سالگرد مهندس بازرگان ممنوع شد
براندازی نرم "مردگان"
مانند براندازی رنگی زندگان


 


شمار زنان بیش از مردان است
مرگ 48 تهرانی بر اثر فقر
در بهشت زهرا به ثبت رسید!

       پیک هفته 106  --------   5  بهمن 1387  برابر 24  ژانویه 2009

  infos@peiknet.com  

اخبار هفته

 میشل شوسودووسکی
ریشه
های پنهان

فاجعه حمله اسرائیل به غزه


آقای خمینی لیسانس داشت؟
 بازی بی مزه "ایرنا"

اقدام بی سابقه بیت رهبری
ایجاد 40 کارگاه سیاسی
برای ابلاغ نظرات رهبر

دادسرای کارکنان
سرنوشت
3 پرونده
مشت نمونه خروار

یورش جدید

 به ته مانده حقوق بشر


حزب پادگانی چه ساختاری دارد !

 قتل زنجیره ای در قم
با یک ضربه امنیتی گردن فخرالسادات برقعی را شکستند

علاوه بر کمبود بودجه
ایران با کمبود "هفته"
و بحران "دهه" روبرو شده!

سخنی با پیک نت !
نوشته مهدی خزعلی

شكست ماموریت رحیم مشائی ومصادره بنیاد علوی
دعوای 10 میلیارد دلاری
در جلسه کابینه احمدی نژاد

تفسیر محافل سیاسی ایران
دولت و فرماندهان
زیر آوار سنگین بحران

تن فروشی درایران
نیمه دوم زنان را
کدام مردان ایرانی می‌خرند؟

امام زمان
هنوز ظهور نکرده
 روی دست حکومت مانده
!

وحدت ملی لازم نیست
دفاع حسین شریعتمداری از دولت "وحشت ملی"

"مرگ بر آخوند"
این شعار با اشاره چه قدرتی روی دیوارهای تهران سبز شده؟

امیرالحجاج آیت الله خمینی:
استبداد از اینجاست :
مصلحت مردم را
من تشخیص میدهم!

 کنگره جبهه مشارکت
قرار بود انقلاب 57ایران را آباد کند، نه ویران!


قتل خانم برقعی

از قتل های زنجیره ای

بخش اول - شنیداری
بخش دوم - شنیداری

 وضع وخیم کشور
آغاز رایزنی های خاتمی

برای تشکیل دولت احتمالی


وزیر کشور جدید
با یک حساب سرانگشتی

رای  محصولی تقلبی است


وزیر اطلاعات کابینه خاتمی:
خاتمی می آید
اگر
افرادی هراس نداشته ‌باشند

هاشمی تکرای است

از سردار محصولی بگو!
فاطمه رجبی درزنجان
چاقو که دسته اش را نمی برد


سنگر بندی قدرت

 پشت  احمدی نژاد
نشریه عصرنو


جای عکس ها خالی است
افشای هویت پنهان24 بازجو و شکنجه گر

کشف شبکه جاسوسی
اشاره فرمانده کل سپاه
به پیوند سپاه و مراکز اتمی

حسن روحانی:
نه تنها امنیت اجتماعی،بلکه
امنیت غذائی هم درخطر است

مونتاژ55 هزار کرایسلر
سپاه
و دولت به یاری کرایسلرامریکا شتافتند


 

تب غزه هنوز از تن حاکمیت ج. اسلامی بیرون نرفته
ماجراجویان حاکم درایران
هنوز از گلوله سخن میگویند

احمد جنتی، احمدی نژاد ، وزیر خارجه و... با سخنانی که هیچ رابطه ای با منافع ملی مردم ایران ندارد، می کوشند تنور غزه را همچنان داغ نگهدارند و مانع از به صدر آمدن اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ایران در مطبوعات کشور شوند.


آیت‌الله منتظری در اعتراض به برگزار نشدن مراسم سالگرد مهندی بازرگان
لااقل رژیم شاه
 با مرده ها کاری نداشت!

کار به ویران کردن قبرستان ها رسیده و می خواهند قبر کسانی را ویران کنند که به یکسال حبس محکوم شده بودند اما - در آن قتل عام سال 67- اعدامشان کردند. حتی در مورد کفار هم اهانت بر میت جایز نیست. اینها چه کسانی هستند که اینگونه عمل می کنند؟


مذاکره و سپس مصاحبه خبری
دو رئیس امنیت ملی ایران و عراق
ج. اسلامی تجربه امنیتی خود را
به دولت عراق پیشنهاد کرد
جلیلی: بر سر برچیدن پایگاه اشرف مجاهدین خلق در عراق تفاهم شد!

