معامله ای با چند روز جنجال خبری
عبدالمالک ریگی را تحویل دادند
تا سه امریکائی را تحویل بگیرند

 

DVD سبز
جنگ جدید مردم با
سانسور و دروغپردازی سیما

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

5  اسفند

1388

24 فوریه

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

هاشمی رفسنجانی در اجلاس مجلس خبرگان:

کاری نکنیم که رهبر
سیبل تیرهای مردم شود!

مردم را باید در صحنه نگهداریم و کاری نکنیم تیرهایی که نباید به سمت رهبری و نظام برود، به آن سمت رفته و ایشان سیبل(هدف تیراندازی) شود.


جنجال های تبلیغاتی تمام می شود و مشکل می ماند
مشکل بلوچستان ایران
با دستگیری ریگی حل نخواهد شد!

لوموند دیپلماتیک
سپاه پاسداران در 31 سالگی
مالک یک امپراطوری شد
بهروز فراهانی و بهروز عارفی


برپائی بزرگترین نمایشگاه اسلحه آسیا در هندوستان
خطر جنگ
خواب آسوده هندوستان را هم آشفته کرده
روزنامه یونگه ولت- برگردان: رضا نافعی


لوموند دیپلماتیک فارسی منتشر شد

لوموند دیپلماتیک فارسی ماه فوریه به همراه تعدادی از مقالات ماه گذشته این نشریه، روی شبکه اینترنت منتشر شد. دراین شماره ترجمه 13 مقاله را با عناوین زیر می خوانید:

1- «اجماع پکن» 2- سلطه اقتصادی پاسداران 3- جامعه ای دگرگون شده 4- چه آینده ای برای مطبوعات مانده است؟ 5- ژاپن در دوران جنگ جهانی اول6-  سرگذشت نزول کامل چپ آمریکا بین سالهای ۲۰۱۰-۱۹۶۰ 7-دیترویت شهر آمریکائیان آفریقائی تبار کاستی می گیرد 8-  وال استریت نجات یافته از غرقاب 9- تجارت «قات» اقتصاد را بهبود می‌بخشد 10-  «Basus belli»* در کلمبیا 11- گوگل رودروی دیوار سایبری چین 12-  چرا قطارهای برلین به‌موقع حرکت نمی‌کنند 13-  صدایی از پشت اتاق.


سخنرانی در برلین

شنبه 27 فوریه ساعت 6 بعد از ظهر

Otto-Suhr- Allee 100

10585Berlin

U7 Richard- Wagner Platz


از یک گزارش دریافتی
حکومت در تدارک جنگ خاورمیانه تا بهار است

ترور در دوبی
"المبحوح" فرمانده حماس پس ازدیداربا یک ایرانی کشته شد

بیانیه 3 اسفند مهدی کروبی
اگر ریگی به کفش حکومت نیست
برای وزن کشی ملی
برویم روی قپان رفراندم

باصدها اتوبوس و با قطار نیرو به تهران آوردید و با این همه نتوانستید هنگام سخنرانی احمدی نژاد میدان آزادی را هم پر کنید. شرکت در راهپیمائی 22 بهمن معنایش این نیست که شما آن را پوشش جنایات و کشتار خیابانی و شکنجه زندانیان کنید. مردم نیآمدند که بگویند علاقمند به سرکوب و پرکردن زندان ها هستند. آنها به عشق ایران و انقلاب آمدند. مردم به راهپیمائی نیآمدند که با کتک خوردن بیعت کنند. تصور می کنید مردم دلیل حضور ده‌ها‌هزار نفری نیروهای نظامی و انتظامی در خیابان‌ها را نمی دانند؟ فکر می‌کنند مردم فشار نیروهای انتظامی و لباس‌شخصی‌ها با قمه و باتوم و گاز فلفل، برای جلوگیری از پیوستن خدمتگزاران نظام و ایران به خیل خروشان‌شان را ندیدند؟ تصور می‌کنند مردم متوجه ترس و ضعف حاکمیت نشدند؟

راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال قابل تحلیل نیست، مگر آن ‌که صف‌آرایی‌های دو گرایش عمده در این تظاهرات، مستقل از هم نمایش داده و ارزیابی شود. یک راهپیمایی آزاد، آن‌هم یک‌ بار برای همیشه، تا وزن هر دو گرایش( حاکمیت و جنبش اعتراضی مردم) در جامعه ما روشن شود. برای ازمیان رفتن پرده‌های گمراهی از جلوی دیدگان جریان تمامیت‌خواه، دو پیشنهاد دارم.

1- براساس حق مسلم مردم، طبق اصل ۲۷ قانون اساسی، مجوز بدهند که در میدانی از تهران راهپیمایی از طرف ما برگزار شود تا اقلیت و اکثریت مشخص شود.

2- چون جریان تمامیت‌خواه می‌خواهد راهپیمایی ۲۲ بهمن را به رفراندومی برای تایید سیاست‌های خشونت‌آمیز و ضد مردمی خود تبدیل کند، پیشنهاد می‌کنم که براساس اصل ۵۹ قانون اساسی، رفراندومی برای برون‌رفت از بحران برگزار شود.


اصول 59 و 27  قانون اساسی

59- در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه پرسی و مراجعه مستقیم به آراء مردم صورت گیرد. درخواست مراجعه به آراء عمومی باید به تصویب دو سوم مجمع نمایندگان مجلس برسد.(در اصلاح قانون اساسی، تائید این تصویب و دستور برگزاری آن توسط رهبر گنجانده شده است.)

 27- تشکیل اجتماعات و راه پیمائی ها، بدون حمل سلاح، به شرط آنکه مخالف به مبانی اسلامی نباشد آزاد است.


فیلم کامل حمله به کوی دانشگاه
شکاف در مثلث
بسیج، لباس شخصی ها و نیروی انتظامی


از یک گزارش دریافتی
بیان نگرانی ها از متلاشی شدن شاکله اطلاعاتی سپاه

دیدار خانواده روزنامه نگاران زندانی با خاتمی
با کتک و فحاشی حجت بر کسی تمام نمی شود!

چاکران شاه و رهبر
چه آسان خواب کردند هر دو را
مسعود بهنود


گزارش اشپیگل از آوار قریب الوقوع بر سر دلار، یورو، ین و پوند
یورو
عصای شکسته آلمان زیر بغل یونان فلج شده


نشانه هائی از توافق های تازه
کمیسیون ملی انتخابات

شورای نگهبان راخلع ید می کند


سرمقاله راه توده
دو نتیجه از کودتای 22 خرداد که در تاریخ ایران ثبت می شود

مصاحبه 1382 رجب صفراف که دوباره باید آن را خواند
امریکا ریش و سبیل کدام فرماندهان را چرب کرده؟

استخاره علی خامنه ای برای کناره گیری از رهبری

سه یا چهار روز بعد از 22 بهمن رهبر با تعدادی از فرمانده سپاه جلسه بررسی راهپیمائی این روز را داشته است. ایشان دراین جلسه بغض آلوده می گوید: خسته شده ام، فشار خیلی زیاد است، چند بار استخار کردم که رهبری را رها کنم.

من از نتیجه جلسه اطلاعی ندارم، اما آنچه که برایتان نوشتم صحت دارد و تائید شده و بیش از این هم اطلاع ندارم. (پیک نت: ما صرفا بدلیل اعتماد به منبع ارسال خبر آن را بصورت یک پیام منتشر می کنیم و هیچ نظری در تائید و یا تکذیب آن نداریم و هیچ تفسیری نیز بر آن اضافه نکردیم.)


قاضی محمد مقیسه
رئیس شعبه 28 دادگاه کودتا
همان حاج ناصر دهه 60 دراوین است

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات


حداد عادل
هرچی بلد باشه
سخنرانی بلد نیست

یادم هست وقتی در بیرجند مشغول گذراندن دوره مقدس آشخوری بودم بعد از یک هفته زندگی در شرایط سخت، یعنی اردوگاه وحشت آباد در حومه بیرجند، مسافتی طولانی را پیمودیم تا به پادگان برگردم. مسافتی  مثل تهرانپارس تا  کرج ! تازه آنهم با کوله پشتی و اسلحه! حسابی خسته شده بودم و وقتی به آسایشگاه رسیدم بدون اینکه حتی پوتین از پا در بیاریم مثل جنازه ولو شدیم رو تخت ! بیهوش بیهوش!

در عالم خواب دیدم فرماندمان آمده آسایشگاه و با داد و فریاد می گوید به خط شویم! گفتند آقای حداد عادل رئیس مجلس آمده در مسجد بیرجند برای سخنرانی ولی 4 تا نفر بیشتر نرفته اند مسجد. سرباز بفرستید!

به خط شدیم و حرکت کردیم. سواربر اتوبوس به مسجد رسیدیم. من به خاطر اعتقادات مذهبی که داشتم  رفتم وضو گرفتم و وارد مسجد شدم اما خیلی از سربازا نه تنها وضو نگرفتن بلکه وقتی شیر تو شیر شد با پوتین رفتن داخل مسجد و نشستند!

آقای حداد با ورود ما و پر شدن مسجد نفس راحتی کشید.  حتی فرماندهان هم با لباس شخصی آمده بودند. یادم است یک سرباز که دیرتر وارد مسجد شده بود به فرمانده اش احترام گذاشت و درعوض یک سیلی از فرمانده  خورد. فرمانده گفت: من لباس شخصی پوشیدم کسی نفهمه نظامی هستم اونوقت جلو همه داری به من احترام میزاری؟

خیلی دوست داشتم به سخنان آقای حداد گوش بدهم چون وقت گذاشته بود و این همه راه آمده بود که در بیرجند سخنرانی کند! اما هر چقدر سعی کردم زورم به پلکهایم که انگار وزنه 50 کیلویی به آنها آویزون کرده بودند نرسید! و مثل بقیه سربازها خوابم برد. دیگه چیزی نفهمیدم تا اینکه از خواب بیدارم کردند و متوجه شدم سخنرانی تمام شده!


