pyknet پيك نت

مصاحبه تلويزيونی سردبير راه توده
گلسرخی و گنجی
تغيير شرايط را
نه شاه فهميد و نه رهبر



درپایان مذاکرات خاتمی، شاهرودی و خامنه ای

اکبر گنجی آزاد

ودربیمارستان بستری شد

گنجی در قرنطینه سیاسی- درمانی بیمارستان میلاد

واكنش ها

موسيقی
سنتی ايران
ميراث فرهنگی
ايران است


بهار انتشار
كتاب درايران

پائيزمی‌شود؟

با رفتن دولت خاتمی، آيا بهار انتشار كتاب در ايران به پائيز انتشارات و برگ ريزان كتاب در كشور خواهد انجاميد؟
مدير نشر "كوير" كه از جمله انتشاراتی های فعال در سالهای اخير بوده مي‌گويد:
سال هاى ۷۶ تا ۷۹ بهار نشر كتاب، در ايران بود. خاتمى برخاسته از جريان نخبگان و روشنفكران و در يك كلام، نوانديشان دينى است. او از ميانه اهل فرهنگ به قدرت سياسى دست يافت.
روزى كه در نتيجه شرايط حاكم بر عرصه كشور، خاتمى ناگزير به استعفا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى و براى او مراسم توديعى در تالار وحدت برگزار شد، نقطه آغازين پيروزى خاتمى و فكر اصلاح طلبى در ايران كليد خورد. درحقيقت، مراسم توديع خاتمى به ميتينگ اعتراضى نويسندگان و هنرمندان و اهالى خطه فرهنگ به شرايط موجود آن روز بود.
بديهى بود كه وقتى خاتمى در چهره رئيس جمهور ظاهر مى شود، نخستين بازتاب هاى حضور را در عرصه قدرت، در حوزه فرهنگ و هنر آشكار شود. اين ناشر خاطرنشان كرد: بنابراين، اين وجه از توسعه، يعنى توسعه فرهنگى و خصوصاً حوزه نشر كتاب و مكتوب كشور، تحت تأثير تحول دوم خرداد قرار گرفت و صدها و بلكه هزاران كتاب كه به تيغ سانسور گرفتار شده يا امكان عرضه و ظهور نيافته بودند، چاپ و منتشر شدند.


"بابی ساندز"
مجرم بزرگ

اگر اعتصاب غذاى زندانى به گفته دادستان عمومى جرم و گناه است، چرا نام يك سياسى ايرلندى را كه بر اثر اعتصاب غذا فوت كرد روى خيابان تهران گذاشته اند. چطور آن جرم نيست و اعتصاب غذاى گنجى جرم است. اين تضاد در اعتقادات بايد از بين برود.


شعرايران
درپناه "سايه"


كريم امامی
با انقلاب
بر او نيز
همان رفت
كه برديگران

درگذشت
رهبر اركستر
سمفونيك ايران

منوچهر آتشی:
اهل انديشه
دوران خاتمی را
فراموش نخواهد كرد


صدای بهنود
در
راديو اينترنتی



 
 

پخش وسيع تلويزيونی به زبان های عربی و انگليسی
گزارش مستند تصويری
از تربيت تروريست در ايران

