pyknet پيك نت

رهبر به مصباح: شما جانشين آيت الله مطهری هستيد
رئيس مافيای شكر:
هركس بگويد"جمهوری"
ملحد است و مرتكب شرك شده!



شناسنامه تهران
قتل، جيب بری، كيف قاپی
تجاوز، دخترربائی، سرقت

      پیک هفته 55    ------- 17 دی 1384 - 7 ژانويه 2006

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه


در امام زاده طاهر
مهين اسكويی
به جمع
بزرگان‌ و قربانيان
پيوست


وداع با
مهين اسكوئی
باغ‌های آلبالو
درغياب اسكوئی
گل خواهند داد؟


فراخوان
 شب شعر برای گنجی


درمراسم يادبودعكاسهای قربانی سقوط هواپيما
عكاس‌های
 خبری ايران
روز4 شنبه
دوربين را
زمين می‌گذارند


درآستانه جشنواره فجر
سردار
ساز و آواز
منصوب شد
بزرگداشت موذن زاده اردبيلی
 و موسيقی مذهبي (نوحه، چاوشی‌خوانی ومولودی‌خوانی) در صدر برنامه‌های جشنواره قرار گرفت!


درويشيان
سر پيچ تند
وزارت ارشاد


 
 

گفت‌وگوی چشم انداز با محمدعلی عمويی
مخالفان جمهوری از همان ابتدای انقلاب برای رسيدن
 به نقطه‌ای كه درآن هستيم خيزبرداشته بودند

از دل جدالی
 27 ساله
اوضاع كنونی بيرون آمده!

هراندازه نيروهای انقلاب پراكنده بودند و ساده انديش، نيروی راست مسنجم و با برنامه عمل كرد. آنها اجازه تشكيل يك جبهه انقلاب را به نيروهای انقلاب ندادند، اما درعوض، خودشان بصورت يك جبهه منسجم عمل كردند.
من به‌عنوان مسئوليتی كه در شعبه روابط عمومی داشتم مراجعاتی به وزارت كشور
، به مجلس، به آقايان‌هاشمی رفسنجانی، بهشتی، منتظری، فروهر ـ به‌عنوان يكی از اعضای دولت موقت ـ داشتم. آقای بهشتی به من گفت: "آقای عمويی! اطمينان داشته باشيد آن روزی كه ما بتوانيم اصول قانون‌اساسی را به اجرا بگذاريم همه حقوقی كه قانون‌اساسی برای شما به‌عنوان شهروند و جريان سياسی قانونی قائل است عملی خواهد شد."
اگر آيت الله بهشتی هم زنده مانده بود، شايد موثرتر می‌توانست عمل كند و مقداری جلوی اين چرخش را بگيرد، اما بهرحال به اين سمت می‌رفتيم.

پيمان - عمويی - سامی - زندان شماره 4 قصر - تهران - 1346

حزب‌توده ايران سابقه بسيار پرافتخاری در دهه 20 داشت و توانسته بود شعبه‌هايش را در اقصا نقاط ايران داير بكند، از امكان فضای نسبتاً باز سياسی بعد از شهريور 20 حداكثر بهره‌برداری را بكند و به صورت منسجم‌ترين سازمان سياسی كشور در بيايد. اما بعد از 28 مرداد بعد از ضرباتی كه در سال 1333 بر سازمان نظامی وارد شد و بعد از اين‌كه بخش اطلاعات سازمان زنان و سازمان جوانان حزب زير ضربه قرار گرفت، هيچ جريان سياسی ديگری نتوانست جايگزين يك چنين جريان سياسی گسترده سراسری در كشور بشود.
 بعد از انقلاب مجاهدين خلق به بدنه بزرگی تبديل شد كه سر كوچكی داشت. من نمی توانم قبول كنم كه سازمانی عميقا طرفدار مقاومت در برابر امپرياليسم باشد و اكنون كارش به اينجا كشيده باشد كه دنبال مشروعيت از امريكاست. اين پوسيدگی ريشه دار است. پيش از آن نيز،
تغيير ايدئولوژی در سازمان مجاهدين خلق يك حادثه مخرب وحشتناك بود.


انجمن حاميان حقوق بشر در اصفهان تشكيل شد
در فرودگاه مهرآباد
اجازه پرواز بطرف اصفهان
به شيرين عبادی ندادند


بيانيه تحليلی نهضت آزادی ايران
كارنامه 6 ماهه دولت احمدی نژاد
امنيت سياسی می‌خواهيم
تا بدون لكنت زبان بگوئيم
ايران را به كجا می‌بريد!


مصاحبه سخنگوی سازمان مجاهدين انقلاب
قدرت می‌گويد:
حرف فقط زور ما
حزب فقط بيت من


گزارش ديدار هفتگی در بيت آيت الله خمينی
اخبار مهم مملكت
مردم حدس می‌زنند
درمحافل مستند می‌دانند



مصباح يزدی  
آن 12 روحانی
و اين تازه به دولت رسيده
و.الپر


عبدالحليم خدام
دست امريكا از اين آستين درآمد:
مرد خشن، اما تبعيدی سوريه!


