pyknet پيك نت

یک ژنرال کانادائی فاش کرد
استقرار 10000
 نیروی ‌جدید ناتو در
مرزهای افغانستان و
ایران


 


درامریکا
حقیقت جو، افشاری و عطری
در بحث انگیز ترین کنفرانس
دو سناتور امریکائی طرفدار حمله به ایران
و حمایت از اسرائیل دراین کنفرانس حضور دارند

       پیک هفته 60------------     6اسفند  1384 - 25 فوريه 2006

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه

به آهستگی

برنده لوح تقدیر

موزه

سینمای ایران

نخستين شب بزرگداشت برگزيدگان بيست و چهارمين جشنواره فيلم فجر با اكران «به آهستگي» به كارگرداني مازيار ميري در موزه سينما آغاز شد.

دراين مراسم كه جمعي از هنرمندان سينما حضور داشتند، جهانگير كوثري تهيه كننده «به آهستگي» لوح تقدير و تنديس موزه سينما را از عزت الله انتظامي و مهدي سليمي دريافت كرد. در اين مراسم فرشته طائرپور، مازيار ميري ،جهانگير كوثري ، باران كوثري ، رسول نجفيان و.... حضور داشتند.

داستانی فیلم عبور از خط قرمزی است که نمایش عمومی آن در جمهوری اسلامی ناممکن است. زن و شوهری از میان مزدبگیران جامعه، دور از هم زندگی می کنند. شوهر به سفر چند روزه همسرش به مشهد )شهر صیغه!) مشکوک می شود. مرد، در سرانجام همه جدال های درونی اش با این تردید کنار می آید تا با همسرش زندگی کند، اما محیط و سنت های آن با این تردید کنار نمی آیند: جدال بین فرد و محیط و سنت! مازیار 37 سال دارد و فیلم "به آهستگی" در فستیوال فیلم برلین بعنوان یک فیلم متفاوت از جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد.


 

نامه ای برای صلح
که خبر از
حمله و جنگ می‌دهد


موج انفجار و ترور
انگشت اتهام به سمت ایران دراز است
سُنی کشی درعراق!
با سخنان صریح و تند سفیر ویژه امریکا درعراق
علیه دولت عراق و نقش ایران در حوادث
دولت کنونی عراق
جای خود را به دولت نظامی خواهد داد؟

اطوار بهجت- خبرنگار و گزارشگر خوب مسائل عراق، که
 در توطئه ها و انفجارهای اخیر کشته شد


گزارش گروه بین المللی بحران
3 گزینه در برابر ایران
1- چشم پوشی 7 ساله از غنی سازی
2- آماده شدن برای تحریم اقتصادی
3- حمله نظامی به تاسیسات اتمی


رئیس دانا: شرایط واقعی نشان می‌دهد
مردم برای دفاع از ایران
پشت حکومت نخواهند ایستاد
مردم‌علیه‌مهاجم خواهندجنگیداما نه به سود حاکمیت موجود


فایننشنال تایمز
وزارت دفاع امریکا، جنگ داخلی
 و تجزیه ایران را بررسی می‌کند


بموجب یک گزارش دریافتی
گسترش سرطان در یزد
بدلیل افزایش میزان رادیو اکتیو
از مشکین شهر نیز گزارش‌های مشابه رسیده است


بنیاد غدیر(سازمان علنی حجتیه)
تقویم سال 85 خود را منتشر کرد!


توهین کاریکاتوری بد است
با مشوقان"عمرکشان"
در ج.ا چه باید کرد؟


مصاحبه فرانکفورترآلگماینه با تونی بلر

ایران باید تمکین کند

راه حل قطعی خاورمیانه: دمکراسی- صلح- حقوق بشر

ترجمه شاکرمحمدی- برای پیک نت


دادستان کل ج.ا در قم

جدال پشت صحنه

خنثی سازی انتقادهای هاشمی رفسنجانی در قم


سرنخ اتمی دست احمد جنتی است

دنبال نخود سیاه

وزیر خارجه در بروکسل حسینی تاش در مسکو


جان بولتون نماینده امریکا در سازمان ملل:

ايران همان راهی را باید برود که ليبي کرد


احمد شیرزاد: بیم اینست!

