pyknet پيك نت

ازافاضات امام جمعه اصفهان
74 درصد دختران ايرانی  باكره به خانه بخت نمی روند



دمكراسی ناب محمدی
احمد جنتی می‌برد
علی خامنه‌ای می‌دوزد

      پیک هفته 55    ------- 22 دی 1384 - 12 ژانويه 2006

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه


صندلی
مخملباف
درهندوستان


سيمای ج.ا
همه را
فيلم كرده!


نمايش فيلم
"زمستان است"
رسيده‌ايم به سرمای
زمستان اخوان‌ثالث


در امام زاده طاهر
مهين اسكويی
به جمع
بزرگان‌ و قربانيان
پيوست


وداع با
مهين اسكوئی
باغ‌های آلبالو
درغياب اسكوئی
گل خواهند داد؟


 
 

خطبه‌های عيد قربان‌هاشمی
توليد بمب اتم درايران
از تكذيب توليد، تا رد استفاده از آن


علاوه برفرمانده نيروی  هوای امريكا
وزرای خارجه امريكا و بريتانيا
بزودی راهی تركيه می‌شوند
تركيه با سفراحمدی نژاد به اين كشور موافقت نكرد

مذاكرات3 قدرت اروپائی پيرامون
 نتايج توليد سلاح اتمی درايران

پوتين نگران استفاده اسرائيل و امريكا
از خاك تركيه برای حمله به ايران


نماينده ولی فقيه در سپاه
به مصداق: من آنم كه رستم بود پهلوان
مصباح يزدی همان است
كه مطهری بود انقلابی!



وحشت از تصميات جهانی
ايران پول‌های خود را
از اروپا به داخل منتقل می‌كند


سقوط هواپيماها
فرمانده نيروی زمينی سپاه
قربانی تفكرمذهبی خود شد؟


هاشمی رفسنجانی
اخبار واقعی سقوط دو هواپيما
بايد دراختيار مردم قرار گيرد


هديه قزوينی‌ها با خون شتر بدرقه شد!

درآستانه عيد قربان، قزوينی‌ها كه اين گنبد را كه برای دو بچه مسلم ساخته اند فرستادند عراق تا بگذارند روی مقبره آنها. البته دو گنبد مشابه است كه يكی از آنها را در اين عكس می‌بينيد. يك شتر بچه سال و گريان را هم مقابل كاميون‌هائی كه شهر قزوين را گشتند تا بروند بطرف عراق سر بريدند، كه البته با اعتراض چند عابری هم كه دلشان برای اين شتر بخت برگشته سوخته بود روبرو شد.


"آنفولانزای مرغی
وحشت جديدی كه اين بار
از تركيه به ايران وارد شده


انفجاراتمی قيمت‌ها
گوشت گوسفند 700 تومان گران شد


بازگشت شعارهای جنگ با عراق به خيابان‌ها
فضای جنگی بتدريج
به جامعه تزريق می‌شود!


جنبش صلح جهانی
مقابله با حمله به ايران
مخالفت با اتمی شدن ايران


خطاب به رسانه‌ها
نخستين اطلاعيه رسمی  فرمانداری سپاهی ج. اسلامی


گفتگوی رئيس دفتر آيت الله خمينی با مسئولين خبرگزاری ايلنا
احمدی خمينی پيش بينی كرده بود
"خمينی رهبر" را از مارش تلويزيون حذف كرده اند
"وحشت از حجتيه" احساس خطر رو به رشد


ايران تكه پاره
زمزمه و توطئه اعلام  بلوچستان واحد و مستقل


خواب‌های خرگوشی سفيرج.ا در جمهوری آذربايجان
درآذربايجان
اسرائيلی‌ها كشاورزی می‌كنند
امريكائی‌ها هيچ تحركی عليه ايران ندارند


Global Research:
مانور نظامی - اتمی امريكا
عليه يك كشور كوچك اتمی!

"ميشل شوسودفسكی"، اقتصاددان، كارشناس مسايل جهانی و استاد دانشگاه اتاوا در كاناداست. وی سردبير مركز تحقيقات جهانی شدن و سايت اين مركزwww.globalresearch.ca   - است.

مقالات وی بطور منظم در نشريات مترقی اروپا و امريكا و از جمله لوموند ديپلماتيك فرانسه منتشر می‌شوند. دو كتاب مهم وی "جهانی شدن فقر" و "جنگ و جهانی شدن" دارای شهرت جهانی است. از جمله كتاب "جنگ و جهانی شدن" كه پشت پرده 11 سپتامبر را فاش می‌كند به 11 زبان ترجمه شده است. بخش‌هائی از اين كتاب را كه جعفر پويا ترجمه كرده از سايت راه توده برگرفته و قبلا در پيك نت منتشر كرده ايم.

شوسودفسكی جايزه سال 2003 جامعه حمايت از حقوق مدنی و شرافت انسانی برلين را نصيب خود كرد.  مقاله وی را در مورد تدارك آمريكا براي حمله اتمی به ايران  می‌توانيد از شماره روز دوشنبه و سه شنبه در بايگانی پيك بخوانيد.


