pyknet پيك نت

تريبون آزاد دانشجوئی در دانشگاه اميركبير
فضای رعب و وحشت را
می خواهند بر دانشگاه‌ها مسلط سازند
اعتراض دانشجويان دانشگاه فنی بابل



موتلفه اسلامی زلف جمهوری آذربايجان را فر می‌زند
در ايران
خيابان خواب‌ها، بيكاران و گرسنگان
مسكن، نان و كار می‌خواهند

      پیک هفته 51    --------- 8 آذر 1384 -30 نوامبر 2005

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه


فريده لاشائی
پنجه در پنجه
سرطان


مميز رفت
مميزی و سانسور
همچنان مانده
!


مرتضی مميز
گرافيست نامدار
 را سرطان برد


آتشی
درخاك بوشهر
خوابيد


پرستوئی
 و گلشیفته
در فیلم جدید
حاتمی کیا


منوچهرآتشی
رفتی و رفتن تو
آتش نهاد بر دل
از كاروان چه ماند
جز آتشی به منزل؟


رهبر اركستر
سمفونيك تهران
رفت و ديگر برنمی‌گردم


 
 

قطعنامه واقع بينانه سومين كنگره حزب اسلامی كار
عدالت اجتماعی اينست
نه شعارهای پوچ و فاشيستی

واردات ‌بی‌رويه و كالای قاچاق، كمر صنايع را شكسته و بيكاری كارگران را گسترش داده است. دربرابر تندروی‌های كور و منزوی ساختن ايران در سطح بين المللی بايد ايستاد. گام اول تحقق جامعه‌ی مدنی و اصلاحات سياسی و اجتماعی، اين است كه زنان، جوانان و نيروی كار كشور از حقوق خود آگاه باشند و بتوانند از آن دفاع كنند. اصلاحات از پايين و از دل طبقات مختلف جامعه، راهی است كه با بازخوانی و آسيب‌شناسی تجربه‌ تاريخی آزادی‌خواهی در ايران بايد از آن بهره‌ گرفت.


سخنان مهم جانشين رئيس ستاد كل نيروهای مسلح در باره بسيج
آغاز خنثی سازی وابسته كردن
بسيج به دولت احمدی نژاد


دكتركاظم سامی
اولين قتل سياسی، ازسلسله
قتل‌های زنجيره‌ای- امنيتی
محفل گرداننده دادگاه‌های چند دقيقه‌ای قتل عام زندانيان سياسی، بعدها به محفل صدور فتوای قتل‌های زنجيره‌ای تبديل شد.


اجتماع جانبازان و ايثارگران در برابر بنياد شهيد
اردوگاه "واوان"
سرگذشت تلخ و اندوه بار
نسل اول بسيجی‌های جانباز


گروگانی بنام "عبدالفتاح سلطانی"
برای فلج كردن كانون مدافعان حقوق بشر


سالگرد قتل پوينده و مختاری
7 سال و 7 دريای خون



اعزام واحدهای نظامی کشورهای عربی به عراق


فيلم و گزارش
احمدی نژاد در نيويورك
رئيس جمهور ‌بی‌نياز از توصيف
بزودی تلويزيون‌های جهان اين فيلم را بعنوان
سخنان يك بيمار روانی پخش خواهند كرد

حمله به آيت الله جوادی آملی از سوی اعضای حزب پادگانی، در انتخابات رياست جمهوری يكی از خبرهای داغ بود. او هم بعدا با اشاره به مصباح يزدی گفت: شماها عددی نيستيد! داستان احمدی نژاد در نيويورك از زبان خود او برای جوادی آملی در فيلمی كه می‌بينيد، يك جهان نمك است. خودتان ببنيد. واقعا ملت ايران مستحق چنين رئيس جمهوری بودند؟  اين فيلم را اگر به زبان‌های مختلف ترجمه كرده و در سينماها و تلويزيون‌ها نمايش بدهند، جهان درباره ايران و ايرانی چگونه خواهد انديشيد؟


بازی با " نور"
اطرافيان احمدی نژاد را سركار گذاشتند
ايشان هم آيت الله جوادی آملی را!


يك نماينده مجلس
اين حرف‌های احمدی نژاد
كه حرف‌های "سيد محمد باب" است!


