پيک هفته

   

پيک نت

پيوندهای پيک بايگانی پيك

hafteh@peiknet.com

 

    hafteh@peiknet.com

 

پيک هفته

ارشيو هفتگی

درباره پيك هفته


 

 

 
 

پيک هفته

 

 

 

گزارش انتخابی فرد از کنفرانس مطبوعاتی در سازمان ملل

"اتحاد برای مقابله با ایران اتمی"

کاملیا انتخابی فرد، خبرنگار ایرانی مقیم امریکا که در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل یکی از پرتلاش ترین خبرنگاران بوده، روز گذشته در وبلاگ خود گزارشی از مراحل تصویب قطعنامه چهارم علیه ایران منتشر کرد. بموجب این گزارش، عملا مقدمات یک جبهه جهانی علیه ایران – با عنوان خطر ایران اتمی- فراهم آمده است. او می نویسد که قبل از تصویب قطعنامه جدید علیه ایران "کمیته اتحاد برای مقابله با ایران اتمی" یک کنفرانس خبری برای خبرنگاران ترتیب داد که در آن شماری از دیپلمات های شناخته شده امریکا حضوریافته و به سئوالات پاسخ دادند.

آنها مدعی شدند که احمدی نژاد در باره برنامه اتمی ایران در سازمان ملل متحد به همگان دروغ گفت. آنها تاکید کردند که نباید خطر ایران اتمی در سایه رقابت های انتخاباتی امریکا قرار گیرد. ایران حاضر به پذیرفتن مسئولیت های جهانی خود نیست و گروههای تروریستی مانند حزب الله و حماس را به خدمت گرفته است. تولید بمب اتمی در ایران یک تهدید جهانی است.

آنها با قبول نکردن توقف غنی سازی اورانیوم از قبول مسولیت جهانی خود طفره می روند. به این ترتیب ایران تبدیل به تهدیدی شده علیه صلح جهانی.(مشروح این گزارش را از اینجا بخوانید)

http://cameliaentekhabifard.com/wordpress/?p=177