pyknet پيك نت

در راه زاهدانكرمانشاه
با تبانی ماموران و زندانيان
25 زندانی تبعيدی فرار كردند



احمد جنتی دست بردار نيست!
رئيس جمهور فرمايشی
درحجله شورای نگهبان

هنر و انديشه


به بهانه داستان های "ناتاشا اميری”
پديده هائي
محصول
كم اطلاعی و
قطع ارتباط ها


جشنواره بزرگ
موسيقی كُردی
در سنندج


فستيوال فيلم
زنان
كارگردان جهان


3 فيلم ايرانی
درفستيوال فیلم كن


سانسور اعلام حضور درنمايشگاه كتاب

درويشيان:

می نويسم

پس، هستم!


بهرام بیضائی

اتفاق

خودش نمی افتد

خاطرات مسيح علی نژاد
از مجلس فرمايشی هفتم
"تاج خار"
منتشر شد


يك سالن
برای نمايش
تختخوابی
در يك بيمارستان
قطعه زمينی
برای خواب ابدی


هنر حاج آقا

روح الله
حسينيان

"خسرو"


فرزانه كابلی
من به آنكه
هنررامی شناسد
رای ميدهم


جائی
برای زندگی


مهرجوئی
نسل جديد
آگاه، اما
كم رمق است


پرستوئی
از پرده سينما
می رود
به صحنه تئاتر


هما روستا
از سالهای دور
بازگشت با نمايش "سانتاكروز"


سخنرانی فراهانی
جشن تئاتر
چهره پردازان

پشت صحنه


هفته تئاتر
آنها كه نبودند
ياد وتصويرشان بود!


 
 

بناپارت های سپاهی
چهار تركه، سوار یک دوچرخه

پرونده زیر زمین اداره اماکن و عملیات نظامی در کردستان زیر بغل سردار قالیباف است و شرکت در عملیات کرکُوک، جنگ بوزنین و چند ترورمهم زیر بغل احمدی نژاد. حساب ادامه جنگ خانمان برانداز با عراق و اشتباه محاسبات جنگی که دهها هزار کشته در میدان های مین گذاری شده باقی گذاشت را محسن رضائی باید پس بدهد و لاریجانی نیز علاوه بر پرونده بی اعتباری سیمای جمهوری اسلامی و آلودگی سیما به مسائل تروریستی در عراق و افغانستان، پرونده دوران معاونت وزير سپاه و جانشين رئیس ستاد کل سپاه پاسداران را زیر بغل دارد!


مصاحبه علیرضا رجائی با "هاتف"

حکومت نظامی ها

خطری که وقوع آن از سوی

نهادهای بالاتر حمایت می شود

حضور غير مشروع سپاه درجریانات سیاسی، که منجر به حضور فراکسیون 80 نفره سپاه در مجلس شده و می خواهد نهاد ریاست جمهوری را هم دراختیار بگیرد، از طرف نهادهاي بالاتر حمايت مي شود. اين چيزي است كه در ايران محل خطر است و دارد اتفاق مي افتد. يعني يك طرف رقابت سياسي در ایران نظامي است. این رقیب نظامی همه جوره حمايت مي شود و در برابر، رقبا همه جوره سركوب مي شوند.


مجلس ششم را با اين امور كاری نيست!

افشای يك زندان ويژه

در زندان عمومی قزل حصار

دكتر يزدی
روند كنونی در داخل و خارج
به فروپاشی جغرافيائی ايران ختم می شود


خبرنگاران بيخ ديوار پارلمان
اين يكی چون مرد بود
فعلا چانه اش را گرفتند!


زندان در زندان
دعوت از مرتضوی
برای حضور در يك مناظره


هنوز كه نه بدار است، نه به بار؛ چه وقت تحريم بود؟

آن 600 صاحب امضاء

فعال سياسی اند يا منفعل سياسی؟


رئيس نوبتی جبهه اصلاحات

نام هاشمی را در كنار

كروبی و معين قرار داد!

ولایت قدرت مافیائی

ولایت احزاب را نمی خواهد

                                                    عطا الله مهاجراني


اولين مصاحبه مشروح يوسفی اشكوری- پس از زندان و خلع لباس

دراین 40 سال

در سرا پرده

روحانيت

چه می گذشت

وچه می گذرد؟

 

چند كلامی درباره علی خامنه ای، واعظ طبسی، مطهری، مصباح يزدی، سروش، شريعتی و بالاخره يگانگی منتظری در دوران شاه


3 ملی– مذهبی
7 ماه در سلول انفرادی "قبر" دربند 325  اوين


درگذشته، حتی از اختلافات شاه و قوام هم استفاده شد - راه توده
درمقابل تمركز قدرت
به هرقيمت بايدايستاد

شورای نگهبان به راه خود می رود
رد صلاحيت كانديداهای رياست جمهوری
در آينه رد صلاحيت انتخابات مياندوره ای


پنجشنبه احمد آباد

123 سال از تولد مصدق گذشت

پاسخ های سياسی و رندانه دكتر ابراهيم يزدی دريك مصاحبه
هاشمی پاسخ بدهد
تا تكليف با ايشان روشن شود

1-  برنامه جديد ايشان، متناسب با اوضاع كنونی چيست؟2- دمكراسی و حقوق ملت3- سانسور مطبوعات4- اقتدار رياست جمهوری. 5- تكليف آنها كه خلاف قانون زندانی شدند. 6- به چه جرم ودليلی دانشجويان را می برند و می آورند؟ 7- به چه جرمی اين همه بلا سر وبلاگ نويس ها آوردند؟8- من ريش سفيد، پس از 50 سال كار سياسی تازه بيآيم گُول بخورم و اسم نهضت آزادی را عوض كنم؟


غيرت در جمهوری اسلامی

با اشاره از يك جاهائی

عليه يك جاهائی می جوشد!


قتل زهرا كاظمی

دادگاه تجديد نظر پشت

درهای بسته هم به نتيجه نرسيد

لوموند ديپلماتيك فارسی
تاريخ جنگ دوم را
دوباره بايد نوشت و خواند


                لوموند ديپلماتيك فارسي
  با نگاهی متفاوت به جنگ دوم جهانی منتشر شد

1
- درس  های تاريخ  2- نقش ناشناخته اتحاد شوروی در جنگ دوم جهاني3- ارتش های فراموش شده آسيای بريتانيا 4- هيتلر بدينسان آلمانی ها را خريد  5- از « كشتن از روی ترحم »  تا « راه حل غائی » 6- درسی از دلاوری زنان روزن اشتراسه7- يك جريان « نو كارگری »  بسيار محافظه كار 8-  اعاده حيثيت از گذشته استعماري 9- مسيرهای نوين برای نفت و گاز 10- خيزش چين به سمتِ بازار افريقا11- مقاومت های مسلحانه و چهرة خودپرداخته شان در رسانه ها  12- « جنگ ستارگان ٣»  ،  انتقام سرمايه ی مالی جهاني 13- مرد سالاری ،  بدون مرز طبقاتي 14- موفقيت اسپانيائی و « يك بيماری اجتماعی » ( ضميمه مقاله مرد سالاری بدون مرز طبقاتی )  


بيانيه- برای ختم غائله
با يك حكم حكومتی رئيس جمهور منصوب كنيد


سردار قاليباف به آن دليل خود را كانديدای رياست جمهوری كرده كه معتقد است در سامان بخشی به نيروی انتظامی موفق بوده است و صحبت هايش در باره اسكله های قاچاق چشم گير! چند اقدام نمايشی نيروی انتظامی در جريان سفرهای نوروزی، مشوق قاليباف و بيت رهبری برای آمدن وی به ميدان انتخابات رياست جمهوری شد. گردوخاك سفر نوروزی كه فرونشست، پرونده اداره اماكن و فعاليت های امنيتی موازی نيروی انتظامی باز شد و واكنش های عمومی نسبت به نشستن يك نظامی بر صندلی محمد خاتمی. سردار قاليباف و تيم فيلمبردار و مشاور و... او در اولين اقدام پيشگيرانه توانستند مطبوعات را ناچار به اجرای دستوری كننه كه بموجب آن هيچ نشريه ای تا برگزاری انتخابات رياست جمهوری حق انتشار عكس های قاليباف در لباس سرداری و فرماندهی نيروی انتظامی را ندارد. يعنی همين عكسی كه می بينيد و حالا شده عكس ممنوعه! اگر رئيس جمهور نظامی بداست، چرا به ميدان فرستاده شده و اگر خوب و خدمتگذار است چرا نبايد با همان لباس خدمتگذاری اش مردم او را بشناسند؟


نيروی انتظامی و بسيج

ارتش انتخاباتی قاليباف شده اند

سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

28 ارديبهشت 1384 - 18 مه 2005


رژه سرخ
50 هزار جوان
در مسكو

ده ها هزار جوان روس با تى شرت هاى متحد الشكل سفيد با ستاره سرخ در يك تظاهرات ملی شركت كردند.
به گزارش خبرگزارى آسوشيتد پرس، تظاهر كنندگان به  سربازان اتحاد شوروی كه در جنگ جهانى دوم عليه آلمان هيتلری شركت كردند درود فرستادند. رهبران اين تظاهرات گفتند:
 سربازان اتحاد شوروی براى استقلال ميهن جنگيدند و در ميدان هاى نبرد كشته شدند. خبرگزاری ها شمار شركت كنندگان دراين مارش سرخ را حدود ۵۰ هزار تن كه در ستون هاى منظم در خيابان لنين در مسكو رژه رفته و سرود نظامى خواندند گزارش دادند.


درآمد سرانه
چين
به امريكا و
ژاپن می رسد

سايت خبری حزب كمونيست روسيه اعلام داشت: هوتسزين تائو نماينده جمهوری خلق چين اعلام داشت كه چين تا سال 2020 قصد دارد جهش بزرگی را در راه تكامل اقتصادی دراين كشور بردارد. وی گفت كه برای اين مدت درآمد ناخالص كشور بايد تا 4 تريليون دلار , كه تقريبا دو ونيم برابر بيشتراز ميزان تعيين شده سال قبل است, افزايش يابد. چين همچنين برآورد می كند كه تاسال 2020 درآمد سرانه را به 3 هزار دلار, بجای 1230 دلار كنونی برساند. بدين ترتيب چين قصد دارد جزء سه كشور پيشرو جهان يعنی ژاپن با 4,1 تريليون و ايالات متحده آمريكا با 10 تريليون دلار درآمد ملی , شود.


تشديد فشار قضات مصر برای اصلاحات دراين كشور

2 هزار قاضی عضو باشگاه قضات مصر برای حفظ استقلال قضايى دراين كشور اعلام داشتند، اگر شرايط پيشنهادی آنها تامين نشود از نظارت بر انتخابات رياست جمهورى اين كشور كه قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود، خودداری خواهند كرد. اين خودداری عملا به معنای از اعتبار ساقط شدن آن انتخابات خواهد بود. آنها اعلام داشتند: «هرگز به عنوان ابزارى در دست دولت براى موجه نشان دادن انتخابات فريبكارانه عمل نخواهيم كرد.» قرار بود نشست روز جمعه قضات مصر، كه تصميم بالا در آن گرفته شد را شبكه خبرى الجزيره پوشش خبرى بدهد، اما پليس مصر از ورود خبرنگاران اين شبكه به محل برگزارى نشست قضات جلوگيرى كرد. خبرگزارى فرانسه از قاهره گزارش داد كه قضات مصرى فشار بر دولت اين كشور، اصلاحات وعده داده شده را تشديد كرده و خواهان نظارت بر انتخابات رياست جمهورى و پارلمانى مصرشده اند. «محمودرضا خضيرى» رئيس كلوپ قضات مصر در اسكندريه خطاب به حاضران در گردهمايى گفت: «انتخابات تنها در صورتى آزاد و سالم خواهد بود كه مردم چنين احساسى داشته باشند، نه اين كه دولت آن را آزاد بداند.»


بوش در قفقاز
گرجستان
برج بلند ديده بانی
نظامی- نفتی امريكا

اومانیته-حسن زروکی-ترجمه پیک نت

 

بازديد بوش رييس جمهور آمريكا از تفليس حكايت از اراده آمريكا در جهت تضعيف نفوذ روسيه در اين منطقه مهم استراتژيك غنی از نظر ذخاير نفتی دارد. ايالات متحده قاطعانه تصميم گرفته جايگاه خود را در كشورهای جدا شده از اتحاد شوروی سابق تثبيت نمايد. پس از بازديد از لتونی، رييس جمهور آمريكا در ميان استقبال بيش از صدهزار نفر كه در ميدان مركزی شهر تفليس اجتماع كرده بودند به گرجستان سفر كرد. او به مثابه "قهرمان دمكراسی” در مقابل جمعيت نطقی غرايی كرد: " در ماههای اخير مردم دنيا در مقابل تحولات اميدوار كننده از بغداد تا بيروت و ... بی شك به تحسين وادارد شدند. اما قبل از انقلاب بنفش در عراق، انقلاب نارنجی در اُوكراين و انقلاب سبز در لبنان، انقلاب صورتی گرجستان به وقوع پيوست" بوش بعد از اين مقدمه در تمجيد از حوادث نوامبر 2003 گرجستان، رييس جمهور آمريكا به دو نكته ديگر پرداخت. او قبل از هر چيز پشتيبانی خود را از همتای گرجستانی اش در مخالفت با مسكو اعلام كرد و همچنين خواستار برچيده شدن پايگاه های نظامی روسيه در گرجستان شد و بدنبال آن خواستار همگرايی برگشت ناپذير گرجستان در ناتو شد. وی با انتقادی خفيف از عملكرد تفليس دررابطه با "اوستيای جنوبی” و "ابخازی” كه از همان فردای فروپاشی شوروی اعلام استقلال كرده و در مقابل يورش نظامی گرجستان ايستادگی كرده بودند، از پشتيبانی آشكار از تفليس در اين مورد خودداری كرد و اظهار داشت: "اين اختلافی است كه بايد توسط حكومت گرجستان و جدايی طلبان حل شود. ايالات متحده نمی تواند راه حلی را به طرفين تحميل نمايد و شما نيز خواستار چنين چيزی نيستيد". بوش با رد مسئله تجزيه گرجستان از رهبران اين كشور خواستار حل مسالمت آميز اين مشكل شد و خاطرنشان ساخت كه در جهت حل اختلافات در مجامع بين‌الملی به آنها كمك خواهد كرد. "مشاركت با تفليس" بر "منافع مشترك" مبتنی است. عبور لوله های نفتی و يا همكاری نظامی و اقتصادی كه بنحوی آشكار توسط رييس جمهور آمريكا تاييد شد. رفتاری كه ايالات متحده آمريكا در قبال رهبران جديد گرجستان اتخاذ نموده حاكی از استراتژی نفوذ اين كشور در كشورهای نفت خيز سابق شوروی با هدف در اختيار گرفتن اين ذخاير است. در حقيقت گرجستان نقش استراتژيكی مهمی را به خاطر عبور لوله های نفتی (باكو ، تفليس ، سيحون) از اين كشور كه در ماه سپتامبر آغاز به كار خواهد كرد بازی می كند. اين لوله ها بايد روزانه تا يك ميليون بشكه نفت خام را از دريای خزر به مديترانه، بدون عبور از ايران و روسيه منتقل نمايند. ايالات متحده آمريكا هم اكنون حضور گسترده ای در آسيای مركزی و قفقاز در مرزهای روسيه دارد و تقريبا در تمام جمهوری های شوروی سابق به استثنای قزاقستان دارای پايگاه نظامی می باشد و اميدوار است كه بتواند اين حضور خود را به مرزهای اروپايی روسيه گسترش دهد. بعد از سقوط "لئونيد كوچما" در اواكرايين، ايالات متحده آمريكا رويای سرنگونی رژيم كنونی روسيه سفيد(بلاروسي) را كه به قول بوش آخرين رژيم ديكتاتوری اروپاست و چرخش آن به سمت غرب را در سر می پروراند. روسيه با خشم و نوعی ناتوانی به اين استراتژی قدرتمند شدن هر چه بيشتر آمريكا در مناطقی كه سابقا تحت نفوذ آن بود می نگرد.