ديدار با فرخ نگهدار

تكنولوژی ارتباطات

ما از آن درس گرفتيم

حاكميت هنوزدرجا می زند



نيويورك تايمز

برای مشكل ساختن بمباران

تاسيسات اتمی ايران

درشهرها متمركز شده

 
روزهای جمعه، بجای پیک نت، "پیک هفته" منتشر می شود. پیک هفته نشریه ایست متنوع، همراه با تصویر و صدا 

هنر و انديشه


تهران

مراسم جايزه ادبی

پروين اعتصامی

زن ها بخوانند

اما صدايش

بالا نرود!


جايزه نوشين

برای بهترين ها


حسين زمان

با يك

آلبوم تازه


نام و هويت

يكصد نشريه

دوران مشروطه


دولت آبادی

10 مرداد از دل

ايران 1319

بيرون آمد!


نصرت 
آخرين دفتر شعرش كجاست؟

                info@peiknet.com  

رهبر جمهوری اسلامی، با اين استراتژی "زمين گيرساختن امريكا در عراق و بازداشتن آن از حمله به ايران" می رود تا بزرگترين فاجعه را روی دست مردم ايران بگذارد. 

رويای تسلط بر كربلا و نجف

زمينه ساز دومين جنگ

يكه تازی و گنده گوئی های رهبر جمهوری اسلامی كه تعدادی فرمانده سپاه نيز در اطرافش او را برای گفتن اين حرف ها شير می كنند، كشور را به سوی بحرانی تاريخی می برد. به فاجعه سانسور، بی خبری مردم و اختيارات مطلق رهبری اگر امروز تاريخی خاتمه داده نشود، زمانی خاتمه می يابد كه ايران دركام بزرگترين فاجعه ها غوطه خورده است.


حکم جلب چلبی صادر شد
او در ایران است

دولت عراق، حكم جلب احمد چلبی عضو سابق شورای دولتی عراق را صادر كرد. اين درحالی است كه چلبی از چند روز پيش همراه عده ای از طرفدارانش، از جمله برادرزاده خود، در ايران بسر می برد. دولت عراق چلبی را متهم به اختلاس و داشتن پرونده های مالی در عراق كرده است. در همين حكم برادر زاده چلبی نيز باتهام قتل تحت پيگرد اعلام شده است. سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در آخرين مصاحبه خود، ضمن تائيد حضور احمد چلبی در ايران مدعی شد كه وی و همراهانش كه يك هيات اقتصادی اند برای قراردادهای اقتصادی وارد ايران شده و با مقامات رسمی حكومتی ديداری نداشته اند.
احمدچلبی از سوی دولت عراق و سرفرماندهی ارتش امريكا در عراق متهم به دادن اطلاعات محرمانه عراق به جمهوری اسلامی جهت جلب نظر رهبران جمهوری اسلامی در حمايت از وی برای رسيدن به رياست جمهوری است امری كه با انتخابات دولت و رياست جمهوری جديد در عراق پايان يافته تلقی شده است. چلبی دارای مناسبات ويژه با سازمان های اطلاعاتی امريكاست و در زمان صدام حسين نيز بدليل درگيری های مالی با وی از عراق گريخت و در اردن يك بانك تاسيس كرد. اين بانك نيز پس از مدتی و بدليل اقدمات غير قانونی و كلاهبرداری بسته شد و چلبی از آن پس در امريكا مستقر شده و از حمايت سازمان های جاسوسی امريكا برخوردار شد. اختلاف بين وزارت دفاع و وزارت خارجه امريكا بر سر آينده عراق، موجب محدود ساختن دايره عمل چلبی در عراق شد و اين درحالی است كه همگان پيش بينی می كردند او در تركيب حكومتی قرار گيرد.


تلويزيون العربيه مدارك را نشان داد

بغداد- كربلا

ديپلمات ربوده شده ايران

عضو سپاه پاسداران است


اوباش بدمينتون بازی می كنند

سر به راه ها ترياك می كشند!


با مجلس هفتم آشنا شويد

مسئول زنده نگهداشتن زندانيان زير شكنجه

را كردند نماينده برازجان در مجلس هفتم!


اين اعترافات جنتی را نبايد فراموش كرد

مجلس عقيم هفتم

خواب آسوده آيت الله جنتی

51 بد حجاب در رشت و لاهيجان دستگير شدند

چادر به سر داشته باشيد

زيرآن هركارخواستيد بكنيد!


