خبر خبرگزاری "ریانووستی" از مسکو
محاصره دریائی ایران
جایگزین حمله نظامی شده است؟

 

تفسیر روزنامه "ورمیا نووستی"
مناسبات تهران – مسکو
آنچه هست، آنچه ادعا می شود

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

22  اسفند

1388

13 مارس

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

زنان ایران

ستون فقرات جنبش سبز

سایت "کلمه" در آستانه سال نو و آغاز نوروز ایرانی، با دکتر زهرا رهنورد – همسر میرحسین موسوی- مصاحبه ای بر محور چند موضوع روز انجام داده است: درباره جبنش زنان و لوایح ضد زن که دولت به مجلس برده است، درباره وزن و اعتبار تاریخی جنبش سبز و نقش جنبش زنان در درون این جنبش، ماهیت دولت احمدی نژاد، چهارشنبه سوری سبز و بیگانه با خشونت ...

خلاصه ای از رئوس نکات مطرح شده دراین مصاحبه را در ادامه می خوانید:

جنبش سبز در هر صورت باید بداند همچون انقلاب اسلامی که زنان پیشتاز بودند در این جنبش هم زنان پیشگامی، فداکاری و از خود گذشتگی شگفت انگیزی نشان دادند و نباید جنبش، حساب خود را از زنان جدا کند. باید آرمانهای جنبش زنان را در ادبیات خود لحاظ کند و آنرا بخشی از آرمانهای خود تلقی کند. چند جنبش بزرگ مثل جنبش زنان، جنبش کارگران، جنبش دانشجویان و جنبش معلمان در درون جنبش عظیم سبز قرار دارند. جنبش زنان در عین وحدت، به دلیل ویژگی کثرت گرایی جنبش لازم است به طور جداگانه نیز  فعال باشد.

بارها گفته ام، این دولت نامشروع است ولی در هر حال چون مراحل تنفیذ انجام شده و دولت، خودش، خودش را قبول دارد، باید به وظایفش عمل کند و بیش از این با بی اعتنایی به مطالبات زنان، سرکوب زنان، با ارائه لوایح ضد زن، به نام حمایت از خانواده، اما به کام عشرت طلبان، در انهدام خانواده و فلاکت زنان و کودکان مصر نباشد. اگر خیلی مدعی دولت بودن است باید و می تواند فورا لوایح ضد زن را پس بگیرد و کار گروهی را برای اعاده حقوق زنان معین کند و طی تعاملی در این رابطه با مجلس و قوه قضاییه با الهام از آرمانهای جنبش زنان عمل کند . اگر چه این گونه کارها از دست این دولت بر نمی آید .

- البته- اصولا ساختار ذهنی این دولت واپسگرا و خشونت جوست. اینها وابسته به جریانی از گروه فشار سرکوبگری هستند که از سالها پیش در زیر بخشی از نا خوداگاه جامعه اسلامی اعمال نفوذ می کردند، قتل های زنجیره ای می کردند، تهمت می زدند، جو می ساختند، مخالفین خود را در مجامع کتک می زدند تا محیط بسته ای به وجود آورند . امروز این جریان قدرت را در دست دارند و با در دست داشتن اتوریته در مقام اعمال نظر و عمل خود به صورت دلبخواه شان هستند . البته حتی اگر کوته زمانی هم موفق شوند در دراز مدت شکست خواهند خورد . در مجموع من معتقدم این دولت است که به مجلس فشار می آورد تا لوایح ضد زن را تصویب کند .

یک مدتی ناخن هایشان را به هم می زدند و لبه های قیچی را به هم می کوبیدند و باتوم هایشان را در هوا می چرخاندند و بر کوس موفقیت می زدند که جنبش سبزی ها ترسیدند، توبه کردند، باختند و نظایر آن، تا روحیه مردم را خراب کنند که البته موفق هم نشدند. همان موقع من به عنوان فردی از جنبش سبز و همدل و همراه مردم حرف مردم را اعلام کردم. این حرف دل مردمی بود که هر گز حاضر به عقب نشینی نبوده اند و همانها هستند که سران جنبش را به سوی خواست های آزادی خواهانه و دمکراتیک خود هدایت می کنند .

آنها خیلی خوب توانایی های ذهنی، علمی و اجرایی زنان را می شناسند و به نقش متعهدانه و دلسوزانه من در جنبش سبز هم واقفند و چون فعلا زندان کردن من برایشان سودی ندارد، پس سعی می کنند به خیال خود مرا در سطح خیابان و در قلمرو رسانه ها شکنجه دهند. اما زهی خیال باطل! هنوز جوهر خادم القرانی و سی جلد کتابی که نگاشته ام در ذهن مردم خوب مان خشک نشده که چنین تهمت می زنند .

ضمنا من از این بیدها نیستم که به آن بادهای سیاه طوفانی جادویی از پا دربیایم . زیرا اکسیژن آزادی خواهی جنبش سبز تمام ریه ها ی روح و جسم مرا سرشار از شوق و وجد و جانفشانی کرده است .

