ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

درسی که همه از گذشت زمان گرفتیم!

و.میرا

 
 
 
 

با جریان حضور خاتمی در مراسم 16 آذر امسال، بنظر می رسد گفتمان اصلاح طلبی در ایران بار دیگر جایگاهش را در میان مردم و بخصوص دانشجویان یافته است . گرچه در طول سالیان گذشته بارها جریان رفرم خواهی خود را ناتوان از گفتگو به زبان دانشجویان نشان داده است اما باید پذیرفت که در طول یک دهه گذشته این گفتمان بر قسمتی بزرگ از رویکردهای اجتماعی و سیاسی فعالین و دانشجویان ایران تاثیر خود را گذارده است.

با توجه به آنچه روی داده شاید باید از بزرگان معروف به اصلاح طلب و رفرم خواه نیز با نگرشی تازه به دانشجویان و جوانان و آرزوهایشان بنگرند و از سویی، از یاد نبرند که تنها به دست آوردن مجلس یا ریاست جمهوری اهمیت ندارد .

محسن میردامادی دبیر کل مشارکت در مصاحبه با سایت نوروز بیان کرده بود:" هيچ وقت كسانی كه قدرت و اختيار بدون مسئوليت دارند نمی آيند نامه فدايت شوم بنويسند و اختيارات خود را رها كنند. بايد با تلاش و زحمت در جهت متناسب كردن اين دو (مسئوليت و قدرت) حركت كرد و در اين مسير خسته نشد."
شاید باید اصلاح طلبان نیز یاد بگیرند یک بار دیگر و این بار به شکل صحیحی دانشجویان را وارد مشارکت های اجتماعی خود کنند و برای یک بار نه در حرف که در عمل در کنار دانشجویان قرار گیرند.
امسال در سالگرد 16 آذر دانشجویان نشان دادند رفرم خواهی را می فهمند، و امروز منتظر رفرم خواهان هستند تا این بار تمام قد و نه با ترس و لرز در کنارشان باشند.