گفتگو با يكی از روانپزشكان برجسته داخل كشور
احمدی نژاد
بيماری كه خود از
روانپريشی خويش
‌بی‌خبراست
شمار رو به افزايش امام زمان‌ها در تيمارستان روزبه تهران


برای مقابله با ايران
كشورهای حوزه خليج فارس
ناتو را به منطقه فراخواندند


رئيس انتصابی دانشگاه تهران
اشتباه نكنيد!
اعتراض به انتصاب بله
اعتراض به شخص نه


مثلث آلمان- امريكا- انگلستان
جهان نگران توليد
سلاح هسته‌ای درايران

وزيرخارجه جديد آلمان راهی امريكا شد


سرنوشت اكبرگنجی
مرگ در زندان اوين
يا ترور درخارج از زندان


200 ميليارد دلار 6 ماهه از ايران رفت دوبی
چفيه عربی به ما رسيد
دلارهای نفتی ما به عرب‌ها


مشگينی خودش خواب است
يا ملت را می‌خواهد خواب كند
؟

علی مشگينی رئيس مجلس خبرگان در جمع شورای فرماندهی منطقه مقاومت قم گفت:
- با ظهور حضرت ولی عصر (عج) تمام مرزها و حكومت‌ها لغو می‌شود و همه تحت حكومت عدل الهی و ولايت حضرت حجت، درمی‌آيد.
- امروز بيشتر رهبران دنيا فاسدند و ايران تنها كشور اسلامی است كه رهبری فرزانه دارد.
- تمام دولت‌های دنيا به ملتشان زور می‌گويند به جز جمهوری اسلامی ايران.


سردارافشار مطمئن باشد
بسيج هم بيآيد، فقر، فساد
و اعتياد و فحشاء می‌ماند


دانش نسل جوان، زير بارخرافات نخواهد رفت
1 ميليون و 200 هزار دانشجو
فقط در دانشگاه آزاد تحصيل می‌كنند
سطح سواد كارگران، در صنايع ايران به مرز ديپلم رسيده است.
اين نيرو تشكل‌های مستقل خود را طلب می‌كند.


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

   

دیدگاه ها


از ده نمكی
تا ده نمكی
و. اميد معماريان

ديروز صفحه چهارم روزنامه نيويورك تايمز اختصاص داشت به يك پروفايل از مسعود ده نمكی. نازيلا فتحی خبر نگار نيويورك تايمز در اين مصاحيه در خصوص تغير وتحولاتی كه در مسعود طی سالهای اخير رخ داده است سخن گفته وسپس به فيلم فقر وفحشای او می‌پردازد. او می‌گويد دليل اين تغيير اين است كه عقلانيتی را كه هم اكنون دارد ۱۰ سال قبل نداشته است. به نظرم مصاحبه جالبی است. احتمالا يكی از دوستان جايی ترجمه خواهد كرد. طی نزديك به سه دهه گذشته خيلی از افرادی كه در انقلاب شركت داشته اند و طی سالهای بعد از آن دست به كارهای عجيب وغريب زده اند وهزينه‌های زيادی را به مردم تحميل كرده اند، تغييرات زيادی كرده اند. با اين وجود برای خيلی از هم نسلی‌های من سرعت اين تحولات كه بعضا ماهوی هم هست در يك بازده زمانی طولانی شكل گرفته است وبنابراين حداقل دوره اول را به ياد نمی اوريم. هرچند آنها كه به همان نسل متعلق هستند، دائما بر اين تغيير تاكيد می‌كنند. اما ده نمكی تصوير زنده‌ای است از اين تغيير طی سالهايی كه همه ما به ياد می‌اوريم چه نقشی در جامعه ايفا می‌كردند. ده نمكی، به صراحت و با صداقتی مثال زدنی تاكيد می‌كند دوره‌ای كه در آن‌بی‌مهابا وخشمگين صدای مردم را در گلو خفه می‌كرده اند دوره‌ای كم بهره از عقلانيت بوده است. اين خط مشترك همه سياستمداران و كسانی است كه به بهانه انقلابی گری، مسير حركت جامعه را از آنچه كه بايد باشد، به جاهای ديگری بردند. ده نمكی حالا به سالهای ميان سالی می‌رسد و می‌بيند بهشتی كه وعده داده شد تبديل به جهنمی شده است كه تن بسياری از مردم ايران در ان می‌سوزد. فحشا وفقری كه او از آن سخن می‌گويد بازتاب سياست‌هايی است كه سالها در بوق شده است اما در عمل فاقد كارايی بوده است. حتی ده نمكی ودوستانش هم امروز وقتی به اداره جامعه نگاه می‌كنند - صرف نظر از اينكه وابسته به چه گروه فكری تعلق داشته باشند- نمی توانند ناتوانی در اداره جامعه را نبينند. اين ناتوانی آنچنان ريشه كرده كه صدای چماقداران ديروز را نيز درآورده است. كسانی كه از اسلام چوبی سخت محكم ساخته بودند و تا بر فرق مردمی بكوبند كه احتمالا می‌خواستند بگويند :آقا اين ره كه می‌رويد به تركستان است. همين. من البته برای ده نمكی خيلی احترام قائلم. اين هم نشانه خوبی است كه مرز تغيير ودامنه اش اين چنين باريك وكوتاه شده است. امروز هر چقدر كه انقلابی و ذوبی هم كه باشد از برادران بايد بگويد چرا اين مسئولان آسمانی در حل كردن كوچكترين مشكلات مردم از آلودگی هوا گرفته تا ترافيك، از معيشت گرقته تا مواد مخدر ناتوانند واز اين رو تنها تصويری كه از تندروی آنها به سوی بهشت برينشان می‌ماند يك كاريكاتور مضحك از توهم است. ده نمكی تصوير دقيقی برای كسانی است كه امروز در ماه وچاه وبيابان دنبال عكس اين وآن می‌گردند و برنامه هيات دولت را در چاه می‌اندازند وفلان وبهمان. با اين تفاوت كه برای آنها كه خواب هستند می‌تواند انتظار بيداری داشت اما برای آنها كه خود را به خواب می‌زنند نمی توان. يعنی مثلا به آقای احمدی نژاد اگر تا قيامت هم بگويی به جان تو هيچ‌هاله‌ای از نور در كنار شما نبود ووقتی داشتی در نيويورك صحبت می‌كردی داشتی خوراك درست می‌كردی ودشمنان ايران در دلشان عروسی بود از حرف‌هايی كه می‌زدی، باور نخواهد كرد. اميدواريم ايشان هم مصاحبه ده نمكی را بخواند. اين درسی برای همه ماست. ..


