ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

تفسیر و نتیجه گیری عبدالله رمضان زاد

 از سخنان مهم خاتمی درمجمع اصلاح طلبان

همه- حتی دولت- میدانند

چه خطری روی سرایران است

ائتلاف بزرگ برای

نجات کشور باید تشکیل شود

 
 
 
 

عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت خاتمی در مصاحبه ای کوتاه با سایت آفتاب، بر ضرورت تاخیر ناپذیر تشکیل وسیع ترین جبهه، در برابر سیاست های دولت حاکم و رفتن به سوی انتخابات مجلس با همین جبهه سخن گفت. رمضان زاده با اشاره به سخنرانی اخیر خاتمی در موسسه باران که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد، گفت:

آقای خاتمی در گردهمایی انتخاباتی اصلاح‌طلبان نسبت به وجود خطرهای بزرگ برای کشور هشدار داد. همه کسانی که دستی دراطلاعات و اخبار خارج از کشور دارند و از ماجراها مطلع هستند این نگرانی را به شکل عمیق دارند. پیش از این آقای هاشمی در این باره هشدار داد. واقعیت این است که اخبار جهان و نوع رفتار نیروهای نظامی کشور
در پاسخگویی‌ها نشان می‌دهد که کشور در شرایط خطر قرار دارد. این امر را همه درک می‌کنند. اما عده‌ای می‌خواهند با به کار بردن الفاظی مثل «کاغذ پاره» و «پرتاب دارت» مسأله را به فراموشی بسپارند. اما واقعیت جهان خارج و واقعیت تحریم‌ها، فشارهای شدید اقتصادی و ... لااقل گویای آن است که معیشت مردم با خطر ویژه روبروست. این تورم وحشتناک فعلی گویای این امراست. بنابراین همه احساس خطر می‌کنند و آقای خاتمی نیز بالطبع این نگرانی را ابراز کرده است.

من نیز احساس می‌کنم دولت به طور ویژه از شرایط آگاهی دارد.  اما به دلیل اینکه راه‌حلی به ذهنشان نمی‌رسد مجبورند آن را انکار کرده و صورت مسأله را پاک کنند.

پیشنهاد من این است که ائتلافی فراتر از ائتلاف اصلاح‌طلبان تشکیل شود. همه جناح‌های سیاسی که دلسوز کشور هستند تأکید می‌کنم همه جناح‌های سیاسی دلسوز کشور اعم از اصلاح طلبان و اصولگرایان باید دست به دست هم بدهند تا در دولت تغییر رفتار ایجاد شود و بیش از این دیگران را تحریک به دشمنی با ما نکنند و لااقل به سخن کارشناسان گوش
بسپارند. همه عقلای کشور و همه دلسوزان این سرزمین در این ائتلاف شرکت کنند. نام این ائتلاف می‌تواند "ائتلاف برای نجات کشور" باشد.