pyknet پيك نت

فرار و افشاگری يك مامور امنيتی
شهردار تهران
در ترور قاسملو دست داشته



نامه‌ای با امضاء و اثرانگشت گنجی
اگر گنجی در زندان بميرد
قاتل را ملت ايران می‌شناسد

هنر و انديشه


خاتمی
مردی كه
تاريخ ايران
نديده بود

سيدابراهيم نبوی


كنسرت
موسيقی تركی
ورقص لزگی
در دانشگاه زنجان


نمايشنامه "دعوت" ساعدی
خوانده می شود


عزت الله انتظامی
تئاتر ايران
از اوج در
جشن هنر شيراز
تا افول كنونی


ترانه های دور
معصومه ضيايی


نيكی كريمی
كارگردان
نه بازيگر


به بهانه داستان های "ناتاشا اميری”
پديده هائي
محصول
كم اطلاعی و
قطع ارتباط ها


جشنواره بزرگ
موسيقی كُردی
در سنندج


فستيوال فيلم
زنان
كارگردان جهان


3 فيلم ايرانی
درفستيوال فیلم كن


سانسور اعلام حضور درنمايشگاه كتاب

درويشيان:

می نويسم

پس، هستم!


هنر حاج آقا

روح الله
حسينيان

"خسرو"


 
 

با اشتباه بزرگ شورای نگهبان و ستاد ضد اصلاحات
معين كانديدای مردم
برای ادامه اصلاحات شد

ازایران پیام می دهند: تائيد صلاحيت معين، یعنی عقب نشینی و تائيد معاون اولي محمد رضا خاتمي و كابينه حزبي و بوجود آوردن معاونت حقوق بشر و عدم برگزاري انتخابات فرمايشي. تحریم کنندگان چگونه این نکات را متوجه نیستند؟ با تمام قدرت بايد تبليغات انتخاباتی را بر محور عقب نشينی حاكميت و در ميدان ماندن معين تنظيم كرد و تسليم جنگ روانی تنظيم شده در ستاد توطئه عليه اصلاحات نشد. كوشش برای انصراف خودخواسته معين، روی ديگر سكه توطئه ايست كه ابتدا با رد صلاحيت او توسط شورای نگهبان به اجرا گذاشته شده بود.


عيسی سحرخيز
اصلاح طلبان هيچ حكم حكومتی را
كه خلاف مصالح ملی باشد قبول ندارند
رد صلاحيت‌ها 5 شنبه انجام شده و باطلاع مقامات بالا نيز
رسانده شده بود. زير فشار مردم اين رد صلاحيت باطل شد، اگر
غير از اين بود از 5 شنبه تا سه شنبه وقت داشتند تجديد نظر كنند.


جنتی "پُف كرد، ريش خودش سوخت"
بده وبستان رهبر با جنتی
ارتباطی به معين ندارد!


ملت اجازه زندان درمانی را به استبداد نخواهد داد
طومار نجات اكبرگنجی
به امضای ملی گذاشته شد

بيانيه دانشجويان اصفهان درحمايت از گنجی


جبهه مشاركت بر سر دو راهي
1- حضور قاطع درانتخابات
2- تعلل و فرصت سوزی

پیام دریافتی از ایران

رهبران "تحريم" و "انفعال"
به كجا چشم دوخته اند؟

بخشنامه انتخاباتی رهبر
به سپاه، ارتش، انتظامی و بسيج


25 سال پس از انقلاب ضد استبدادی 57

آزادی ها

رهبر، هنوز در فضای

دوران شاهنشاهی است!


8 سال است گفته می شود
بجای حكم حكومتی
تركيب شورای نگهبان بايد تغيير كند

                                                               جميله كديور(مكتوب)

مديركل سابق انتخابات وزارت كشور
60 تا 70 نفوذی سپاه
با لباس شخصی رفته اند به مجلس


نتايج نظرسنجی انتخاباتی مركز افكارسنجی
دانشجويان ايران پيش از رد صلاحيت معين

بيم از خيابانی شدن مخالفت با انتخابات فرمايشی
يك گام به عقب "رهبر"

کوی دانشگاه- ساعاتی پس از قرائت نامه کودتائی شورای نگهبان از سیمای جمهوری اسلامی و فرا رسیدن شب. تظاهرات در پناه تاریکی آغاز شد. این عزم که بسرعت در دانشگاه های سراسر ایران نیز به اشکال مختلف خود را نشان داد، زمینه ساز آن عقب نشینی در پس گرفتن رد صلاحیت از معین بود. ظاهرا این نیرو و عزم را دکتر ابراهیم یزدی دست کم گرفته است، که نامه رهبر به شورای نگهبان را حکم حکومتی ارزیابی کرده است. حکومت حکمش را با نامه شورای نگهبان صادرکرد، آنچه بعدا نوشته شد، عقب نشینی از بیم سراسری شدن و خیابانی شدن مقاومت ها و اعتراضات بود. اگر معین به صحنه بازگرد که بموجب نامه خاتمی به وزارت کشور، بازگشت او قطعی است، زیر این فشار مردمی و متاثر از فشار جهانی و موقعیتی که حاکمیت در عرصه جهانی در آن قرار گرفته، اختلافات و رقابت های داخلی جناح راست به صحنه باز گشته است واین یک پیروزی مردمی است!

يكبار ديگر كوی دانشگاه
تظاهرات دانشجويان عليه انتخابات فرمايشی


انعكاس جهانی  
واكنش اتحاديه اروپا دربرابر رد صلاحيت ها


از دو گروه خونی- قدرت سایه، اینها را نشانه سیاست و تجربه سیاستمداری نمی داند. آنها بدنبال تحمیل احمدی نژاد و یا چهره ای شبیه او به مردم ایران اند. اقتدار احمدی نژادی را می خواهند برقرار کند و زندان اوین را هم به استناد آخرین نوشته اکبر گنجی در زندان اوین آماده کرده اند! گروه خونی معین، حتی به شهادت همین عکس ها  با گروه خونی آنها تفاوت دارد!


