pyknet پيك نت

مجلس و دولت همسو
اين در برای آن تخته است



خرافات چگونه دامن زده می‌شود
زن برهنه اگر ببينيد
يكباره كور می‌شويد

هنر و انديشه


گنجی
از مرگ
رهائی يافت
پايان طولانی ترين
 اعتصاب غذای
تاريخ سياسی-
 مطبوعاتی ايران


در اين شب
               فروزان
دراين شب، كه گويی  
مرده زندگانش را
از گِل سكوت سرشته اند
و به آب اوهام
تعميد داده اند
به خاطرسپار
گلبرگهای رقصان نسترن را
 در هياهوی باد
پژواك مكرر
تنهايی يك فرياد
و نگاه بی‌سرانجام مادر
از پی يك انتظار
گونه ها را
به اشكها بايد سپرد...
(نقل از سايت راه توده)


كوفی عنان
خواهان آزادی
گنجی شد


مقامات بلند پايه نمی‌ گويند
درباره گنجی
رهبرچه گفته؟


مصاحبه سخنگوی
 قوه قضائيه

تدارك
بازداشت
همسر گنجی
ازماموران پرسيدم:
تعدی كرديد؟
گفتند: ما نكرديم،
 خودش به خودش كرد!




 
 

گفتگو با سعيد حجاريان
دعوا و اختلاف اينجاست
سرمايه داری نوكيسه نظامی
سرمايه داری بروكراتيك


رهبر
دركمال ساده زيستی
 هواپيمای طلائی می‌خواهد!
چه كسانی اين هواپيما را می‌خواستند بخرند مهم نيست،
مهم افشای خوی جاه طلبی آن كسی است كه می‌خواست سوار آن شود!


خاتمی و رفسنجانی به خبرنگاران:
اکنون زمان مصاحبه نیست

مراسم توديع با حسن روحانی
تائيد يكپارچه شخصی كه بايد برود!
هاشمی رفسنجانی: ايشان در شورای عالی امنيت می‌ماند بهتر بود.


كابينه ساده زيست
خانه به دوشان جديد

آيت الله شاهرودی در خراسان
مقابله با فقر و فساد
بدون توسعه صنعت ممكن نيست


گزارش مهم مجله تايم- زمينه سازی حمله به ايران
خامنه ای عملا ايران را
درگيرجنگ عراق كرد
!

مجله تايم انگلستان گزارش اطلاعاتی مشروحی را به قلم "مايكل وير" منتشر كرده است كه اكنون در بغداد است. اطلاعاتی كه در اين مقاله و يا بهتر است گفته شود "گزارش اطلاعاتی” منتشر شده در حد اطلاعات هيچ خبرنگار و گزارشگری نيست. اينها اطلاعات طبقه بندی شده امنيتی است كه ظاهرا هدايت شده دراختيار نويسنده قرار گرفته تا بنام وی انتشار يابد. با انتشار اين مقاله بيش از پيش مشخص شد، اظهارات ناگهانی اخير محسنی اژه ای و يونسی (وزير پيشنهادی احمدی نژاد و وزير اطلاعات خاتمی) مبنی بر دست داشتن انگلستان و امريكا در انفجارهای خوزستان و يا تظاهرات اخير شهرهای كردستان نوعی پيشدستی بوده است.
اما، واقعيت اينست كه اظهارات مقامات ايرانی صحت داشته باشد و چه نداشته باشد، اطلاعات منتشره در گزارش مجله معتبر تايم هدايت شده به دست نويسنده رسيده باشد و يا نرسيده باشد، اين مقاله و اين اطلاعات عملا زمينه گسترش جنگ از عراق به ايران است. اگر در روزهای آينده شبكه های خبری مهم جهان روی نقش ايران در عراق متمركز شوند، تقريبا زمينه های آغاز عمليات نظامی و فراهم بودن زمينه افكار عمومی جهان و منطقه برای آن می‌رود تا فراهم شود. مقاله تايم می‌خواهد بگويد، اين امريكا و انگليستان نيستند و يا نبودند كه حمله به ايران را آغاز كردند، بلكه اين سپاه پاسداران و حاكميت ايران بود كه جنگ را درخاك عراق با انگلستان و امريكا آغاز كرد. اينست اهميت گرهی مقاله تايم كه می‌خوانيد ... ادامه


