مصاحبه معاون سخنگوی وزارت خارجه امريكا
امريكا از اشتباهات ايران
و انزوای آن استقبال می كند


 


ورود به ورزشگاه ها
احمدی نژاد هم دهانش را آب بكشد
زن ها از حقشان دست نمی كشند

       پیک هفته 64  ----------    12 ارديبهشت  1385 - 2  مه 2006

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه


هنر دو دوزه بازی مخالفان
یک زن
مشاور وزیر
خارجه شد

دکتر طاهره نظری به سمت مشاور وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی منصوب شد. این نخستین بار است که یک زن درجمهوری اسلامی در وزارت خارجه به چنین سمتی منصوب می شود. دکتر نظری همسر منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی است و از جمله وظائف دکتر نظری ارتباط با همسران سفرا و دیپلمات های خارجی مقیم ایران و متشکل ساختن همسران دیپلمات های وزارت خارجه اعلام شده است.
یک سایت خبری متمایل به آبادگران و اصول گرایان (فراکسیون های دست راستی مجلس هفتم) این خبر را بعنوان یک کشف بزرگ از برگماری های فامیلی اعلام کرد و در حقیقت زیر پوشش مخالفت با برگماری های فامیلی با چنین انتصابی به مخالفت برخاست. این درحالی است که سراپای دولت احمدی نژاد فامیلی و باندی است و اگر یک مورد انتصاب فامیلی در دولت احمدی نژاد قابل تائید باشد، همین یک مورد است. یعنی انتصاب یک زن با تحصیلات بالا به مشاورت وزیر امور خارجه . مخالفت سایت راست گرای فردا با این انتصاب به گونه ایست که گوئی اگر حتی زنی در جمهوری اسلامی دارای صلاحیت های تخصصی و تحصیلی هم باشد به دلیل آنکه همسر و یا قوم و خویش یک مقام و یا یک وزیر است حق ورود به صحنه سیاست را ندارد! آنها با باند بازی در دولت احمدی نژاد کاری ندارند، با جلو آمدن زن ها در کابینه کار دارند.

 

شهيد زمين
حاج برخوردار
و.سبفت


خاموشی دو ساله
كيومرث صابری
طنز
دوران رقابت
خامنه ای
 با موسوی


دهه نظامی
هنر
جنگ طلبی

در استقبال از "همه چيز در خدمت جنگ" پشت بليت های ده تائی اتوبوسرانی تهران برای ده روز اول ارديبهشت اين شعارها هنری چاپ شد:
۲ ارديبهشت سالروز تشكيل سپاه پاسداران گرامی باد.
۵ ارديبهشت، گرامی باد ياد شهدای حمله‌ی نظامی آمريكا به طبس.
۱۰ ارديبهشت سالروزغرور آفرين عمليات بيت‌المقدس.


پیام جمشید مشایخی
رادیو
در ایران
66 ساله شد



 

آغاز آخرين رايزنی ها دراجلاس امروز فرانسه
ديپلماسی آشفته ايران
درآستانه اجلاس شورای امنيت

نماينده ايران در سازمان ملل در نامه ای، خطر حمله امريكا به ايران را گوشزد كرده و خواهان ياری جهانی شده، در ايران جواد لاريجانی ساعاتی پس از اين نامه حمله به ايران را پوچ وجنگ روانی اعلام كرده است! سياست دوگانه رهبر، عملا شكاف ميان شورای امنيت ملی و وزارتخانه را عميق تر كرده و حرف های بی در و پيكر احمدی نژاد نيز بر اين آشفتگی افزوده است.


اول ماه مه
بزرگترين حضور خيابانی
كارگران ايران، در تهران
وزير ضد كارگر استعفا، استعفا

علی ربيعی: به دولت هشدار می دهيم كه اشتباه مقابله با تشكل های دانشجوئی را درارتباط با تشكل های موجود كارگری تكرار نكند واز نتايج ناگوار مقابله با تشكل های دانشجوئی درس بگيرد.

حاشيه ای مهم تر از متن
در تظاهرات اول ماه مه تهران

بيانيه كارگری انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبايی
سال 84 با 1200 اعتصاب
 و اعتراض كارگری پايان يافت

 عكس‌ها: تظاهرات اول مه در ايران، پاكستان و كوبا


از افغانستان تا عراق
گزارش ترور و تروريسم
از نگاه وزارت خارجه امريكا


مخالفت حقوقدانان دمكرات جهان
با هر نوع حمله نظامی به ايران
سخنان غيرمسئولانه رئيس جمهورايران، دستآويز حمله نظامي
 حتی با استفاده از سلاح اتمی كم قدرت" شده است.


امنيت و ديپلماسی در حاكميت يكدست
با تضمين كارت سبز امريكائی
و . نويسنده احسانه

"تابعيت دوگانه نهاونديان" گزارشی است كه "احسانه" برای روزنامه سرمايه نوشته اما اين روزنامه از انتشار آن خودداری كرده است. از آنجا كه روزنامه های داخل كشور زير تيغ سانسور و فشار امنيتی قادر به انتشار اين نوع گزارش ها نيستند( حتی با مانور ميان اختلافات شورای عالی امنيت ملی و دولت احمدی نژاد") ما بخش هائی از آن را منتشر می كنيم.


گزارش الرای العام
صدام حسين تا آخرين لحظه
سقوط عراق در دامن امريكا را باور نداشت


سرمقاله راه توده
تقابل سپاهی روحانی
محتمل تر از حمله نظامی


پيش‌بينی بانك‌های اروپا ازتحريم اقتصادی ايران
مهر برگشت
پشت حواله های بانكی ايران


مصاحبه نماينده سابق ايران در وين
آماده انعطاف بايد شد
حوادث بد از 3 ماه ديگر، شروع خواهد شد
گزارش البرادی روی "پلوتونيوم" انگشت گذاشته و اين مسئله
 سوخت جديد موتور شورای امنيت عليه ايران خواهد شد


اشپيگل نوشت:
رايس معتقد است
پيشنهادهای تازه ايران يك وقت كشی جديد است
سازمان ملل اگر بخواهد وقت تلف كند،
 امريكا و متحدانش وارد عمل می شوند!


قائم مقام جديد فرمانده سپاه


محسنی اژه ای درجلسات كابينه شركت نمی كند
علی فلاحيان مشاور دولت احمدی نژاد شد


نقش پا درهوای بسيج
فرمانده سپاه در ماهشهر سخنرانی كرد
روابط عمومی سپاه درتهران تكذيب كرد!


يك فصل جديد!
شناسائی دشوار
5 هزار دختر
درلباس مردانه ميان 100 هزارپسر


دستور امنيتی وزارت كشور
اجتماع بالای 10 نفر درخيابان
مورد امنيتی دارد و بايد متفرق شود!


ديدار رهبران جبهه مشاركت
با هاشمی رفسنجانی و مهدی كروبی


درد اصلی، خطر جنگ و ويرانی است
درد"احمد قابل" ملا خور شدن
پاسپورت، هندی و لب تاپ نيست


ديدار رايس با مقامات تركيه و يونانی


گردش به چپ در ايتاليا از ديروز رسما آغاز شد


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


حساب بانکی

A.KH.P

ِDeutsche Bank

Konto Nr 4593745

BLZ: 10070024

Germany

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany


    

 

 

