pyknet پيك نت

گزارش پیک نت و تبريزنيوزازتظاهرات نوبتی کردستان
سنندج
 تا 10 شب صحنه تظاهرات
و درگيری با پليس ضد شورش



محمد جواد لاريجانی:
در كاربرد سلاح اتمی
ما پيشقدم نخواهيم شد!
نبايد با اروپائی‌های وحشی مذاكره می‌كرديم.

هنر و اندیشه


نامه افشاگرانه جديد همسر گنجی
جدال تن به تن گنجی
و مرتضوی
در بيمارستان

نقل از سایت اخبار گنجی


صدای "فرهاد"
مرگ گنجی
ننگ رهبراست



 
 

يك قدم تا اعلام توليد سلاح اتمی
اعلام استراتژی جهانی
جمهوری اسلامی!

حسن روحانی، دبيرشورای امنيت ملی و رئيس هيات مذاكرات اتمی طی سالهای گذشته، با تسليم گزارشی به محمدخاتمی، كه در واقع متن استعفا نامه وی بود، از راس تيم مذاكرات اتمی و رياست شورای امنيت ملی كناره گرفت. محمد خاتمی در پاسخی كه شايد آخرين پاسخی با چنين وزن و اهميتی در پايان دوران رياست جمهوری اش بود، خدمات حسن روحانی را بر شمرد، كه متن اين نامه را نيز دراين شماره پيك نت می‌خوانيد.
آنچه در گزارش حسن روحانی بسيار با اهميت است، نه اشارات مستقيم او به فن آوری هسته‌ای در ايران بلكه اشاره به دو مشی و سياستی است كه دراين دوران و در ارتباط با نوع اعلام قدرت اتمی ايران- مانند تمام مسائل ديگر- جريان داشته است. حسن روحانی در اين گزارش تلويحا می‌گويد كه جمهوری اسلامی به مرحله توليد سلاح هسته‌ای رسيده است. او می‌گويد كه در سال 1382 خطر حمله نظامی امريكا به ايران بسيار جدی بوده است. او می‌گويد كه امريكا پس از تصرف عراق فورا می‌خواست به ايران نيز حمله كند. يعنی همان دورانی كه در مجلس ششم نيز اين بحث جريان داشت و كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی آن مجلس به رياست محسن ميردامادی بارها نگرانی اين كميسيون را به اطلاع نمايندگان مجلس رساند. حسن روحانی می‌گويد كه ايران خود را در دو سال اخير آماده حمله نظامی امريكا كرده است و اين امكان را فراهم ساخته تا در صورت حمله به تاسيسات اتمی ايران بتوان آن را فورا بازسازی كرد. در بخش مهم ديگری از گزارش حسن روحانی به آن استراتژی اشاره می‌شود كه بنظر مهم ترين بخش گزارش حسن روحانی می رسد و تمام رويدادهای مربوط به انتخابات پادگانی رياست جمهوری، برپائی مجلس فرمايشی با حضور يكصد عضو و وابسته سپاه پاسداران درآن و كابينه‌ای كه احمدی نژاد تشكيل خواهد داد و حتی شعارهای وی در دو مرحله انتخابات رياست جمهوری متاثر از اين استراتژی است. آينده ايران وجمهوری اسلامی نيز در همين استراتژی نهفته است، همچنان كه بسته شدن كامل فضای سياسی داخل كشور متاثر از آنست.
به همين دليل است كه می‌توان گفت: اين بخش از گزارش حسن روحانی مهم ترين بخش گزارش اوست و از اين نظر، اين گزارش مهم ترين سندی است كه تاكنون در جمهوری اسلامی رسما انتشار يافته است.


حدس زديم اما باور نكرديم
فيلم دوم را ببينيد
در آن فيلم، آيت الله حكيم
است كه آن اداها را در می‌آورد
محل اين صحنه سازی‌ها "مهديه قم" است
كه از زير مجموعه‌های مصباح يزدی است


سیاست خارجی جدید

ترور و انفجار درعراق

مذاکرات اتمی با امریکا


مصاحبه نماينده مجلس
همه درمجلس هفتم
 با نشاط اند، ترياكی نداريم
!