اقامتگاه مخفی

سلام پیک نت- در خیابان شریعتی تهران، نرسیده به پل سید خندان،  قبل از پارک اندیشه در کوچه شهید محبی، در سالهای اخیر دو ساختمان بلند ساخته اند. یکی از آنها متعلق به سپاه است و تابلویی دارد با عنوان "خوابگاه وزارت صنایع".

این تابلوی صوری است و در واقع این مکان در اختیار سپاه قدس است و از آن برای اقامت کوتاه مدت فرماندهان واحدهای خارج از ایران قدس که برای همآهنگی به تهران می آیند و بر می گردند استفاده می شود. اغلب این مهمانان عرب اند و با اتومبیل های شیشه سیاه به این محل آورده شده و برده می شوند.

لطفا اسم و آدرس ای میل محفوظ بماند


پلاک اتوبوس ها
خبر از عمق
بی پناهی حکومت
در تهران داد

با سلام و خسته نباشید- بالاخره اینترنت راه داد تا این مشاهدات خودم را برای شما بنویسم: 22 بهمن روز عجیبی بود و راهپیمایی عجیب تر. از ساعت 8 صبح صدای هلیکوپتر می آمد. پلاک های اتوبوس هایی که در کوچه پس کوچه های اطراف میدان آزادی پارک شده بود را نگاه می کردم. همه شهرستانی بودند. دلم برای اینهمه مردمی که از شهرستانها آورده بودند می سوخت .

لباس های نو با قیافه های محلی که با یک ذوقی به مراسم نگاه می کردند. چهره های حق به جانب لباس شخصی ها و معصومیت چهره های بسیجی های 16 تا 18 ساله. اما از همه اینها که بگذرم یک چیز پر افتخار برای من این بود که متر به متر خیابان ها و کوچه پس کوچه های اطراف خیابان آزادی پر بود از مأمورین مسلح به کلاه خود و باطوم و گاز و ...تفنگ. راستش را بخواهید از همه مهم تر خواب خوشی است که از چشمان آقایان گرفته شده است .بچه های سبز همه جا بودند. به هم لبخند میزدیم. بعد از ظهر و شب هم درگیریهای پراکنده وجود داشت ولی ابهت خاموش بزرگترین ارزش راهپیمایی روز 22 بهمن سال 88 بود . ترس و به تبع آن ضعف خودش را حکومت بصورت آشکار به نمایش گذاشت. مهم این است که دایره انسان های آگاه آنچنان بزرگ شده که حکومت ناچار است هزینه های سنگینی بابت آن پرداخت کند .

مهم آن سرازیری است که شروع شده چه با چشمان باز، چه بسته .

نام ای میل را عوض کرده ام و گرنه قبلا برای شما به اسم حقیقی ای میل زده بودم.


من، میان
بسیجی ها بودم

شیراز- روز 22 بهمن من حدود ساعت 9:10 سوار اتوبوس شدم تا به راهپیمایی بروم. تقریبا تمام مسافران بسیجی بودند که به راهپیمایی می بردندشان. پس از پیاده شدن از اتوبوس از آنها دور شدم تا به من شک نکنند. تمام راه های منتهی به محل راهپیمایی را با اتوبوس بسته بودند. همه جا مامور بود. حدود ساعت 9:35 به فلکه ستاد رسیدم. از این طرف و آن طرف مثل مور و ملخ دسته دسته می آمدند. نکته قابل توجه مردمی بودند که مثل من قاطی جمعیت نمیشدند و فقط ایستاده بودند. خیلی ها معلوم بود مجبور بودند بیایند. پوستر داشتند اما داخل جمع نمی رفتند و شعار نمی دادند. دو- سه تا ماشین آتشنشانی آنجا بود. ماشین های پلیس برای انتقال دستگیر شدگان جلوی چشم همه بود تا کسی صدایش در نیاید.هلیکوپتر نظامی هم در آسمان گشت میزد. این همه نیرو ریخته بودند آنجا و عده ای که آورده شده بودند در امنیت کامل شعار بدهند. همه جمعیتشان فقط فاصله چهار راه پارامونت و فلکه ستاد را پر کرد. این مسیر فقط یک خیابان است که موشیر فاطمی نام دارد و خیابانی با عرض متوسط و نه چندان طولانی. شنیدم ارم هم درگیری بوده، اما خودم آنجا نرفتم.



برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)