سرمقاله راه توده:
سياست شکست خورده جنگی
پيش از فاجعه بايد تغيير کند
!


 


سپاه قدس
بعنوان يک سازمان تروريستی
در ليست سياه قرار می گيرد
؟

       پیک هفته 90  --------- 21 اسفند 1385 -12 مارس 2007

  infos@peiknet.com  

اخبار هفته

اصفهان در

 وحشت حمله
تمرين مقابله

 با حمله هوائی


نخستین فیلم خبری

از اجتماع معلمان در

 برابر مجلس را ببینید


مجلس هفتم زير فشار

جنبش های اعتراضی


ترمز دستی
اين ماشين را
بالاخره می کشند
احمد شيرزاد


"روز زن"
امسال در اوين

مهمان آقايان
عيسی سحرخيز


ستاره دارها
مسئله مجلس نيست

 مسئله ايران است


 گزارش دریافتی
نقش محافل امام زمانی

درتوليد بمب اتم درايران


ببینید، بخوانید و بیاندیشید!

فاجعه سازان-2


ايران درهای را نمی گشايد
گزارش منفی

جدید البرادعی


 حزب دمکراتيک مردم ايران
بود و نبود ايران درگرو
سياست اتمی

مصاحبه منصور اسانلو

زیر تیغ دادگاه

تا نگویم: سندیکا


اختصاصی پیک نت

گزارش نیمه محرمانه

 بانک بین المللی ING


سیمورهرش:

امریکا

در خاک ایران


هشدار فراکسیون چپ پارلمان آلمان


توصیه لاریجانی

به احمدی نژاد

 بد نیست فکر کنید!


دیگ چینی:

علیه ایران اتمی


نامه نخبگان آلمان

علیه حمله به ایران


بیانیه وزارت خارجه امریکا

حمایت امریکا از حقوق

کردها، آذری ها و عربهای


سخنان فرمانده کل سپاه
هوشيار باشيم


سخنرانی

سعيد ابوطالب


سقوط هلیکوپتر سپاه


بازداشت  پسر حکیم

خبرگزاری ج.اسلامی

 بی اعتبارتر از"رجانیوز"


یورش جهانی تلویزیون ها


کشورهای مسلمان
درپاکستان بدون ايران


بيانيه تحليلی

سازمان مجاهدين انقلاب
توهم  موازنه
 نظامی با امريکا


بشنويد

فاجعه سازان

 
در سپاه پاسداران


 سعيد امامی
و شکنجه همسرش


درشورای شهر تهران
صف آرائی های نظامی

 قاليباف و احمدی نژاد


شرق الاوسط:
آغاز عقب نشینی جيش

 المهدی عراق  به ايران


 نظامی ها، در حکومت
تقدير اين بود؟
نويسنده: عصر نو


 

 

گزارش دريافتی از سلطه سپاه بر زمين و آسمان ايران
با توهم قدرت تسليحاتی
فرماندهان سپاه با جنگ طلبی
رويای سلطه برمنطقه را دارند

زمين و آسمان ايران را دراختيار سپاه گذاشته اند. منطقه نطنز برای کليه پرواز داخلی و خارجی منطقه پرواز ممنوع اعلام شد و خطر شليک موشکی به شرکت های هواپيمائی گوشزد شده است. جزیره ابوموسی به دپوی حيرت آور تسليحات چینی و روسی  تبديل شده که سپاه از این دو کشور خریده است. با یک اشتباه و شلیک، عملا حمله و جنگ آغاز خواهد شد. شلیکی که حتی ممکن است امریکائی ها، با یک حرکت انحرافی، خود مبتکر آن شوند!


کنفرانس بغداد
امريکائی ها يک کيف سند
از اعترافات سرداران دردست داشتند
شيران بيشه های اوين، در بغداد مثل بلبل دهان به اعترافات گشودند!


در يک جنجال سازی تبليغی تازه
احمدی نژاد خودش را
به شورای امنيت دعوت کرد!


