پيک هفته

   

پيک نت

پيوندهای پيک بايگانی پيک

hafteh@peiknet.com

 

    hafteh@peiknet.com

 

 
 


حاتمی کیا
سایه جنگ
بدنبال ایران است

جلسه پرسش و پاسخ فیلم "به نام پدر" با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا، پرویز پرستویی، کامبیز دیرباز، حسن پیرهادی تهیه‌کننده، در سینما صحرا برگزار شد. ابراهیم حاتمی‌کیا در این نشست گفت: "من فیلم "بنام پدر" را فیلمی جنگی نمی‌دانم، بلکه موضوع بیشتر اجتماعی است، البته اگر روزی بخواهم فیلم جنگی بسازم، از کسی اجازه نمی‌گیرم.

ما در سال 84 هستیم و جنگ تمام شده است، اما سایه جنگ به دنبال ماست، به طور مثال بحث هسته‌ای و فشارهایی که بر این کشور وارد شده است نشان می‌دهد که جنگ هنوز تازگی دارد و می‌شود درباره آن حرف زد.

پرویز پرستویی نیز دراین نشست گفت:

"بعد از خواندن فیلمنامه احساس کردم که با نقش‌هایی که در گذشته بازی کردم،‌بی‌ا‌رتباط نیست. آدم‌های جنگ هنوز برای من زنده هستند و احساس می‌کنم که من بازیگر کاری که می‌توانم در راستای این عزیزان انجام دهم، مثل انجام وظیفه است. یک بار دیگر هم باشد، انجام می‌دهم. همچنین بازماندگان جنگ برای من هنوز زنده هستند."

حاتمی‌کیا در بخش دیگری افزود: " سوژه جنگ هنوز هم در شهرهای مرزی وجود دارد و موضوع تاسف‌باری است. داستان از جایی آغاز شد که من برای کار تحقیقاتی مستندی به شهری مرزی رفته بودم. خانمی آنجا بود که دو پای خود را به این گونه از دست داده بود و برای خرید پا آمده بود. این مساله برای من سوژه شد.

شاید روزی درباره موضوع هسته‌ای فیلم بسازم، ولی باید خارج از فضای تب‌آلود سیاست ساخته شود که ان شاء الله آن هم به موقع خودش.