ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

یورش اربیل پس از دستگیری های بغداد

پس از بازداشت های اربیل؟

دولت عراق، که با اولتیماتم امریکا برای برقرار امنیت در عراق روبروست، طرح خلع سلاح عمومی را بزودی در عراق آغاز خواهد کرد. در واقع اولتیماتم امریکا نیز برای آغاز این عملیات است. این عملیات خود به خود نیروی نظامی – امنیتی جدید عراق را وارد کارزار کرده و در پایان عملیات آن را به نیروی برتر در حاکمیت عراق تبدیل خواهد کرد. در روزهای گذشته اخبار پراکنده ای در باره بازگشت برخی ژنرال ها و فرماندهان ارتش صدام حسین به عراق منتشر شده است. آنها پس از یک دوره آموزش فشرده در پایگاه های امریکائی در قطر و اردن هاشمی به عراق منتقل شده و این انتقال ادامه دارد. حتی از برخی اقوام صدام حسین و اعضای رهبری حزب بعث عراق در این ارتباط نام برده می شود. دراین میان، شاید مهم ترین خبر موافقت آیت الله سیستانی با خلع سلاح عمومی در عراق باشد که نیروهای نظامی مقتدا صدر که عمدتا در آموزش دیده های سپاه بدر وابسته به سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را در بر می گیرد.

حمله به کنسولگری و یا دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در اربیل، بدنبال دستگیری هائی که دو هفته قبل در بغداد و در دفتر مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق صورت گرفت و با کسب اطلاعات از دستگیر شدگان صورت گرفت و اکنون این احتمال که از دستگیر شدگان اربیل اطلاعات بیشتری برای یورش های جدید بدست آمده و یا بیاید بسیار زیاد است. به همین دلیل حدس زده می شود که شماری از فرماندهان و فعالان سپاه بدر و مقتدا صدر از عراق به سمت ایران عقب نشینی کرده و یا بکنند.

پیش از اشغال نمایندگی جمهوری اسلامی در اربیل و بدنبال دستگیری ها چند ایرانی در بغداد، یک سایت خبری بنام "یو. پی. ای" که از امریکا به روز می شود، اطلاعات و ادعاهائی را  منتشر کرده که در شماره 3 شنبه هفته گذشته پیک نت انتشار یافت. آن گزارش؛ همانگونه که ما نیز حدس زدیم مقدمه یورش اربیل بود و بنظر ما یورش اربیل مقدمه تهاجم های امنیتی دیگر در عراق.

آن مقاله را می توانید از اینجا نیز بخوانید!