هيچکس از فرمانده کل قوا نمی پرسد:
چرا ژنرال های برگمار شده شما سر از اسرائيل
 و امريکا در می آورند؟


سخنان جديد بوش
جوخه های مرگ
با حمايت ايران درعراق تشکيل شده

روزنامه يونگه ولت آلمان:
اسرار راکت های بالستيک
و نقشه های دفاعی ايران فاش شده

رفسنجانی :
تک صدائی در هيچ کشوری
به نتيجه نرسيده که درايران برسد!

وزرای دفاع و خارجه
اسرائيل وارد امريکا شدند

تظاهرات کارگران بيکار و بی حقوق
در مقابل استانداری کردستان در سنندج


اين دو تن در زندان مانده اند
شادی صدر و محبوبه عباسقلی زاده

بموجب بند مهم قطعنامه جديد شورای امنيت
هر نوع معامله نظامی با ايران ممنوع می شود

عسگری رفت
بقيه عسگری ها، دير و زود نقاب از چهره برخواهند داشت

مذاکره در بغداد، خط و نشان در تهران!
فرمانده کل سپاه:
آماده روياروئی و زدن ضربه کمرشکن شده ايم!


يک مقام، شايد معظم
تا تکليف اتمی معلوم نشود همه ما بلاتکليف خواهيم بود

کنفرانس بغداد
از بيم دستگيری و يا پناهندگی يک غيرحرفه ای راهی بغداد شد

تلاش گازانبری برای متلاشی کردن اعتراضات معلمان، زنان، کارگران
در ايران هيچ گرهی با سرانگشت باز نمی شود
وزير اطلاعات متخصص گازگرفتن است!


اربعين حسينی
احمدی نژاد در قم سينه زد!

احمدی نژاد بالاخره رفت قم. البته تاکنون بارها رفته بود، اما اين بار نه برای گزارش دادن به مصباح يزدی برای بيعت با ديگر آقايانی که در قم نشسته اند و غمشان نه غم کارگر حقوق نگرفته، معلم معترض و نيمه فقير، زن خواهان برابری حقوق اجتماعی، دانشجوی اخراج شده، زندانی تجاوز شده، سانسور و خرافات، رسوخ جاسوس تا اندرونی بيوت مراجع و رهبر و فرماندهان... بلکه دردشان حجاب است و مشکلشان اسلامی نبودن فرهنگ!
راستش را بخواهيد، درد اصلی حجاب و فرهنگ هم نيست، اگر بود از رئيس جمهور می پرسيدند اين عکس های ژورنال پسند خارجی را چرا خبرگزاری "فارس" که وابسته به دفتر رياست جمهوری است، بعنوان سمبل اربعين حسينی منتشر می کند؟
درد اينها نيست، درد بيم از قدرت مطلق شدن فرماندهان سپاه و کنار زدن این گروه از روحانیون خودی است که احمدی نژاد هم روی شاخ آن ها حساب باز کرده و مجلس و مجمع را دور زده و تا اطلاع ثانوی با بيت رهبری کاری ندارد. اينهائی که احمدی نژاد به ديدنشان رفته، دردشان جز اين نيست. بقيه هم که خودی نيستند. فعلا خودی ها مشگينی است، فاضل لنکرانی است، نوری همدانی است، مکارم است و چند تن ديگر. بهجت هم در خط ميانه بازی می کند و بعد از حرف های بوداری که احمدی نژاد در گيلان و درباره زن ها از دهانش در رفت، به تبليغ ديدار با بهجت نياز داشت. می بينيد، چطوط تار و پود قالی حکومتی چگونه به هم بافته است؟


مدير جديد پارس خودرو
يک انقلابی، بعد از انقلاب و ايثارگر بعد از جنگ 8 ساله

 دود و خاک انفجار مرکز همياری
باد مخالف، همچنان از مسير "آرژانتين" عبور می کند
نوشته Ignacio KLICH
برگردان از لوموند ديپلماتيک- آناهيتا زوار


نيروگاه اتمی بوشهر
ريش و قيچی دست روسيه است

احمد جنتي:
چهارتا سئوال از زندانی بکنيد
فورا، دوتا گلوله حرامش کنيد!

