هنر و انديشه

پيك

                         
 

هما روستا
از سالهای دور
بازگشت با نمايش
 "سانتاكروز"

 
 

" سانتا كروز " به كارگردانی "هما روستا" اين روزها در مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود. كارگردانی كه بازيگر نيز هست و بازگشت او از اروپای شرقی به ايران، در زمان شاه حادثه ای بحث انگيز شد، چرا كه فرزند رضا روستا، دبيراتحاديه كارگران ايران در سالهای پيش از 28 مرداد بود و از چنگ كودتا در امان مانده و در مسكو پناه گرفته بود.

هما روستا در حاشيه "سانتاكروز" با خبرنگار "هاتف" گفتگوئی كوتاه كرده و در مقابل پرسش اين خبرنگار مبنی بر نيازمندی شخصی هنرمندان امروز در ايران گفت:

اين روزها به مشكلاتی می انديشم كه برای هنرمندان پا به سن ايران يك دغدغه جدی شده است. همان ها كه اگر تاكنون غم به مسكنی داشتند، حالا غصه بی درمانی و مشكلات مالی بستری شدن در بيمارستان هم افزوده شده است. هما روستا كه امكانات ويژه دولتی در اروپای شرقی – از جمله مسكو- را با مرور جوانی و دوران تحصيلات تئاتر خود به ياد و خاطر دارد، گفت:

ظاهرا همان يك قطعه هنرمندان در بهشت زهرا سهميه ما شده است. ايكاش وزارت ارشاد، شهرداری و وزارت بهداشت، يا هر نهاد ديگری كه مسئوليت سلامت جامعه هنری بر عهده آنست حداقل يك بيمارستان ويژه هنرمندان می ساختند. اين كاش...

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی