جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

آقا!

من محمد م

"محمد عبداللهی"

 
 
 
 

...ما مسلمانان  ناگزیریم بهر چه غیر از آزادی و مساوات است، پشت پا زنیم و همگان را با خود همسر و هموزن بدانیم...الا ای محمد فراموش نکن که خداوند بزرگ ستم را هر چه کوچک باشد، بزرگ می پندارد و هر بیداد که بنظر خرد آید، کیفری کلان داده میشود...ای محمد تا آخرین لحظهء زندگی با حقایق حق قیام کن  و آن دقیقه عزیز از عمر را نیز به راه عدالت و دادگری قربان فرمای، زیرا در دولت ما هیچ چیز از عدل و داد (عزیزتر نیست...در محضر عدالت بی پیرایه بنشین و سخن از نیازمندان صمیمانه بشنو...امام علی(ع)

مقام معظم رهبری ، با سلام این چندمین نامه ایست که به حضور می نویسم. از عدم دریافت پاسخ به نامه های قبلی بسیار متاسفم . اگر اعلام بفرمائید اطلاعی از آنها ندارید پس  متصدیان دفتر شما یا خائن هستند و یا مقصر! و اگر اطلاع دارید و پاسخ نمی دهید که خیلی ناگوارترخواهد بود. امروز روز عید غدیر است و مخصوص مظلوم ترین و عدالت دار ترین سرباز اسلام یعنی علی(ع) و من تعمدا این نامه را با تاسی به روح بزرگ و بی بدیل آن بزرگوار و تکلیفی که در دفاع از جمهوری اسلامی احساس می کنم  مجددا  و بطور سرگشاده و از طریق رسانه ها به حضور ارسال می کنم و امید دارم  که حتما پاسخ لازم را در پیشگاه ملت مومن و متعهد ایران اعلام فرمائید. من شما را ولی امر خود میدانم و دقیقا در راستای تکلیف دو طرفه ای که داریم  از شما پاسخ میخواهم.

من تصویر دو فقره از نامه هائی را که قبلا ارسال کرده ام با همین نامه ارسال میکنم و فقط بطور خلاصه عرض میکنم که :

 

۱ـ عملکرد فعلی نظام ما بدلیل ظلم و ستم هرگز نمیتواند نظام ما را در مسیر اسلام ناب پیش ببرد. ادامه وضع فعلی که مملو از ظلم و ستم است حتما به بروز مشکلات اساسی در نظام (بیش از وضع افتضاح فعلی) منجر خواهد شد.

 

۲ـ قطعا از وضع افتضاح  قوه قضائیهه اطلاع دارید. به هیچ توجیهی عدم اقدام سریع و قاطع و قانونی پذیرفته نیست و اگر از وضع واقعی آن اطلاع ندارید که مسائل بسیار مهم  دیگری پیش میاید.

۳ـ علمای حقوق اعم از روحانیون حقوقدان و دانشگاهیها بطوری واضح و آشکار و بسیار آسان راههای حل این معضل بزرگ کشور را دارند و نپذیرفتن  نظر آنها و عدم اعتنا به آنها، خود بزرگترین منکر و ظلمی فاحش و حرام مسلم است. علت اصلی عدم اصلاح،وجود انسانهائیست که خود را بر اسلام و نظام ترجیح میدهند. من هیچ شکی ندارم که در این حوزه کار دست نامحرم است و جاهل.

۴ـ یکی از بزرگترین موانع اصلاح این قوه وجود روحانیونی است که سواد کامل حقوقی نداشته اند  و حتی تا امروز نیز وارد این قوه می شوند. اگرچه صداقت و تعهد اولیه این اشخاص  نسبت به شخصی ها زیاد است(بطور میانگین) ولی افتضاحات ناشی از جهل و کم سوادی آنها ضررهای بمراتب زیادتری  به نظام اسلامی وارد می کند. متاسفانه نزدیک ۳۰ سال است اینها این پست دنیوی را با تمام دین و ... خود عوض کرده اند، زیرا حداکثر ۳ ماه پس از ورود خود به قوه قضائیه حجت بر آنان تمام می شود که هرگز  سواد و توان  قضاوت ندارند. این کار بجز ترجیح بلامرجح روحانیت بر اسلام و مصالح کشور امیرالمومنین هیچ توجیهی ندارد. بعنوان یک حقوقدان عرض میکنم که ادامه کار اینها با این کیفیت و نیز حقوقی که می گیرند حرام است و در پیشگاه خدا هرگز نخواهند توانست پاسخ دهند.

۵ ـ خواهشمندم یکبار دیگر این تیترها را مرور کنید:

مراجعه کنندگان ناراضی از قوه ـ ۹۰ درصد.

آرای دارای ایرادات اساسی۷۰  درصد.

امید به اصلاح وضع فعلی ـ۲۵ درصد.

آقا همین آراء سازنده فرهنگ و رفتارهای جامعه هستند. امروز امیدواری کلاهبردار و خلاف به قوه بیش از صاحب حق است . آیا از وضع قضات مجموعا اطلاعات دقیق دارید؟ آیا میدانید در همان کاخ اصلی دادگستری روزانه چقدر رشوه رد و بدل میشود؟  واقعا بی کفایتی تا چه حد؟ البته من  معتقد به وجود افرادی نفوذی در این قوه ام. واقعا دریغ از یک جو غیرت و وظیفه شناسی مراجع مسئول! با این وضع چه کسی بداد ما خواهد رسید؟