تست ترياك نمايندگان
مركز اهداء خون
در كنار مجلس مستقر شد


وبلاگ ميرزا پيكوفسكی
گزارشی متفاوت
از مراسم خداحافظی با خاتمی


"رايش سوم"
طرحی كه گام به گام
در ايران پياده می‌شود

همايش زنان موتلفه با سخنرانی مردان موتلفه
عسگراولادی:
زنان جامعه زينب
دست از خاله زنكی بردارند
بچه‌ها را نفرستيد "مهد كودك" بنشينيد درخانه و آنها را نگهداريد.
14 مديريت درخانه وجود دارد، اين را بچسبيد، درخارج از خانه
 2- 3 مديريت بيشتر برای شما نيست. زن‌ها نشان داده اند كه با هم
 سازگاری ندارند و نمی توانند با هم كار كنند.


اين موج او را هم خواهد برد؟
در حاشيه آن موجی كه
 احمدی نژاد سوار آن شد
سين. ابراهيمی

جدال روی بام ولايت
 برای فتح خرپشته
كوتاه و مفيد- سعيد حجاريان

 وبلاگ ها


وبلاگ يك كرمانشاهی
سريال به سريال
دنبال "مادر" گمشده


وبلاگ تهران شهر
هندوانه‌های "ايوانكی"
زير بغل احمدی نژاد و چمران


وبلاگ سيبستان
گنجی آيت الله خمينی است
اما خمينی سال 1342


فرمان يورش
به كانون مدافعان حقوق بشر 8 دليل وانگيزه فرمان اين يورش
و اعلام شتابزده شروع فعاليت اتمی اصفهان


مصاحبه خنده دارسخنگوی قوه قضائيه
جاسوس های زندانی
به بازجوها اطلاعات ندادند به عبدالفتاح سلطانی دادند!


فيلم مستند را ببينيد!
جوان ها را اينگونه آماده تروروانفجار میكنند
سر بريده امام حسين يا سر بريده تام كروز؟


مصاحبه معاون امنيتی مرتضوی
نسخه شكنجه
قطع هر نوع ملاقات گنجی  وآغاز درهم شكستن او


گنجی
بانگ بلند خروس سحری   در روزگار گدائی غرور - مهاجرانی ـ مكتوب


چهارشنبه درتهران

تحصن همسر گنجی در برابر سازمان ملل

در آستانه پنجاه و دومین روز اعتصاب غذای اکبرگنجی همسر وی اعلام کرد که بدلیل نا امیدی از رسیدگی مراجع داخلی به مساله اکبر گنجی و برای دادخواهی، در برابر سازمان ملل به تحصن خواهد نشست. همسر گنجی اعلام کرد که روز چهارشنبه 12/5/1384 ساعت 30/9 صبح جلوي دفتر نمايندگي سازمان ملل در تهران اعلام تحصن خواهد کرد تا بلکه بتوان از مرگ وي جلوگیری کرد. او از تمام آزاديخواهان و همه انسان دوستان و طرفداران آزادي، دموكراسي و حقوق بشر دعوت کرد تا به وی پیوسته واین بانگ اعتراض را رساتر کنند.


ماهواره يگانه راه حل است
گلوی خبرگزاری های داخلی را دولت جديد بزودی خواهد گرفت

گزارش همراه با تصوير، وال استريت ژورنال:
ايران در راه توليد موشك  حامل كلاهك اتمی است

ديدگاه های اتمی فرمانده سپاه در سرمقاله های حسين شريعتمداری


مصاحبه "ايران" با تاج زاده
ماجرای بولتن "دولت اسلامی" چيست
و كدام نهاد تهيه و توزيع كرده است؟