همین جا به آنها می گویم من نمونه کوچکی از زنان جنبش سبز هستم و قطعا همه زنان جنبش سبز و زنان ایرانی از رهنورد تواناترند. با آنها چه می کنید؟

در تاریخ استبداد، شکستن قلم ها، بریدن دست ها، از سرها ساختن مناره، از کله ها پشته ساختن ثبت شده است .امیدوارم حاکمیت فعلی و جمهوری عزیز ما از بدنامی فجیع و تلخی این چنین عبرت بگیرد و خود را در این رده تاریخ قرار ندهد .

انتظار داریم که رژیم روزنامه ها و رسانه ها و روزنامه نگاران و زنان و مردان و جوانان و پیران را آزاد کند و به پادگانهایش گل بفرستد تا به جبران جفاهای گذشته به مردم تقدیم کنند. برای شکوفایی تولید، صنعت و کشاورزی کمربندها را سفت کند تا اشتغال و ازدواج و تحصیل جوانان فزونی یابد. در سطح بین المللی نیز با سیاستهای حساب شده و دوستانه اما از دیدگاه منافع ملی موجب سر افرازی ملی شود. مطالبات جنبش های زنان، کارگران، معلمان و هنرمندان را بر آورده کند. آزادی قلم و بیان واندیشه را تضمین کند. این کارها و بیش از اینها از دست و قلم و قدم هر نظام دلسوزی بر می آید.

چهارشنبه سوری یکی از روزهای ملی و باستانی ایرانی است. روز شادی هاست .روزی که زردی چهره ها می سوزد و دود می شود و سرخی و شادی و حیات و آفرینش بهاری گونه ها را گل رنگ می کند. دراین روز یاد نداها، سهراب ها، سید علی ها، اشکان ها و روح الامینی ها و… را گرامی خواهیم داشت و هیچ گونه تندی و خشونتی نخواهیم ورزید. ما همه مردم را دوست خواهیم داشت، چه سبز باشند و چه رنگ دیگر. به نظامی ها هم می گوییم شما را هم دوست داریم، برادر مردم باشید و به آنها گل تقدیم کنید نه باتوم و گلوله. بنابراین اگر خشونتی باشد بدانید از سوی خود حاکمیت است.

 (مشروح این مصاحبه را از اینجا بخوانید)


این وام ها را چه شرکت ها و افرادی گرفته اند؟
45 هزار میلیارد تومان
وام های بانکی را بالا کشیده اند!


محمدرضا رحیمی معاون احمدی نژاد
 
علی بابا و 40 دزد بغداد
 باید در ج. اسلامی

 لنُگ بیاندازند!

سایت های خبری ایران، با آوردن اول و آخر اسم معاون احمدی نژاد، از کشف یک جعل و اختلاس بزرگ میلیاردی خبر می دهند که ظاهرا بازرسی کل کشور روی آن انگشت گذاشته و پرونده آن در قوه قضائیه است. متهم اول این پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول احمدی نژاد است و پرونده ای که تشکیل شده، به "کرج گیت" معروف شده است. 216 نماینده مجلس هم نامه ای به رئیس قوه قضائیه نوشته و خواهان رسیدگی شده اند. تا اینجا، گویا کشف 7 میلیارد تومانش قطعی شده است.

این معاون اول، همانست که درجریان کشف دکترای تقلبی "کردان" پول بین نمایندگان پخش کرد تا جلوی استیضاح او را بگیرد و وقتی مدرک تقلبی خودش بر ملا شد، سر کیسه را در مجلس بیشتر شُل کرد و از بیت رهبری هم پیام آمد که دولت را تضعیف نکنید، چون جنبش سبز تقویت می شود!

اگر حوصله پیگیری بیشتر ماجرا را دارید، اینجا را بخوانید!


شب آبستن است
تا چه زاید سحر
!

مرخصی مصطفی تاج زاده از زندان کودتای 22 خرداد، که مدت آن اعلام نشده، موجی از دیدار و عکس را در 48 ساعت گذشته به همراه داشت. از میرحسین موسوی و خاتمی و کروبی تا رهبران نهضت آزادی و ملی مذهبی ها و همچنین ابطحی و حجاریان و برخی از قربانیان به دادگاه کودتا کشیده شده در دوران پس از کودتا. علیرغم آن همه دیداری که داشته، تاکنون، کلامی از زندان و بازجوئی ها از او نقل نشده است. یگانه جمله خبری که در باره این دیدارها منتشر شده، کلامی است که میرحسین موسوی، پس از شنیدن شرح آنچه که طی 9 ماه بر تاج زاده در زندان رفته، بر زبان آورده است: همه می ایستیم، تا به هدف برسیم!

تاج زاده چه گزارشی داد که موسوی این جمله را در جمعبندی آن گفت؟ تاکنون منتشر نشده است.