۶ـ  بنا بر نص فرمایش قرآن و امیرالمومنین هیچ اولویتی مهمتر از عدالت و مبارزه با ظلم و ستم وجود ندارد. با این وضع دادگستری من فکر میکنم نظام باید همه کارهای خود را تعطیل  و در درجه اول این منکر بزرگ و فساد را اصلاح نماید. در حالیکه قضیه برعکس است. نه تلویزیون و نه رسانه ها وحتی نمایندگان مجلس بدلیل ترس از ظلم های بعدی و انگ و تهمت این قوه جرات جراحی و افشای این کثافتخانه را ندارند. جنابعالی هم که سالی یکبار در ۷ تیر مطالبی اساسی را تذکر میدهید ولی شاید در همان جلسه تمام میشود  و دوباره ظلم و ستم. هرگز مسیر فعلی نظام منطبق با امیرالمومنین(ع) نیست. در کشور امیرالمومنین مسئولین باید از این همه ظلم و ستم بر خود بپیچند. باید قیام کنند و ریشه فتنه خفه نمایند. شما توجه کنید قوه قضائیه واقعا از ابتدا در مسیر نادرست قرار دارد. دادسرائی که رئیس قبلی با میلیاردها ریال هزینه جمع آوری کرد و از افتخارات قضائی کشور اعلام کرد، ریاست  فعلی با دهها میلیارد ریال مجددا ایجاد  و آن را از افتخارات قوه اعلام نمود!. کدام عقل ناقص و جاهلی باور میکند که ریاست فعلی در یک جلسه دیدار مردمی به ۴۰ پرونده رسیدگی کند؟ پرونده ای که هر کدام سالها توسط قضات متعددی مورد بررسی و حکم قرار گرفته و رای صادر شده در عرض چند دقیقه مورد نقض قرار بگیرد!

۷ـ آقا جنابعالی در یک مورد سخنرانی فرمودید که کشور روی هم رفته رو به جلو است. میخواهم عرض کنم که با توجه به گسترش شدید تکنولوژی و امکانات بشری شاید الان هیچ کشوری را در دنیا نتوان یافت که رو به جلو نباشد، مهم شتاب و میزان رشد است که واقعا بنظر حقیر خفت بار و افتضاح و نا امید کننده است(با توجه به امکانات عالی و ویژهء ما) .بنظر حقیر میزان ممکن رشد فعلی ما اگر ۸۰ باشد بیست آن صورت میگیرد و این یعنی سه برابر سکون و عدم رشد! اساسی ترین عامل رشد، نیروی انسانی است که در کشور ما بدلیل بی کفایتی قوه قضائیه  دچار بیماری های متعدد روانیست! تعجب نکنید تمام افراد ملت این مطالب را خیلی واضح درک می کنند. این همه بی نظمی و تو سری خوری و رشوه و رابطه و تبعیض و... که به هزار نص و عرف و قانون  و عقل و... رفع آنها از وظایف قوهء قضائیه است، پدر ملت را در آورده است و  تیشه به ریشهء ایمان آنها زده است. اگر تمام امکانات مادی دنیا هم در کشور ما انباشته شود ولی این مسائل اساسی حل نشود باز دزدی و غارت و بی دینی و... بیشتر خواهد شد. در حالیکه مقدم بر تمام تکالیف در درجه اول عدالت  و اجرای قاطع و بدون تبعیض احکام الهی است.

 

۸ ـ بعنوان یک حجت الهی بحضور عرض می کنم که  بسیاری از ادعاهای مسئولین این قوه  در مورد مشکلات آن توخالی و متاسفانه فریب مردم و دروغ است  که تا حدی ناشی از جهالت و البته مقداری هم  از بی تقوائی و... ناشی میشود. بحث اهمیت شوراهای حل اختلاف، کمبود قاضی، کثرت پرونده های ورودی، زندان زدائی و... واقعا بسیار افتضاح اند. اهل فن میدانند که چه ظلم ها و ضررهائی معنوی و مادی را بر کشور تحمیل کرده است. شما مسئولیت دارید و من بعنوان یک مقلد شما  و  پیرو شما بر طبق حق شرعی خود از شما می خواهم به این امور رسیدگی و پاسخ دهید.

۹ـ با توجه به اینکه یک سرباز شما هستم  از توطئه های دشمنان و اوضاع کلی کشورم اطلاعات مختصری دارم و خیلی صریح به حضور گزارش میدهم که نامحرمان و متحجران این جبهه را تصرف کرده اند، جبهه ای که از همه جبهه های  ما مهمتر است. یقین  تلخ این سرباز این است که هرگز و هرگز بدون اصلاح سریع این قوه کشور روی فلاح نخواهد دید  و مشکلات بسیار بیشتری عارض خواهد شد.  شاید بنظر عجیب جلوه کند ولی من یقین دارم با اصلاح مختصر این قوه که البته تنها با دخالت شما میسر است برنامه ۲۰ ساله کشور در ۱۰ سال براحتی قابل وصول است و البته در ابعاد معنوی بسیار بسیار توفیقات عالی نصیب امت اسلامی میشود. همه این عرایض واقعی و علمی و مستند است، متحجران مجال ارائه  آن را نداده اند. شما شروع کنید و سپس خواهید دید.

-۱۰  در اینجا لازم میدانم بعنوان یک ایرانی از قضات( حد اکثر ۳۰ در صد) عادلی که علیرغم همه مشکلات و فشارهای دورنی و بیرونی قلم خود را در عدالت و تقوا نگاشته اند نهایت قدر شناسی خود را اعلام نمایم و از روح عالی امیرالمومنین (ع) برای آنها چشیدن مستمر لذت عدالت را تقاضا نمایم.

۱۱ـ تقاضا دارم بنحو مقتضی اطلاع از این امور و نظر خود را اعلام و ابلاغ فرمائید. انشاالله  خداوند جنابعالی را برای ملت قهرمان و قدرشناس ایران حفظ فرماید  و بر ما نیز لیاقت انجام وظیفه و بصیرت در تکلیف و عمل بر آن عطا نماید.