ايران

پيك

                         
 

ميرحسين موسوي

بارديگربرسر دوراهي

آمدن يا نيآمد! 
 

"تاجيك"، رييس مركز بررسيهای استراتژيك رياست‌جمهوری، در جديدترين اظهار نظر پيرامون آمدن و يا نيآمدن ميرحسين موسوی به صحنه انتخابات رياست جمهوری گفت:

 سكوت كنونی ميرحسين موسوی، در واقع، فريادی بلند و رساست.

نتايج بسياری از تحقيقات ميدانی ديگر، به وضوح و صراحت گويای اين واقعيت هستند كه بسياری از كسانی كه در شرايط كنونی تمايلی به شركت در انتخابات ندارند، اظهار كرده‌اند كه در صورت حضور موسوی، در انتخابات شركت خواهند كرد. من و همفكرانم بر اين اعتقاديم كه تنها با حضور شخصيت‌هايی نظير ميرحسين موسوی در عرصه سياست و قدرت فردای بعد از انتخابات است كه مي‌توانيم از رشد فزاينده و تصاعدی عدم تمايز ميان كانديداها ممانعت به عمل آوريم. ما يك بار ديگر با صدای بلند، رسا و شفاف اعلام مي‌كنيم كه چنانچه جناب مهندس ميرحسين موسوی احساس كنند كه با حضور در صحنه انتخابات و پيروزی مي‌توانند منزلت و شأن و اقتدار يك رييس جمهور(در چارچوب همين قانون اساسی فعلي) را داشته باشند، ترديدی در اين «حضورنخواهند كرد. ساده‌تر و شفاف‌تر بگويم، تنها عاملی كه امروز «حضور» جناب موسوی در صحنه انتخابات را در هاله‌ای از ترديد و ابهام قرار مي‌دهد، تمايل و يا عدم تمايل ايشان به مسؤوليت‌پذيری و خدمت به مردمش در شرايط سخت آينده نيست، بلكه امكان و يا عدم امكان انجام (و تحقق) چنين «خدمت» و «مسؤوليتي» در چارچوب اختيارات قانونی رييس‌جمهور است. در يك كلام، تنها شرط ايشان برای ورود در عرصه انتخابات رياست جمهوری، اطمينان ايشان به امكان «رييس جمهور» شدن، پس از كسب اكثريت آراء است.

مطمئن باشيد، امروز شرايط برای حضور ايشان مهياتر از ديروز است. زيرا، از يك سو، تصريح و تأكيد مقام معظم رهبری بر «اختيارات قانونی رياست جمهوري»، و از جانب ديگر، مشخص‌تر شدن آرايش كانديداها و برنامه‌های انتخاباتی، از جانب سوم، آگاه‌تر شدن نيروهای سياسی نسبت به وضعيت خود(ميزان اقبال مردم بدانان و ميزان احتمال پيروزی آنان در انتخابات)، و از جانب چهارم، واقف‌تر شدن همگان به اهميت مشاركت مؤثر و حداكثری مردم، شرايط ذهنی و عينی مطلوب‌تری برای حضور ايشان فراهم آورده است.

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی