خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه - 12 مهر
اسرائیل با سرعت خود را آماده
دفع حمله موشکی ایران می کند!


 


محمد خاتمی
گیرنده های قوی مردم
متوجه وضع خراب کنونی شده

       پیک هفته 104  -------- 13 مهر 1387  برابر 4 سپتامبر 2008

  infos@peiknet.com  

اخبار هفته

مهم ترین بخش مناظره

 مک کین و اوباما
جبهه جدید جهانی

 بااهداف نظامی

جبهه نظامی- اقتصادی جدیدی که "مک کین" علیه ایران پیشنهاد کرد، در گام اول شامل امریکا، فرانسه، آلمان، انگلستان می شود. او نام این محور و جبهه را "جبهه کشورهای دارای سیستم دمکراسی" اعلام کرد و تاکید کرد که این کشورهای ارتش های مشترک، اقتصاد مشترک و آرمان های مشترک دارند. فیلم کوتاه این مناظره، بویژه همین بخش مورد نظر را به زبان فارسی می توانید از اینجا ببنید!


گفتگوی  نوشین احمدی خراسانی
با
مهناز افخمی،
پیش و پس از انقلاب 57

مشاوران احمدی نژاد
سفید پوستی

 با موی سرخ !


"تقصیر اطرافیان است"
تئوری  دوران شاه
برای کاهش

نفرت مردم از رهبر


 گزارش جدید آژانس
سوارکردن قطعات یک

بمب اتمی تحقیقاتی درایران


در انتخابات آينده
حزب پادگانی
حرف آخر را خواهد زد؟

در هر انتخاباتی
آرای 1.600 میلیون خانواده
پشت قباله موتلفه اسلامی است

خاتمی در خوزستان:
اگرنتوانم بیایم، دلائلش را به مردم می گویم!

 مصطفی تاج زاده
"دانشجویان" زنجان چوب "مچ گیری" را میخورند!

حسن روحانی :
3 سال فرصت سوزی ملی
نباید 5 سال دیگر ادامه یابد!

انقلاب احمدی نژادی
مفاتیح الجنان بانک جهانی
دستور العمل دولت امام زمان

مصاحبه  زیبا کلام
از خواب بیدار شویم
پیش از آنکه ایرانی نماند
!

ریشه های جنگ در گرجستان
بازنگری سیاسی- نفتی
آنچه در قفقاز می گذرد

صف و صف بندی
خط و خط کشی در مجلس

گفتگوی  "تهیه" با

کاک "غنی بلوريان"

پدر کردستان ایران


گفتگو با محسن رفیقدوست
30 سال تصفیه

و جابه‌جائی
در سپاه پاسداران


مصاحبه موسوی تبریزی
نقش آفرینان

 دهه اول

جمهوری اسلامی


جانشین نماینده رهبر در سپاه
وقت تغییر نیست، باید
احمدی نژاد 4 سال دیگر بماند

بیستمین سال قتل عام

کنگره  " لاجوردی"

درمحاصره  خاوران


نه تنها  رفسنجانی،

که ملت رسیده به اینجا
خداوندگارا!
یا مرا بکش، یا کاترین را


"محسن دعاگو"
دولت احمدی نژاد
 بی ثبات ترین دولت


جنس دکان نباید جور باشد؟
وقتی "کردان" وزیر است
منصور واعظی هم مدیرکل

با سخنرانی رهبر
جمهوری اسلامی
ناگهان،ابرقدرت منطقه شد
!

 

انتخابات امریکا
دولت اصولگرايان
پشت جبهه جمهوریخواهان

نامه ای در تکذیب اعتصاب سراسری
با اخبار و حوادث کردستان
بازی گروهی و امنیتی می شود

دکتر صدرالدین الهی
دست "لاری کینگ" هم
رفت توی جیب احمدی نژاد


آغوش گشوده دولت
برای خبرنگاران ایرانی و فرنگی
 که از خارج می آیند و بر می گردند
عیسی سحرخیز


فیلم را ببینید!


وقتی VOA ابوعطا می خواند
چرا احمدی نژاد، درسربالائی آواز نخواند؟

این فیلم مربوط به مصاحبه مطبوعاتی احمدی نژاد در امریکاست. مال امسال است یا پارسال مهم نیست، مهم نکاتی است که شما دراین فیلم می بینید:

1- خبرنگار افغانی بسیار محترمانه سئوال بسیار دقیقی را طرح می کند. پاسخی که احمدی نژاد با کلمات لاتی می دهد سراپا دروغ است. یعنی از قول مقامات دولتی در افغانستان جعل می کند و می گوید وضع افغان ها درایران بسیار هم خوب است. بگذریم از اینکه در ابتدا با گفتن این جمله "مهمان که زیاد ماند، صاحبخانه می شود" در باطن و ناخواسته محتوای سئوال خبرنگار افغانی را تائید می کند. احمدی نژاد درکنار جعل نظر و دروغی که تحویل می دهد، بصورت تحریک آمیزی و به سبک کیهان تهران، خبرنگار افغانی را کارمند امریکائی ها معرفی می کند و ضعف بزرگ دانش دیپلماتیک خود را به نمایش میگذارد.

