نویسنده سرمقاله این شماره راه توده "به آذین" است!
 حاکمیتی غرق در گمراهی
که سرانجام، کارش به کودتا کشید

 

این رابطه را پیدا کنید
100 میلیارد دلار واردات کالا
50 میلیارد دلار وام معوقه!

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

17  اسفند

1388

8 مارس

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

ای که17 گذشت ز اسفند و 8 از مارس

  اندیشه کردی که نوبت آبونمان ماس؟


از کشتی کودتا پرت شدگان
خود را به ساحل رسانده اند
!

دکتر مهدی خزعلی، فرزند دگر اندیش آیت الله خزعلی، زندگی نامه شخصی و سیاسی خویش را روی وبلاگ شخصی اش منتشر کرده است. او که در انقلاب 57 نوجوانی در صف معترضان خیابانی بوده، کشته شدن برادر بزرگ خویش را در تظاهرات اعتراضی قم تجربه کرده است. بعد از انقلاب و شروع جنگ به جبهه رفته و در بسیاری از عملیات جنگی شرکت داشته است. زندگی نامه ای خواندنی است، بویژه که این سرگذشت هزاران هزار نیروی مذهبی انقلاب 57 است که اگر در جنگ با عراق کشته نشده باشند، اگر در عملیات انفجاری و تروریستی – چه مجاهدین خلق و چه توطئه های درون حکومتی- کشته نشده باشند، هواپیمایشان سقوط نکرده باشد و... اکنون یا در زندان کودتا اسیرند و یا مانند میرحسین موسوی که 8 سال نخست وزیر این نظام در سخت ترین سالهای جمهوری اسلامی بود، در انتظار سرنوشتی شبیه سرنوشت احمدخمینی و یا ترور آشکارتر خویش اند.

خزعلی در بخشی از زندگینامه سیاسی خود، اشاره به انتخابات 22 خرداد می کند و در این بخش به همان نتیجه ای می رسد که میلیون ها ایرانی رسیده اند: کودتا علیه موسوی!

همه آنچه را که مهدی خزعلی درباره نشانه های این کودتا می گوید، نه تنها بارها در مطبوعات نوشته شده، نه تنها در اعلامیه های موسوی و کروبی طرح شده، نه تنها مردم در خیابان ها آن را فریاد کشیده و به پای آن جان داده اند (گفته می شود شمار این قربانیان در تهران و شهرستان ها بالای 500 تن است)... حتی بارها و بارها چه درجلسات نیمه علنی (نظیر جلسه ای که همسر مهدی کروبی و مرتضی الویری با علی خامنه ای داشتند و شرح آن را الویری آشکار ساخت) و چه در دیدارها و نامه نگاری های غیر علنی خاتمی و هاشمی با علی خامنه ای، با شخص علی خامنه ای در میان گذاشته شده است. سند ارائه داده اند، استدلال کرده اند، قسم جلاله خورده اند و....اما مرغ ایشان علیرغم تمام این ادله ها یک پا داشته است: انکار کودتا! که البته او نام آن را "ناممکن بودن تقلب" گذاشته است. همه می گویند اصلا شمارش آرائی در کار نبوده است. جدول رای در بیت رهبری تنظیم و تائید شده و سپس ابلاغ و قرائت شده است و او می گوید هرکس این را گفته باید از کشتی نظام پیاده اش کرد. قدرت رای 40 میلیونی را به ضعف نظام تبدیل کرد. نمی پذیرد که خود متهم ردیف اول این ماجرست و اگر نبود کودتائی که ایشان در جریان جزئیات آن بوده، انتخابات 22 خرداد بزرگترین حماسه وحدت ملی می شد! این جزئیات را همه میدانند. از فرماندهان سپاه تا امام جمعه های تهران. از رئیس مجلس تا رئیس و مرئوس قوه قضائیه. از احمدی نژاد توطئه گر تا  شریعتمداری شارلاتان. همه میدانند و این پدیده ای تاریخی است که "همه" دروغ رهبر را تائید می کنند و از "تقیه" پیروی می کنند!

