pyknet پيك نت

نهضت آزادی ايران آينده كشور را چگونه می‌بيند:
رهبر ج. ا
قربانی بعدی يورش سپاه و بسيج
 است كه دركشور راه افتاده است



مهدی كروبی:
دست‌هائی ما را به سمت
حاكميت اسلام القاعده می‌برند
حتی آنها كه پيروزانتخابات اند،
 از روند سياسی مملكت نگران شده اند

هنر و اندیشه


صدای "فرهاد"
مرگ گنجی
ننگ رهبراست


يادداشت
سردبيری

قرار ما برای روز پنج شنبه، انتشار پیک هفته بود. گزارش بزرگذاشت احمد شاملو را نیز برای پیک هفته درنظر گرفته بودیم، اما رویدادهای مهم سیاسی ایران، یکبار دیگر موجب شد تا پیک هفته را قربانی پیک نت کنیم!

بسیاری بر این تصور بودند و همچنان هستند که هفته های داغ خبری، که تماما متاثر از انتخابات ریاست جمهوری ایران بود پایان یافته و وارد دوران رکود خبری شده ایم. اما تمام شواهد حکایت از پیش بینی پیک نت دارد: پس زلزله های انتخابات ریاست جمهوری، بسیار جدی تر از زلزله اصلی است! شاید کسانی دنبال خبرهای تند و هیجانی باشند و چون فصل آن را پایان یافته تلقی کرده اند، به حاشیه خزیده باشند. اما آنها که با ما مانده اند، بتدریج در می یابند که رویدادها و اخبار امروز جمهوری اسلامی مهم تر از دیروزند و فردا حتما سرنوشت ساز تر از امروز. فضای خبری را نیز نه می توان در ایران بست و نه اگر بخواهند، چنین امکانی وجود دارد. با ما بمانید و گام به گام با اخبار ایران برویم به جلو. حتی با گذشتن از روی سر پیک هفته. گزارش سالگشت درگذشت احمد شاملو هم دیر نمی شود. همه نوشته اند و ما هم چیزهائی داریم که آن نوشته ها را کامل تر خواهد کرد. دیر هم نمی شود. از این شماره کوشیده ایم برخی مطالب مهم خبری را همراه با اطلاعاتی که در گذشته پیرامون آن منتشر کرده ایم منتشر کنیم. امیدواریم این تلاش، فضای خبر را هرچه بیشتر تفسیری کند. به این سو می رویم. از سطح به عمق اخبار و رویدادها. به بازخوانی و آشنائی بیشتر با رویدادهای گذشته که احتمالا آن ها را جدی نگرفته ایم و انتخابات اخیر ریاست جمهوری نشان دادند که "جدی" بوده اند. آنچه را جدی نگیریم و نگیرند، به معنای جدی نبودن آنها نیست. تمایل و خواست ما نمی تواند جای واقعیات را بگیرد. آن 3 خبر مرتبط با هم را دراین شماره پیک نت با دقت بخوانید تا بیشتردانسته شود چه می گوئیم. عنوان اول این شماره را هم با دقت بخوانید. رویدادهای مهم در پیش اند!


دوبله
فيلم‌هاى سينمايى
به كردى و تركى


سرخی تو از ما
زردی ما ‌بی‌تو

گزارش سالگشت خاموشی احمد شاملو را در پيك هفته شماره 38 بخوانيد


از سايت مكتوب مهاجرانی سقراط در پايان
گاليله درسرانجام


اجرای موزيك
در هتلهای تهران


فيلم مستند
آبهاى
سفید
در تهران


گرامی داشت
شفيعی کدکنی
به قلم
دولت آبادی


فراخوان کانون
نويسندگان ايران
به ياد
شاملو


 
 

مصاحبه سخنگوی شورای عالی امنيت ملی:
10 مرداد اعلام می‌شود
تصميم جلسه رهبر با‌هاشمی،
خاتمی، موسوی و احمدی نژاد
برخلاف ادعای "آقامحمدی"، اين جلسه با تفاهم خاتمه نيافته، خاتمی،‌هاشمي وميرحسين موسوی زيربار پيشنهاد رهبر نرفته اند و به همين دليل هرنوع تصميم قطعی به 10 مرداد به بعد موكول شده است.


همسراكبرگنجی:
مرتضوی فرمان قتل گنجی را گرفت
گنجی رفت زير سِرم
كه من از اتاق آمدم بيرون
اظهارات همسر گنجی در مصاحبه با راديو آلمان درباره ماموريت مرتضوی
 به گونه ايست كه می‌توان اين نگرانی را كه اين روزها در برخی مجامع
 مطرح می‌شود قبول كرد:  نامه‌های اخير گنجی با موافقت مرتضوی منتشر
 می‌شود تا عزم رهبر در
 فرمان قتل گنجی متزلزل نشود.


