ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

جدال پشت در"کاخ سفید"

"اوباما" درجلد "آبراهام لینکن"

هیلاری در لباسهای خوش رنگ

افسانه نگاهی

 
 
 
 

تاکنون چند گزارش در باره تلاش و نقشه جمهوریخواهان  برای نگهداشتن کاخ سفید در دست های خود نوشته ام. در این گزارش می خواهم نکاتی را هم در باره کشاکش ها در درون جبهه دمکرات ها بنویسم.

"اوباما" یکی از دو نامزد دموکرات ها درمقابل "هیلاری" در چند ایالت از او جلو افتاده است اما هنوز از لحاط امتیاز هنوز هیلاری کمی جلوتر از اوست.

ضد حمله ای که دمکرات ها برای خنثی کردن نقشه های جمهوریخواهان اجرا کرده اند را هم نباید دست کم گرفت. آنها "مک کین" را بعنوان یک قهرمان جنگی جلو انداخته اند که محبوبیت هم حداقل در میان طرفداران حزب جمهوریخواه تا حدود زیادی دارد، دمکرات ها بسرعت دارند تلاش می کنند از "اوباما" یک مارتین لوترکینگ بسازند. در اینجا(امریکا) در میان مردم بتدریج اینطور برداشت می شود که  او برای ایجاد یک حرکت و جنبش درحال شکل گیری به میدان آمده است واگراجازه بدهند پیش برود، می تواند تغییرات مثبتی درسیاست های داخلی و خارجی امریکا بوجود آورد.

خود "اوباما" نیز در سخن گفتن ورزیده تر از گذشته شده است و می کوشد از "ابراهم لینکن" تقلید کند و یا او را تداعی. البته قد بلند و باریک و بینی بلندش هم به او دراین ارتباط کمک می کند و مطبوعات هم از همین ظواهر برای تبلیغ او بعنوان "ابراهام لینکن" جدید امریکا غافل نیستند!

زیر فشار این تبلیغات کسانی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری امریکا ازخانه بیرون کشیده شده اند که تاکنون سیاست را درامریکا قبول نداشته اند و معتقدند پول و قدرت کمپانی های نفتی- تسلیحاتی و غیره تعیین کننده سرنوشت ریاست جمهوری امریکا هستند. آینده نشان خواهد که آنها نیز سرانجام فریب خوردند و یا خیر.

"اوباما" از مادر سفید پوست و مسیحی و از پدر کنیایی سیاه پوست و مسلمان زاده است. در 2 سالگی پدر خود را از دست داده و تنگذستی را در  زندگی امتحان کرده است. پدربزرگ و مادربزرگ سفید پوستش او را بزرگ کرده اند. به این ترتیب او هم سفید است و هم سیاه، هم مسیحی است و هم غیرمسیحی و سرانجام سمبلی از اتحاد تمامی مرزهایی که سالها امریکائی ها ازآن ترسیده اند.

مطبوعاتی که در این بازی تبلیغاتی شرکت دارند مینویسد و بشدت تبلیغ می کنند که او نقطه عطف تاریخ معاصر امریکا خواهد شد. همین مطبوعات با توجه به روحیه کنونی مردم که از جنگ بیم دارند می نویسند که اوباما می تواند پاسخ صلج جویانه امریکا درمقابل دنیای خشونت باشد.

بخشی از رسانه هایی که سهام آنان را کمپانی های اسلحه سازی و نفتی در اختیار دارند، فعلا سرگرم این تبلیغات هستند و مطبوعاتی که پشت هیلاری جمع شده اند هنوز ضد حمله ای را نتوانسته اند در تبلیغات سازمان بدهند. مگر لباس های رنگارنگ و خوش فرم و قاطعیتی که هیلاری در سخنرانی هایش به نمایش می گذارد.