پس از 50 سال

به ياد آر

مرتضی

را می گويم


در يك فيلم سينمائی
هديه تهرانی
مادر آيت الله خمينی می شود


مديا كاشيگر:

تكفير عشق

روح كودكان

ما را می كشد


فستيوال

فيلم های كوتاه

در برلين


گفتگوبا علی‌علائی
شاه خاموش
در تهران
به نمايش گذاشته شد


 
درمحافل سياسی جمهوری اسلامی گفته ميشود
پيام " گفتگو با اسرائيل"
تسليم رهبر شده است!

1- هنوز بدرستی معلوم نيست حامل اين پيام كه از امريكا به ايران برده شده چه كسی بوده، اما اذهان سياسی متوجه رئيس كتابخانه ملی امريكاست كه اخيرا بصورت رسمی از ايران ديدن كرد.2-  اصلاح طلبان نگرانند كه جناح راست و بيت رهبری يا با حادثه آفرينی ايران را به كام امريكا بياندازند و يا در سرازيری پذيرش تحكم‌های امريكا و امتيازبخشی هائی كه ادامه دارد سرانجام جمهوری اسلامی را تبديل به "كارگزار امريكا" كنند.3- عبور از كنفرانس شرم الشيخ، كه گفته می‌شود "كنداليزا رايس" آن را رهبری عملی خواهد كرد، به كمينگاه جناح راست جمهوری اسلامی و حاكميتی كه از پشتيبانی مردم محروم شده تشبيه شده است.


مجلس در زندان
متعهدترين نمايندگان مجلس ششم
راهی زندان مافيای قدرت می‌شوند؟

سعيد مطلبی زندانی خواهد شد؟
ناصرزرافشان را از مرخصی محروم كردند

بيانيه!
سمت گيری لبريز از خشم
دانشجويان دانشگاه اصفهان

گفتگوی "سيما مرعشی” با "جوزفا(ژيژی) فرانسيسكو"
خصوصی سازی
اسلامی وغير اسلامی اش
در ايران و جهان يكسان است

سازمان‌های غير دولتی
فجايع اجتماعی با دستگيری
عده‌ای زن تمام نمی شود
نوشين احمدی خراسانی

كبری
وای از اين محشركبرا، كه بپا كرده اند
                                                 ميترا شجاعی

آن خانم كيست؟
خصوصی سازی در ادامه
نابودی ورزشی در ج. ا

پشت حراج اماكن ورزشی
كدام قدرت قرار دارد
؟

عليه مجلس فرمايشی هفتم
اجتماع كارگران تهران
5 شنبه در ميدان غار

اعتراضات كارگری درسراسر ايران

در زندان می‌مانند
اظهارات متهم به قتل زهرا كاظمی
درباره 3 ملی- مذهبی زندانی

نگاهی به آخرين مصاحبه تاج زاده
تادمكراسی‌امريكائی نازل‌نشده
آزادی مردم را پس بدهيد