علاوه بر چند نمونه از عکس های مربوط به مرخصی تاج زاده و دیدارهائی که داشته، یک عکس تاریخی را نیز منتشر کردیم. عکسی که مربوط به دوران جنگ ایران و عراق است. دراین عکس موسوی و فرمانده وقت سپاه "رضائی" و تاج زاده دیده می شوند که در آن دوران مشاور میرحسین موسوی در امور فرهنگی مسائل خارجی بود! به عقل و ذهن چه کسی چنین روزهائی می رسید که اکنون شاهدیم؟


آن 25 میلیون رای کجاست؟

اگر، حتی اندکی درایت در حاکمیت نظامی و کودتائی وجود داشته باشد، سفر احمدی نژاد به بندرعباس را باید پایان فاجعه 5 ساله ای برای ایران ارزیابی کند. با تمام تدارکاتی که دیده شد و بخشنامه های دولتی که صادر شد – نمونه ای از آن را در همین صفحه می توانید ملاحظه کنید- اینست آن استقبالی که از احمدی نژاد در بندر عباس شد. در محل سخنرانی او هم شاید به زحمت 2 هزار نفر را توانستند جمع کنند که عکس های آن در بسیاری از سایت ها وجود دارد. درتهران و اصفهان و تبریز و شیراز و چند شهر بزرگ دیگر ایران که رسما اعلام شده احمدی نژاد اکثریت نیآورد، بلکه پیروزی 25 میلیونی اش مدیون رای مردم شهرهای درجه دوم و روستاها بود. بندر عباس شهر نیست؟ شهرستان ندارد؟ روستا ندارد؟

پس کجاست آن 25 میلیون رای و آن دهها میلیون راهپیمای 9 دیماه (به فرمایش مقام معظم) و راهپیمائی 50 میلیونی 22 بهمن که باز هم به قول مقام معظم باید حجت را بر همگان تمام کند؟


احمدی نژاد برای بغل کردن کرزای به کابل رفته بود؟

دروغگوترین حاکمیت جهان
در ایران حکومت می کند
!

مصاحبه تلویزیونی وزیر راه و ترابری

در آسمان کدام کشور جهان هواپیما لیز می خورد؟


همسایه ها را خبر کنید، تا آبرو داری کنند!

این ابلاغیه ایست که برای استقبال از احمدی نژاد در بندرعباس صادر شده و برای پالایشگاه این بندر فرستاده اند و از آنجا هم برای تمام واحدها فرستاده شده است. همه را فرستاده اند دنبال نیرو جمع کردن برای کسی که رهبر می گوید با 25 میلیون رای و بدون هیچ تقلب  و کودتائی برنده انتخابات شده و کسی هم حق اعتراض ندارد. برای هزار نفر معطل مانده اند و ابلاغیه صادر می کنند، آنوقت ادعای 25 میلیونی دارند!


جنبش سبز ایران منطقه را دگرگون کرده!

بسیجی ها!
با چشم و گوش باز قضاوت کنید
محارب کیست؟
مهدی خزعلی


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات


از دوبی
به پیک نت

من مدت 20 سال است که در دوبی زندگی می کنم و اکثر آقایان که واسطه های حکومت هستند و ثروت کشور را به جیب هایشان می ریزند را می بینم. میخواهم با همکاری شما یک ستون باز کنیم و شروع به افشاگری این افراد بکنم. از  نفتی ها بگیرید تا به لوازم پالایشگاهی و ... منتظر جواب شما هستم.

اراتمند...

 

پیک نت: دوست عزیز شما بنویسید و بفرستید تا ما هم ببینیم مطالب شما چیست و جنبه خبری دارد؟ البته به این شرط که به خط فارسی بنویسید و نه لاتین فارسی.


قدرت جنبش
قدرت حکومت

ما جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی – واحد علوم و تحقیقات تهران- هستیم که با انتشار اطلاعیه ای نسبت به صدور احکام اعدام، حمله شبانه به خانه هنرمندان، افزايش فشارهای روانی بر خانواده دستگير شدگان و بازداشت های جدید دانشجوئی نه تنها اعتراض داریم بلکه آن را محکوم می کنیم. حالا که نمی گذارد صدای ما به گوش مردم برسد، شما یاری کنید که این صدا پخش شود. ضمنا یادمان باشد که مراسم سنتی چهارشنبه سوری فرصتی است برای اعتراض به این روش های حکومت. و باز یادمان نرود که قدرت حکومت در سرکوب و سلاح است و قدرت جنبش مردم در بی شماری شان. چنان که در هر کوی و محله این قدرت کمین کرده است.


یادداشت سردبیر
کودتاچی ها را

پشت روسیه

پنهان نکنیم!


آب از سرچشمه
گل آلوده است

سلام - در رابطه به خبرپیک نت در مورد تبدیل شدن مدارس دخترانه به صومعه، می خواستم به اطلاع برسانم که همین طرح برای دانشگاه های دخترانه هم در نظر است: اینجا را ببینید!

ضمنا سخنرانی علی خامنه ای در مورد جدایی پسران و دختران در دانشگاه ها را هم فراموش نکیند. چون آب از سرچشمه گل آلود است.

می گوید آقای خمینی یکبار آقای خامنه ای را فرستاد نماز جمعه که بگوید ما با جدا سازی جنسیتی دانشگاه ها مخالفیم. حالا آن سبو بشکسته و آن پیمانه ریخته و خود ایشان طراح واقعی دانشگاه تک جنسی است. دقیقه سوم این فیلم را در همین ارتباط ببینید!


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)