ايران

پيك

                         
 

برای آشتی مردم با انتخابات، هيچ چاره ای جز عقب نشينی نيست
ميرحسين موسوي
يگانه شانس شركت وسيع
مردم درانتخابات شده
!

 
 

درحاليكه بحث پيرامون آمدن و يا نيآمدن ميرحسين موسوی يكبار ديگر در صدر اخبار انتخابات رياست جمهوری قرار گرفته، محمدرضا خاتمى دبيركل جبهه مشاركت اعلام كرد:

در صورت حضور ميرحسين موسوى در انتخابات، ما از كانديداتورى وى حمايت خواهيم كرد، دكتر معين نيز گفته است كه در صورت حضور مهندس موسوى با كمال ميل از كانديداتورى موسوى حمايت خواهد كرد.

دبيركل جبهه مشاركت درباره مشكل سازی های شورای نگهبان گفت:

احمد جنتى و برخى از اعضاى شوراى نگهبان كه جزء عوامل اصلى جناح راست هستند، بيشترين تاثير را در فرايند انتخابات دارند. اين افراد در انتخابات مجلس هفتم طورى عمل كردند كه كانديداهاى جناح خودشان در انتخابات پيروز شوند.

 

ديدار خاتمی و موسوی ملاقاتی عادی نبود

 

عضو شورای مركزی جبهه‌ی مشاركت، گفت: معين اصلاحات را با اقتدار بيشتری پيش خواهد برد.

محمد كيانوش‌راد، نماينده مجلس ششم و عضو شورای مركزی جبهه مشاركت در كرمانشاه گفت:

بتدريج نوعی عقلانيت در ميان نخبگان سياسی كشور در حال شكل‌گيری است كه در صورت فراهم‌بودن شرايط مناسب در آن مي‌توان به انتخاباتی با مشاركت حداكثری اميدوار بود.

موضوع ورود مهندس موسوی به عرصه‌ انتخابات گرچه در شرايط فعلی و به صورت دير هنگام مجددا مطرح شده، اما بايد در انتظار تصميم قطعی ايشان بود.

كيانوش راد، در مورد موضوع مورد مذاكره خاتمی با موسوی در ديدار هفته گذشته ابراز بي‌اطلاعی كرد و گفت:

گر چه اين ديدارها در گذشته هم صورت مي‌گرفته، اما در شرايط فعلی از حساسيت بيشتری در نزد افكار عمومی و اهالی مطبوعات برخوردار است.

موسوی به شرط داشتن

اختيارات رياست جمهوری می آيد

دكتر نجفقلی حبيبی رئيس دانشگاه علامه‌ی طباطبايی نيز گفت:

مهندس موسوی به عنوان يك سرمايه‌ی غنی انقلاب نمي‌تواند راكد بماند، اميدواريم اجازه ندهند جامعه‌ ايران از اين سرمايه بي‌بهره باشند.

جريان‌های اصلاح‌طلب از ابتدا مصر بودند كه مهندس موسوی در انتخابات رياست جمهوری نهم حضور داشته باشد. مهندس موسوی هيچ‌گاه اين موضوع را نفی نكردند، بلكه نگراني‌هايی داشتند، شرايطی را ابراز و مشكلاتی را مطرح مي‌كردند و بحث‌ها ادامه داشت. عده‌ای تصورشان اين بود كه بي‌فايده است و گمان كردند كه ايشان حضور پيدا نخواهد كرد.

از سوی ديگر عده‌ای با همين ملاحظه‌ی اوليه كه مهندس موسوی هيچ‌گاه به طور مطلق موضوع پذيرش كانديداتوری رياست جمهوری را نفی نكرد، به بحث‌ها و شرايط حضور وی توجه داشتند موضوع را پيگيری كردند.

حضور مهندس ميرحسين موسوی سبب حضور اكثريت قاطع ملت ايران در انتخابات خواهد شد.

شرايطی كه مهندس موسوی دنبال مي‌كند، امور ممتنعی نيستند، بلكه اموری هستند كه در قانون اساسی دقيقا ذكر و تجربه شده و در طول 26 سال انقلاب اسلامی دائما وجهه‌ همت مسوولان بوده است. گاه كامل تحقق نيافته و گاه بخش‌هايی تحقق يافته است.

شرايط مدنظر مهندس موسوی، اختيارات دقيق رياست جمهوری است كه در قانون اساسی منعكس شده است.

 

طومار 700 امضائي

همزمان با اين اظهار نظرها، طوماری با 700 امضاء در اختيار خبرگزاری های داخلی قرار گرفت كه انگيزه تدوين و انتشار آن به ميدان آمدن ميرحسين موسوی است. درپايان اين طومار آمده است:

 پايان دولت دانشمند متفكر جناب حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمی را آغاز دوره جديد از مجاهدت مصلحانه بدانيم و از گسست دوباره و به تاراج رفتن توفيقات اين دوره جلوگيری كنيم.

اينك، امضاكنندگان اين طومار مصرانه بر اين دعوت پای مي‌فشارند و چشم انتظار اجابت اين دعوت مي‌مانند.

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی