آخرین بوسه ها. کابینه مستعجل آموزگار که بسرعت سقوط کرد و رفتیم برای انقلاب 57- بوسه تحویل ریاست جمهوری بر دست آن که معتقد است: نسل اول انقلاب ریزش کرده و حالا  احمدی نژاد ها رویش کرده اند!

دخترم فرح- خاطرات مادر فرح
پای منقل امیرهوشنگ دولو
شاه
از سال 55 تریاكی شد
سرانجام حكومت فردی و سركوب مطبوعات و آزادی ها

شاه عادت داشت فقط خبرهای خوب بشنود. کسی حق نداشت حقیقت را به او بگوید و به همین دلیل همه دروغ می گفتند. او خوشش می آمد دستش را ببوسند و می گفت برای تبرک دست من را می بوسند، اما وقتی به کاخ باز می گشت دستش را ضد عفونی می کرد. می گفت "اخ و تف" ها را باید شست. با تملق گویی واطلاق عناوین عجیب و غریب به محمدرضا القاء کرده بودند که با همه انسانها فرق دارد و موجودی خارج از دنیای زمینی ما می باشد.

گردن بند مسروقه دوره ویکتوریا که از خانه "ابتهاج" به سرقت رفته بود، بدست رئیس شهربانی رسید. آذر صنیع( زن ابتهاج) در یک میهمانی گردن بند را به گردن زن رئیس شهربانی دید و تق ماجرا درآمد!

شاه 10 شب می رفت برای الواطی و شب زنده داری و صبح ها تا ساعت 10 خواب بود. هوشنگ دولو قاجار و سپهبد ایادی دو یار شبانه شاه بودند که اجازه داشتند صبح ها وارد اتاق خواب شده و شاه را بیدار کنند و برنامه شب بعد را تنظیم کنند. دولو قاجار همیشه چند زن زیبای ایرانی و خارجی جدید در خانه اش بود و خانه او پاتوق شاه. ما وان با شیر گرم گاو را از دولوقاجار یاد گرفتیم و شاه و فرح هم بعدا از همین روش هر روز برای تمدد اعصاب و جلوگیری از پیری استفاده می کردند.


به لبه پرتگاه رسیده ایم؛ باز هم سكوت؟
عصر نو- تاجزاده


قتل زنجیره ای رفتگان
 احمد شاملو  صادق هدایت   اخوان ثالث


دو سوی یك مرز
زنان در افغانستان رها شده از چنگ طالبان
زنان ایران زیر فشار طالبان در قدرت

طالبان نتوانست زنان افغانستان را از صحنه سیاسی این كشور خارج كند. خود حذف شد، اما زنان نه!
آن كه پشت میكرفن سخن می گوید، نایب رئیس مجلس كنونی افغانستان است و آن كه استوارنامه اش را تقدیم رئیس جمهور بلغارستان می كند، سفیر جدید افغانستان در این كشور است. این تحولات درافغانستان، همزمان است با كشف سلسله قتل های محفلی زنان در جنوب تهران، جمع كردن چند ده زن در برابر مجلس با شعارهائی كه در دست چند تنی از آنها می بینید. همین صحنه سازی ها، می خواست بگیروببند روزهای اخیر در خیابان ها را توجیه كند. طرحی كه پلیس زن را برای اجرای آن سازمان داده اند و حالا چند پلیس مرد باید بگذارند كنار پلیس زن كه از حجاب آنها محافظت كنند. دربرخی محلات زنان و دختران جمع شده و چادر پلیس زن را از سرش می كشند! مضحكه ای شده اوضاع مملكت!


ایران اتمی در یک نگاه


6 ارديبهشت 1385

 شماره 64
   
پيک هفته

كریمپور شیرازی
 روزنامه نگار شجاعی
كه در حریق استبداد سوخت
نصرت الله نوح


هاشمی دركانون رویدادها
هسته هُلوی اتمی
درگلوی همه گیر كرده


یك مقام كوچولو

از ایران خارج

و در امریكا گمُ شده


آزاده ام را بشنوید
تجلیل از تجویدی
در تالار رودكی

سرانجام بمنظور بزرگداشت "علی تجویدی" مراسمی در تالار رودکی (وحدت) برگزار شد. ارکستر ملی به رهبری "فرهاد فخرالدینی" نیز به یاد تجویدی در همین مراسم برنامه اجرا کرد.
"همايون خرم" درباره تجویدی سخن گفت و چند تن از شاگردان تجویدی نیز برای حاضران ساز زدند.
تجویدی از معدود شاگردان بازمانده ابوالحسن صبا بود و نام او پیوسته همراه بوده است با برنامه گل ها.كتابي درباره دستگاه شور و كتابي درباره ماهور نوشت که دومی نیمه کاره ماند. تجويدي صبح چهارشنبه ‪ ۲۴‬اسفند ‪ ،۱۳۸۴‬ در خانه خویش به خواب ابدی رفت.
ما نیز در همراهی با این بزرگداشت، ترانه "آزاده ام" را برایتان انتخاب کرده ایم که در ضمن آخرین ترانه شادروان رهیری معیری نیز هست. با صدای هایده که او نیز دیگر نیست.


فیلم را ببینید
احمدی نژاد دیروز
احمدی نژاد امروز!

برای فتح سنگر ریاست جمهوری، اگر لازم بود "دامن كوتاه" بپوشند هم چنین می كردند. ساده دلانی كه تئوری خروج از حاكمیت را، بعنوان یك تئوری ناب و انقلابی انداختند توی دهن دانشجویان و طیفی از اصلاح طلبان هرگز باندازه آنها كه امروز سكان ریاست جمهوری را دراختیار دارند نمی دانستند داشتن یك سنگر برای شلیك خمپاره از آن چقدر مهم‌تر از ایستادن در اطراف سنگر و سنگ پرتاب كردن به طرف آنست. نه فقط گفتند پول نفت را سر سفره مردم می آوریم و حالا، روز روشن و در یك مصاحبه مطبوعاتی چشم در چشم مردم دوخته و آن وعده را پس می گیرند، بلكه حال گیری از جوان ها را هم با نیروهای ویژه خیابانی و بیابانی شروع كرده و انگار نه انگار در تبلیغات انتخاباتی چه گفته بودند. ببینید و بشنوید احمدی نژاد در روزهای پیش انتخاباتی را!


غم نان
از رودكی درسمرقند
 تا علیپور در ماهشهر


پیشنهاد لاریجانی در دقیقه 90
آب رفته را
چگونه می توان
به جوی باز گرداند؟

------------------------

آینده ایران در

دیدار علی اف- بوش


طاهره صفارزاده
فكری برای
آموزش زبان علم كنید


وداع با پوپک گلدره

پوپك گلدره پس از 8 ماه "کمُا" به خواب ابدی رفت. او از نسل جدید بازیگران سریال های تلویزیونی و برخی فیلم های فارسی بود که در یک حادثه رانندگی سئوال برانگیز دچار ضربه مغزی شده و 8 ماه از عمر 34 ساله خود را در کمُا طی کرد. اتومبیل او را درکنار جاده آمل و خود او را پس از مدتی در دره پیدا کردند. او نیز به جمع خفتگان قطعه بهشت زهرا پیوست.


شورای عالی امنیت
تبدیل به ستاد ضد امنیت شده
و. جمهوریت


بلند قد ترین مرد دوران

27 اپریل 1860 بلند ترین مرد جهان در اطریش بدنیا آمد. قدش بلند بود، اما عمرش كوتاه. دو متر و 58 سانتیمتر قد داشت اما فقط 27 سال عمر كرد. در اگوست 1887 براثر ابتلا به بیماری سل در گذشت. این عكس در زمان خود یكی از مشهورترین عكس های جهان بود. آنكه برای مقایسه دركنار بلندقدترین اروپائی ایستاده 160 سانتیمتر قدر داشته. خواه نا خواه او نیز مرده است.