نقض حقوق بشر
بيم وانتظار حكومتی
ازگزارش جديد سازمان ملل


زنان
70 تشكل زنان در اصفهان
در يك جبهه متحد شدند

 
"زن" كلفت خانه
تحميلش به زنان خوب است
اما انتشار عكسش خوب نيست
؟

از آنجا كه در ايران هر اداره و سازمان و نهاد و انجمنی برای خود يك تشكيلات امنيتی و مقرراتی برای سانسور دارد، موزه هنرهای تجسمی هم به تاسی از ديگران، تصميم گرفت چند عكس را اجازه ندهد در پاريس به نمايش در آيد! اين موزه عكس‌های منتخب نگارخانه راه ابريشم برای شركت در نمايشگاه بازار عكس پاريس (آرت فوليو) را حذف كرد. عكس هائی كه اجازه نمايش در پاريس نگرفته اند، در واقع بيان كننده همان نيات درونی زن ستيزان درحاكميت جمهوری اسلامی است كه به شيوه صدراسلام زنان را ماشين توليد فرزند، رفت و روب خانه و خدمت به حاج آقا می‌خواهند. يعنی اصل ماجرا را نه تنها قبول دارند، بلكه برای همه گير كردن آن می‌كوشند، بلكه با عكس آن مسئله دارند! كافی است سخنان و موضع گيری‌های نمايندگان فرمايشی كميسيون فرمايشی تر زنان در مجلس فرمايشی هفتم را مرور شود تا همين مضمون از آن استخراج شود. و يا يورش به سايت‌های مربوط به حقوق زنان و حتی بازداشت‌های اخير از ميان فعالان سازمان‌های عكس هائی كه حذف شده اند متعلق به شادی قديريان است كه در كاتالوگ اين نمايشگاه نيز به چاپ رسيده است. تمام فعاليت‌ها و مكاتبات لازم برای حضور در اين نمايشگاه  توسط نگارخانه راه ابريشم و خود هنرمندان انجام گرفته بود اما در آخرين لحظات موزه هنرهای معاصر تهران جلوی ارسال اين عكس‌ها را گرفت. اين درحالی است كه اين موزه به نمايندگی از مركز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها وظايفه اش حمايت مالی برای ارسال آثار هنری هنرمندان منتخب گالری راه ابريشم به نمايشگاه مذكوربوده است و نه تعيين ارزش هنر و يا سانسور.
عكس‌های كه حذف شده، در گذشته بارها در نمايشگاه‌های مختلف به نمايش در آمده اند، اما اكنون، ظاهرا بدليل پرزور شدن حزب الله درحاكميت، از تكرار نمايش آن می‌خواهند جلوگيری كنند.
مسئولان اين موزه دليل حذف اين عكس‌ها را مخدوش شدن چهره زن ايرانی در منظر خارجی‌ها توسط عنوان كرده اند.


گدائی در "دبی"
صف طويل گداهای ايرانی
دراخبار روزنامه های دبی
 
 شكم مردم را سيركنيد غنی ‌سازی‌اورانيوم پيش كش!


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


27 آبان 1383 - 17 نوامبر 2004


سیاست خارجه امریکا

به کوندالیزا رایس

سپرده شد

آنچه صبح دیروز، در شماره روزانه "پیک نت"(در ادامه این خبر می خوانید) بعنوان یک پیش بینی نگران کننده منتشر شده بود، در نخستین ساعات بامداد امریکا و بعد از ظهر اروپا، رسما و بعنوان نخستین اخبار مربوط به ترمیم کابینه جورج بوش اعلام شد. بموجب این خبر"کوندالیزا رایس" مشاور امنیت کاخ سفید جانشین ژنرال پاول شده و سکان سیاست خارجی کاخ سفید را بدست می گیرد. رایس از زمان بوش (پدر) در مهمترین مذاکرات سیاسی کاخ سفید حضور داشته و گفته می شود نقش مهمی در مذاکرات بوش و حتی ریگان با گرباچف داشته است. مذاکراتی که سقوط اتحاد شوروی و تسلیم بلاشرط گرباچف را به همراه داشت. رایس به زبان روسی نیز تسلط دارد و در مذاکرات منجر به سرنگونی اتحاد شوروی نقش مترجم روسی به انگلیسی و بالعکس را داشته است.

از او بعنوان چهره ای قاطع و از تنظیم کنندگان دکترین سیاست تهاجمی امریکا در جهان و تنظیم کننده طرح "خاورمیانه بزرگ" یاد می کنند. (به خبرکنفرانس شرم الشیخ در همین شماره پیک نت مراجعه کنید)


احتمال نگران كننده
رايس
جانشين
پاول

ژنرال "كالين پاول" فرمانده عمليات جنگ امريكا در جنگ دوم خليج فارس كه دركابينه جورج بوش وزير خارجه بود، همانگونه كه پيش بينی می‌شد كناره گيری خود از كابينه بوش را اعلام داشت. او كه در جريان اخراج ارتش صدام از كويت و بازگرداندن حاكم و پادشاه فراری كويت به تخت سلطنت فرمانده ارتش محور بود، دركابينه بوش متهم به كندروی و سياست گفتگو و چانه زنی با جمهوری اسلامی بود! اگر آنگونه كه گفته می‌شود، خانم " رايس" مشاور امنيت ملی كاخ سفيد جانشين پاول شود، چرخه سياست خارجی امريكا در خاورميانه آشكارتر و همسو تر از هر زمانی با اسرائيل همخوانی خواهد داشت. ظاهرا جورج بوش تا پيش از تشكيل كنفرانس مهم شرم الشيخ در ماه دسامبر كابينه خود را ترميم خواهد كرد. در كنفرانس شرم الشيخ قرار است زمينه‌های اجرائی طرح "خاورميانه بزرگ" امريكا به تصويب برسد كه ايران و اسرائيل را نيز در بر می‌گيرد.


