دو خبر از داخل، درکنار اخبار خارج کشور
نشانه های داخلی و خارجی
فاجعه حمله نظامی به ایران

 

از یک نامه دریافتی
باند احمدی نژاد
گزینه مطلوب رهبران امریکاست!

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

29  اسفند

1388

20 مارس

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

پیام نوروزی مهدی کروبی

پاسخی است به پیام های وقیحانه خامنه ای و احمدی نژاد

نظام خلاصه شده در یک قایق

که سرنشینان آن مشتی قاتل و متقلب اند

پیام های نوروزی موسوی و رهنورد

 آشتی ملی و پیوند ایرانیان خارج و داخل کشور


2 دستآورد بزرگ 88
حوادث 89 را رقم خواهد زد!

خیزش سبز مردم ایران در سال 88، با دو دستآورد مهم سال 89 را آغاز می کند. همه دستآوردهای دیگر این خیزش در سال 88 پس از این دو دستآورد قرار دارد.

1- از پرده بیرون افتادن نقش و شخصیت واقعی علی خامنه ای و آگاهی دهها میلیونی مردم ایران از نقشی که او در تمام حوادث دو دهه گذشته و بویژه در 5 سال گذشته داشته است. این شناخت و آگاهی از فردای 22 خرداد تا فردای نماز جمعه 29 خرداد سیر تدریجی را پیمود و از شنبه 30 خرداد چنان شتابی به خود گرفت که نه او و اطرافیانش و نه هیچیک از مقامات سابق و کنونی جمهوری اسلامی حتی نمی توانستند آن را حدس بزنند. شناختی که مردم، خود با تجربه خویش پیدا می کنند، باندازه دهها کتاب و برنامه تلویزیونی عمق و اعتبار دارد. شعار "رهبر ما قاتله- ولایتش باطله" حاصل این تجربه و درک و شناخت بود. حتی شعار نویسی علیه او نیز با همان ادبیات و باورهای دینی مردم شکل گرفت، که نمونه ای از آن را می بینید. در جریان چهارشنبه سوری امسال، همان اوباشی که به مردم با چماق و قمه و نارنجک حمله کردند و در کهریزک تاریخی ترین جنایات را مرتکب شدند، به امید تهی کردن بار سیاسی جنبش سبز و مقابله با همین شعارهای مردمی علیه خامنه ای. دستور گرفتند شعارهای آلوده به فحش های رکیک علیه خامنه ای بدهند. در تاریکی دور یک کپه آتش جمع شده و پس از سردادن شعارهای لمُپنی و اوباشی فورا فیلم و صدا تهیه کرده و به روی شبکه یوتیوب منتقل کردند. این ادبیات، خاص اوباش حکومتی است، ادبیات مردم همان است که در خیابان و زیر رگبار گاز اشک آور و گلوله ساچمه ای و جنگی سردادند: رهبر ما قاتله، ولایتش باطله!  و این خود سیاسی ترین شعار مردمی علیه خامنه ای بود.

2- سهم پذیری تاریخ زنان در مقاومت 10 ماهه اخیر، از آن جهت اهمیت ویژه داشت که به سه دهه سیاست حکومتی خودی و ناخودی کردن مردم و تقسیم زنان به چادری و غیر چادری، با ریش و بی ریش، حجابی و غیر حجابی و ... را خاتمه بخشید. زنان محجبه، چادر به کمر بستند و درکنار زنانی که حکومت آنها را غیر محجبه و حتی بی حجاب می نامد، به مقابله با کودتاچی ها رفتند. درد مشترک، چادری و غیر چادی نمی شناسد. همسران سردار همت و سردار باکری های ها، در کنار وکلای زن، دانشجویان دختر، پرستاران، پزشکان زن و .... قرار گرفتند. ما در سال 89 بازتاب های تکاندهنده این دو دستآورد را در سراسر ایران شاهد خواهیم بود.


چه کسی چنین حوادثی را حدس می زد؟

دبیرکل جبهه مشارکت"محسن میردامادی" که پس از کودتای 22 خرداد بازداشت شده بود، سرانجام پس از 9 ماه و اندی از زندان اوین مرخص شد. از روزهائی که او رهبری دانشجویان خط امام را برعهده داشت و از دیوار سفارت امریکا بالا رفت تا روزهائی که نماینده مجلس ششم و دبیر کمیسیون امنیت و سیاست خارجی این مجلس شد(سمتی که اکنون علاء الدین بروجردی دارد) و تا آستانه سال 89 که از زندان کودتا بیرون آمده، سه دهه پرحادثه را ایران پشت سر گذاشته است. از روزهائی که شورای رهبری دانشجویان خط امام، احمدی نژاد را به دلیل مخالفت با تصرف سفارت امریکا و پیشنهاد تصرف سفارت شوروی وقت ( تز و برنامه همیشگی حجتیه برای مقابله با شوروی و کمونیست ها به جای مقابله و مبارزه با رژیم شاه و امریکا) به جای سفارت امریکا کنار گذاشتند، تا روزهائی که احمدی نژاد با کمک فرماندهان سپاه و تائید علی خامنه ای علیه میرحسین موسوی دست به کودتا زد، مردم ایران چه حوادثی را که ندیدند! سیب حادثه هنوز تا رسیدن به زمین، در آسمان ایران چه چرخ ها خواهد خورد!(عکس ها از گزارش تصویری سایت کلمه)