تماس با ما - اشتراك پيك

دیدگاه ها


اسباب ضروری
مرد اتمی شدن!
و. احمد شيرزاد


كاسبی قرآنی
با
10% تخفيف
و.ابطحی

ابطحی- چند روز پيش در سر چهار راه كاغذ تبليغاتی به اتومبيل ها می دادند؛ يكی هم گير من آمد. با تيتر درشت نوشته بود "مژده، مژده، با قرآن مشكلات خود را حل كنيد" در زير تيتر آورده: در مهمانی های شما (بالای پنج نفر) شركت خواهم كرد. علوم ماوراء الطبيعه خرافات نيست، بلكه يك علم پيچيده است و قدمت طولانی دارد. با تعيين وقت قبلی. با آوردن آگهی از 10% تخفيف برخوردار شويد. در محيط كاملا مورد اطمينان، هزينه ی مناسب، نتيجه ی خوب، با توكل به خدا. همه روزه از ساعت 3 تا 9 شب.سيد. همراه 091221..../ تلفن 7757...
اين كاغذ را به خيلی از بزرگان دينی نشان دادم. از اين كه دين خداوند چنين اسباب بی پروای كسب و كار است ابراز ناراحتی می كردند. اما من فكر می كردم كه وقتی در سطوح رسمی تر، از ارتباطات معنوی و مقدسات برای حل مشكلات جاری استفاده می شود، چرا اين بنده ی خدا زندگی خود و زن و بچه اش را با اين كارها تا مين نكند؟!


ضربه تبر

بر تنه درخت

عوامفریبی

و.الپربرخلاف اکثر دوستانی که با آنها صحبت می شد، معتقدم دستور احمدی نژاد درباره ورود زنان به استادیوم نه آنطور که برخی فکر می کنند یک بازی پیچیده از پیش طراحی شده است، که بگوید من می خواستم و علما نگذاشتند، نه بازی ای از آن سو که این موضوع را مطرح کند تا به خاطر مخالفت های گسترده بسوزد و دیگر کسی نتواند آن را پیگیری کند.
به نظر من این دستور صرفا واکنش به بحران محبوبیتی است که برای اطرافیان نزدیک رئیس جمهور محرز شده است. مقاومت و مخالفت مصباح و تعدادی از مراجع هم بازی نبود. آنها واقعا با این قرتی بازی ها! مخالف اند. در هر صورت نتیجه این شد که آبروی احمدی نژاد بر سر یک ماجرای ساده بی ربط به کلی ریخت.
مشکل اطرافیان احمدی نژاد این بود که فکر کردند جزمیت های سنتی مثل احساسات عوام و پول نفت است که هر بازی که بخواهند می توانند سر آن در بیاورند. آنها فکرش را نکردند که سنت هیچ وقت سر بزنگاه به مدافعان سرسخت آن رحم نکرده است، همانطور که مدرنیته. و توجه نکردند که برای لباس گشاد کسی که همینطوری اش در قد و قواره رییس جمهوری نیست نمی توان آستین های بلند دوخت.
گاهی در بحثهای خودمانی سیاسی می گفتم روزی که احمدی نژاد ریشش را آنکارد کند، روز فرو ریختن و در هم شکستن شخصیت اوست. چون نمادهای معرف شخصیت تیپیکال او اینقدر متزلزل هستند که اگر یک ذره سوراخ شوند چرخ او به سرعت پنچر می شود. هنوز هم همان را می گویم. با این تفاوت که این بار معتقدم خود او با بی تدبیری اولین ضربه کاری را به پیکر محبوبیت مجازی خود زد. بحث هولوکاست، جُک های اس ام اسی، ادا و اطوارهای مغایر شان و جایگاه و انتقادات گروههای منتقد به نظر من هیچکدام حجم مهمی از رای او را تکان نداده بود. اما این کار اولین ضربه تبر بر کمر درخت تنومند عوام گرایی بود. خیلی ها از امشب به بعد پس از نمازهایشان به جای اینکه برای موفقیت دولت او دعا کنند، برای هدایت او به راه راست دعا می کنند. شخصیت او در ذهنیت متدینین ترک برداشت، و این اتفاق مهمی است. او که به این کار اعتقاد نداشت؛ می خواست محبوبیت جمع کند، اما به قول آن شخصیت کودک انیمیشن های تلویزیونی: داداش سیام ضایع شد!!


اسكناس
هزار تومانی
و. نوشته های من


امریكا
زیرسایه
 لابی های اسرائیل