انتشار لوموند دیپلماتیک فارسی ماه مارس

لوموند دیپلماتیک فارسی ماه مارس به همراه شماری از مقالات ماه های گذشته که تاکنون به فارسی برگردانده نشده بود، یکجا منتشر شد. در شماره ماه مارس لوموند دیپلماتیک فارسی مقالاتی می خوانید با عناوین زیر:

1-پروازهای محرمانه  2- حكم بازداشت بين المللي رهبران ايران و حضورغيرمترقبه خاور نزديك در آرژانتين  3- دولت ها از نو سلاح نفت را به دست می گیرند4-استقلال کوسووو، بمبي ساعتي 5- هند جایگاه خود را باز می یابد 6-  چه کسانی ازمعجزه اينترنت  سود می برند ؟ 7-  «روسيه جديد» ولاديمير پوتين   8-  اتهامات مشکوک علیه دولت رواندا 9- يک ترامواي فرانسوي بنام شيزوفرني10- رای سفید دهی.


درمحافل سياسی تهران

هاشمی ثمره و احمدی نژاد، طراحان فرار شهرام جزاریری


پس از سفر به پاريس، اکنون سفر به قم
سردار قاليباف گام به گام به مقر رياست جمهوری نزديک می شود

سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


حساب بانکی

AKHP

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany


 

    

 

 
 
 

