واقعیات از سایه بیرون می آید
غزه آغاز است، نه پایان
ایرانی ها چرا بی تفاوت اند؟


 


بیانیه کنگره جبهه مشارکت
پیش به سوی اتحاد برای
پرهیز از جنگ و انزوای جهانی

       پیک هفته 106  --------   15 دی 1387  برابر 3  ژانویه 2009

  infos@peiknet.com  

اخبار هفته

یورش جدید

 به ته مانده حقوق بشر


حزب پادگانی چه ساختاری دارد !

 قتل زنجیره ای در قم
با یک ضربه امنیتی گردن فخرالسادات برقعی را شکستند

علاوه بر کمبود بودجه
ایران با کمبود "هفته"
و بحران "دهه" روبرو شده!

سخنی با پیک نت !
نوشته مهدی خزعلی

شكست ماموریت رحیم مشائی ومصادره بنیاد علوی
دعوای 10 میلیارد دلاری
در جلسه کابینه احمدی نژاد

تفسیر محافل سیاسی ایران
دولت و فرماندهان
زیر آوار سنگین بحران

تن فروشی درایران
نیمه دوم زنان را
کدام مردان ایرانی می‌خرند؟

امام زمان
هنوز ظهور نکرده
 روی دست حکومت مانده
!

وحدت ملی لازم نیست
دفاع حسین شریعتمداری از دولت "وحشت ملی"

"مرگ بر آخوند"
این شعار با اشاره چه قدرتی روی دیوارهای تهران سبز شده؟

امیرالحجاج آیت الله خمینی:
استبداد از اینجاست :
مصلحت مردم را
من تشخیص میدهم!

 کنگره جبهه مشارکت
قرار بود انقلاب 57ایران را آباد کند، نه ویران!


قتل خانم برقعی

از قتل های زنجیره ای

بخش اول - شنیداری
بخش دوم - شنیداری

 وضع وخیم کشور
آغاز رایزنی های خاتمی

برای تشکیل دولت احتمالی


وزیر کشور جدید
با یک حساب سرانگشتی

رای  محصولی تقلبی است


وزیر اطلاعات کابینه خاتمی:
خاتمی می آید
اگر
افرادی هراس نداشته ‌باشند

هاشمی تکرای است

از سردار محصولی بگو!
فاطمه رجبی درزنجان
چاقو که دسته اش را نمی برد


سنگر بندی قدرت

 پشت  احمدی نژاد
نشریه عصرنو


جای عکس ها خالی است
افشای هویت پنهان24 بازجو و شکنجه گر

کشف شبکه جاسوسی
اشاره فرمانده کل سپاه
به پیوند سپاه و مراکز اتمی

حسن روحانی:
نه تنها امنیت اجتماعی،بلکه
امنیت غذائی هم درخطر است

مونتاژ55 هزار کرایسلر
سپاه
و دولت به یاری کرایسلرامریکا شتافتند


 

برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

اشاره- اسرائیل، از 1967 تا اواخر دهه ی 1980، سازماندهی اخوان المسلمین در سرزمینهای اشغالی را آغاز کرد، و شیخ احمد یاسین، رهبر اخوان المسلمین را برای تاسیس سازمان حماس، بعنوان وزنه یی در برابر سازمان آزادیبخش فلسطین یاری رساند. حماس نیز همان گونه عمل کرد که اسرائیل می خواست، اما بر چهره ی اسرائیل نیز چنگ کشید و در دهه ی 1990، از درون حماس گروهی تروریستی که با بمب گذاریهای انتحاری خویش، صدها یهودی اسرائیلی را کشت، بیرون آمد. اینچنین شد، که اسرائیل و اردن، زنجیر از پای هیولایی بر گرفتند. چارلز فریمن"، دیپلمات کارآزموده ی ایالات متحده و سفیر پیشین آمریکا در عربستان سعودی می گوید: "حماس را اسرائیل پدید آورد. این نقشه ی شین بت (سازمان امنیت ملی اسرائیل) بود که می پنداشت حماس می تواند سازمان آزادیبخش فلسطین را به حاشیه براند. واژه ی حماس در زبان عربی، مخفف "جنبش مقاومت اسلامی"، به معنی "میهن پرستی پر شور" است. هر چند حماس رسما در 1987 تاسیس شد، بنیانگذاران آن، بویژه در نوار غزه، اعضای اخوان المسلمین بودند. در پی جنگ 1967 و اشغال غزه و کرانه ی باختری رود اردن بوسیله ی اسرائیل، اسلامگرایان با حمایت اسرائیل و اردن به صحنه آمدند. اسلامگرایان در سرزمین های اشغالی، رسما تحت نظارت اخوان المسلمین اردن بودند، و حماس شاخه یی از این جمعیت. ریشه های حماس به دهه ی 1930 باز می گردد. یعنی آغاز فعالیت های حاج امین الحسینی، مفتی نازی گرا و انگلیسی گرای اورشلیم.