برای ديدن فيلم، روی عكس كليك كنيد

همزمان با انفجارهای اخير و پرتلفات عراق، كه در آستانه ورود نخست وزير عراق به ايران صورت گرفته، شبكه های تلويزيونی كشورهای خليج و حتی برخی كشورهای بزرگ عربی، فيلم ها و گزارش های مستندی را در باره تربيت تروريست در ايران و تحت نظارت مستقيم سپاه پاسداران پخش كردند. اين برنامه ها همچنان ادامه دارد. در همين گزارش ها، تاكيد می‌شود كه مراكز بزرگ تربيت تروريست در ايران، در ساختمان های دولتی و حتی با حضور نمايندگان مجلس فعاليت می‌كنند. اين گزارش های تصويری، درعين حال كه استدلال ها و اشارات خبری وزير اطلاعات جمهوری اسلامی در باره مقابله با شبك های القاعده در ايران را رد می‌كنند، بر عضويت ايرانی ها در القاعده تاكيد دارند. وزير اطلاعات در مصاحبه روز شنبه گذشته خود اعتراف كرده است كه فعاليت های هشدار دهنده ای برای برپا كردن جنگ داخلی – قومی و مذهبي- در ايران جريان دارد كه مراكز آن عمدتا شرق و غرب و حتی بخش هايی از جنوب ايران است. اما، وی نگفت كه اين فعاليت ها چگونه است و نقش نيروهای نظامی و شبه نظامی جمهوری اسلامی در آنها چگونه است. وزير اطلاعات، در همين ارتباط نسبت به فعاليت شبكه و سازمان "مداحان" درايران هشدار داد؛ اما همگان می‌دانند كه اين شبكه نه تنها خارجی نيست، بلكه از زير مجموعه های سازمان مساجد، شورای تبليغات اسلامی و بسيج سپاه پاسداران است. همين شبكه نقش تبليغی در فدائيان ناب محمدی و استشهاديون را دارند و مغز شوئی جوانانی كه قرار است با انفجار خود، عده ای را بكشند و يا محلی را ويران كنند برعهده آنهاست. سيصدهزار نيروی سازمان يافته بسيج تحت فرمان شورای نگهبان كه ماهی 150 هزار تومان حقوق می‌گيرند و از ميان لمپن ها، بيكاران، ماجراجويان محلات و... به كار گرفته شده اند، توسط همين مداحان تبليغ می‌شوند. از ميان همين طايفه، شمار بسياری دستچين شده و به خدمت شهرداری تهران در آمده اند و از فعاليت های افتخارآميز دوران اخير شهرداری تهران، اجرای مراسم "عمركشون" در شهرداری نواحی است.
گزارش تصويری تربيت تروريست در ايران – با نام استشهاديون- پس از انفجارهای اخير لندن، به زبان انگليسی نيز از شبكه های تلويزيونی كشورهای مختلف اروپائی نيز پخش شده است.


خانم عبادی! خود را تسكين ندهيم
رئيس جمهوری مقتدر رفت
و رئيس‌جمهور بی‌اختياری آمد!
اين كلام سردار ذوالقدر جانشين فرماندهی كل سپاه جان كلام است:
احمدی نژاد پيروزيش را مديون يك "طرح پيچيده و چندلايه" است
.


گنجی ستيزی
قائم مقام موتلفه و حسين شريعتمداری

كسينجر:
با ايران اتمی
 انفجارهای تروريستی لندن
با ابعاد اتمی تكرار می‌شود

آيت الله گلپايگانی
مرتجعی كه قرار است
مرجع رسمی و حكومتی شود
زنان و مردان نا‌محرم نبايد با هم حرف بزنند

حمايت ديرهنگام رئيس قوه قضائيه
ازدستآوردهای دولت محمد خاتمی

اطلاعيه قاضی مرتضوی
قلب اكبرگنجی هنوز از كار نيفتاده!  

مقابله گنجی با دروغگوئی مرتضوی
ديگر با بهداری اوين نيز همكاری نخواهم كرد

گزارش همسر گنجی
خلاف ادعای قاضی مرتضوی


سئوال رهبر حزب كمونيست ايتاليا از دولت اين كشور
90 بمب اتمی
برای كدام هدف درايتاليا مستقر شده؟

سرانجام مذاكرات اتمی
بزودی مهم ترين خبر ايران خواهد شد


نامه آیت الله منتظری به اکبرگنجی

وقاحت آقایان

از حد رژیم شاه هم گذشته

اجر اخروی برای شما و ننگ بر دشمنان آزادی


دو سخنگو از دو بال رهبر
آن كه زد و انتخابات را برد
آن كه خورد و كنار می‌رود

دكترمعين
با بمب و تخريب باخت را

   به اصلاح طلبان تحميل كردند


مصاحبه وزير اطلاعات
مداحان اهل بيت
مردم را به سمت روياروئی وجنگ داخلی هدايت می‌كنند