اشاره- این تجربه و کارنامه را عراق قبول می کند؟: زندان های جدید ساختن، سرکوب همه احزاب و سازمان ها و انجمن ها، کشف بی وقفه براندازی نرم و سفت و رنگی و مخملی، شکنجه و تیرباران، دستگیری فعالان سیاسی و رهبران احزاب و سپس اعتراف گیری از آنها زیر شکنجه و نمایش های تلویزیونی، بستن و توقیف روزنامه ها، ترورهای سیاسی، قتل عام زندانیان سیاسی، تخریب گورستان بهائیان، تخریب خانقاه دراویش، کشف براندازی درویشی، اعدام با جرثقیل در معابر، تشکیل حزب نیمه مسلح و حرفه ای – پادگانی- برای تظاهرات حرفه ای و ترور و یورش به مردم، زنان و دختران را در خیابانها به جرم بد لباسی گرفتن، کنترل تلفن های همراه، فیلترینگ اینترنت و کند کردن سرعت آن، پارازیت روی تلویزیون ها، تبعید زندانیان سیاسی از این زندان به آن زندان، جلوگیری از مجالس یادبود، حمله به سنگ قبر هنرمندان، تخریب مساجد اهل سنت، حبس خانگی مراجع مذهبی، به زندان انداختن مقلدان مراجع مذهبی غیر همسو با حکومت...


ابتکار خوب سایت نوشتاری و شنیداری "تهیه"
از انقلاب 57 می گویند
و از پیوند ابدی آن با سرنوشت ایران
داریوش همایون، اسدالله کشمند، فرخ نگهدار،
علی کشتگر، دکتر فریبرز بقائی و دکتر صدرالدین الهی
اسدالله کشتمند صدرالدین الهی فریبرز بقایی
داریوش همایون علی کشتگر فرخ نگهدار

روزشمار حوادث آخرین روزهای منجر به سقوط رژیم شاه و پیروزی انقلاب 57 درایران آغاز شده است. انقلاب 57 امسال 30 ساله می شود و 30 سالگی مرز بلوغ سیاسی است. آیا در جمهوری اسلامی هم انقلاب 30 ساله به مرز بلوغ خود رسیده است؟ رهبر جمهوری اسلامی که دو 30 سال را پشت سر گذاشته، می خواهد مردم ایران را به 30 سال پیش بازگرداند و می گوید که احمدی نژاد شعارهای 30 سال پیش را زنده کرده است. همه میدانند که شعارهای 30 سال پیش مردم برای آزادی و استقلال و جمهوری بود. چه اسلامی و چه غیر اسلامی آن. مسئله برای مردم نفی نظام تک نفره و سلطنتی بود. رهبر جمهوری اسلامی نظام را تا آستانه 30 سال پیش به عقب برده است. یعنی حکومت تک نفره و سلطنتی را به نوعی احیاء کرده است. اگر این امر تحقق کامل بیآبد، آنگاه چه او بخواهد و چه نخواهد، مردم ایران به 30 سال پیش بازگشته و نوجوانی از سر گرفته خواهد شد. با همان شعارهای 30 سال پیش برای آزادی، استقلال و جمهوری برای نفی سلطنت و حکومت!

سایت نوشتاری و شنیداری "تهیه" به ابتکار خود سلسله گفتگوهائی را با چهره هائی از میان دولتمردان پیش از انقلاب و سیاسیون انقلابی دوران انقلاب ترتیب داده است که خواندنی است. کمی طولانی است و گاه برای خواندن اظهار نظرهای طولانی و تکراری برخی ها باید خیلی حوصله داشت. برخلاف گفته های داریوش همایون که بیان ناگفته هائی است که با ولع آن را تا پایان می توان خواند. در این سلسله گفتگوها، علاوه بر علی کشتگر و داریوش همایون، فرخ نگهدار و دکتر صدرالدین الهی و دکتر فریبرز بقائی، با اسدالله کشمند سفیر افغانستان در جمهوری اسلامی در دوران ریاست جمهوری دکتر نجیب الله نیز گفتگو شده است، که باید امیدوار بود همه این گفتگوها تا پیش از سالگرد سقوط شاه و آغاز تعطیلات و جشن های انقلاب 57 روی این سایت قرار بگیرد.

