pyknet پيك نت

گفتگو با يكی از روانپزشكان برجسته داخل كشور
احمدی نژاد
بيماری كه خود از
روانپريشی خويش
‌بی‌خبراست
شمار رو به افزايش امام زمان‌ها در تيمارستان روزبه تهران



رئيس انتصابی دانشگاه تهران
اشتباه نكنيد!
اعتراض به انتصاب بله
اعتراض به شخص نه

      پیک هفته 51    --------- 7 آذر 1384 -29 نوامبر 2005

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه


مميز رفت
مميزی و سانسور
همچنان مانده
!


مرتضی مميز
گرافيست نامدار
 را سرطان برد


آتشی
درخاك بوشهر
خوابيد


م. آزاد در بستر
گل من را
کدام چمن
سراغ دارد؟

گزارش شده است که "م. آزاد" شاعر شناخته شده ایران نیز در بیمارستان ارتش تهران بستری شده است. بیماری او نارسائی دستگاه گوارشی اعلام شده است. اکنون مدتی است که خون به پاهای "م. آزاد" نمی رسد و راه رفتن برای وی بسیار دشوار شده است.
م.آزاد متولد آذرماه سال 1312 و از فارغ التحصیلان دانشكده‌ ادبيات دانشگاه تهران است. اولين كتابش - ديار شب - را در سال 1334 با مقدمه‌ شاملو منتشر كرد.
آينه‌ها تهي است، قصيد‌ه‌ بلند باد، با من طلوع كن، گل باغ آشنايي، و بايد عاشق شد و رفت، از آثار منتشر شده "م. آزاد" است.
او همچنين حدود پنجاه جلد كتاب در زمينه‌ ادبيات كودكان و نوجوانان تاليف كرده است. از عاشقانه های فراموش نشدنی م. آزاد "گل باغ آشنائی" :
گل من
میان گلهای کدام دشت خفتی
که نه باغ می شناسد
نه چمن سراغ دارد


پرستوئی
 و گلشیفته
در فیلم جدید
حاتمی کیا


منوچهرآتشی
رفتی و رفتن تو
آتش نهاد بر دل
از كاروان چه ماند
جز آتشی به منزل؟


رهبر اركستر
سمفونيك تهران
رفت و ديگر برنمی‌گردم


 
 

برای مقابله با ايران
كشورهای حوزه خليج فارس
ناتو را به منطقه فراخواندند


فيلم و گزارش
احمدی نژاد در نيويورك
رئيس جمهور ‌بی‌نياز از توصيف
بزودی تلويزيون‌های جهان اين فيلم را بعنوان
سخنان يك بيمار روانی پخش خواهند كرد

حمله به آيت الله جوادی آملی از سوی اعضای حزب پادگانی، در انتخابات رياست جمهوری يكی از خبرهای داغ بود. او هم بعدا با اشاره به مصباح يزدی گفت: شماها عددی نيستيد! داستان احمدی نژاد در نيويورك از زبان خود او برای جوادی آملی در فيلمی كه می‌بينيد، يك جهان نمك است. خودتان ببنيد. واقعا ملت ايران مستحق چنين رئيس جمهوری بودند؟  اين فيلم را اگر به زبان‌های مختلف ترجمه كرده و در سينماها و تلويزيون‌ها نمايش بدهند، جهان درباره ايران و ايرانی چگونه خواهد انديشيد؟

بازی با " نور"
اطرافيان احمدی نژاد را سركار گذاشتند
ايشان هم آيت الله جوادی آملی را!

يك نماينده مجلس
اين حرف‌های احمدی نژاد
كه حرف‌های "سيد محمد باب" است!


مثلث آلمان- امريكا- انگلستان
جهان نگران توليد
سلاح هسته‌ای درايران

وزيرخارجه جديد آلمان راهی امريكا شد


احمدی نژاد
سردسته لباس شخصی‌ها، بله
اما مقام رياست جمهوری، نه

به نقطه‌ای رسيده ايم كه بايد ارتباط‌های احمدی نژاد در سالهای تحصيل درخارج از كشور را  با دقت بررسی كرد. سعيد امامی هم عضو انجمن اسلامی امريكا بود.

با چفيه بستن و شعارهای توخالی اگر می‌شد مملكت اداره كرد، ملاعمر طالبان مامور سازمان استخبارات پاكستان و اسامه بن لادن انگليسی- امريكائی افغانستان را آباد كرده بودند و صدام حسين دهها بار اسرائيل را از پنجره جهان بيرون انداخته بود. اين اداهائی كه احمدی نژاد در هفته بسيج از خود در می‌آورد، نمايش‌های خنده داری بيش نيست كه فقط بهانه‌های لازم را دراختيار امريكا می‌گذارد و بسيجی‌های حقوق بگير را دلگرم می‌كند.