سرحلقه بمب گذاری های لندن به كدام كشور وصل خواهد شد؟


مصاحبه دبيركل موتلفه
موتلفه با چه انگيزه ای   دنبال شريك می‌گردد؟

ايثارگران واقعی
400 كوره پزخانه تهران  با سلول های 12 متری


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

11 مرداد 1384 -2 آگوست 2005


پيك هفته 37

روسيه
پشت ايران را
خالی می‌كند

مطبوعات روسيه در واكنش به از سر گيری فعاليت‌های اتمی ايران در اصفهان بيم و هراس‌های جديد مقامات كرملين را منعكس كردند و نوشتند: اين تصميم ايران نه تنها به معنای رودرروئی مستقيم با امريكاست، بلكه به چالشى جديد با اروپا نيز منجر خواهد شد. هرگونه بحران در روابط ايران و اروپا به طور مستقيم منافع روسيه را تهديد می‌كند و چه بسا در آينده نزديك آن را در وضعيت بى نهايت دشوارى قرار خواهد داد. ادامه همكارى‌های هسته اى روسيه با ايران نيز در سايه تصميم ايران به ازسرگيرى غنى سازى اورانيوم قرار خواهد گرفت، چرا كه روسيه مايل نيست مناسباتش با گروه هشت تيره(كشورهای بزرگ سرمايه داری جهان) شود.


سياست خارجی جديد
ترور و انفجار درعراق
مذاكرات اتمی با امريكا

از دو ديدگاهی كه در باره فن آوری هسته‌ای و در واقع توليد سلاح هسته‌ای در حاكميت وجود داشته( بموجب استعفا نامه حسن روحانی كه تسليم خاتمی شد) خط دوم، يعنی خط مقابله بر خط مذاكره برتری يافته است. يعنی همان خطی كه احمدی نژاد، حسين شريعتمداری، علی لاريجانی و فرماندهان سپاه طرفدار آن هستند. بنابراين، نه تنها ايران به سمت حوادث بسيار مهم پيش می‌رود، بلكه جابجائی كادرهای ديپلماتيك جمهوری اسلامی نيز براساس اين سياست تعيين می‌شوند. از جمله، قرار است علی لاريجانی دبيرشورای عالی امنيت ملي( جانشين حسن روحانی) و احتمالا، درعين حال وزير خارجه شود.
اين كه او در سيمای جمهوری اسلامی چه كرد و چه سياستی را پيش برد، بجای خود همچنان مطرح است، اما اين كه او چه سياستی را می‌خواهد در پست و مقام جديدش دنبال كند بحث امروز است.
برای آگاهی از بينش علی لاريجانی نسبت به مذاكرات اتمی بايد بازگشت به مصاحبه‌هائی كه او پيش از انتخابات رياست جمهوری و در مصاحبه‌های مختلفی كه در مخالفت با سياست مذاكره اتمی كرده بود منعكس است.
علی لاريجانی بارها، در آن مصاحبه‌ها اعلام كرد كه بهترين سياست برای بيرون آمدن از زير فشار نظامی امريكا، درگير كردن هرچه بيشتر امريكا در عراق است. جمهوری اسلامی بايد ابتكار عمليات را در عراق دردست داشته باشد تا بتواند بر سر ميز نهائی مذاكرات با اين برگ بازی كند. به تعبيری ديگر، استهشاديونی كه ثبت نام شده اند و آنها كه به عراق اعزام شده اند و يا از ايران تغذيه بمبی و مالی می‌شوند بايد ترور و انفجارها را گسترش بدهند. يعنی به قيمت كشته شدن مردم، سياستی نه درجهت دفاع از استقلال عراق و بسيج افكار عمومی جهان و تشديد تضادهای اروپا و امريكا برای خارج ساختن نظاميان امريكائی از عراق، بلكه ادامه عمليات تروريستی برای توجيه ماندن نظامی امريكا درعراق و در عوض چانه زنی با آن در سر ميز مذاكره با ايران.
اين آن سياستی است كه سمت گيری اصلی سياست خارجی جمهوری اسلامی را می‌خواهد تعيين كند. اين سياست را علی لاريجانی و فرماندهان سپاه كه از او حمايت می‌كنند امروز اتخاذ نكرده، بلكه بلافاصله پس از سقوط رژيم صدام حسين، دهها مامور امنيتی و كارشناسان انفجار و ترور با نام فيلمبردار تلويزيونی وخبرنگار و ديپلمات جديد به عراق اعزام شدند كه معروف ترين آنها "سعيد و سهيل" بودند. همان‌ها كه مستند ساز سيمای جمهوری اسلامی معرفی شده بودند و ماه‌ها بعنوان ماموران امنيتی در بازداشت امريكائی‌ها بودند و وقتی به ايران مسترد شدند لباس شخصی‌ها، بسيج و ياران احمدی نژاد با شعار "سعيد وسهيل- لايق نوبل" در فرودگاه مهر آباد به استقبال آنها رفتند. آنها را مستقيما از فرودگاه به بيت رهبری بردند و رهبر تا محوطه بيرونی و آزاد بيت به استقبال ماموران از بند رها شده رفت.
اين سياست نظامی- امنيتی درجمهوری اسلامی غلبه يافته و كادرهای آن نيز مصدر امور شده و خواهند شد. بنابراين انتخابات رياست جمهوری، حادثه عجيبی نبود، قطعی بود! به موضع گيری‌های صريح تر فراكسيون نظامی‌ها در مجلس هفتم توجه كنيد، همين خط را با حمايت از عمليات استشهادی دنبال می‌كند. مداحان و روضه خوان‌های مساجد محلات كارگزار سياست هيجان سازی در جوانان بيكار و اغلب لمپن اين محلات شده اند. با چند ده هزار تومان حقوق ماهانه استخدام می‌شوند.
15 ميليون
همه آنها كه اخبار و مصاحبه‌های قبل از انتخابات رياست جمهوری را مرور كرده اند به ياد دارند كه دبيركل موتلفه اسلامی "محمد نبی" در سخنرانی داخلی موتلفه گفته بود "رهبر گفته است 15 ميليون رای كافی است"
اين 15 ميليون گوشت دم توپ سياست جديد است. سياست آماده شدن برای حمله نظامی امريكا به گوشت دم توپی نيازمند است كه دولت جديد با صدقه و جهيزيه و... می‌خواهد سخنگوی آن شده آن را پشتيبان خود كند. بنابراين نقش مداحان، ثبت نام استشهاديون، تشويق و تشديد خرافات درسراسر كشور... نبايد يك حادثه تلقی شود. اين يك سياست است.