(این کتاب را می توانید از این طریق تهیه کنید)


مصاحبه ژیلا بنی یعقوب با شیرین عبادی
بهانه تکرار تجربه تلخ
سالهاى  61 -60 را نخواهیم داد

عملیات افتخاری در تهران
به جای عملیات انتحاری در غزه!

اینجا خانه خانم شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل و بنیانگذار "کانون مدافعان حقوق بشر ایران" است. وابستگاه حزب پادگانی بعد از شعار نویسی روی دیوارهای خانه و کندن پلاک وکالت خانم عبادی محل را ترک کرده اند. آنها که مدعی ثبت نام برای عملیات انتحاری علیه اسرائیل در غزه بودند، این عملیات افتخاری را انجام دادند و سالم به پایگاه های خود در حزب پادگانی بازگشتند! در باره ساختار حزب پادگانی و ماهیت گروه های تظاهر کننده حرفه ای، مقاله "ساختار حزب پادگانی" را در ابتدای ستون دست چپ پیک نت بخوانید.


دیدار و همآهنگی رهبران مصر و ترکیه

دغدغه بزرگ ج. اسلامی

حماس توانائی جنگ را دارد؟

کاملیا انتخابی فرد

ورود سعید جلیلی دبیر شورای امنیت ملی به سوریه در روز شنبه و گفت و گوهایی که با رئیس دفتر سیاسی حماس آقای خالد مشعل و رمضان عبدالله شلح دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین داشته است گواه این نکته می باشد که ایران اینبار جبهه جنگ دیگری علیه اسرائیل و اینبار از غزه برای استفاده تبلیغاتی خود براه انداخته است و از آنجا که راههای آبی و خاکی منتهی به غزه همگی مسدود شده است، حکومت ایران تصویر روشنی از چگونگی این نبرد و توانایی حماس در استمرار مقاومت بر علیه اسرائیل در دست ندارد که بتواند آنها را تشویق به ادامه نبرد کند.(ادامه مقاله را اینجا بخوانید)


الو! سپهبد! بیداری؟
باز به مرز 30 سالگی رسیده ایم
عرفان قانعی فرد

نامه یک کارگر به پیک نت
کارگر ایرانی هم بشر است
حق خود را چگونه بگیرد؟

بسیج معترض به نقض حقوق بشر در غزه
چرا نگران حقوق بشر درایران نیست
اعتصاب غذای شهناز غلامی در زندان تبریز

با تصویب لایحه جدید دولت
کارگران و کارکنان زن
از صنایع ایران حذف می شوند

نزدیک بود باغ قلهک بسیج خور شود
ادامه حمله هوائی به غزه گسترش حمله زمینی درتهران


گفتگو با مصطفی تاج زاده
ایران و جمهوری اسلامی را چه کسی برباد خواهد داد؟


مسکو، "دمیتری کاسیروف" تحلیلگر خبرگزاری «ریا نووستی»
ایران در برابر
یک حرکت تهدید آمیز یا یک اشتباه کوچک!