رييس جديد انتصابی دانشگاه تهران و اعتراض دانشجويان
مقاله اعتراض به انتصاب را از بالاي صفحه همين شماره پيك بخوانيد


سرنوشت اكبرگنجی
مرگ در زندان اوين
يا ترور درخارج از زندان


200 ميليارد دلار 6 ماهه از ايران رفت دوبی
چفيه عربی به ما رسيد
دلارهای نفتی ما به عرب‌ها


مشگينی خودش خواب است
يا ملت را می‌خواهد خواب كند
؟

علی مشگينی رئيس مجلس خبرگان در جمع شورای فرماندهی منطقه مقاومت قم گفت:
- با ظهور حضرت ولی عصر (عج) تمام مرزها و حكومت‌ها لغو می‌شود و همه تحت حكومت عدل الهی و ولايت حضرت حجت، درمی‌آيد.
- امروز بيشتر رهبران دنيا فاسدند و ايران تنها كشور اسلامی است كه رهبری فرزانه دارد.
- تمام دولت‌های دنيا به ملتشان زور می‌گويند به جز جمهوری اسلامی ايران.


سردارافشار مطمئن باشد
بسيج هم بيآيد، فقر، فساد
و اعتياد و فحشاء می‌ماند


دانش نسل جوان، زير بارخرافات نخواهد رفت
1 ميليون و 200 هزار دانشجو
فقط در دانشگاه آزاد تحصيل می‌كنند
سطح سواد كارگران، در صنايع ايران به مرز ديپلم رسيده است.
اين نيرو تشكل‌های مستقل خود را طلب می‌كند.


مصاحبه وزيركشور خاتمی
نام توسعه گداخانه ها
رفاه و عدالت نيست

 منتقدان 27 سال گذشته، خودشان درهمين سالها حاكم بوده اند؟
با انداختن نامه درچاه جمكران، توهم هاله نورانی در سازمان ملل، متكی شدن به خواب و روياها و گسترش خانواده امداد بگيران مملكت اداره نخواهد شد. مگر آنكه خواب تكرار دهه 60 را ديده باشند.


احمدی نژاد
ميلياردها تومان
رازهای مگوی شهرداری تهران


چه حادثه ای روی داده؟
قطع ناگهانی ملاقات
اكبرگنجی در زندان اوين


بسيج
حزبی سياسی شده
نه بسيج 20 ميليونی



سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

   

دیدگاه ها


علف اتمی
بهنام پويان

ژنرال ايوب خان، نخست وزير اسبق پاكستان، در دوره‌ی بحرانی مناقشه‌ی كشورش با هند گفته بود: «مردم ما حاضرند علف بخورند اما بمب هسته‌ای داشته باشند». امروز، بعد از 40 سال هنوزمردم زلزله زده‌ پاكستان علف می‌خورند- البته اگر گيرشان بيايد- در حاليكه چندين سال است كه در روز مليشان، بمب‌های هسته ايی پاكستان در مقابل ژنرال‌ها و دولتمردانی همچون مشرف رژه می‌روند و قدرت نمايی ميكنند تا حافظ «منافع» و «مصالح» ملی و تماميت ارضی پاكستان(بخوانيد حكومت پاكستان) باشند. در زلزله‌‌ منطقه كشمير و مظفرآباد پاكستان بيش از 45 هزار نفر جان باختند و چندين ميليون انسان ساكن حلبی آبادها آواره شدند. بمب اتم نه نان شد و نه مسكن برای مردم پاكستان اما ابزاری شد برای تقابل با هندوستان و جلب حمايت امريكا از دولت‌هائی كه اين سلاح را با سياست هند ستيزی در اختيار داشته و دارند. داستان، درايرا نيز همان داستان است.
سال 1369 در زلزله‌ رودبار بيش از 50 هزار انسان قربانی شدند. سال 1382 زلزله، شهر بم را با خاك يكسان كرد و بيش از 40 هزار نفر كشته برجای گذا
شت. بازهم تكرار خواهد شد. نه يك بار، كه دهها بار. خانه‌های خشت و گلی بر سر مردم ويران خواهد شد و سرنوشت كودكان‌بی‌سرپرست و زنان جوان همان خواهد شد كه در بم شد. بمب اتم نه خانه می‌شود و نه سرپناه. نه كار می‌شود و نه نان! اين دوره تبليغاتی نيز می‌گذرد. حتی اگر حاصل آن قبول جهانی توليد سلاح اتمی درايران هم باشد، اين بمب نه نان می‌شود و نه آب، نه قدرت و نه ضامن ادامه قدرت و حكومت.