نامه يك پزشك ايرانی به "پيك نت" درباره گنجی

چه سندی بالای قبر امام رضا دست به دست شد؟

رهبر جمهوری اسلامی درجريان سفر نخست وزير عراق به ايران، در مشهد بود و نخست وزير عراق برای ديدار با وی راهی مشهد شد. نخستين ارزيابی‌ها از اين حركت می‌توانست آن باشد كه ايشان خواسته است كمی نخست وزير عراق را به زحمت انداخته و مقداری هم تحقير كند. ارزيابی بعدی اينست كه مشهد و جلال و جبروتی كه برای حرم امام هشتم واعظ طبسی درست كرده را در برابر نجف قرار دهند تا نخست وزير عراق در بازگشت به بغداد آن را تعريف كند و راويان نيز برای آيت الله سيستانی نقل!
اما به نظر، درحاليكه همه اين احتمالات قابل پذيرش است، سفر رهبر به مشهد اهداف مهم تری را دنبال می‌كرد. جلب نظر واعظ طبسی و حوزه علميه مشهد، رفع نگرانی خويش از جلسه آينده مجلس خبرگان رهبری، انتقال برخی اطلاعات اتمی چهره به چهره و دهان به دهان، گزارشی از انتخابات رياست جمهوری كه در آن فرد مورد حمايت مجموع روحانيت، يعنی‌ هاشمی رفسنجانی را رهبر و بيت او با استفاده از همه امكانات زدند، آينده طرح‌هائی كه در دست است و...
مطبوعات جمهوری اسلامی به سبك مطبوعات دوران شاه، درباره اين سفر فقط يك جمله نوشتند. همانگونه كه درباره سفرهای اعليحضرت به مشهد می‌نوشتند: حضور در مراسم غبارروبی!
اما عكسی كه از اين غبار روبی منتشر شده، نشان می‌دهد، همچين غبار روبی غبار روبی هم نبوده. بيشتر به مراسم سوگند در دخمه‌های كليساهای كاتوليك دوران انگيزاسيون شبيه است. از اين غبار روبی چه سهمی آيت الله احمدی جنتی داشته كه درهم عرض رهبر و واعظ طبسی بالای سر امام رضا ايستاده؟ غبار را كه با كاغذ دست به دست نمی كنند! متن آن چه بين واعظ و رهبر ردوبدل می‌شود چيست؟ وصيت نامه است؟ سوگندنامه است؟ صورتحساب است؟ عهد و پيمان است؟ يا غبار را به هم هديه می‌كنند؟
( از همه آنها كه ديگر چهره‌های حاضر در اين عكس را می‌شناسند، تقاضا می‌كنيم، اسامی آنها را به آدرس پيك نت ارسال كنند. در اين عكس، غير از جنتی، واعظ و اين فرد كسان ديگری هم حضور دارند كه اهل روحانيت حتما می‌شناسند)


مصباح يزدی
دبيركل نخستين حزب
 فاشيستی ايران خواهد شد؟

شيرين عبادی و حكم جلب سلطانی
اعتراض به رئيس قوه قضائيه
عليه امنيتی‌های زير دست مرتضوی


آغاز دوباره قتل‌های محفلی
هشتمين دختر جوان
در اهواز به قتل رسيدند

سلامتی دركنگره فوق العاده مجاهدين انقلاب
هم دمكراسی – هم عدالت اجتماعی
خواست27 ميليون رای داده شده
و40 درصد رای داده نشده

بيانيه دانشجويان كرد ايران
امنيتی دركردستان هرگز با سركوب مردم
نه درگذشته تامين شده و نه در آينده می‌شود

قائم مقام موتلفه: در دولت آينده
مساجد و دسته‌های سينه زنی
جانشين
NGO ها خواهد شد


عسگراولادی:
نگران نيستم، از تركيب كابينه
احمدی نژاد اطلاع دارم

 وبلاگ ها


وبلاگ سيبستان
گنجی آيت الله خمينی است
اما خمينی سال 1342


وبلاگ ايران امروز
گنه كرد در بلخ آهنگری- به شوشتر زدند گردن مسگری
مصباح يزدی‌هاشمی و خاتمی را تخريب كرد
فريد و حسين وبلاگ نويس را دراز كردند!


وبلاگ گل پری جون!
قرار است سرهمه گرم شود


وبلاگ "راوی حکایت باقی"
دوستان "چوبکاری" کردند!


جلسه مشترك رهبر با‌هاشمی رفسنجانی،
محمد خاتمی، ميرحسين موسوی و احمدی نژاد
مذاكرات و تصميم
مهم اتمی در تهران

مواضع جديد اتمی ايران كه باحتمال بسيار حركت به سوی اعلام فن آوری توليد سلاح اتمی است، آنقدر مهم است كه رهبر جمهوری اسلامی با ترتيب دادن اين ديدار كوشيد اين تصميم را تصميمی جمعی وانمود كرده و همه را در عواقب آن سهيم سازد. اين تصميم، كه پيش از جلسه تهران، در مشهد نيز پيرامون آن مذاكره شده بود،  پس از 10 مرداد اعلام خواهد شد.