تهران تایید می کند که از حماس و برادران مسلمان آنها در حزب الله حمایت نموده و به سوریه کمک می کند. و اگر ایران حداقل یک حرکت تهدید آمیز انجام دهد... در آنصورت اسرائیل چه می تواند بکند؟ بمباران هدفی در ایران؟ و اگر ایران به این دسیسه پاسخ دهد؟ ایران هنوز سلاح هسته ای ندارد، اما در عوض اسرائیل دارد و اگر اوضاع به وخامت برسد می تواند از آن استفاده کند.


دکتر ابراهیم یزدی درکنفرانس آلمان
نقض حقوق بشر در ج. اسلامی
مهم تر از برنامه اتمی است

مباحثی جدی تر از برنامه هسته ای جمهوری اسلامی برای مردم وجود دارد. مانند زیر پا گذاردن حقوق بشردرایران، که عریان و گسترده شده است. اعضا گروه های مخالف، گروه های کارگری و معلمان، سازمان های دانشجویی، گروه های حقوق زنان و حتی روحانیون شیعه که با دکترین رسمی ولایت فقیه مخالف هستند بطور سیستماتیک سرکوب و بطور خود سرانه دستگیر و بازداشت میشوند. حتی اصول مصرح در فصل سوم قانون اساسی، در رابطه با حقوق و آزادی های اساسی مردم را حکومت رعایت نمی کند. به همین دلیل برای اکثر ایرانیان، زیر پا گذاردن آشکارحقوق بشر در ایران تهدید بزرگتری برای منافع ملی و امنیت ایران و صلح در منطقه نسبت به برنامه اتمی است.   


دیدار و گفتگو با عبدالله نوری
برای حضور در انتخابات
درباره خاتمی نظرم را گفتم خودم نیز خیلی باید فکر کنم


گزارشی از در اتاق ثروت و قدرت
فرود شلاق بحران اقتصادی روی شانه های کم توان ایران

تفسیر نیویورک تایمز- اول ژانویه 2009
وحدت از هم گسیخته فلسطینی ها
راه را برای حملات اسرائیل هموار کرد!

برگردان سارا بیات


محرومیت های تحصیلی برای
فعالان دانشجوئی دانشگاه شیراز

افشای‌هویت راه‌اندازان‌سایت‌"نئونازی‌های‌ایران"

این اطلاعات از طریق ای میل، پیرامون سایت "نئونازی های ایران" در اختیار پیک نت قرار گرفته است. ضمنا سایت نئونازی ها اندک زمانی پس از انتشار خبر آن روی پیک نت به بهانه بازسازی و برخی تغییر تعطیل شد. همانگونه پیک نت در جریان تفسیر کوتاه این خبر در آخرین شماره خود پیش بینی کرده بود، سایت نئونازی های ایران در جمهوری اسلامی راه اندازی شده و شبکه مخابرات ایران آن را حمایت می کرد.  و این در شرایطی است که دولت نهم گلوی تقریبا کلیه سایت های مفید و خبری را گرفته است. اطلاعاتی که به پیک رسیده چنین است:

سایت نئونازی های ایران توسط شخصی به‌ اسم - مهران چیتساز - به‌ آدرس (استان گلستان، گرگان، خیابان ولیعصر، میدان عدالت 26، خیابان چهارم مرداد، پلاک‌ 38) در ایران و شماره‌ تلفن (98 93 5369 7671) ثبت شده‌ است. خدمات سرور این سایت نیز از سوی شرکت پویا سازان فناوری اطلاعات در استان اصفهان http://pouyasazan.org/>*)، ارائه‌ میشود.


انفجار و کشتار در کارخانه مهمات سازی اصفهان

کنترل همه جانبه اتمی
مذاکره امریکا با ایران3 ماهه باید به نتیجه برسد


یادی از دکتر مصباح زاده
از مصباح زاده اینگونه یاد شد
ازشریعتمداری
چه‌یادی‌خواهدشد؟

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

دیدگاه ها

برو بالا
دست سپاه
پشت و پناهت!
یک دانشجو

یکسال قبل فردی ( بنام دکتر محمد زاده) به ریاست بزرگترین بیمارستان استان آذربایجان شرقی (بیمارستان امام رضا) منصوب شد. در گذشته تواب مجاهدین بوده است.
دلیل انتخاب فرد نامبرده اینست که وی توسط رئیس سابق حراست دانشگاه (بنام اعزازی) که اخیرا نیز از بخش کوچک بناب به مجلس راه یافته و عضو فراکسیون سپاه است حمایت می گردد.
در توصیف سوابق مدیریتی فرد مورد نظر(محمد زاده)، همین بس که در زمان انتصاب فقط دو ماه از استخدامش سپری شده بود و جالب تر انکه بطور همزمان، علاوه بر ریاست بیمارستان بعنوان مدیرکل یک واحد آموزشی نیز منصوب گردیده است. رئیس قبلی بیمارستان که بدلیل مخالفت با رئیس دانشگاه معزول گردید، یک پزشک متخصص خوشنام و در عین حال رزمنده و جانباز بود.
حکم نامبرده توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز(دکتر خلیلی) صادر گردیده ، که فردی است فاقد مقبولیت نزد اساتید و البته بشدت تحت تاثیر اعزازی و در حقیقت رئیس واقعی دانشگاه ، نماینده بناب است.


بحث در
ولیمه

سهراب نیا

یکی از بستگان نزدیک بعد از سفر حج دعوتی جهت صرف شام( ولیمه) در تالاری بعمل آورد. سر میز غدا 5 تا 6 نفری، صحبت بالا گرفت، چنان که میزهای بغلی نیز گوش تیز کرده بودند.
موضوع اول- یکی گفت" امیدوارم زود تر شوهر کنی که پدر و مادرت از دستت راحت بشوند." دیگری گفت وقتی که من این جمله را به هر دختری، حتی در حضور پدر و مادرش می گویم مشکلی پیش نمی آید. به دو دلیل یکی اینکه همه آرزو دارند که بهر حال دخترشان ازدواج کند، ثانیا سن دختران مدام بالا می رود و بعلت ازدواج نکردن بتدریج دارد مشکل در خانواده و جامعه بوجود می آورد. دولتیان، سازمان جوانان، کمیته امداد، صندوق مهر رضا و.... پیوسته از آسان بودن ازدواج دختر و پسر صحبت می کنند ، در صورتیکه عروسی و مراسم ازدواج احتمالا 10 در صد جریان را تشکیل می دهند. اصل داشتن شغل و کار با حقوق مکفی و داشتن مسکن است که 90 در صد زندگی و دوام یک زوج را به خود اختصاص می دهند.
موضوع دوم- صحبت کشید به گرانی و اینکه دلالان و میدان داران تقریبا بیش از 90 در صد در آمد بخش کشاورزی( گفته شد در بخش صنعت و خدمات هم در بر همین پاشنه می چرخد.) را می بلعند. یک نفر از جریان کشت کیوی و نبودن دلالان در این عرصه در ابتدای کشت کیوی و سپس تسلط میدان داران و دلالان بر خرید و فروش آن و پیدایش فاجعه برای باغداران کیوی صحبت کرد. سپس یک نفر دیگر از جریان گزارش خبرنگار سیمای جمهوری اسلامی- 27/9/87- از فروش نارنگی توسط باغداران شمال ( ساری) به قیمت 100 تومان و خرید همین نارنگی توسط مصرف کنندگان تهرانی به قیمت 1500 تومان گفت. صحبت های فوق مورد تائید میزهای بغل دستی قرار گرفت و اضافه کردند که دولت و وزارت بازرگانی و وزارت جهاد کشاورزی و بیشتر رهبران از جریان فوق خبر دارند.
موضوع سوم- یکی از میان جمع گفت: همه چیز زیر سر انگلیس است. همه خندیدند. یکی گفت در انقلاب ما گفته شده است که شیطان بزرگ امریکا ست، ولی لزومی ندارد که مدام امریکا را تحریک کنیم و مدام بگوئیم مرگ بر امریکا، بهترین مرگ بر امریکا سرو سامان دادن به تولید و اشتغال مردم، جوانان و... است.
موضوع چهارم- جانباز جمع صحبت را کشاند به وام های میلیارد تومانی ( دلاری) که عده ای گرفته اند و در حکومت پشتیبانانی دارند و در نتیجه پس نمی دهند. معتقد بود این وام ها را دولتهای قبلی- رفسنجانی و خاتمی- به طرفداران و باند هایشان داده اند و الان با گردن کلفتی پس نمی دهند. یکی گفت: بهترین کار این است که احمدی نژاد و دولت نهم فهرستی از تمام افراد حقیقی و حقوقی وام گیرنده با مشخصات کامل که وام های 100 میلیارد تومانی( به قول داوود احمدی نژاد نماینده ویژه رئیس دولت نهم) و بیشتر را گرفته اند بیرون بدهد، به مردم بدهد ، به قوه قضائیه بدهد، به رهبری بدهد و... تا معلوم شود چه کسانی هستند و چه مراکز قدرتی- حتی کشور های خارجی- از آنها پشتیبانی میکنند . دو نفر- از جمله فرد جانباز- گفتند: نمی شود. اگر احمدی نژاد چنین کاری کند امنیت جامعه بهم می خورد. یکی پرسید: چطور؟ عملی که مورد پشتیبان 80 تا 90 درصد مردم و مورد مخالفت 10 تا 20 در صد جامعه باشد باعث عدم امنیت و بهم ریختن و باصطلاح تشنج و در گیری می شود؟ شما اطلاع ندارید که این حرف را می زنید، این رفسنجانی و خاتمی و اصلاح طلبان و طرفدارانشان ( احتمالا منظورشان کشور های خارجی می باشد.) قدرتی هستند که شما نمی دانید. یکنفر از میز کناری با تمسخر گفت: حرف شما را قبول ندارم، شما لیست وام های معوق را بیرون بدهید معلوم خواهد شد کهعمد تا از باند های های مافیایی هستند که سرشان در آ خور راست و بازار و دلالان و میدان داران و قاچاقچیان کالا و ارز و بعضی از مراکزی هستند که در اینجا نمی توان اسمشان را برد. اصلاح طلبان نه می توانند چنین وام هایی بگیرند و نه اصولا در این باغ بوده اند و هستند. حتی می توانم بگویم تعداد زیادی از اصلاح طلبان نمی توانند زندگی عادی روزانه شان را بگذارانند. یکی از افراد میز خودمان گفت : به نظر میرسداکثریت افراد ، موسسات ، مراکز و.... که در حاکمیت کنونی دست بالا را دارند خود به شکلی ، یا این وام ها را دریافت کرده اند و یا به شکلی خود آلوده به این وام های معوق هستند، بیرون دادن این فهرست آنها را زیر گیوتین نمی برد؟

