پيک هفته

   

بازی امنیتی با چشم انتظاران

ملی  پوش های آلمان

از در دیگر مهرآباد وارد تهران شدند

تيم ملی فوتبال آلمان ساعت 14:35 به فرودگاه مهرآباد تهران وارد شد. اتوبوس حامل بازيكنان تيم  توسط ماموران حراست كنترل و اسکورت می‌شد. آنها که برای استقبال از ساعت 13:30 در اطراف ترمينال 2 فرودگاه مهرآباد جمع شده بودند، ناگهان متوجه شدند که حراست فرودگاه در یک بازی امنیتی برای جلوگیری از شادی مردم، بازيكنان و همراهان كاروان اعزامی تيم ملی آلمان را از در ديگری خارج کرده و از طريق جاده مخصوص كرج به هتل آزادی برده است. در فاصله این تصمیم، تنها يورگن كلينزمن و ميخائيل بالاك توانستند دستی از دور برای مستقبلین تکان بدهند. ...ادامه


"خاطرات موتورسیکل" فيلمی برپایه یادداشت های"چه گوارا"
عبوراز پياده رو سمت چپ
خيابان شلوغ هاليوود


خيابان
 مدرسه
 دانشگاه
قتلگاه "پاكدشت"
افسانه نگاهی


اين گربه وحشی
در70 سالگی
 هم ديدنی است


از درگذشت
 فريدون فروغی
 سه سال گذشت

 خواننده تنگنا، نماز، قوزك پا و ... كه در همه سال‌های پس از انقلاب در ايران مانده بود در 13 مهره ماه 1380 چشم از جهان فرو بست. او در سال 1377 پس از هفده سال ممنوعيت توانست نخستين كنسرت خود را برگزار كند. بياد او ترانه "قوزك پا" را بشنويد.


بازار دختران امارات - كاری از  آ. زندی                                                                        


اشعاری برای مادران، همسران و فرزندان خاوران
سروده شميم
سروده‌ای برای دختر دشت


 اشعار و قصه های اين شماره برای پیک هفته ارسال و از آن ميان انتخاب شده اند، اما ارسال کنندگان، اسم سرایندگان و نویسندگان را برای ما نفرستاده اند. پیک هفته یکبار دیگر از همه علاقمندان به این هفته نامه اینترنتی می خواهد که اسامی را از قلم نیاندازند، اگر از وبلاگ ها نيز مطالبی را برگرفته و ارسال می کنند نام آن وبلاگ را برای ما بنویسند، زیرا گشتن و يافتن آنها برای ما مقدور نیست. سرایندگان و نویسندگان نیز خود می توانند مستقیم تماس بگرفته و برای ما بنویسند که کدام مطلب متعلق به آنهاست تا نامشان به شعر و قصه اضافه شود.


   16 مهر1383

شماره 16                 
پيک هفته

سخنرانی به آذين در كانون نويسندگان
 (1347)
جان او
شيفته آزادی است!


كردی با لهجه سنندجی

ترانه‌ای
با صدای
شهين طالبانی

شهين طالبانی، خواننده كرد ايرانی، پس از سالها، خواندن را از سر گرفته است. او اهل سنندج است و كردی را به لهجه سنندجی می‌خواند. انقلاب كه شد سال‌های پايانی دهه 30 زندگی را ميگذراند و اكنون از مرز 50 گذشته است.
او هم دوره خالقی، خواننده ديگر كردستان ايران است. شهين طالبی پيش از انقلاب مشهورترين خواننده كرد ايرانی بود و اكنون گفته می‌شود از امريكا بازگشته و در كردستان عراق زندگی می‌كند. اين كه با تلويزيون و يا راديوی كردستان عراق همكاری دارد يا نه بر ما معلوم نيست و بر يكی از دوستاران كرد پيك هفته كه آهنگی از او را بنام" عمو" با شرح حال مختصری از وی برايمان فرستاده نيز معلوم نيست. سال پيش سری به سنندج زد و بازگشت. ترانه‌هايش را از كردستان عراق پخش می‌كنند و نوارهای قديمی اش نيز روی سی دی كپی شده و در كمتر خانه‌ای در كردستان ايران است كه پيدا نشود. پيش از انقلاب، سالها معلم هنر مدارس در كردستان ايران بود. صداي او را بشنويد


وبلاگ نويس
نبايد به چريكی مجهز
به سيانور تبديل شود


مرا به من بسپار
                    شيون فومنی


داستان‌های كوتاه شما
زير اين حجاب

روسری‌ها قرمزاند


بذرنفرت را اينگونه كاشتند
تی مقنعه
تی سر بنه


وای از شب
وای از زن بودن!


موسيقی و ترانه

بنان - الهه ناز

هايده - مينا دلم

حبيب - سلام همسايه

لوچيانو پاواروتي، سلين ديون- لاو اند هيت

بريان آدامز - اوري تينگ اي دو - كانادا

احمد كايا - سافاك توركوسو - تركيه

 خوليو ايگلسياس - بايلا مورنه - ايتاليا

 كاجول، شاهرخ خان- بوله چوديان-هندوستان

 سزاري ايوارويا - بيا - دماغه سبز

لاست كچاپ - سانگ - اسپانيايي

اوربان تراد - سانومی - بلژيك


برای شنيدن موسيقی شما نياز به برنامه ريل پلير داريد. اين برنامه را با کليک  بر روی نشان آن در زير  تهيه کنيد . پس از کلیک، در صفحه بعد نزدیک ترین کشور به محل اقامتتان را انتخاب کنید.