آنچه در مهاباد روی داد
ادامه نقش آفرينی مداحان است

قتل فجيع يك مرد جوان در مهاباد كه در بازداشت نيروی انتظامی محل بوده و سپس گرداندن جسد او در شهر، موجی از نفرت را در منطقه موجب شده است. اين كه اتهام اين فرد چه بوده و به چه دليل بازداشت شده و در اختيار كدام بخش از نيروهای انتظامی محل بوده و ... هيچ يك به اندازه نتايج اجتماعی اين نوع جنايات در مناطق قومی ايران اهميت ندارد. تمام شواهد نشان می‌دهد كه در ارگان های انتظامی و امنيتی جمهوری اسلامی كسانی جاسازی شده اند كه با دقت طرح جنگ داخلی در ايران را پيش می‌برند. وقتی امريكا – به قول وزير اطلاعات- می‌تواند در سازمان های اتمی ايران نفوذ كند و اطلاعات بگيرد، كودكانه است اگر تصور كنيم در نيروهای انتظامی و امنيتی چنين نفوذی وجود ندارد. همانگونه كه در شبكه مداحان طی سالهای اخير نفوذ عميق كرده و زمينه های جنگ مذهبی را درايران فراهم ساخته اند. اساس شكل گيری شبكه مداحان و آن سرنخی كه در قم مصباح يزدی در اختيار دارد مشكوك است. همانگونه كه جنايت اخير در مهاباد و با هدف رفتن به سمت جنگ منطقه ای – در شرايطی بسيار متفاوت با سالهای اول انقلاب- مشكوك است. چنين جنگ و شورشی، اين بار فرصت مانور هم به نيروی نظامی جمهوری اسلامی نخواهد داد، چه رسد به جنگ. امريكا بلافاصله وارد عمل شده و منطقه را مستقل خواهد كرد! بجای سركوب مردم محل و مقاومت دربرابر خواست های به حق ملی مردم، هسته های متشكل چنين فجايعی در سازمان های امنيتی و انتظامی را بايد خشك و متلاشی كرد. امری كه وزير اطلاعات و در ارتباط با نقش مداحان می‌گويد: اگر دير بجنبيم، ديگر ممكن نخواهد شد!


اعتراض به حداقل دستمزد
اعتصاب دو ساعته كارگران ايران

جلايى پور:
خيزهای خارج از ظرفيت تحكيم وحدت


 وبلاگ ها


وبلاگ جمهور
ديوار دانشگاه اهواز بر سر شهر خراب شد


وبلاگ دبش
جمهوری نوحه خوان ها
محمود فرجامی


يك سيد بسيجی
فعلا همه را دراهواز سركيسه كرده


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

27 تير 1384 -17 ژوييه 2005


پيك هفته 36

حمايت چين
از اروپای متحد

«هو جين تائو» رئيس جمهورى خلق چين در ديدار با «خوسه مانوئل باروسو» رئيس كميسيون اروپا  كه در پكن انجام شد آمادگی چين برای همكاری با اروپا را اعلام داشت.
روزنامه «مردم» ارگان حزب كمونيست چين
نوشت: رئيس جمهورى چين دراين ديدارگفت كه چين و اتحاديه اروپا بايد ارتباطات و هماهنگى را به منظور تقويت همكارى هاى منطقه اى، بين المللى و افزايش حجم تبادلات تجارى واقتصادى، بهبود سطح همكارى علمى و فنى، آموزشى و فرهنگى و مراودات نيروى انسانى تقويت بخشند. چين از وجود يك اتحاديه اروپاى نيرومند حمايت می‌كند.


