پيک هفته

   

پيک نت

پيوندهای پيک بايگانی پيک

hafteh@peiknet.com

 

    hafteh@peiknet.com

 

پيک هفته

آرشيو هفتگی

در رابطه با پيک هفته


 

 

 

 

 



سيمين غانم
دانش آموز خوش صدای 1341
روز عيد فطر درتالار وحدت

 

قرار است روز عيد فطر، سيمين غانم در تالار وحدت تهران به روی صحنه رفته و كنسرت اجرا كند.((گل گلدون)),((مرد من)),((پرنده)) و... قرار است در اين كنسرت خوانده شود.
فريبا جواهری نوازنده پيانو در كنسرت سيمين غانم خواهد بود.

سيمين غانم كه خواننده ثابت تلويزيون ملی ايران در سالهای قبل از انقلاب بود، پس از سال ها، شهريور امسال - 7 تا 9 -  در تالار وحدت كنسرت اجرا كرد و با استقبال بسيار روبرو شد. ترانه هائی از دوران پيش از انقلاب او برجای مانده است كه شايد "گل گلدون من" معروف ترين و لطيف ترين و "آتش" زيباترين و پر معنا ترين آن باشد. شعری كه از ايران  و آئين كهن آن می‌گويد و از آتش، اين مظهر حيات.

غانم درسال 1341 در مسابقه‌های كشوری در رشته آواز در دوره دبيرستان اول شد. اولين ترانه را در تلويزيون ملی ايران در سال 1347 اجرا كرد. موج خروشان را خواند كه عباس زندی برای او ساخته بود و حنانه آهنگ را تنظيم كرده بود.

 25 ساله بود كه فعاليت رسمی خود را بعنوان خواننده شروع كرد و سپس ازدواج كرد. همسرش نه تنها مانع فعاليت هنری او نشد، كه مشوق او نيز شد. شرط ازدواجش هم همين بود. علاوه بر مرتضی حنانه، علی تجويدی نيز مدتی با سيمين غانم كار كرد.

پس از انقلاب، اولين بار در مهرماه 1378 در سينما صحرا كنسرت داد و در سال 1379 در جشن خرمای ارگ بم. بهار 80 يكبار ديگر در ارگ بم كنسرت داد. مكانی كه يادآور تاريخ كهن ايران است و سيمين غانم به اين تاريخ نه علاقه، بلكه دلبستگی دارد.

كنسرت‌های جديدش را برای خيريه فيروزنيا اجرا می‌كند.