"ايران حق غنی سازی ندارد" یک تصمیم بین المللی شود


نوبت خاتمی هم خواهد رسید؟

محاکمات کودتائی

پس از رمضان زاده نوبت حجاریان شد


جمع آوری و دستگیری معتادان

در طرح "نجات معتادان ایران"


گزارش اتحادیه اروپا

ایران مقام اول را در اعتیاد  جوانان به هروئین بدست آورد

دو دیدگاه برای یافتن چاره این بلای خانمان سوز


جلائی پور: با اعتیاد چه باید کرد؟

سیمای جمهوری اسلامی سیمای واقعی جامعه نیست


دکتر یزدی

نسل امروز باید بداند

مردم علیه حکومت فردی انقلاب کردند


حماس درحاکمیت

راستگرائی در اقتصاد

سنت گرايي درمذهب
نوشته Alain GRESH

برگردان بهروز عارفی


لوموند دیپلماتیک فارسی فوریه منتشر شد

بخش اول مقالات ماه فوريه لوموند دیپلماتیک فارسی، با کمی تاخیر روی سايت این نشریه قرار گرفت. هیات تحریریه این نشریه نوشت: به دليل فيلتر شدن سايت ما در ايران از اين پس مقالات توسط ايميل ارسال خواهد شد، در پخش آنها به ما ياري رسانيد.

1- کدام اسپانیا؟ 2- نقش طبقات زحمتکش در مبارزه  با امپراتوری 3- چرا آذربایجان تغییر به خود ندید؟ 4- نقشه نگاري: گذاري ميان دانش و هنر و ترفند 5- درباره پيروزي حماس 6- مقاومت ها و هم سويي ها 7-  مقاومت صلح آميز «ماپوش»‌هاي شيليايي 8- زماني که رايگان بودن، فرهنگ را متحول  مي کند 9- محاکمه زکريا موسوي 10- دهقانان بدون زمين برزيلي در برابر بحران 11- ملغمه اي از روابط سياسي –اقتصادي  12- اروپا، براي چه مقصود؟  13- استعمار :در استدلال هاي متضاد



سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


حساب بانکی

A.KH.P

ِDeutsche Bank

Konto Nr 4593745

BLZ: 10070024

Germany

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany


    

 

 

سیاست بازی

روی موج

 حوادث منطقه

بیژن صف سری

آنانکه معضل پرونده هسته ای ایران را دنبال می‌کنند بیاد دارند که بعد از تغییر تیم مذاکره کننده پرونده هسته ای ایران، حسن روحانی رئیس تیم مذاکره کننده دوران ریاست جمهوری خاتمی به دیدار احمدی نژاد رئیس جمهور تازه بر سر کار آمده رفت، تا ضمن در اختیار قرار دادن تجارب گفتگوی دوساله خود با دنیایی که مخالف بهره وری ایرانیان از تحفه انیشتن هستند ، موارد حساس در روند پیگیری مذاکرات را به دولت جدید یاد آور شود. نتیجه این دیدار آنچنانکه در خبر‌ها به نقل از روحانی منتشر شد بسیار مایوس کننده و در عین حال وحشت آور بود، چرا که رئیس جمهور تازه کار، بعد از پرسش‌هایی در خصوص سیر مذاکرات انجام شده تا آن زمان، از مدیر قبلی تیم مذاکره کننده می‌پرسد: اگر از این پس روند مذاکرات را تغییر دهیم و تنها بر خواسته خود اصرار ورزیم چه خواهد شد؟

که گفته می‌شود آنگاه احتمال خطر‌هایی چون تحریم و جنگ می‌رود که مغایر با منفعت ملی ما و جهان خواهد بود. اما رئیس جمهور، شانه ای بالا انداخته و می‌گوید: مهم نیست.