این برگ از تاریخ معاصر ایران را، یکبار دیگر نیز از قلم دکتر مهدی خزعلی بخوانیم:

از میر حسین موسوی حمایت کردم تا پنجره ای به سوی آزادی بگشایم. تعویض وزیر کشور و مسئولین استان ها و عدم صدور کارت نظارت برای بیش از 20000 ناظر ستاد موسوی، نفوذ نیروهای سازماندهی شده در ستادهای موسوی و هزاران نشانه دیگرنگرانی ها را دامن می زد. از صبح انتخابات که sms ها را- که مهمترین وسیله ارتباطی کمیته صیانت از آراء بود - قطع کردند، نگرانی ها شدت گرفت،  اما از بعد از ظهر که 200 خط تلفن کمیته صیانت از آراء را قطع کردند بوی توطئه به مشام می رسید. عصر انتخابات رسما ستاد قیطریه به تصرف نیروهای نظامی درآمد و اینجا بود که دوستان تعبیر کودتا کردند. گفته می شد که قبل از آن مسئولین رده بالا با میر حسین تماس گرفتند و پیروزی او را تبریک گفتند (مثل لاریجانی).

  به هرحال از غروب 22 خرداد 1388 فصلی نو در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خورد، که من آن را "انقلاب سوم " می نامم، هر چند انحصار گران به آن " انقلاب رنگی" و "انقلاب نرم" می گویند. بارها گفته اند که اگر یک خط از جنبش سبز ابراز برائت کنی، همه مشکلاتت حل می شود. نه تنها مسائل مالی و قضایی حل می شود، هر پستی بخواهی برایت مهیاست، اما من از آن ها چیزی نمی خواهم و نخواهم خواست.


حکومت فرماندهان سپاه

"سپاه نیوز" ارگان اصلی فرماندهان کودتائی سپاه و بسیج و نیروی انتظامی است. هرکس می خواهد بداند علی خامنه ای در دیدار تشریفاتی آینده اش چه خواهد گفت، باید سری به این سایت بزند. در اینجا فرماندهان سپاه مانند اعضای هیات رهبری یک حزب مسلح و حاکم در باره تمام مسائل مملکت اظهار نظر می کنند. از دستورات اسلامی تا میزان شیر خشکی که به بچه ها باید داد!

از شماره جدید این سایت، چند نمونه اظهار نظر را انتخاب کرده ایم، که اولی از فرمانده سپاه است و بقیه از چند فرمانده دیگر.(سپاه نیوز را می توانید در بخش پیوندهای پیک نت باز کرده و مطالعه کنید)


فرمانده سپاه:
حکومت در مشت ماست،
چیزی نمانده که زیاده خواهی کنیم!


جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه:
همه باید تابع ولایت مطلقه شوند!

مصاحبه سرتیپ نقدی رئیس بسیج
فاشیسم در آلمان و ایتالیا نیز
در ابتدا همین استدلال ها را داشت

به گفته سرتیپ نائینی
کودتا و سرکوب مردم معترض
از حماسه فتح المبین کمتر نبود!

محمد خاتمی
نقش طرفداران 4 مذهب
در شکل گیری تمدن اسلامی

آن که روی صندلی خالی نشست
حجت اسلام مرادی بود نه حضرت ابوالفضل

جرم : عقب ماندگی
محکومیت: مرگ تدریجی

دست شورای نگهبان از تقلب در انتخابات کوتاه می شود؟
کلیات طرح جدید انتخابات
در مجمع مصلحت پایان یافت!

دیکتاتور و قربانی استبداد
در ایران یک سرنوشت دارند

مصاحبه با دبیرکل جامعه روحانیت مبارز
آیت الله مهدوی کنی:
ما پای سخنرانی هاشمی می نشینیم

زن در ادبیات

(بررسی آثار محمود دولت‏آبادی، رضا قاسمی، مهرنوش مزارعی، فتانه سیدجوادی)

 شرکت‏کنندگان:

دکتر نیره توکلی، پروانه زاهدی‏فر و صبا واصغی

همراه با شعر خوانی محمد شمس لنگرودی

زمان: دوشنبه 17/12/1388  ساعت : 16:30

مکان: بزرگراه جلال‏آل‏احمد، پل‏گیشا، دانشکده‏علوم‏اجتماعی دانشگاه‏تهران، سالن‏کنفرانس انجمن جامعه‏شناسی ایران


سفرهای استانی فرمانده کل سپاه برای توجیه کودتا و جلب حمایت از رهبر

نشانه های نگرانی از شکاف در بدنه سپاه و بسیج

سرلشگرعزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، چند ماه پس از کودتای انتخاباتی 22 خرداد و  ضربات مهلک وارده به اعتبار سپاه نزد مردم، سلسله سفرهای استانی را در برنامه خود گنجانده است. البته، او در این سفرهای باصطلاح مردمی، عموما یا در گورستان شهرها برای بسیجی ها سخنرانی می کند و یا در مجالسی که با شرکت بسیج تشکیل می شود. موضوع سخنرانی ها نیز تبلیغ حمایت از ولایت (خامنه ای) و دفاع از کودتائی است که انجام شد. آخرین سفر وی به "یاسوج" است که مهدی کروبی در آنجا دارای نفوذ  است. کروبی از لرهای الیگودرز است.

عزیز جعفری در همایش "تجدید میثاق با ولایت" که در گلزار شهدای یاسوج برپا شده بود، اهدافی را بعنوان آرمان های انقلاب 57 اعلام کرد که کوچکترین قرابتی با واقعیت ندارد و بیشتر آرمان مصباح یزدی است تا آرمان انقلاب 57. او گفت: ادامه


گوشه های پنهان فاجعه
قربانیان خاموش جنبش اعتراضی در گوشه پانسیون های تهران

خطر گرایش مردم به رژیم قبل از انقلاب
3 هشدار هاشمی که در "ریگی گیت" گمُ شد!

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات


معیار پیک نت
برای انتخاب

و انتشار مقالات


کی از کی
پیشتیبانی می کند؟

"گفتگوی اشپیگل با هانس بلیکس، که تحت نام "امیدی برای گفتگوی اتمی ،و راه حل سیاسی باقی مانده؟" را به تاريخ 27-11- 88  در پیک نت خواندم.

به نظر مي رسد نكته مهمی كه در صحبت ها بليكس وجود دارد اين است:  امريكا و اروپايي ها به جای  درست كردن تشنج در منطقه و ایران بهتر است کار کنند که مردم از شر سانسور و فیلترینگ و پارازیت خلاص شوند.

البته بليكس نمي داند كه آنها آگاهانه مي خواهند راه حلی غير راه حل درست را انتخاب كنند چون موجوديتشان بستگی به جنگ و تشنج دارد.

امريكايي ها مي دانند  كه اپوزيسيون ايران  از هر جهت عاقل تر از حاكميت كنونی است. این اپوزیسیون بويی از ميهن پرستی برد و مانند احمدی نژاد بی وطن و بی ريشه نيست.

امريكايی ها خود را به احمدی نژاد نزديك تر می دانند و بهمين جهت كنگره  غير مدبرانه-  به قول بليكس-  بودجه ميليونی تصويب می كند.


یادداشت سردبیر
کودتاچی ها را

پشت روسیه

پنهان نکنیم!


آب از سرچشمه
گل آلوده است

سلام - در رابطه به خبرپیک نت در مورد تبدیل شدن مدارس دخترانه به صومعه، می خواستم به اطلاع برسانم که همین طرح برای دانشگاه های دخترانه هم در نظر است: اینجا را ببینید!

ضمنا سخنرانی علی خامنه ای در مورد جدایی پسران و دختران در دانشگاه ها را هم فراموش نکیند. چون آب از سرچشمه گل آلود است.

می گوید آقای خمینی یکبار آقای خامنه ای را فرستاد نماز جمعه که بگوید ما با جدا سازی جنسیتی دانشگاه ها مخالفیم. حالا آن سبو بشکسته و آن پیمانه ریخته و خود ایشان طراح واقعی دانشگاه تک جنسی است. دقیقه سوم این فیلم را در همین ارتباط ببینید!


ما را هم
سبز ببینید

سلام- من یک دردی در دلم هست که خواستم برای شما بنویسم و آن این که متاسفانه 80 درصد تبلیغات جنبش سبز در داخل و خارج از کشور فقط سیاسی است و چشم به طبقه ی متوسط جامعه دارد. درحالیکه طبقه محروم و پائین که زندگی فقیرانه دارند، بیکار شده اند، بیمه ندارند، کرایه خانه ندارند، پول تحصیل بچه هایشان را ندارند و دهها درد بی درمان دیگر دارند هم سبزاند، اما این دردهایشان در شعارها و تبلیغات جنبش سبز جلوه ندارد. ناامنی اجتماعی، سفره خالی، جنایات در سطح جامعه، بیکاری وحشتناک و دیگر بدبختی های آنها هم شاخه های درخت سبز است. باور کنید هست. خدا پدر آقای موسوی را بیآمرزد که از ما هم یاد می کند.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)