ورود زنان به كافی نت‌ها در مراغه ممنوع شد!


با آخرين نامه جمهوری ‌اسلامی به آژانس ‌اتمی وموضع ‌گيری‌های جهانی
مردم درايران
خطر حمله و جنگ را حالا ديگر جدی گرفته اند!


كماندوهای اسرائيلی  پشت دروازه‌های‌غربی ايران
ترجمه "بايرام منصوری"


اعضای شورای شهر از تركيب هيات مديره حذف می‌شوند
هيات مديره جديد اتوبوسرانی  بزودی انتخاب می‌شود


سفير امريكا در تركيه:
در رابطه با ايران
تركيه خواستار همان چيزی است كه امريكا خواستار آنست


درگذشت حاكم دوبی و اعلام جانشين او
آنكه آمد، بيش از آنكه رفت چشم به جنوب ايران دارد!


كله احمدی نژاد بيرون آمده، اما
"
سر" بزرگ هنوز زير لحاف است


امام زمان
اسطوره‌ای بر فراز منبر دروغ و تزوير
سين. ابراهيمی


مصاحبه رييس كميته دفاعی مجلس:
اطلاعات مهم و تازه‌ای
در ارتباط با سقوط هواپيمای خبرنگاران


به سالروز خاموشی او رسيديم
فروغ
مرور يك بيوگرافی


اشتباه نشود
اين "عبا" را مصباح يزدی  برای دوران ولايت خود می‌بافد!
و. تاج زاده


مصاحبه مهدی كروبی
بزودی سابقه امثال مصباح يزدی منتشر می‌شود


ديدار باهنر و نبوی با مهدی كروبی


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

   

تماس با ما - اشتراك پيك

دیدگاه ها


فاجعه
نظامی- سياسی
با حمله
اسرائيل به ايران
علی اميرزاده

باند نظامی امنيتی برای سلطه کامل بر نظام جمهوری اسلامی نيازمند حملات هوائی اسرائيل به ايران است. چرا که چنين حمله ای تندروهای جمهوری اسلامی را در افکار عمومی بسياری از کشورهای اسلامي- بجز در ايران- محبوب می کند ودر درون نظام سياسی موضع تندروها را برای قبضه کردن کامل قدرت تقويت می کند.

اشتباه نکنيد! سخنان احمدی نژاد عليه موجوديت اسرائيل در تريبون های جهانی نه از سر غفلت وبی اطلاعی است و نه اشتباه لپی و و يا گاف سياسی .
هم رئيس جمهور شدن احمدی نژاد کاملا برنامه ريزی و سازمان دهی شده بود و هم حرفهائی که وی مخصوصا عليه موجوديت و کيان اسرائيل بر زبان می راند کاملا هدفمند و حساب شده است.
احمدی نژاد مهره يک باند نظامي- امنيتی بنيادگراست که از مدتها پيش در کمين قبضه کامل قدرت در جمهوری اسلامی بوده است. اين جريان پس از انتخابات اخير رياست جمهوری بر اين تصور بود که می تواند با کنار زدن سريع رقبا و جناح مقابل نظام حاکم را يکدست کرده و همه اهرم های قدرت را در اختيار بگيرد. اما به دو دليل زير چنين نشد و تحولاتی در بالا به وقوع پيوست که راه بر هدف های اين جريان سد شد:
۱- نگرانی اکثريت هيئت حاکمه ايران از انتخاب احمدی نژاد و قدرت گری نظاميان موجب آن شد که :
ائتلاف اعلام نشده وسيعی از روحانيان مدرن و سنتی و مديران و کارگزاران نظام حاکم به رهبری هاشمی رفسنجانی شکل گيرد و راه را بر غلبه کامل نظاميان سد کند. اکثريت اعضای مجلس و اکثريت اعضای خبرگان که بخاطر مخالفت با کابينه خاتمی و اصلاح طلبان به نظر می رسيد با جريان نظامی همراه هستند پس از انتخاب احمدی نژاد در موضع مخالف نظاميان قرار گرفته و عملا در چارچوب همين ائتلاف وسيع قرار گرفتند.
۲- علی خامنه ای که در گذشته برای به حاشيه راندن و تضعيف رقبا و منتقدان خود در حاکميت به قدرت سرکوب و ارعاب نظاميان متکی شده بود و همين امر نيز مايه زياده خواهی و پيش روی بيش از پيش نظاميان و نيروهای امنيتی شد، پس از انتخاب احمدی نژاد زيرفشار ائتلاف روحانيان و مديران نظام از باند نظامی فاصله گرفت و بی طرفی اختيار کرد. خامنه ای در حالی که زير فشار ائتلاف روحانيون و مديران برای دست کشيدن از حمايت از نظاميان قرار گرفته بود خود نيز از قدرت گيری آنان دچار دلهره و نگرانی شده بود.
بدينسان بود که "مجمع تشخيص مصلحت نظام" به رياست هاشمی رفسنجانی و نيز "مجلس شورای اسلامی» فرصت يافتند در فضائی که بی طرفی "رهبر" پديد آورده بود در برابر پيشروی و قدرت گيری بيشتر نظاميان مقاومت کنند. مجلس با رد صلاحيت سه گزينه احمدی نژاد برای وزارت نفت و مجمع تشخيص مصلحت به رياست هاشمی با دارا شدن بخشی از اختياران رهبر و رئيس جمهور پيشروی نظاميان را متوقف کردند.
از آن زمان به بعد باند نظامی امنيتی بر آن شده است تا با توسل به تنش فزايی در مناسبات ايران و جهان خارج و نظامی تر کردن فضای کشور شرايط درونی را برای زير فشار قرار دادن جناح مقابل و قبضه کامل قدرت مناسب کند. اين که احمدی نژاد از تريبون های داخلی و خارجی مدام عليه موجوديت اسرائيل به سخنان تحريک آميز دست می زند، به همين منظور است.
باند نظامی امنيتی برای سلطه کامل بر نظام جمهوری اسلامی نيازمند حملات هوائی اسرائيل به ايران است. چرا که چنين حمله ای تندروهای جمهوری اسلامی را در افکار عمومی بسياری از کشورهای اسلامي- بجز در ايران- محبوب می کند ودر درون نظام سياسی موضع تندروها را برای قبضه کردن کامل قدرت تقويت می کند. برعکس ادامه تحريکات باند نظامی اگر مايه وحدت جهانی عليه رژيم اسلامی و دفاع از حقوق بشر و پشتيبانی از فضای باز سياسی در ايران شود و بويژه با واکنش نظامی خارج همراه نگردد افول باند نظامی را در ايران حتمی، تسريع و آسان می کند.