فتنه تا آمدن مهدی ادامه دارد
كاسه القاعده ايرانی  زير نيم كاسه مصباح يزدی


آينده ايران
اين 3 خبر و گزارش مهم را در پيوند و ارتباط با هم بخوانيد


آرايش سياسی درايران دستخوش تغييرات بزرگ می‌شود

ديدارآخر با خبرنگاران
9 سئوال
آخرين پاسخ‌های خاتمی


طبرزدی و احمدی نژاد دو آشنای قديمی كه از هم جدا شدند

كارگر معترض معدن بيرجند
خود را به آتش كشيد و كشت

دراعتراض به پرداخت نشدن حقوق و حقوق
زنان كارگر جاده كرمان را بستند
تهاجم نيروی انتظامی به كارگران معترض


دولت احمدی نژاد- شش ماه ديگر!
سايت فردا
چه اخباری را "بازتاب" می‌دهد؟


وزير دفاع كويت:
اميدواريم شبهات پيرامون احمدی نژاد رفع شود


فرمانده كل سپاه دراصفهان طرح‌های آماده باش جنگی
 را اعلام می‌كند ويا برنامه سركوب فاشيستی داخلی را
سپاه آماده اعلام حالت جنگی در كشور می‌شود



سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

8 مرداد 1384 -30 ژوييه 2005


پيك هفته 37

حاصل
انقلاب نارنجی
در اوكرائين

رئيس جمهور سوپر انقلابی اوكرائين كه از دل يكی از انقلاب‌های رنگی امريكا( در اوكرائين نارنجی) در منطقه بيرون آمد، تمام فرماندهان پليس اين جمهوری را عوض كرد. آنها به آن دليل عوض نشدند كه متمايل به حفظ مناسبات با روسيه اند و يا كمونيست اند، بلكه به اين دليل بركنار شدند، كه پليس راهنمائی فرزند او را بدليل تخلف رانندگی جريمه كرده بود. پسر 19 ساله رئيس جمهور اوكرائين، مانند فرزندان سران مافيا در ايتاليا زندگی می‌كند و نه تنها پليس حق جريمه او را ندارد، كه خبرنگاران نيز حق ندارند در باره او كنجكاوی كنند.
«آندری يوشچنكو» فرزند رئيس‌‏جمهوری اوكراين كه 19 سال سن دارد و دانشجوی دانشگاه است يك اتومبيل بی.ام.و 120هزاردلاری زير پايش است . اخيرا «سرهی لشچنكو»، روزنامه‌‏نگار شاغل در روزنامه «اوكراين اينسكا» آن‌‏لاين كه خوانندگان بسياری دارد، مطالبی را درباره ولخرجی وی منتشركرد.
ويكتور يوشچنكو، رئيس‌‏جمهوری اوكرائين در اين رابطه گفت:‌‏ «فرزندم شغلی دارد كه به وی امكان می‌‏دهد اتومبيل بی.ام.و اجاره كند و تلفن همراه گران‌‏قيمت او هم هديه يكی از دوستانش است.»
خبرنگاران پرسيدند: ايشان كجا كار می‌كند؟
رئيس جمهور در پاسخ به خبرنگاری كه اين سئوال را كرده بود گفت:‌‏ «مانند يك خبرنگار مؤدب كار كن، نه مثل يك آدمكش حرفه‌‏ای.»
حال خبرنگاران اوكرائين نيز بيم دارند سرنوشت فرماندهان پليس اين كشور را پيدا كنند!


اشپيگل:
ايران ماده اوليه
چاشنی  
بمب اتمی خريده

مجله آلمانى اشپيگل نوشت: يك شركت ايرانی بنام "پرتو نامه طلوع" ( روزنامه ارگان مصباح يزدی "پرتو سخن" نام دارد) طی دو معامله اتمی، از كره جنوبی 300 واحد نيكل 63 خريداری كرده كه از آن می‌توان در توليد چاشنی بمب اتمی استفاده كرد. اين معامله در تاريخ 24 دسامبر سال گذشته انجام شده و شركت طرف معامله "كيونگ دو" نام دارد.


يك نشريه امريكائی
حمله به ايران
اتمی خواهد بود

نشريه امريكن كانسرواتيو نوشت:" پنتاگون، تهيه، تنظيم و اجرای طرحی را برای حمله هوايی گسترده به ايران در اختيار دارد. اين حمله با تسليحات غيراتمی و نيز تسليحات اتمی تاكتيكی به 450 هدف صورت خواهد گرفت. سايت‌های متعدد و مشكوك توسعه برنامه تسليحات اتمی كه مقاوم سازی شده اند و يا به زيرزمين برده شده اند از اهداف اين بمباران است. از آنجا كه تسليحات غيراتمی نمی توانند اين اهداف را نابود كنند، گزينه هسته‌ای به ميان آمده است.