انتشار این گفتگو و نقل قول‌هایی که در باره این دیدار در بین مردم منتشر شد، در همان زمان زنگ خطری را برای ایرانیان به صدا در آورد که امروز پژواک آن را با به بن بست رسیدن مذاکرات و در آستانه تحریم و جنگ قرار گرفتن مام وطن به گوش می‌رسد .

نقل است در بغداد دزدی را به دار آویخته بودند، " جنید " برفت و پای او بوسه داد، از او دلیل آن کار پرسیدند که گفت: هزار رحمت بر وی باد که در کار خود، همت بسیار داشت تا بدانجا که سر بر سر این کار نهاد "

حال حکایت دولت تازه بر سر کار آمده این کهنه دیار است که تا کنون از سر همتی والا، عاقبت جهانی را برعلیه این کهنه دیار بسیج کرده و در آستانه جنگ قرار داده است، با این تفاوت که نه یک سر، بلکه سر‌ها بر سر این کار به دار تحریم‌ها و جنگ می‌کشاند. هر چند عاقلان ودانایان این آب و خاک با نصایح و اندرز‌ها و ایضا رفع و رجوع عملکرد‌های ناشی از دیپلماسی بد، در پی رفع خطر از مام وطن بوده و در کوشش اند، اما آش آنقدر شور است که برای خوردن آن دیگر نه راه پس مانده است و نه راه پیش. چرا که در هر دو صورت آنکه بازنده است، اصرار کنندگان به داشتن تحفه انیشتن برای ملتی است که به نان شب خود محتاج است .

بیان تحریک آمیز احساسات شخصی و یا موضع گیری‌های بدور از منافع ملی مانند طرح هولوکاست، از سوی رئیس دولت تازه کار، از جمله عوامل اجماع کشور‌های - هر چند زور گوی جهان- بر علیه ایران است. تا بدانجا که یکی از معتبر ترین شبکه‌های خبر رسانی جهان چون سی ان ان برای اولین بار در طول سابقه اطلاع رسانی خود، اکنون برای جلب افکار عمومی جهان بر علیه ایران سخنرانی‌های رئیس جمهور ایران را به طور مستقیم پخش میکند.

و تنها امداد غیبی که تا کنون ما را از گزند تبعات چنین اظهارات و عملکرد‌های ناشی از دیپلماسی بد فعلا محفوط داشته، وقوع اتفاقاتی چون ماجرای کاریکاتور‌های توهین آمیز و خاصه وقایع تاسف برانگیز تخریب مرقد امامان دهم و یازدهم شیعیان در سامره عراق بوده است که در چنین فرصت‌های پیش آمده با در هم آمیختن دو مسئله مجزا از هم ، معضل هسته ای که به اصطلاح پروژه ملی هم خوانده می‌شود، با مسئله ی هتک حرمت و توهین به مقدسات اسلام ، آب را گل آلود کرده تا بلکه راه حلی برای فرار از بن بست خود خواسته هسته ای پیدا شود. از همین رو است که گروهی بر این باورند اگر چه وقایع اخیر در کشور همسایه که موجی از خشم و اعتراض شیعیان جهان را برانگیخته، عملی تنفر آمیز و در عین حال تفرقه برانگیز ما بین مسلمانان است، اما با این همه، عامل موثری در کاهش فشار‌ها علیه ایران از سوی کشور‌های آمریکا و انگلستان و فرانسه که نیز از جمله متجاوزان به کشور همسایه عراق می‌باشند، خواهد بود! چرا که تا مدتی این اشغالگران مشغول رتق و فتق نا آرامی‌هایی پیش آمده درآن کشور خواهند بود، لذا چند صباحی از افزایش فشار‌ها و یا هر اقدامی علیه ایران باز خواهند ماند، غافل آنکه این خود نیز عاملی بر شدت فشار‌های بین المللی بر علیه ایران خواهد بود .