شهرداری تهران
غوره نشده، مويز شده!
احمدی نژاد، رئيس جمهور نشده دستگيری
 و حادثه سازی‌های امنيتی را شروع كرده!


برای تصمیم واحد و قطعی علیه ایران

کنگره فوق العاده

کمیته "امریکا- اسرائیل"


رد صلاحيت معين يك پتك بود

جوشش دوباره و ناگهانی

جنبش دانشجوئی در سراسر ايران

سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

4 خرداد 1384 - 25 مه 2005


اطلاعيه بنياد
"هاينريش بل" آلمان
بازتاب جهانی
اعتصاب غذای
اكبر گنجی


باگزارش اتمی ايران
صدراعظم
آلمان
به ديدار بوش
می رود

وزرای خارجه 25 كشور عضو اتحاديه اروپا در بروكسل پايتخت بلژيك مطالعه قطعی پرونده اتمی ايران را آغاز كردند. نتيجه اين مطالعه و جمعبندی اين نشست توسط گرهاردشرودر صدراعظم آلمان دراختيار جورج بوش رئيس جمهوری آمريكا قرار خواهد گرفت. شرودر در حالی عازم امريكاست كه حزب او "سوسيال دمكرات" در بدترين موقعيت پارلمانی قرار گرفته و سقوط دولت وی در چند ماه آينده قطعی است. دولت دست راستی آينده آلمان از هم اكنون خود را آماده همكاری نزديك تر با امريكا می كند و می گويد كه مناسبات دو كشور را بار ديگر به سطح دوران جنگ سرد باز خواهد گرداند. مناسبات كنونی آلمان و امريكا بر اثر عدم پيروی آلمان از سياست جنگی كاخ سفيد در افغانستان و عراق رو به تيرگی گذاشت. نقش برتر آلمان در برپائی اتحاديه اروپا نيز مورد رضايت كاخ سفيد نيست، همچنان كه اتحاد فرانسه – آلمان- روسيه بيم وهراس كاخ سفيد است. صدر اعظم آلمان در چنين شرايطی عازم امريكا می شود. سفری كه باحتمال قريب به يقين ابلاغ تسليم آلمان به پيروی از سياست های كاخ سفيد را به همراه خواهد داشت، تا با بهره گيری از كمك های اقتصادی امريكا، بحران بيكاری و نارضايتی در آلمان كنترل شود. بحرانی كه همچون توفان دولت سوسيال دمكرات آلمان را بزودی با خود خواهد برد. صدراعظم آلمان اميدوار است فشار اقتصادی امريكا به آلمان كم شود و كاخ سفيد نيز اميدوار است آلمان از فرانسه جدا شده و به دوران پيوند آلمان- امريكا باز گردد. دراينصورت فرانسه در ضعيف ترين موقعيت قرار خواهد گرفت و بايد منتظر تشديد بحران اقتصادي- سياسی در فرانسه و سقوط دولت شيراك نيز بود. در هر دو كشور، مانند همه ادوار گذشته، بحران اقتصادی زير فشار تبليغات دولتی كه توجه مردم را از عمق فاجعه دور می كند تا مبادا ساختارهای زيربنائی سرمايه داری متكی به بورس زير نورافكن قرار گيرد، گرايش و گردش به راست بجای گردش به چپ تقويت می شود. رشد احزاب نيمه فاشيست از دل اين گردش به راست بيرون می آيد. اين همان مسيری است كه در دهه 30 اروپا طی كرد و سوسيال ناسيوناليست های آلمان به رهبری هيتلر توانستند روی موج نارضائی عمومی و بحران اقتصادی سوار شده و هدايت فاجعه بار آلمان و ايتاليا را بدست بگيرند.


مخالفت امريكا

با صدور

گاز ايران به هند

دولت آمريكا مقامات دولت هند را تهديد كرد كه در صورت ادامه همكاری با ايران در زمينه احداث خط لوله انتقال گاز، اين كشور را با تحريم های اقتصادی تنبيه خواهد كرد. گفته می شود، با توجه به بهبود روابط هند و پاكستان، دولت هندوستان آماده است تا توافقنامه احداث خط لوله انتقال نفت ايران- هند- پاكستان را امضا كند. در صورت تكميل اين پروژه، ايران 8/2 ميليون متر مكعب گاز طبيعی مايع به هند صادر خواهد كرد. اين درحالی است كه وزير نفت و گاز هند بار ديگر اطمينان داده است كه دولت هند برای تصميم‌گيری در خصوص خط لوله انتقال گاز ايران از هيچ قدرت جهانی تاثير نخواهد پذيرفت. خبرگزاری يونايتدپرس اينترنشنال، گزارش داد كه وزير نفت و گاز هندسوتان گفته است، كه بزودی برای پاره ای مذاكرات عازم پاكستان خواهد شد. كاندوليزا رايس، وزير امور خارجه‌ آمريكا پس از گفت‌وگو با ناتوار سينگ، وزير امور خارجه‌ی هند به خبرنگاران گفت:« ما نگرانی خود را در خصوص خط لوله‌ی انتقال گاز ايران به مقامات دولت هند ابلاغ كرده‌ايم.» روزنامه‌ «ايندين اكسپرس» نيز نوشت:« دولت آمريكا به هند نسبت به عواقب احداث خط لوله‌ انتقال گاز از ايران هشدار داده و نگرانی خود را از اين بابت به اطلاع دهلی نو رسانده است.»