2- تلویزیون امریکائی – ایرانی، برای مصاحبه ای در ارتباط با همین پرسش و پاسخ با احمدی نژاد به سراغ خبرنگار افغانی می رود. در اینجا، او بسیار دقیق و متین و با ادب و متانت سئوال خود از احمدی نژاد را مطرح می کند، که می شنوید. دراینجا شاهد دو صحنه جالب دیگر هستید.

الف- شکل و شمایل خبرنگار افغانی که موی بلند و مشکی را ننگ نمی داند و نیازی به بور کردن آن و شبیه فرنگی ها و امریکائی شدن ندارد و خانم ایرانی گردانند برنامه که همه آن نیازی را که خبرنگار افغانی ندارد، او دارد!

ب- سئوال آقای جوان و خبرنگار این تلویزیون است، که چون نمی داند ماجراهای افغان ها در  ایران چیست؟ مشکل زنان افغان که شوهران ایرانی کرده و یا زنان ایرانی که شوهر افغانی کرده اند، زنانی که همراه با شوهران خود به افغانستان رفته اند و بچه های افغانی که شناسنامه ندارند و نمی توانند در ایران تحصیل کنند و دهها مشکل روز افغان های مهاجر ایرانی را نمی داند و مثل خیلی از خبرنگار شدگان در این نوع رسانه ها نیازی هم به آگاهی و آشنائی با ایران امروز ندارند و نمی بینند، از احساس خبرنگار افغانی هنگام شنیدن جمله "مهمان ..." احمدی نژاد می پرسد!

فاجعه پرمخاطب شدن چنین تلویزیونی در ایران نیز دست پخت حکومتی است که ظاهرا همین تلویزیون می خواهد نقش اپوزیسیون آن را بازی کند، اما درعمل، آگاه و ناآگاه در خدمت آنست! حالا فیلم را ببینید و آن آقای خبرنگار هم اگر تصور می کند انتقادات بالا شامل حالش نمی شود، از حالا تا هر زمان که نیاز دارد، وقت دارد درباره افغان ها درایران مطالعه کند و یا اطلاعات جمع آوری کند و سپس با پیک نت تماس گرفته و در یک پرسش و پاسخ مستقیم با نویسنده این یادداشت شرکت کند.


بگیر و ببند مطبوعاتی در بوشهر


فاصله های اوباما و مک کین

بموجب یک نظرسنجی که توسط موسسه "لژر مارکتینگ" انجام شده، جان مک کین با 47 درصد آرا از باراک اوباما با 45 درصد آرا پیش افتاده است. رای دهندگان در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان تاثیرگذاری اوباما و  مک کین در فرماندهی نظامی کشورشان 55 درصد به مک کین و 38 درصد به اوباما رای داده اند. در مقابله با تروریسم 92 درصد به مک کین رای داده اند و درباره سازماندهی جنگ در عراق و افغانستان نیز 54 درصد به مک کین و 40 درصد به اوباما رای داده شده است. برای برنامه های اقتصادی 49 در صد به اوباما و 40 درصد به مک کین رای داده شده است. در این نظرسنجی بسیاری از امریکائی ها خواهان تغییر در سیاست های کلان آمریکا شده اند اما شرایط حاضر را آماده این تغییر نمی دانند.



حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------


تماس با پیک - تبلیغات در پيك

دیدگاه ها

فرمان امامی
برای فطریه!

در روستاهای شهریار و رباط کریم، در جمع تعدادی از بزرگان و بهره برداران یک روستا تلویزیون اخبار ساعت دو بعد از ظهر را داشت پخش می کرد.
امامی کاشانی – امام جمعه موقت 30 ساله تهران- در مورد فطریه و مقدار آن صحبت می کرد، وقتی رسید به قیمت گندم گفت باید هر نفر سه کیلو گندم فطریه و آن هم به قیمت آزاد یعنی کیلو ئی 400 تومان- به ازاء هر نفر 1200 تومان- بعنوان فطریه بدهد.
روستائی ها نزدیک بود چشمشان از حدقه بیرون بیآید. همه تعجب کردند و گفتند : چطور گندم را از ما کشاورزان و گندم کاران به قیمت 280 تا 285 تومان خریدند ولی برای پول فطریه باید کیلو گرمی 400 تومان بدهیم.


طبقه سوم و دعوای
روحانیون و مداحان

- جامعه از لحاظ ذهنی خیلی آشفته است و بعید است بتواند تصمیم منطقی بگیرد. طبقه متوسط در این 3 سال اخیر له شد و پولدار ها پولدار تر و فقرا فقیرتر شدند. حرف های مردم بسیار رادیکال تر از 3 سال پیش شده است.
- دعوای بین روحانیون و مداحان لباس شخصی شدت گرفته است، بطوری که می شود این را از برنامه های رادیویی و تلوزیونی هم فهمید ولی هنوز صف بندی های این دعوا شفاف نیست.