سريلانكا
در آستانه
تحولات جديد

 دهها هزار تن از مردم سريلانكا، در پايتخت اين كشور "كلمبو" به خيابان آمده و عليه دولت راهپيمائی كردند. شمار تظاهر كنندگان بالغ بر 300 هزار تن گزارش شده است. افزايش قيمت‌‏ها و شكست مذاكرات با استقلال طلبان تاميل ازانگيزه های اين تظاهرات و راهپيمائی اعلام شده است. تظاهرات اعتراضی مردم سريلانكا از 10 روز پيش در شهرهای مختلف اين كشور ادامه دارد. خبرگزاری ها، روزهای آينده را، روزهای تظاهرات ميليونی مردم در سريلانكا پيش بينی كرده اند. سقوط دولت «چاندريكا كوماراتونگا»، رئيس‌‏جمهوری سريلانكا و برگزاری انتخابات پيش از پايان سال جاری ميلادی نيز از ديگر پيش بينی هاست.
دولت ائتلافی "كوماراتونگا" پس از خروج ماركسيست‌‏ها از آن و همين جدائی در پارلمان اين كشور، بشدت تضعيف شده است.


ديدار روی
ناو"تاتارستان"

پوتين رئيس جمهور روسيه در كنفرانس امنيت دريای خزر شركت كرد و خطاب به نمايندگان كشورهای ساحلی خزر گفت: نگاه اين كنفرانس بايد معطوف به مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروريسم در دريای خزر باشد. رئيس جمهور روسيه سپس در ناو نيروی دريايی روسيه "تاتارستان" با رهبران دولت‌های شركت كننده در كنفرانس امنيت خزر ديدار كرده و آمادگی روسيه برای همكاری با كشورهای حوزه دريای خزر را اعلام داشت.


نامه سرگشاده  با هزار
امضا در سوريه

زندانيان
سياسی
را آزاد كنيد

هزار فعال سياسی و اهل قلم و هنر كشور سوريه طی يك نامه سرگشاده خواهان آزادی زندانيان سياسی دراين كشور شدند. اين نامه خطاب به "بشاراسد" رئيس جمهور سوريه نوشته شده است كه در دوران اخير چه درعرصه داخلی و چه عرصه بين المللی زير فشار برای اصلاحات و گشايش فضای سياسی در سوريه است. نيروهای چپ و ملی سوريه نگران از افتادن ابتكار عمل به دست امريكا و رفتن سوريه زير چتر طرح خاورميانه بزرگ امريكا می‌كوشند دولت سوريه را مجاب به قبول سريع تر اصلاحات داخلی كنند. سخنگوى سازمان عربى حقوق بشر سوريه اعلام داشت: اين نامه را طيف هاى گوناگون سياسى، از جمله كمونيست ها، اخوان المسلمين، و بعثى ها امضا كرده اند. در جمع زندانيان سياسی سوريه "محمد رعدون" رئيس سازمان عربى حقوق بشر شعبه سوريه قرار دارد كه تنها بدليل انتقاد از فساد و ناديده گرفته شدن حقوق بشر در سوريه زندانی شده است.

بشاراسد تاكنون در چند مرحله با آزادی زندانيان سياسی اين كشور موافقت كرده و تاكنون بالغ بر 2 هزار زندانی سياسی آزاد شده اند اما هنوز بالغ بر هزار زندانی سياسی ديگر در سوريه زندانی اند و به همين شمار نيز در بازداشت ارگان های امنيتی سوريه اند.


لنگر اندازی در دريای عمان
ناو اتمی امريكا
با 85 هواپيمای جنگی

كاخ سفيد با مجهز سازی ارتش پاكستان به هواپيماى تجسس دريايى «هاوك آى- ۲۰۰۰» (چشم شاهين) موافقت كرد. اين هواپيماها اكنون در عرشه ناو هواپيمابر «نيميتز» در فاصله ۱۷۵ كيلومترى بندر كراچى قرار دارند. ناو نيميتز اتمی است و ظاهرا برای يك بازديد دوستانه، همراه با 6 هزار خدمه و 85 هواپيمای جنگی در نزديكی بندر كراچی لنگر انداخته است.