8 سال پس از مقاومت در برابر دولت خاتمی
اختيارات نيروی انتظامی به وزارت كشور واگذار شد

دستورامنيتی به تشريفات فرودگاه
با خاتمی مانند يك مسافرعادی رفتاركنيد

پيک هفته

   

فصل ديگری از خاطرات تاج الملوك
طلا
آخرين موطلائی
دربار پهلوی
رقابت ارتشبد طوفانيان و سرلشكر آزاد موجب سبز شدن
 گيلدا(طلا) بر سر راه محمد رضا شد
فرح در كاخ نياوران و طلا در كاخ سعد آباد مستقر شدند،
اما يك روز فرح وقتی با طلا روبرو شد، سيلی محكمی به او زد.
من، اشرف، فاطمه، شمس، فرح و... همه در فرانسه
بينی و صورتمان را عمل جراحی كرده بوديم.


اگر عطارزاده دهان نگشوده بود
شايد بوشهری‌ها برای بردن پيكرآتشی
اينگونه مقابل همه نمی ايستادند
كتابلاگ- حسين جاويد


سخنان دادفر، سيدحسينی
 و دولت آبادی درتهران
و استقبال كم نظير بوشهری‌ها از
پيكر‌بی‌جان آتشی
بر اسب سفيد وحشی!

انتقال پيكر منوچهر آتشی از تهران به بوشهر، بدعت نبود اما در نوع خود عبرت آموز بود. نه برای مردم، كه برای آنها كه بنام مردم به مجلس هفتم برده شده اند.
همه مقدمات خاكسپاری آتشی در قطعه هنرمندان در امام زاده طاهر كرج فراهم شده و ... ادامه


از دروازه خرافات
تروريست رد نمی شود
اما سگ مقدس رد می‌شود!

هفته‌ای كه گذشت، يك سگ در حرم امام رضا هم به خبر جنجالی هفته تبديل شد. يك سگ سفيد را كيش كردند به داخل محوطه و با دوربين‌های مداربسته فيلم ... ادامه


ماجرای سگ امام رضا تمام شد
هاله نورانی احمدی نژاد چه می‌شود؟


كوچ رهبراركسترسمفونيك
 تهران به استانبول

"علی رهبری» دوشنبه اركستر سمفونيك استانبول را رهبری می‌كند.
علی رهبری - رهبر اركستر سمفونيك تهران- از رهبری اركستر سمفونيك تهران استعفا داد و بلافاصله رهبری اركستر سنفونيك "استانبول" را برعهده گرفت و روزهای 22 تا 28 نوامبر در دو بخش كلاسيك و فولكور اين اركستر را در يك فستيوال موسيقی رهبری كرد. دراين فستيوال از ايران، آذربايجان، امارات، قطر، كويت ،لبنان، مصر، سودان و ... نيز حضور داشتند. رهبری» كه چندی ... ادامه


اين صدا، می‌ماند!
انفجار احساسات و تشويق
درپايان اولين شب كنسرت شجريان

كنسرت شجريان و نوازندگان همراه او، سرانجام پس از سالها در تهران برگزار شد. اولين شب كنسرت در حالی برگزار شد كه فقط خبرنگاران معدودی از رسانه‌ها توانستند - برای تهيه گزارش - وارد تالار شوند. آن هم در حالی كه صندلی برای نشستن نداشتند و تا پايان اجرا، بصورت ايستاده گزارش خود را نوشتند.
محمدرضا شجريان با همراهی تار حسين عليزاده، ‏كمانچه كيهان كلهر و تنبك همايون شجريان در سالن 3000 نفری وزارت كشور با اجرای چند قطعه تازه به صحنه رفت. كنسرت با 45 دقيقه تاخير، در دو بخش جداگانه در تالار وزارت كشور برگزار شد.
در بخش حسين عليزاده در دو دستگاه "نوا" و "راست پنجگاه" مركب نوازی كرد و سپس "آواز دشتی» را به ترتيب پيش‌درآمد دشتی از يوسف فروتن، ساز و آواز، يك تصنيف قديمی با شعری از مولانا، ساز و آواز و "بزن آن زخمه" با شعری از دكتر شفيعی كدكنی از ساخته‌های حسين عليزاده را اجرا كرد.
بخش دوم با مقدمه "روح الارواح" كه اذان موذن‌زاده ارديبلی نيز در آن ساخته شده، با بداهه‌خوانی شجريان و بداهه‌نوازی حسين عليزاده شروع شد.
حسين عليزاده قطعه "بزن آن زخمه" را در "دشتی " با شعر شفيعی كدكنی همراه كرده بود. او قبلا اين تجربه را در قطعه تركمن و آلبوم‌های "فرياد" و "شورانگيز" نيز نشان دادن بود. همچنين در قطعه "دست افشان" او نيز يك بدعت آشكار ديده می‌شد كه در آن شجريان برای اولين بار شعری از سهراب سپهری را خواند. شهرام ناظری اين تجربه را 15 سال پيش در آلبوم "در گلستانه" برجای گذاشته بود.
دو تصنيف "دوش دوش دوش" از علی اكبرخان شيدا در افشاری به روايت عبداله دوامی و "مرغ سحر" ساخته مرتضی خان نی‌داوود با شعر بهار پايان‌بخش اين كنسرت بود كه به درخواست مكرر مردم اجرا شد.
طی روزهای گذشته بليت‌های كنسرت شجريان تا سقف 200هزار تومان در بازار سياه خريد و فروش شد. درطول زمان اجرا، علاقه، شور و اشتياق، در صورت مخاطبان به وضوح ديده می‌شد. سكوت تحسين انگيز مردم كه عليرغم جاری شدن اشك بر صورت بسياری از آنها، در پايان كنسرت به انفجار احساسات و تشويق تبديل شد.
اين كنسرت قرار است از هشتم تا چهاردهم آذر(غير از روز دهم) درتالار وزارت كشور تكرار شود. خبرنگاران گلايه مند از برگزار كنندگان كنسر سالن را ترك كردند، زيرا به رسم ديرآشنای اينگونه كنسرت‌ها در همه كشورهای جهان، محل ويژه‌ای برای آنان درنظر گرفته نشده بود.


اشتباه 36 كيلومتری!

با اين اشتباه لُپی، اگر فارسی برويد زودتر می‌رسيد و اگر لاتين برويد 36 كيلومتر آنطرف بيرجند سردر می‌آوريد! شايد هم  به سبك دائی جان ناپلئون، خواسته اند توريست‌های جاسوس داخل شهر بيرجند نشوند و آنطرف شهر سر در آورند.


   10 آذر 1384 

شماره 52                
پيک هفته

آقا مرتضی
تا پرواز آخر
درآسمان ايران بال زد


كارنامه‌ای كه مرتضی مميز
از خود به يادگار گذاشت

جايگاه دست نيافتنی مميز
ازنگاه آيدين آغداشلو
مميز در سينه خاك
روستای "باغبان كلا"


شهلا رياحی
اولين كارگردان زن ايران
وداع با سينما
درآستانه 80 سالگی


امام رضا
درمحاصره برج‌ها
و چاله چوله خيابان‌ها


سينماهای ايران
در تسخير فيلمهندی
فيلم‌های خوب ايرانی
درفستيوال فيلم هندوستان!


پری صابری
درتدارك حضور درجشنواره فجر


شعر و داستان


نسل اولی‌های بسيج
دلم برای خودم
تنگ می‌شود


هر دو كار را
وزارت ارشاد
سردار هرندی
يكجا می‌كند
و.هنوز