آلمان و امريكا
از اختلاف در حمله به عراق تا اتحاد در حمله به ايران


سوريه برای صلح با اسرائيل و اتحاد با مصرآماده می‌شود
بشار اسد می‌رود، عبدالحليم خدام می‌آيد؟

وليد جنباط در پارلمان لبنان:
اقدام بين المللی لازم است
حكومت سوريه با حرف
و ابراز احساسات سرنگون نخواهد شد




سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

   

تماس با ما - اشتراك پيك

دیدگاه ها


جهان نگران
و مردم ايران
در
‌بی‌خبری
و. يدالله اسلامی

بازهم نفير مرگ است كه به گوش می‌رسد .بازهم سخن از سقوط وفروافتادن پرنده‌ای است كه شده است پرنده ی مرگ وهرروزه كسانی رابه وادی مرگ می‌برد .بازهم موج پيام تسليت مرگ وتبريك شهادت .بازهم گفتن ازاينكه اينان اين روزها به ياد ياران شهيدشان بوده اند و بازهم گفتن و گريستن و يا اين را گفتن كه هنوز در شهادت باز است و اين نعمت از ما گرفته نشده است .
تا چند بايد ماند وگريست . تا چند پرنده‌ها برخيزند و فرو افتند . گاه می‌گويند دركشور سازنده هم اين تعداد فروافتاده اند و نمی گويند كه درآن كشور از ميان چند فروند يكی فروافتاده است و اينجا از ميان چند فروند يكی يكی می‌افتند. آنان كه به ما به چشم بيگانه نگاه می‌كنند . آنان كه ما را درگرداب تحريم رها كرده اند . آنها كه ما را از داشتن باز می‌دارند . آنها درفروافتادن‌ها نقش دارند. اين ابزار از آن غربی‌ها است كه حالا به مدد سياست‌ها ی تند وتيز راهی پيش ما گذاشته اند كه اين نتيجه‌ای از آن است . برخی هم كه برطبل دشمنی می‌كوبند و ما را دربی خبری نگه می‌دارند دستی دركار دارند . ما نمی توانيم برای هميشه به دنيا و با ابر قدرت دنيا يعنی امريكا درحال دشمنی باشيم . كاش درآن زمان كه می‌شد اين گره گشوده می‌شد كه با كمال تأسف نگذاشتند ونشد.
رسيده ايم به زمستان سال هشتاد وچهار .امريكا شده است همسايه ی شرقی وغربی وجنوبی وشايد هم شمالی ما. برای ما نقشه می‌كشد . دركشورهای دنيا پيدا نمی شود كشوری كه خواهان رويارويی با امريكا باشد و ما هم چنا ن شعار می‌دهيم وچوب اين شعارها را مردم ما وكشور ما وخود ما خواهيم خورد . حالا ابزاری كه سال‌ها پيش امريكا به ما داده است فرسوده شده اند و چون امريكا نمی خواهد كشورهای اروپايی به ما هواپيما نمی دهند و چون ما مجبوريم برهواپيماهای فرسوده راه سفر درپيش گيريم وهمواره خطر فروافتادن را درذهن خود داشته باشيم . وهرروز خبر سقوطی ومرگی درگوش ما می‌پيچد وما هم عادت كرده ايم .سال‌ها است كه از زندگی كم گفته ايم ومردگان را از زندگان گرامی تر داشته ايم و اين شده است فرهنگ ما. اين فروافتادن كه فرماندهانی از سپاه را به كام مرگ برد آخرين نيست . خلبان كارآزموده وكمك خلبان توانا وسرنشينان آشنا نتوانستند از كام مرگ برهند . شايد جسارتی لازم باشد كه برای ماند ن كشور سياست‌ها دگر گون شود. هر چند كه بسيار دير شده است و حالا پيام‌ها خوبی نمی رسد . برخی روشنفكران غربی هم به تقلا افتاده اند كه پرده از كار بردارند و جهان را از خطری كه درراه است آگاه سازند. (نگاه كنيد به تحليل شوسودفسكی در شماره دوشنبه و سه شنبه گذشته پيك نت)


نجوا می‌كنند
اما
"فرياد" نه
!
شيرزاد


سقوط هواپيما
شتر
مقابل خانه
ساربان هم خوابيد
و. محمدجواد روح

عجب تصادفی! درست در همان روزی كه خبر مربوط به نامه معاون فرهنگى و تبليغاتى دفاعى ستاد كل نيروهاى مسلح به مسؤولان رسانه‌ای كشور همچون رئيس صدا و سيما و وزير ارشاد منتشر شد كه محترمانه رسانه‌ها را از مته به خشخاش گذاشتن در قضيه سقوط C130 بازمی داشت، هواپيماي حامل فرماندهان عالی سپاه سقوط كرد .
همچون سقوط پيشين، از همان نخستين لحظه ابهام، تناقض و شايعه بر سر ماجرا سايه گسترد. با اين تبصره كه اين بار مواد اوليه برای تدارك شايعات و حتی تحليلهای سياسی فراهم تر است. چرا كه اولا اين دومين سقوط هواپيماهای نظامی در يك ماه گذشته است و ثانيا قربانيان حادثه، نه خبرنگاران و سربازان يك لاقبا، كه از فرماندهان عالی حكومت هستند و بعيد به نظر می‌رسد تداركات سفر آنان با شهروندان درجه دو از يك جنس باشد.
بحث من البته درباره چند و چون اين حادثه و شايعاتی كه درگرفته نيست. حرف من همان است كه در پی حادثه قبل، در مطلب «ومادراك مالشايعه» آوردم. صريحتر حرف پيشين اين است كه آزادی اطلاع رسانی به سود همه، حتی نهادهای نظامی و امنيتی است.
وقتی حادثه‌ای احتمالا عادی كه در آن جمعی از شهروندان قربانی شده اند، به هزار دليل امنيتی و ايدئولوژيك از دايره بحث عمومی خارج می‌شود و حتی توسط مقامات نظامی دستور ممنوعيت بحث درباره آن صادر می‌شود، بايد هم انتظار داشت كه دلايل واقعی و ساختاری حادثه مكتوم بماند و روزی گريبان همان نظاميان را بگيرد؛ چرا كه ظاهرا اين شتر را قصدی جز خوابيدن در برابر منزل همگان نيست!