كنگره سراسری مدرسين دانشگاهها

كانديدای ديگری غيراز "مهندس موسوی” نداريم!

حاشيه خواندنی تحصن اعتراضی روزنامه نگاران

همزمان با تحصن اعتراضی خبرنگاران معترض مطبوعات نيمه مستقل جمهوری اسلامی و اعلام پايان آن، دو خبر و گزارش خواندنی منتشر شد. يكی حاشيه ايست كه در رابطه با پايان تحصن در محل انجمن صنفی منتشر شده و يكی هم خبری است كه روزنامه كيهان منتشر كرده است. در حاشيه آخرين ساعات تحصن و درحاليكه بحث تند ميان سليمی نمين و كسانی كه به حضور او در اين تحصن اعتراض داشته و آن را امنيتی می دانستند، حضور ديرهنگام محمد قوچانی جوان ترين سردبير روزنامه های نيمه مستقل در تحصن به بحث و شوخی كشيد. حضوری كه به رفتن سيزده بدری برای گره زدن سبزه بخت می مانست.

«  قوچانی خيلی در پايان كار با جعبه شيرينی وارد شد. تا آخرين جمله بيانيه متحصنين خوانده شد، قوچانی هم داخل شد! اعتصاب غذا ديگر شكسته شده بود. به احترام آغاجری، كديور و بقيه ای كه  گفتند بشكنيد. خانم حكمت فيلم به يادگارگرفت. گوئی در اين سالهای اخير(پس از فيلم ديدنی زندان زنان) او بيشتر مستند ساز خبری شده است و به همين دليل مانند خبرنگاران عكاس و فيلمبردار همه جا حاضر است. می گويند از تحصن مجلس نيز فيلم مستندی تاريخی تهيه كرده است.)
منيژه حكمت را در حال فيلمبرداری از تحصن می بينيد. عكس دوم هم شمع هائی است بر مزار روزنامه های توقيف شده.

كيهان شريعتمداری هم همزمان با اين تحصن خبری خواندنی منتشر كرد. بموجب اين خبر انجمن خبرنگاران مسلمان (آنطرفی ها، يعنی انجمن صنفی ها هم نماز می خوانند، حتی روحانی هم در ميانشان هست( كديور) اما چون آدم نمی كشند و دروغ هم نمی خواهند منتشر كنند، كيهان حسابشان را از خودی ها كه همين خبرنگاران مسلمان باشد جدا كرده است!) يك جلسه تشكيل داد و تعدادی جايزه را هم ميان خودشان تقسيم كردند! نها كه بعنوان خبرنگاران مسلمان جمع شدند همه شان در روزنامه های رسالت، جوان، سياست روز، قدس، كيهان، حمايت، تهران تايمز، جام جم و خبرگزاری های مهر و فارس كار می كنند. يعنی ارگان های سركوب و اختناق و دروغ و بسياری هم بازجو و اعتراف بگير و رابط كيهان با دادستانی تهران برای پرونده سازی عليه مطبوعات اند! كيهان خواسته است، به اين شكل به تحصن اعتراضی خبرنگاران عضو انجمن صنفی دهن كجی كند!


نجف به کانون مهم ترین

 اخبار منطقه تبدیل شد

دفتر الجزیره درعراق بسته شد. نخست وزیرعراق با استقرار در نجف نه تنها رهبری عملیات نظامی را برعهده گرفت، بلکه آشکارا و به همراه وزیرداخله عراق، انگشت اتهام را به سوی ایران دراز کرد. آیت الله سیستانی راهی لندن شد .( این مجموعه خبری را در ستون "دریچه ای به جهان- ستون سمت راست این صفحه پیگیری کنید.)


عليه شادی و تجمع مردم

حمله ميليشيای شهری

با كوكتل مولوتف به پارك "ارم"


يوسفی اشكوری

روحانی دورانديشی كه

آينده را به گونه ای ديگر ديد

گزارش تحصن و اعتصاب غذای خبرنگاران

پا را از روی دُم منافع مالی

دشمنان مطبوعات برنداريد

سحر خيز: تعطيلی مطبوعات جزيی از برنامه محافظه كاران تا انتخابات رياست جمهوری است.

علوی تبار: حفظ امتيازات و منافع مالی يك عده در گرو تعطيلی مطبوعات است. با بحث ايدئولوژيك و حقوقی هم نميشود جلويشان را گرفت. اين منافع را بايد زير سئوال برد.