تجار و كسبه
دربرابر
"مزدبران"

كريم خسرويان
- استاد دانشگاه

اگر روند افزايش دستمزد كارگران را با افزايش تورم مقايسه كنيم ، به جرات می‌‏توان ادعا كرد كه اين افزايش دستمزدها موجب رفاه حال كارگران نشده، بلكه در قالب افزايش قيمت‌‏ها، به جيب عده‌‏ای تاجر و كاسب سرازير شده است .
كارگری كه امروزه 122 هزار تومان دريافت می‌كند به مراتب وضعيت اسف‌‏بارتری از كارگر سالهای گذشته با حقوق 12 هزار تومان دارد. 20 سال قبل حقوق دريافتی كارگر جوابگوی تورم حاكم بر جامعه بود، ‌‏البته نقطه ايده‌‏آلی را ايجاد نمی‌‏كرد، اما به نوعی هزينه‌‏ها با دستمزد كارگران سر به سر می‌‏شد .
در قالب افزايش دستمزد، نقدينگی به زندگی كارگر تزريق شد و عوارض سوء اقتصادی را كنترل نكردند. دستمزد را به عنوان ابزاری برای ادامه زندگی كارگر افزايش داديم اما هزينه‌‏های سرسام‌‏آوری را نيز بر دوش كارگر گذاشتيم كه در نهايت، كارگران نتوانستند زيربار اين تورم مقاومت كنند .
اكنون بر اثر نبود شغل و معضلی به نام بيكاری، در يك خانواده 5 نفره، يك نفر كار می‌كند 5 نفر خرج می‌كنند و همين امر باعث می‌‏شود كه در آمد اندك كارگر بين 5 نفر توزيع شود . در صورتی كه اگر هر فرد جويای كار می‌‏توانست به آسانی شاغل شود، مجبور نبود از حقوق تنها نان‌‏آور خانه هزينه كند .
اكنون بسياری از جوانان بيكار ما، روز را به سرگردانی در خيابانها می‌‏گذرانند و برای تامين نيازهايشان به دستمزد كارگری پدرشان چشم دوخته‌‏اند . اگر بپذيريم كه هر كدام از اين خانواده 5 نفری می‌‏توانند 122 هزار تومان حقوق بگيرند ، آنگاه دستمزد اين خانواده حدود 500 هزار تومان می‌شود ، اما متاسفانه در حال حاضر اين گونه نيست .
در حال حاضر ، برای تامين هزينه سبد يك خانوار پايين‌‏تر از خط متوسط ، ماهيانه 250 هزار تومان بودجه لازم است. بنابراين نمی دانم چگونه حقوق 122 هزار تومانی را برای يك ماه يك خانواده كارگری تصويب می‌كنند و شب راحت می‌خوابند.


اين طراران
نا آلودگی
محمدعلی باب
را هم ندارند!
سهراب بشارتی