 
 

خشم ضدتروريستی مردم
پرچم ج. ا
درلندن
به آتش كشيده شد

حضور تمرينی فوتباليست های ايران در انگلستان، كه همزمان شد با انفجارهای تروريستی در لندن، همانگونه كه پيش بينی می‌شد با واكنش های تند مردم اين كشور همراه شد. مردم خشمگين از انفجارهای تروريستی، در تيم فوتبال ايران، چهره القاعده و بمب گذاران مسلمان را ديدند. نه تنها رفت و آمد فوتباليست های ايرانی دراين مدت با دشوارهای امنيتی همراه بود، بلكه حضور آنها درمسابقات پيش بينی شده نيز با واكنش مردم روبرو بود. در اين مسابقات مردم پرچم های جمهوری اسلامی را آتش زدند و عليه تروريسم شعار دادند. در همين ارتباط يكی از نمايندگان مجلس فرمايشی بنام "دهقان"، چشم بر واقعيات بسته و به شيوه روزنامه كيهان مدعی شد:
ما از قبل پيش‌بينی كرديم كه چنين اتفاقی روی دهد. بايد قدرت ديپلماتيك‌مان را بالا ببريم.
خبرنگار ايلنا بعنوان يك راه حل به وی يادآوری می‌كند كه بهتر نيست در ايران پرچم كشورها را آتش نزنيم؟
دهقان می‌گويد: اين احساسات انقلابی است، اين اقدامات خواست مردم ماست و اشتباه محض است كه از لحاظ فرهنگی با اين خواست ملی مبارزه شود. بايد مواظب باشيم قدرت ديپلماسي‌مان را بالا ببريم و اين طور نباشد كه بعد از 27 سال مردم را قانع كنيم كه پرچم به آتش نكشند!