توقيف مطبوعات به يكی از راههای ابراز ارادت به صاحبان قدرت نامحدود و گرفتن ترفيع و پاداش تبدیل شده است.

بيانيه ده روزنامه نگار خارج از كشور را ژيلا بنی يعقوب قرائت كرد.


قوه قضائيه ايران، يونيسف و سازمان ملل را فريب می دهد

حبس و اعدام خردسالان

خردسالان محكوم به اعدام را

آنقدر نگه ميدارند تا به سن اعدام برسند

قانون اساسی صراحتا شكنجه را نفی كرده،‌ اما مطابق قانون

مجازات اسلامی شكنجه می كنند!

گزارشگران بدون مرز

مقابله با "اینترنت" تشدید می شود

    جرم سايت "نقشينه" دفاع از حقوق بشر و

    افشای شعبده بازی انتخابات مجلس هفتم بود


حسن يوسفی اشكوری

اسلام

اما نه مشروعه، بلكه مشروطه اش

سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه حیات است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


19 مرداد 1383 -9 اوت 2004



نرم افزار فيلترشکن


دريچه ای به جهان

هوگو چاوز :
ما در انتخابات پیروزیم

هوگو چاوز از ده‌ها هزار تن از حاميانش كه در كاراكاس تظاهرات مي‌كردند، خواست، خود را برای پيروزی در رفراندوم 15 اوت آماده كنند. حاميان هوگو چاوز، رييس جمهور ونزوئلا در ميدان بوليوار در حومه‌ی كاراكاس، پايتخت اين كشور تجمع كرده بودند. وی خطاب به شرکت کنندگان در تظاهرات گفت: ما از امروز حمله‌ی نهايي‌مان را آغاز مي‌كنيم، حمله‌ی جدی و مردمی از همه طرف كه با اطلاعات فراوان و بدون از دست دادن آرامش انجام مي‌شود. وی افزود: ما پيروز مي‌شويم، البته هنوز پيروزي‌مان قطعی نشده است. روزهای زيادی باقی است، نبايد طی اين 7 روز باقيمانده اشتباه كنيم.


به قصد لندن

آیت الله سیستانی

از عراق خارج شد

آیت الله مرجع اعلم شیعه در نجف، از عراق خارج شد. تلویزیون العربیه با پخش تصاویری از وی، هنگام ورود به خاک لبنان و استقبال جنبش شیعه امل از وی، اعلام داشت که وی در سر راه انگلستان ( لندن) در بیروت توقف کرده است. سیستانی برای تداوی بیماری قلب راهی انگلستان شده است. فاصله گیری او از گروهبندی های شیعه در لبنان- بویژه حزب الله لبنان- که جمهوری اسلامی آنها را حمایت مالی و تسلیحاتی می کند، نشانه دیگری از نارضائی آیت الله سیستانی از نقش روحانیون جمهوری اسلامی در عراق تفسیر شده است.

تلویزیون الجزیره

در عراق بسته شد

 

در یک اقدام ضد خبری و باهدف محدود ساختن آگاهی جهان از آنچه در عراق می گذرد، دولت جدید عراق دستور داد دفتر مهم ترین شبکه تلویزیونی- خبری عرب زبان "الجزیره" در بغداد تعطیل شود. با آنکه این تعطیل یک ماهه اعلام شده، اما بعید به نظر می رسد در صورت عدم حمایت جهانی از فعالیت آزاد خبری در عراق و محکوم ساختن این اقدام، تلویزیون الجزیره بتواند فعالیت خود را در عراق از سر گیرد. (این اقدام دولت عراق که خواست امریکا پشت آن قرار دارد، همانقدر محکوم است که اقدامات مخالفان آزادی مطبوعات و گردش آزاد خبری در جمهوری اسلامی برای بستن مطبوعات مستقل و پخش اخبار سانسور شده و گزینشی اخبار در سیمای جمهوری اسلامی. باید در انتظار واکنش بموقع خبرنگاران متحصن و معترض ایران در این زمینه در داخل کشور و واکنش گزارشگران بدون مرز در خارج از ایران در محکوم ساختن این اقدام بود.)