23 نوامبر تشكيل می شود
حمايت شورای اروپا
از كنفرانس شرم الشيخ

شوراى‌ اروپا در بروكسل تشكيل جلسه داد و پس از بررسى‌ آخرين تحولات عراق بيانيه اى‌ صادر كرد، كه در آن از يك عراق امن، با ثبات، متحد، سعادتمند و دمكراتيك كه بتواند به ثبات منطقه به طور موثر كمك كند، حمايت شد. شورا از شركت كنندگان كنفرانس شرم الشيخ كه ۲۳ نوامبر۲۰۰۴ برگزار خواهد شد، همكارى‌ كنند.
شوراى‌ اروپا حمايت كامل اتحاديه اروپا را نسبت به انتقال قدرت سياسى‌ در عراق كه به روى‌ كار آمدن يك حكومت منتخب مبتنى‌ بر قانون اساسى‌ در اين كشور منتهى‌ مى‌ شود، اعلام مى‌دارد. انتخابات كه زمان برگزارى‌ آن ژانويه سال۲۰۰۵ ميلادى‌ تعيين شده است، اقدام مهمى‌ در زمينه موفقيت روند مذكور محسوب شده و از اين رو شوراى‌ اروپا بر اهميت حمايت مستمر اتحاديه اروپا از اين روند و برگزارى‌ انتخاباتى‌ كه قرار است دسامبر سال۲۰۰۵ ميلادى‌ انجام شود، تاكيد مى‌كند.
شوراى‌ اروپا بار ديگر حملات تروريستى‌، گروگانگيرى‌ و اقدام به قتل در عراق را محكوم كرد و آن را مانعی بر سر راه پيشرفت سياسى‌ و بازسازى‌ اقتصادى‌ اين كشور اعلام داشت.
شوراى‌ اروپا از ماموريت گروه مشترك حقيقت ياب (در عراق ) براى‌ ايجاد يك نيروى‌ پليس منسجم و حاكم كردن قانون استقبال كرده و گزارشهاى‌ آن را مورد توجه قرار خواهد داد. اين شورا همچنين اهميت تحكيم يك سيستم دادرسى‌ جنايى‌ را مبتنى‌ بر احترام به حاكميت قانون ، رعايت حقوق بشر و آزاديهاى‌ اساسى‌ به رسميت مى‌شناسد. شوراى‌ اروپا خواست مقامهاى‌ عراقى‌ مبنى‌ بر دخالت فعالانه تر اتحاديه اروپا در عراق را مورد توجه قرار داده و معتقد است كه تقويت يك سيستم دادرسى‌ جنايى‌ مى‌تواند پاسخگوى‌ نيازها و اولويتهاى‌ مردم عراق باشد.
دراين بيانيه همچنين به سفر نخست وزير عراق و ديدار او با مقامات اروپا اشاره شده و آمده است:
ديدار اياد علاوى‌ نخست وزير عراق با اعضاى‌ شوراى‌ اروپا، به اعضاى‌ اتحاديه اروپا فرصت داد تا درباره مسايل سياسى‌ عراق گفت و گوهاى‌ بيشترى‌ با مقامهاى‌ آن كشور انجام داده و به بررسى‌ آينده عراق و نيز تقويت تعامل اتحاديه اروپا با آن كشور بپردازند.
امضاى‌ يك توافقنامه بين عراق و اتحاديه اروپا كه راهگشای آغاز همكارى‌ و مشاركت دو طرف با يكديگر و نيز توسعه همكارى‌ سياسى‌ و تجارى‌ بين طرفين است، از دستآوردهای اين ديدار است.
بيانيه تصريح می كند:
از آنجا كه اتحاديه اروپا به حضور فعال سازمان ملل در عراق اهميت زيادى‌ داده و از نقش راهبردى‌ اين سازمان در پيشبرد روند سياسى‌ و نيز بازسازى‌ عراق حمايت مى‌كند، اعضاى‌ اتحاديه اروپا آماده اند تا بنا بر درخواست دبير كل سازمان ملل به حلقه ميانى‌ نيروى‌ محافظ سازمان ملل در عراق كمكهاى‌ مالى‌ قابل توجهى‌ ارايه دهند. قرار است روند تشكيل نيروى‌ پليس منسجم ، حاكم كردن قانون و اعزام هيات اجرايى‌ غيرنظامى‌ پس از انتخابات ژانويه ۲۰۰۵ آغاز شود و گروه كارشناسان اعزامى‌ به عراق نيز در مذاكرات خود اقدامات امنيتى‌ لازم براى‌ حضور هيات مذكور را ارزيابى‌ كند