تماس با ما - اشتراك پيك

دیدگاه ها


چند کلامی
از يک بسيجی
وبلاگ مجادله

اول می خوام اين مسئله رو اطلاع بدم که نگارنده، عضو فعال پايگاه ناحيه شرق تهران بوده و هست. تعریف خاص خودمو ازبسيج  بسیج دارم که با تعاريف افراد فعلی کاملا فرق می کنه. بسيجی واقعی رو هم اون رزمنده ای می دونم که جونشو برای من و تو داد تا امروز در امنيت و رفاه باشيم. حالا هی بيايد برای من درس "شجاعت" و "ايثار" بديد و بگيد از جنگ با آمريکا نبايد ترسيد! من انقدر ميدون تير و ميدون مين و ميدون ... رفتم که بشه بهم گفت "فرمانده" و به قدری کتب جنگ و دفاع خوندم که کاملا می تونم فرق بين جنگ ليزری و اتمی، و جنگ فرسايشی و زمينی رو تميز بدم. هميشه ی خدا هم گويی توی جنگ بودم و با سرتيپ و سرهنگ و سرگرد و ... کار داشتم. با خيلی از بر و بچه های حزب اللهی اصيل هم رفيقم و مطالبی هم که می نويسم نه از قول يک اپوزيسيون که از قول يک بسيجيه. اما نه اون بسيجی درک کرده ی جنگ هشت ساله، که از نوع بسيجی جبهه نديده و البته متفاوت با بسيجی های امروزی. به اين بسيجی بودنم افتخار می کنم و خدارو شکر می کنم که هيچگاه کاری رو با اجبار و تحميل انجام ندادم. هميشه انتقاداتی رو به اعضای بسيج وارد دونستم و ترسی به دل راه ندادم و همين روش رو ادامه خواهم داد. در هيچ برنامه ی تحميلی يا تجمع خشونت آميز و بی ربط به آرمان های بسيج شرکت نداشتم و در اين مدت، نه مال و منالی از اين راه بدست آوردم و نه مال و منالی رو از دست دادم.
اينارو برای اين گفتم که بدونيد وقتی من حرف می زنم و انتقاد می کنم سريع انگ ضديت نبنديد و سريع ديوار دشمنی بين من و خودتون نکشيد. خيلی برای من جالبه که هر کسی تا می بينه يکی مخالفشه، دوست داره طرف خفه شه! اصلا دوست نداره بشينه ببينه طرف، حرف حسابش چيه. نمونه ی اين قضيه رو در جمع دوستان وبلاگ نويس زياد ديدم، و شايد تا اين لحظه فقط يه نفر بوده که اين حس رو نسبت به مخالفينش نداشته که فعلا از ذکر نامش خودداری می کنم. جالبه که هيچکس هم آخرش نمی فهمه بالاخره من چپم يا راستم، اصلاح طلبم يا اصولگرا هستم، اپوزيسيونم يا سوپر حزب اللهی ام، امام صادقی ام يا امام کبيری ام!، ادوار نيوزم يا شريف نيوزم و .... هر کسی هم با برداشتی که از يک يا چند مطلب من ميکنه اونو تعميم ميده به کل عقايدم و منو جزو همون طيف می دونه! نمی دونم منم بايد تعميم بدم اينجور آدما رو به کل جامعه يا نه؟! اما می دونم که ما مردم، مدام از روی هم تقليد می کنيم و اگه من بی دليل بد و بيراه به يکی گفتم، اون يکی هم شروع می کنه به تکرار کردنش. آخه يکی نيست بگه بابا جون برو اول بشين فکر کن ببين چی می گی بعد تکرارش کن(اين قضيه توی نظراتی که به اين وبلاگ می دن هم خيلی آشکار ميشه ... وقتی که طرف مياد به من ميگه حواشی اين مطلب رو هم بنويس در صورتی که هيچ حواشی يی نداشته، بقيه هم عينا همينو تکرار می کنن و خودشونم آخرش نمی فهمن چی گفتن!) ...
بگذريم ... حقيقت اينه که ماشاء الله افکار و عقايد واحدی بين ماها وجود نداره. اين پراکندگی عقايد خيلی خوبه، اما اينکه موجب تفرقه بشه و با ديد و عينک "عقيده ی خودمون" به همه انسانها بنگريم و اونی که با ما بود رو تحسين کنيم و اونی که با ما فرق داشت رو دشمن بدونيم، خيلی درد آوره. اگه اين نويسنده مياد از سياست حرف ميزنه، نه به خاطر خود سياسته که همش دوز و کلکه، بخاطر اسلامه که بايد سياستش هم عين ديانتش باشه؛ بخاطر اينه که در اسلام دين و سياست بايد يکی باشه ... اينطوريه که اگه می بينم فردی چون احمدی نژاد داره با شعارهای فريبنده و مقدس مأبش به مردم دروغ ميگه تا دار و دسته ی خودشو که تا ديروز توی محلشونم راهش نمی دادن سرکار بياره، صِدام تا آخر بلند ميشه. اينطوريه که اگه می بينم فلان مسئول برای ارضاء شهوت قدرت طلبيش دست به هرکاری می زنه و ميلياردها تومان از خزانه ملت بالا می کشه و هيچ کس هم چيزی نمی گه، فقط می سوزم و فرياد می زنم. اگه شهرام جزايری برد و خورد، شهرام جزايری هايی هستند که مستقيما در حال بردن و خوردن هستند (همه هم ميشناسنشون) ولی با سکوت و تاييد مستقيمِ عاليترين مقامات اين مملکت هيچ کس حق اظهار نظر درمورد اونها رو نداره(هی نگيد هاشمی، ربطی به هاشمی نداره).
چند وقت پيش بسيج تهران بزرگ همايشی رو ترتيب داده بود که اکثر فرماندهان در اون جمع حضور داشتند. من هم به عنوان يک بسيجی اونجا بودم و با برخی مسئولين گپ و گفتی داشتم. يکی از فرماندهان ارشد بسيج (که اينجا از ذکر نامش خودداری می کنم) راجع به انتخابات اخير با يکی ديگه در حال تجزيه و تحليل بودند که بالاتفاق من هم در جريان اين گفت و شنود قرار گرفتم. اون فرمانده ارشد بسيج می گفت: « احمدی نژاد گفته بود علت اصلی پيروزی من در رياست جمهوری، "بسيج" بود. قبل از انتخابات شورای شهر هم محصولی (که به عنوان شهردار طيف احمدی نژادی در صورت پيروزی، معرفی شده بود) ميگفت که در انتخابات شوراها هم بسيجی ها، همه به ما رای ميدن.» بعد، اين فرمانده با حالتی عصبانی، و ناراحتی از طيف احمدی نژاد ادامه داد: « ما [با رای ندادنمون به اين گروه] کاری کرديم که بفهمن بسيج با کيه ... بايد بدونن وقتی آقا دستور داده به فرمانده کل سپاه و بسيج که "هاشمی در انتخابات خبرگان نبايد تخريب بشه"، اينا هی ضدّشو عمل نکنن ... يکی از همين طرفدارای احمدی نژاد به من ميگه که سفرهای استانی احمدی نژاد نشون داده که محبوبيت دکتر از آقا هم بالاتره! ... اصلا خجالت نمی کشن ... حالا [بعد از انتخابات شوراها] فهميدن که بسيج طرفدار کيه ... اومدن ميگن نخير، فلانی و فلانی (از فرماندهان بسيج) طرفدار قاليبافن اما بدنه با ماست ... توهّم بزرگ بينی برشون داشته. اين مسئله رو فقط خواص ميفهمن ...
همه ی مردم ايران توی خيابون و کوچه و بازار و اينترنت و ... نشون دادن که با احمدی نژاد بَدن، اما معلوم نيست چرا توی سفرهای استانی يه عده ی هر چند قليل از سر و کول اين رئيس جمهور بالا ميرن! توی يه جای ديگه تجمع معلما و کارگراست ... يه جای ديگه عکس رئيس جمهور رو آتيش می زنن...
حالا اين آقا دکتر تازه به دوران رسيده، هر کاری هم که می کنه، به ملت نسبت ميده ... تازه جنگ هم که بشه باز ميگه ملت ما دربرابر شما ايستادگی می کند ... خودش جنگ راه ميندازه، گندکاری ميکنه بعد هم از ملت مايه ميذاره ...
خدا آخر و عاقبت مارو ختم بخير کنه!