گفتگو با داریوش همایون اینجا ببینید، گفتگو با کشتگر را اینجا و نگهدار را اینجا تا بقیه اش هم بدنبال بیآید.


کراک- چرا به جان جوانان ایران افتاد؟

این یکی از دهها و صدها گوشه ایست در حاشیه و یا وسط شهر تهران، زیر پل ها که  تبدیل به کراک خانه شده است. یعنی جائی که در آن کراک می کشند. بدترین نوع اعتیاد. 100 سال پیش تریاک به ایران وارد شد و شاید کمی بیش از 10 سال پیش کراک به جان جوانان، بیکاران و سرخوردگان جامعه ما افتاد. کراک هروئین غلیظ شده است و در برخی موارد نیز از ضایعاتی که نمی توان از آن هروئین خالص بدست آورد تولید می شود . یکی از قویترین مواد مخدر که اعتیاد آن بسیار دیرپا و جانکاه است. یکماه پس از مصرف بر مقدار آن تا 3 یا 4  افزوده می شود. عفونت بدن معتادان کراک چنان است که اجزای بدن از هم جدا می شوند و گوشت زیر پوست عفونت می کند و کرم می گذارد.


میرحسین موسوی سرانجام دهان گشود!
دهه اول ج. اسلامی اینگونه رهبری و اداره شد!

1- در همان روز های آغازین انقلاب مصادره‌ها توسط شورای انقلاب و قوه قضائیه شروع  شد که تا کنون به درستی تجزیه و تحلیل نشده است. مسئله مصادره ها به دولت به معنای قوه مجریه نسبت داده می ‌شود اما واقعیت این است که دولت زمان جنگ هیچ دخالتی در آن نداشت. مصادره‌ها در جو خاصی اتفاق افتاد.  نقدهائی که از دولت من انجام می شود  از موضع  علمی انجام نمی گیرد و متون اصلی به طور دقیق بررسی نمی‌شوند، انتقادات تنها درتهمت ‌زدن و انگ چپ زدن و انگ کمونیستی زدن خلاصه می شود.

2- موفق‌ ترین برنامه رژیم سابق برنامه چهارم بود، اما این برنامه با تجدید نظری که پس از افزایش قیمت نفت ایجاد شد، عملاً منتفی شد. در این باره اخطارها و تذکرهایی توسط کارشناسان به مسئولان وقت رژیم داده می شد که بسیار عبرت‌آموز است. در کنفرانس بازبینی برنامه پنجم در رامسر (درحضور شاه)، متغییر افزایش قیمت‌ها بررسی شد. شنیده ام که یکی - دو کارشناس برنامه و بودجه با شجاعت در این کنفرانس اعتراض کردند و با صراحت اعلام کردند که این برنامه ممکن است منجر به فروپاشی رژیم شود، اما با تلخی با آن ها برخورد ‌شد. جاه طلبی های شاه، نقشی که سعی می‌کند از نظر امنیتی در خلیج فارس عهده دار شود و یا وظیفه ای که او در ارتباط با صلح اعراب و اسرائیل برای خود تعریف می کند، همکاری های شاه با سران اسرائیل همه و همه دربردارنده هزینه های سنگینی برای رژیم او شد. او حتی برای خود رسالت کمک به کشورهای دیگر را تعریف می‌کند که بدهی های زیادی را برای کشور به بار می آورد، بدهی هایی که هیچ گاه گفته نشد چگونه پس از انقلاب پرداخت شد. باید بگویم که بیشتر این بدهی ها ناگزیر در زمان جنگ پرداخت شد. حتی به دولت فرانسه در قبال سوختی که قرار بود در آینده برای نیروگاه های اتمی تحویل گرفته شود وام کلانی داده شد.

3- علامت‌هایی که از سوی مجموعه دولت به بخش خصوصی داده می‌شد حمایت قوی و بازگشت به تولید داخلی بود. این موضوع برای ما مثل مرگ و زندگی بود. ما اعلام کردیم از بخش تولید حمایت می‌کنیم، اما منافع عده‌ای با سیاست دولت در حمایت از بخش های تولیدی سازگار نبود. در این دوران دولت نوع تجارتی را که در چهارچوب خدمت به اهداف اقتصاد ملی بود مورد حمایت  قرار داد.

