ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

موشک عاشورا

ائتلاف ضد ایرانی را

در آناپولیس تقویت کرد!

 
 
 
 

پیرامون کنفرانس آناپولیس و نتایج حاصله از آن، گزارش های متفاوتی منتشر شده است. هم در نشریات امریکائی- اروپائی و هم در سایت ها و روزنامه های جمهوری اسلامی. خوش بینی  مطبوعات غرب، بدبینی رسانه های تحت هدایت حاکمیت ایران را کامل کردند. شاید تفسیر روزنامه "نوویه ایزوستیا" چاپ مسکو که  خبرگزاری «نووستی» روسیه آن را منتشر کرده، منصفانه ترین تفسیر از این کنفرانس باشد که بخش هائی از آن را می خوانید:

کنفرانس آناپولیس درباره سامان بخشیدن به اوضاع در خاور نزدیک پایان یافت. نتیجه اصلی آن ایجاد 14 گروه مذاکراتی اسرائیلی- فلسطینی بود که به مسائلی مختلف - از استفاده مشترک فاضلاب ها گرفته تا مرزهای آتی هوایی فلسطین-  خواهند پرداخت. در کل همه چیز خوب بنظر می رسید، اما این خبر که ایران موشک بالستیک جدیدی با عنوان "عاشورا" ساخته است که می تواند سلاح هسته ای و سلاح کشتار جمعی را به فاصله ای تا دو هزار کیلومتری منتقل کند، تصورات مثبت را شدیداً خراب کرد.

اظهارات "مصطفی محمد نجار" وزیر دفاع ایران در این باره که این کشور به "سلاحی فوق العاده" مجهز شده است، بنا به دلایلی مشخص، سبب نگرانی اسرائیل ش.

"احمد بقایی" مشاور یاسر عرفات می گوید، "ایران با تمام قوا از حماس حمایت می کند و "دشمن اول محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت وی است". طبق اخبار راه یافته به مطبوعات اسرائیلی و فلسطینی، آمریکا در کنفرانس آناپولیس (که 12 کشور عربی و از جمله سوریه در آن حضور یافتند) امکان ایجاد ائتلاف ضد ایرانی در کشورهای خاور نزدیک، همانند آنچه که در زمان جنگ با عراق در سال 1991 ایجاد شده بود را بررسی کرد. بدین ترتیب، "عاشورا" که نه تنها اسرائیل و بلکه مخالفین ایران در بین کشورهای عربی را نیز متاثر کرده است، می تواند خدمتی کاملاً برعکس به ایران بکند.  

 

 

ا