علف اتمی
بهنام پويان

ژنرال ايوب خان، نخست وزير اسبق پاكستان، در دوره‌ی بحرانی مناقشه‌ی كشورش با هند گفته بود: «مردم ما حاضرند علف بخورند اما بمب هسته‌ای داشته باشند». امروز، بعد از 40 سال هنوزمردم زلزله زده‌ پاكستان علف می‌خورند- البته اگر گيرشان بيايد- در حاليكه چندين سال است كه در روز مليشان، بمب‌های هسته ايی پاكستان در مقابل ژنرال‌ها و دولتمردانی همچون مشرف رژه می‌روند و قدرت نمايی ميكنند تا حافظ «منافع» و «مصالح» ملی و تماميت ارضی پاكستان(بخوانيد حكومت پاكستان) باشند. در زلزله‌‌ منطقه كشمير و مظفرآباد پاكستان بيش از 45 هزار نفر جان باختند و چندين ميليون انسان ساكن حلبی آبادها آواره شدند. بمب اتم نه نان شد و نه مسكن برای مردم پاكستان اما ابزاری شد برای تقابل با هندوستان و جلب حمايت امريكا از دولت‌هائی كه اين سلاح را با سياست هند ستيزی در اختيار داشته و دارند. داستان، درايرا نيز همان داستان است.
سال 1369 در زلزله‌ رودبار بيش از 50 هزار انسان قربانی شدند. سال 1382 زلزله، شهر بم را با خاك يكسان كرد و بيش از 40 هزار نفر كشته برجای گذا
شت. بازهم تكرار خواهد شد. نه يك بار، كه دهها بار. خانه‌های خشت و گلی بر سر مردم ويران خواهد شد و سرنوشت كودكان‌بی‌سرپرست و زنان جوان همان خواهد شد كه در بم شد. بمب اتم نه خانه می‌شود و نه سرپناه. نه كار می‌شود و نه نان! اين دوره تبليغاتی نيز می‌گذرد. حتی اگر حاصل آن قبول جهانی توليد سلاح اتمی درايران هم باشد، اين بمب نه نان می‌شود و نه آب، نه قدرت و نه ضامن ادامه قدرت و حكومت.