پيک هفته

   

پيک نت

پيوندهای پيک بايگانی پيك

hafteh@peiknet.com

 

    hafteh@peiknet.com

 

پيک هفته

ارشيو هفتگی

درباره پيك هفته


 

 

پيک هفته

 

 

 


مصاحبه شب گذشته لاريجانی با سيمای ج. اسلامی
مردم مسلمان و انقلابی ايران صلح نمی خواهند!

 

شب گذشته علی لاريجانی دبير سابق شورای عالی امنيت ملی و نماينده کنونی رهبر در همين شورا، در سيمای جمهوری اسلامی ظاهر شد و بصورتی دوپهلو و با احتياط در باره پيروزی هائی که گزارش جديد و منتشره درامريکا مبنای آنست سخن گفت. او که در يک گفتگوی ويژه خبری در شبکه دوم سخن می گفت، با رد هرگونه اتفاقی بودن انتشار گزارش اذعان کرد که گزارش فوق مطمئنا بر اساس يک طرح مشخص منتشر شده و اهداف مشخصی را طراحان آن مد نظر داشته اند.

با پرسش مجری برنامه در مورد دلايل انتشار آن ،لاريجانی گرفتار تناقض گويی شده و نتوانست تحليل منسجمی را در مورد دلايل ارائه اين گزارش ذکر کند. او تنها به ذکر دلايلی از قبيل احتمال تصميم آمريکا برای وارد شدن به فاز جديد در ارتباط با ايران، تلاش برای تطهير نظام اطلاعاتی آمريکا که در مورد عراق بی آبرو شده بود، تلاش برای همکاری بيشتر با اروپا و ... بسنده کرد.

در بخش ديگر برنامه، با سوال خبرنگار از وی در مورد سخنان عده ای در داخل در مورد تشکيل جبهه صلح، لاريجانی گفت که چنين صحبتهايی  کاربرد انتخاباتی دارد و عده ای قصد دارند تا  برای يک استفاده (منفعت) جزئی از منافع ملی هزينه کنند. گفتمان جنگ و صلح يک صحبت صوفيستی است! چنين گفتمانی متعلق به مردم مسلمان و انقلابی کشور ما نيست.

در پايان لاريجانی ادامه همکاری با آژانس و سولانا  را مفيد دانست و به سولانا توصيه کرد که مسير مذاکرات را ادامه دهد و پروژه را نيمه کاره رها نکند.