4- سه سناریوی مختلف را در اوج جنگ تنظیم کردیم. وضعیت قرمز، وضعیت زرد و وضعیت آبی. سناریوی وضعیت قرمز که بدترین وضعیت کشور را تصویر می کرد، درباره ی شرایطی در نظر گرفته شده بود که تنگه هرمز بسته شود، گلوگاه های مهم مواسلاتی ما بمباران شود، نفت هم نتوانیم صادر کنیم و حتی جلفا هم بسته شود و شوروی هم راه خودش را بر ما ببندد. افرادی که این  طرح ها را تهیه می کردند 15 نفر از وزرا بودند که در ساختمانی جلسه می گذاشتند، موضوع را بررسی می کردند، اسناد و مدارک جلسه هم همانجا می ماند چرا که اطلاعات حیاتی کشور نباید به بیرون درز پیدا می کرد.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را می توانید از این طریق تهیه کنید)


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

دیدگاه ها


بی بی
خوفناک شده
دکتر(پزشک) مهدی خزعلی

ایلیا زنگ زد ، در جلسه بودم ، می گفت کار فوری دارد ، گوشی را برداشتم، گفت: فعالیت بی بی سی فارسی غیر قانونی اعلام شده است، مراقب باش مصاحبه نکنی !
به سایتها مراجعه کردم. دیدم همکاری با آنها ممنوع است نه مصاحبه. این که یک خبرگزاری با شخصی مصاحبه می کند همکاری نمی شود، اگر این مصداق همکاری باشد احمدی نژاد همکار پر و پا قرص خبر گزاری های شیطان بزرگ است!
ایلیا می گفت: عزیز من تا بیایی این استدلال ها را بیان کنی مثل پالیزدار 8 ماه گذشته است! در ثانی مگر حکایت روباه و شغال را نشنیده ای؟ شغال هراسان فرار می کرد. روباه از او پرسید: " کجا با این عجله"؟ شغال گفت: "مگر نشنیده ای هر که سه تخم داشته باشد یکی را می کشند"! روباه گفت: " مگر تو 3 تخم داری؟" شغال جواب داد: " نه، ولی آنها اول می کشند و بعد می شمارند!
دیدم راست می گوید تا من بخواهم با مواد قانونی از خود دفاع کنم هفت کفن پوسانده ام و اگر خود کشی نشده باشم، هفت بار قانون عوض شده است. هنوز دلایل رد صلاحیت من در سال گذشته را ابلاغ نکرده اند و شکایت کیفری از هیات اجرایی و نظارت بلاتکلیف مانده است. شورای نگهبان به سه برگه اخطار مقام قضایی نه تنها پاسخ نداد، بلکه برای مقام قضایی تره هم خرد نکرد !
اما خودمانیم، بی بی سی هم چوب دو سر خلا است. قبل از انقلاب شاه آنرا تحمل نمی کرد و بعد از انقلاب جمهوری اسلامی. این از ضریب هوشی پایین انگلیسی هاست و گرنه ما در قم روحانیونی داریم که قبل از انقلاب با شاه مشکل نداشتند و بعد از انقلاب مدعی اول و آخر انقلاب شدند. بسیاری از آقایان خود و فرزندانشان از بلایای جنگ مصون و محفوظ ماندند و امروز سمبل مقاومت و دفاع هستند !
یادش به خیر. قبل از انقلاب در خانه ما رادیو و تلویزیون ممنوع بود. فقط یک رادیو کوچک در کمد پدر بود و در آن همیشه قفل بود. موقع اخبار بی بی سی پدر آنرا از کمد در آورده با دقت اخبار را شنیده و در دفتر مخصوص بی بی سی ثبت می کردند و دو باره این شیئ ممنوعه در کمد جای می گرفت. نمی دانم چگونه است آنروز بی بی سی خوب بود و امروز بد! و چگونه برخورد دو رژیم (استبدادی و انقلابی) با این موضوع یکسان است! نکند ما به دیدگاه های شاه نزدیک شده باشیم! نکند می هراسیم! نکند نگران پایگاه خود در قلوب مردم هستیم!
اگر به پشتوانه ملت اطمینان داشته باشیم و بر دل های مردم حکومت کنیم از بی بی سی که هیچ از بی بی چهل هم نمی هراسیم ! چرا امروز از بی بی تنها هم می هراسیم؟