از آنطرف میز یکی گفت: به فرض که حرف شما درباره بهم خوردن امنیت را قبول کنیم، چرا دولت نهم و خط احمدی نژاد و شخص احمدی نژاد واردات 34 میلیارد دلاری 84-1383 دولت خاتمی را به واردات 70 تا 80 میلیارد دلاری در سال 1387 رسانده اند. این مورد که ربطی به رفسنجانی و خاتمی ندارد؟
این واردات باعث بحران تولید و تعطیلی و ورشکستگی کارخانه ها و مراکز تولیدی و بی ثباتی شغلی اکثریت کارگران و کشاورزان، افزایش بیکاری به 6 تا 7 میلیون نفر، فقر و زیر خط فقر 14 میلیون نفری ، بحران عدم پرداخت وام های دریافتی از بانکها، گرانی، تورم و.... شده است.آن دو نفر دیگرجوابی نداشتند.
از همان میزهای بغلی یکنفر که تا این موقع سکوت کرده و فقط گوش بود، گفت: وام 24 میلیارد دلاری به بخش خصوصی ، وام 7 میلیارد دلاری به بخش صنایع و وام پرداختی حدود 20 تا50 میلیارد دلاری را به بنگاه های زود بازده را مگر در دولت احمدی نژاد پرداخت نشده است؟