ورود نخست وزیر

عراق به نجف

شبکه های تلویزیون خلیج فارس از بامداد امروز پخش فیلم های خبری ورود نخست وزیر عراق به شهر نجف را آغاز کردند. همین شبکه ها اعلام داشتند که ایاد علاوی با هدف رهبری عملیات نظامی علیه شبه نظامیان مقتداصدر وارد نجف شده و در نخستن اظهار نظر خود خطاب به ساکنان نجف، ضمن تاکید بر هویت عراقی مردم نجف گفت: نجف شهری ایست قهرمان در دل عراق. دشمنان خارجی که موجب آشوب در نجف شده اند هویت ملی مردم نجف را نشانه گرفته اند و اجازه نمی دهند مردم نجف در آرامش زندگی کنند."

ارزیابی کارشناسان مسائل منطقه آنست که نه تنها این سخنان علاوی آشکارا خطابش به جمهوری اسلامی است، بلکه ورود او به شهر نجف و بدست گرفتن عملیات سرکوب مقتدا صدر و شبه نظامیان وابسته به وی نیز عملا مقابله ای نظامی با تحریکات نظامی جمهوری اسلامی در این شهر است. در روزهای گذشته صدها تن از شبه نظامیان مقتدا صدر کشته و یا دستگیر شده اند و تردید نیست که پس از پایان درگیری ها و تسلط ارتش و پلیس عراق بر نجف، دولت جدید این کشور اسناد و مدارکی را به مجامع بین المللی ارائه خواهد داد که نقش جمهوری اسلامی در حوادث عراق را ثابت خواهد کرد. از هم اکنون و بموجب اخبار صبح امروز تلویزیون های خلیج فارس، بویژه العربیه که هزینه آن را عمدتا عربستان سعودی تامین می کند، وزیر داخله دولت جدید عراق مستقیما ایران را عامل جنگ در نجف اعلام داشته است. در تمام تصاویر تلویزیونی که از جنگ در نجف پخش می شود، ارتش و پلیس جدید عراق بعنوان نیروی اصلی مقابله با مقتدا صدر نشان داده شده و مورد تاکید قرار می گیرد و این درحالی است که این نیرو از حمایت همه جانبه زمینی و هوائی امریکا برخوردار است. ارتشی که اکنون بعنوان ارتش و پلیس عراق معرفی می شود، همان ارتش و پلیس صدام حسین است که بسرعت بازسازی شده و پس از طی یک آموزش چندین ماهه مجدد سازمان یافته اند. این نیرو از تجربه و شناخت کافی نسبت به گروهبندی های مذهی شیعه برخوردار است. اعلام اینکه واحدهای مقتدا صدر حتی اگر در درون حرم حضرت علی هم پناه بگیرند با آنها مقابله نظامی خواهد شد و رد هرگونه مصالحه و آتش بس که تاکنون از سوی مقتدا صدر بارها تقاضا شده نشاندهنده این عزم است. ظاهرا دولت عراق و ارتش امریکا در عراق مصمم اند تا قبل از فرا رسیدن ماه رمضان نجف را پاک کنند.


مطالب گزيده

 روزهای گذشته


2 سئوال ممنوعه عبادی

در دادگاه قتل زهرا كاظمی

تقسيم جديد قدرت و ثروت ميان سران مافيای حكومتی

پرده نشينان، چه خوابی
برای كشورومردم ديده اند؟

قم مقدسه
قهرمان تجاوزجنسی ايران

ايران رسما متهم به
دخالت در11 سپتامبر شد

چرا عسگراولادی از گزارش كميسيون تحقیق 11 سپتامبر عصبانی است؟

دهه 60 و محكوميت آغاجری
تهاجمی كه ناكام ماند

70 در صد مردم
اعتمادی به حاكميت ندارند

جلسه محرمانه شاهرودی
 با قاضی سعید مرتضوی

امير خسروی اجازه داشت
اما حالا ديگر اجازه ندارد!

دبيركل جديد و استراژی نوين
حزب دمكرات كردستان ايران

گفتگوی جديد با
 سعيد حجاريان

 مردم مملكت، آنهائی
نيستند كه با رهبرمی نشينند
!

اين اصلاحات، با بزرگترين
جراحی حكومتی ممكن است

زيوگانف بار ديگر دبيركل
حزب كمونيست روسيه شد

كمك های خارجی برای زمين لرزه بم را سپاه بالا كشيده

امام زمان
در بورس ظهورجهانی

مصاحبه مصطفی تاج زاده

چه كسی باور می كند
ج.ا با ترورمخالف است؟

پشت صحنه فيلمسازی

صاعقه انتخابات هند