جنگ سرداران

بر سر بازتاب

روزنامه کیهان شریعتمداری، در دفاع از فیلتر شدن سایت بازتاب سینه سپر کرده و در یادداشتی که می خوانید، در شماره روز گذشته خود نوشت:

اين براي چندمين بار است كه مجبور مي شويم براي اين زردتابي ها بنويسيم كه ميرزا، خيلي قبل تر گفته بود آقايان فيلترش كنيد كه از هرچي روزنت و پيك نت و... ضررش بيشتر است. صراحتا به رئيس جمهور و وزير و وكيل و...! فحش و ناسزا مي دهد و هيچ كسي هم حرفي نمي زند. حالا هم كه فيلترش كردند نمي آيند بگويند از بس تو زردي و به اين دلايل فيلترت كرديم، حرفي هست؟ بعد آنها هم كه اصولا كم نمي آورند، در ادامه زردبازي گير مي دهند به يك دو هفته نامه كه تو سر تا پا ابتذالي! طرف كم آورده دنبال اصولگرا بازي است! بابا تو خودت سر تا پا ابتذالي ... كافيست ليست «مثلا» طنزهاي آقاي م. ف را بخوانيد تا عملا ابتذال و فحش هايي كه به مسئولين مي دهد، دستتان بيايد؛ كاري كه هيچ رسانه اي حتي مخالف ترين رسانه ها با دولت هم انجام نمي دهند. البته سياست باد به شدت در اين زردرسانه ديده مي شود و همان هايي را كه امروز تحويل مي گيرد، ديروز فحش مي داد و مچ مي گرفت و برعكس. خب به هر حال گرداندن سايت پول مي خواهد برادر الف، نه؟ البته دوستان مخابرات يا ارشاد هم در فيلترينگ يك عدد گاف عظمي دادند و آن اينكه يادشان رفته اين سايت را در محيط «اينفو» فيلتر كنند!