دو انديشه اتمی
ايران با جهان
ايران برجهان
الپر

معلمان قديمی می‌گويند: فهم سؤال، نصف جواب است.
در قضايای هسته‌ای ايران نيز بر سر نحوه طرح مسئله و چينش پيشينه تاريخی و آرايش وضعيت كنونی و خلاصه اينكه «دعوای اصلی سر چيست» بحثهای زيادی صورت گرفته است. برخی گفته‌اند اين تصميم مشترك زورمندان مسلط بر جهان برای محروم ساختن يك ملت از حق طبيعی خود است، تصميمی ظالمانه كه بايد به هر ترتيب در مقابل آن ايستاد. برخی ديگر هم اين وضعيت را ناشی از هراس جامعه جهانی از احتمال ساخته شدن بمب اتمی در ايران می‌دانند، بمبی كه در صورت توليد می‌تواند در سطح منطقه و حتی فراتر از آن بسياری از موازنه‌های قدرت را برهم زند و باعث ناامنی و بی‌ثباتی شود. الگوی سومی هم برای طرح مسئله هست كه لايه امنيتی و سياسی ماجرا را جدی نمی‌گيرد و همه منازعه را به رقابت برای فرادستی در كسب و دارندگی انرژی‌های جديد متوجه می‌سازد و دعوای هسته‌ای را دعوای انرژی می‌داند.
من تصور می‌كنم كه دعوای اصلی نهفته در پشت درگيری‌های هسته‌ای ايران كه متأسفانه به جاهای باريك كشيده و ايران را در مقابل يك اجماع جهانی قرار داده است، نه تصميم نظام سلطه جهانی برای محروم ساختن ايران از حقوق هسته‌ای خود است و نه جلوگيری از ساخته شدن يك بمب اتمی كه ممكن است امنيت جهان را به خطر بيندازد. بحث چيز ديگری است، اما به زبانهای ديگر بيان می‌شود.
دعوای اصلی، به نظر من، در اينجاست: ايران تكنولوژی هسته‌ای را و اساسا هر امتياز ديگر ملی را، «در جهان» می‌خواهد يا «بر جهان»؟ يعنی خود را به عنوان جزئی از جامعه درهم فشرده جهانی پذيرفته و می‌خواهد از تكنولوژی هسته‌ای و ديگر مزايای زيست جهانی بهره‌مند شود يا می‌خواهد به برتری‌ها و امكانات يا - اينطور بگوييم - ابزارها و تسليحاتی دست يابد كه بعد بتواند در مقابل ديگران بايستد و در نظم جديد و رو به ثبات جهان اخلال ايجاد كند.
ريشه ذهنی قضيه هم به نظرم - به طور خلاصه - به آن بخش از واقعه يازده سپتامبر برمی‌گردد كه بنيادگرايان يعنی بزرگترين چالش‌گران نظم نوين جهانی، با ابزارهايی به جنگ جهان برخاستند كه طبق سازوكارهای همين نظم نوين جهانی در اختيار ايشان قرار گرفته بود. رهبران جهان نمی‌خواهند اين واقعه تكرار شود.
مشكل ايران هم همين است، و به نظرم اين حل نخواهد شد تا ايران انتخاب نهايی خود را برگزيند: در جهان است يا بر حهان؟ ايرانی كه ايرانيان (دولت و ملت) می‌خواهند، «سهم شايسته اين ملت از دنيا»ست يا نجات دهنده بشريت و «منادی نهايی رستگاری در جهان»؟ و عجيب است كه اين می‌شود دقيقا دو تلقی خاتمی و احمدی نژاد از جهان، و از نسبت ايران با جهان!
( اين بخشی از سلسله مقالات دنباله داری است كه در اين زمينه در وبلاگ و يا سايت الپر منتشر می‌شود. البته اين كه سوژه‌ای را دنباله دار نوشتن صحيح است يا نيست و لطمه به پيگيری يك انديشه می‌زند و يا نه، به سليقه گرداننده اين وبلاگ يا سايت بر می‌گردد، اما، با توجه به مجموعه شرايطی كه برای اينترنت درايران بوجود آورده اند و وقت و حوصله كم خوانندگان مطالب اينترنتی و يا حتی چاپی، ما زياد اين شيوه را نمی پسنديم. اين توضيح را به اين دليل داديم كه يادآوری كنيم، آنچه را خوانديد بخشی از يك مقاله دنباله داراست و از نظر من جان كلام هم در همين بخش گفته شده است.‌بی‌نياز به شمارهای پيش و يا شماره‌های بعد.)


2 بسيج
با دو انگيزه
و. صميمانه تر. جوادروح