سوريه و ليبی  دوری از ايران- نزديكی به امريكا

ادعای مطبوعات انگلستان
ايران بمب های "مادون قرمز"
دراختيار تروريست های عراق می‌گذارد

اوكرائين
همسوئی با امريكا جدائی از ايران و محاصره روسيه


مصوبه های پنهانی دولت جديد
چوب تاراج اسلامی  بر كيسه دلارهای نفتی ايران


بررسی كابينه وسخنرانی احمدی نژاد
رفتگران شهرداری
مجلس فرمايشی را ديروز در جهت اهداف رهبر هدايت كردند


مانور اعتكاف
ارتجاع قدرت سازمانی خود را امتحان می‌كند

شبكه سازمانی ارتجاع، كه بند نافش به شكم تشكيلات مصباح يزدی در قم و حجتيه وصل است، دراين روزها كه از هر طرف خطر ارتجاع و حجتيه و خرافات گوشزد می‌شود، بهانه جديدی را برای سنجش قدرت سازمانی خود به ميدان آورد: روزهای اعتكاف!
درقم، تهران و شهرهای ديگر، ناگهان روز اعتكاف اعلام شد و روزنامه كيهان پرچمدار آن شد. بموجب اين ترفند جديد مردم بجای طلب مطالباتشان از حكومت و دولت و نظام بايد بروند مساجد و چند روز دعا و ندبه سربدهند تا به خدا نزديك شوند و به صف منتظران امام زمان بپيوندند.
يك سر تمام اين ترفندها باز می‌گردد به شگردها و انديشه های حجتيه كه حالا دولت جديد را دراختيار دارد و اميد و چشم و چراغش احمدی نژاد است.
برای اعتكاف بايد روزه گرفت، شب زنده داری كرد و قرآن خواند. بيشتر آنها كه بصورت سازمانی به مساجد برده شدند تا در آنجا اعتكاف كنند و عكس مطبوعاتی از آنها تهيه شود.
در تهران و قم همان ها بودند كه به خوابگاه دانشجويان حمله كردند و تازه كاران نيز برای مغز شوئی و دنباله روی از آنها به اين مراسم فراخوانده شدند. احتمالا همان ها كه در ماجرای استشهاديون نيز ثبت نام كرده بودند، جلوی سفارت انگليس هم برای تظاهرات برده شدند و در پايان نماز جمعه هم در حمايت از اتم تظاهرات كردند.
در خيلی از شهرستانها اين يخ نگرفت اما درتهران عده ای را جمع كردند و اين عكس را هم گرفتند.
تمام اين مقدمات برای بازگشت به دوران جنگ با عراق و تبديل مردم به گوشت دم توپ اتمی است. خود آنها كه اعتكاف كرده اند با شروع حمله و جنگ چه نقشی خواهند داشت هنوز معلوم نيست، اما ساده لوحی است اگر تصور كنيم اينها همان نقشی را ايفاء خواهند كرد كه بسيج در سالهای اول جنگ ايفاء كرد. پشت اين بازی ها پول و قدرت و توطئه خوابيده است. پشت آن يكی ايمانی كه با درگذشت آيت الله خمينی، آن را بايد فراموش كرد!


انتخاب شهردار پشت درهای بسته
بی خبری در شهر جدال در شورای شهر


تهاجم فرهنگی
لشكر كشی كيهانی ها برای فتح  وزارت ارشاد


عضو رهبر سازمان مجاهدين انقلاب
جبهه ضداستبداد و تحجر را بايد تشكيل داد


توصيه حزب الله به وزيرارشاد جديد
رُمان در دولت جديد بايد اسلامی نوشته شود!

 وبلاگ ها


وبلاگ تهران شهر
1- هفت تيركشی كه شد
سرمشاورجوانان كابينه
2- مسئله دارها، شدند مسئله ساز


وبلاگ مكتوب
يادمانده های يك ازدواج ماندگار
جميله كديور- عطاءالله مهاجرانی


ازوبلاگ يادداشتهای روزانه
خاتمی رفت
اما ميراث بزرگ
خودباوری را برجای گذاشت

مهدی كاظمی


وبلاگ الپر
كالبدشكافی كابينه 70 ميليونی


لوموند دیپلماتیک فارسی ماه اوت منتشر شد

مقالات ماه اوت لوموند دیپلماتیک فارسی با مطالب زیر روي سايت اینترنتی این نشریه قرار گرفت:

1- لندن- بغداد 2-  کالبد چه گوارا 3- در عراق چه مي کنيم؟ 4- شيطانک هاي شيطان 5- ده پيام کوتاه درباره معناي مکان 6- هوليوود در عهد توليد «جهاني شده»7- چيني که نظم جهاني را بر هم مي زند   8- هیروشیما، ۶ اوت ١٩٤۵ 9-  مي توان دنيا را تغيير داد 10- برنارد له ويس و ژن اسلام 11- فاجعه کشتي و زندان  «Cap Arcona» 12- ترک نوار غزه براي نگه داشتن کرانه غربي رود اردن   13- « ريگزبانک* ، پولشوي ديکتاتورها»   14- تاريخ پر جنب و جوش مناسبات بين چين و هند   15- همانند ده هزار خورشید 16- ژنرال پينوشه عزيز من...  17- « ابهام هسته اي » اسرائيل.

و از شماره گذشته :

1- ريشه های بحران رژيم بعثی دمشق  2- «دختر جوان و مادر» و«خانه اي بر ساحل اشک»


ترور در اسلام آب از سرچشمه گل آلوده است
سين. ابراهيمی

خطر نزديكی و همكاری ارگانيك  القاعده و آن بخش از بنيادگرايان كه درحاشيه حكومت و دور از دولت ايران قرار داشتند و اكنون همه ابزار قدرت را در دسترسی خود دارند، برای فعاليت های  تروريستی جدی است. نقاط افتراق فكری آنها كمتر از زمينه مشترك دينی است. رجعت طرفداران خودكشی های تروريستی در شيعه و  القاعده به صدر اسلام، آنان را  از خصومت های بين راه از جمله ـ تخريب مقابر امامان شيعه و دادن بهشت در مقابل كشتن 6 شيعه توسط وهابيون ـ رها می‌كند و در  بستر فكری  خشونت حكومت سالهای نخست اسلام، آنها را به هم پيوند می‌زند.



سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

اول شهريور 1384 -23 آگوست 2005


پيك هفته 39

دريای خزر
زيرچتر نظامی
امريكا

روزنامه آذرنيوز چاپ باكو به نقل از مقامات نظامى آمريكا گزارش داد كه وزارت دفاع آمريكا طى شش سال آينده يك پروژه ۱۳۰ ميليون دلارى را براى تقويت امنيت منطقه خزر در دستور كار دارد بهانه اين طرح مقابله با تروريسم و جلوگيری از جابجائی مواد مخدر اعلام شده است. آمريكا همچنين يك مركز موقت فرماندهى و كنترل دريايى را در باكو برقرار كرده است كه درحال گسترش آنست و بزودی تركمنستان را نيز شامل خواهد شد.


عقب نشينی
از غزه
حمله
به ايران

نخست وزير اسرائيل خواستار ارجاع فورى پرونده هسته اى ايران به شوراى امنيت سازمان ملل شد. شارون در ملاقات با يك هيات 14 نفره از اعضای كنگره امريكا كه در اسرائيل بسر می‌برند خواهان حمايت كنگره امريكا از اين پيشنهاد شد. اين ملاقات در دفتر شارون انجام شد و شارون روی سرعت عمل برای ارجاع پرونده ايران به شورای امنيت تاكيد كرد و گفت كه زمان بسيار مهم است. نمايندگان كنگره امريكا از دو حزب اين كشور در مدت اقامت در اسرائيل با مقامات وزارت دفاع، كميسيون انرژى هسته اى و برخى اعضاى پارلمان اسرائيل نيز ديدار و گفتگو كرد.


مانور نظامی
چين و روسيه

روسيه و چين اولين مانور مشترك نظامی خود را به نام صلح سال ۲۰۰۵ برگزار كردند. اين مانور با شركت 10هزار نيرو انجام شد و با ناوها، بمب افكن ها و جنگنده هاى دو طرف در بندر «ولادى وستوك» روسيه آغاز شد و در استان شرقى «شاندانگ» چين پايان مى يافت. وزراى دفاع كشورهاى عضو سازمان همكارى هاى شانگهاى كه شامل هفت كشور آسياى ميانه و چين و روسيه است، براى مشاهده اين مانور دعوت شده بودند. از ايران، هند و پاكستان نيز به اين مانور دعوت شده بودند. جنگنده هاى سوخو su-27 و توپولوف TU95MS و TUM-3S دراين مانور وارد عمليات شدند و با موشك های كروز به اهداف مورد نظر شليك كردند.