خون به نا حق ریخته رانندگان
گریبان خریداران کامیون چینی را می گیرد
معصومه- دختر یک راننده قربانی


گریبان گیری
درجلسه شورای استان کردستان

البرادعی یا مبارک 46 ساله؟

دق الباب تحولات در مصر

در پایان  دوران حیات حسنی مبارک


گردش به چپ، درانتخابات مهم
ارگان های محلی- دولتی روسیه


سوسیالیسم نوین

آرزوی مشترک مردم شرق و غرب آلمان شده


نگرانی ها واقعیت پیدا خواهند کرد؟
موج  اخبار مربوط به تدارک حمله نظامی به ایران

بازداشتی که اقتصادی بود، نه امنیتی
قرارداد گاز ایران و پاکستان
پس از پایان جنجال "ریگی گیت"

مهدی کروبی در دیدار با رهبران زندانی نشده جبهه مشارکت
همان را می گویند و می کنند

که شاه می گفت و می کرد!


یک خبر و یک نامه
خط سبز، از فرق سر تا نوک پای حاکمیت را شکافته

از یک نامه دریافتی
برای حمله به ایران لژ حجتیه جاده را صاف می کند

رهبری جمهوری اسلامی
در دست های پنهان یک "لژ"

ژنرال های سرمایه دار
کوچ سپاه پاسداران از جبهه انقلاب، به جبهه بازار

مثلت یهودی تباران ایرانی در دولت، روحانیت و بازار

غفلت بزرگ کروبی در مناظره تلویزیونی با احمدی نژاد، نپرسیدن تبار یهودی او بود، تا اگر در بسیج و یا بدنه سپاه افراد ساده دلی وجود دارند؛ چشمشان باز شود و برای ادامه ریاست جمهوری او، پیاده نظام کودتا نشوند.


روزنامه آلمانی هندلس بلات (اوراق تجاری)
سود تحریم ایران به جیب فرماندهان سپاه می رود
ترجمه عسگر داوودی(خلاصه شده)


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات


هیات تحریریه پیک نت:
ما، همه با هم، می مانیم
سر بر کشیدن
نهال سبز امید
بر همه شما مبارک


چند نکته
از چهارشنبه سوری

تقی روزبه: نخست تبدیل شدن آن به دوقطبی دولت (حکومت) – مردم. یک قطبش استبداد و قطب دیگرمردم وبخصوص جوانان. انفجار حتی یک ترقه، معنائی جزمرگ بر دیکتاتور نداشت. و چنین بود و چنین شد چهارشنبه سوری.

حکم غیرشرعی بودن چهارشنبه سوری نقش بنزین به آتش چهارشنبه سوری را داشت. مردم از روی فتوای "رهبرمعظم" پریدند. شعار"بصیرت" را مردم به پشیزی نگرفتند. پیام چهارشنبه سوری، پاسخی بود به آنها که با "نصربالرعب" و کشتن خیابانی و اعدام زندانی تصور کرده بودند مردم میدان را ترک می کنند. این ماجرا یک نماد و نتیجه دیگری هم داشت که کمتر به آن پرداخته شده است. و آن اینکه چهارشنبه سوری در دورافتاده ترین و جنوبی ترین محلات تهران و شهرها هم برگزار شد. و عجیب آنکه در همین محلات درگیری جوان ها با نیروهای بسیج و انتظامی بیشتر از محلات میانی و بالای شهرها بود. این درگیری ها چنان موضعی و در نقاط مختلف بصورت پراکنده صورت گرفت که نیروهای ضد شورش را غافلگیر کرد. البته این نیروها نیز به این تصور که در جنوب شهرها خبری نمی شود، بیشتر در نقاط شمالی و مرکزی تهران و شهرها متمرکز شده بودند.


داغداران
یک معامله چینی

من همان خانمی هستم که فدای مطامع خریداران کامیون چینی شده‌ام. نامه توضیحی آن آقا را خواندم. از متن نامه مشخص است که نویسنده از اعضأ خود این شرکت می‌ باشد و اطلاعات زیادی در این مورد دارد. عیوب فنی را نفی می‌کند ولی‌ با سکوت خود درباره رشوه و حمایت آقا مجتبی، به آن مهر تائید می زند. امیدوارم روزی برسد که ما زنان داغدار، امثال سردار نوری و دیگر اعضأ این شرکت را در دادگاه ببینیم. اگر مجرم شناخته شد و محکوم شدند، پیشنهاد می کنم به درختان جلوی شرکت آویزانشان کنند. من عین این نامه‌ها را به دفتر رهبری و مجلس و دفتراحمدی نژاد ارسال داشته ام.


ترمز کامیون
و وجدان حکومت
هر دو بریده!

سلام- امروز خبر خرید کامیون‌های چینی‌ را خواندم. هم خبر اول را هم توضیح دوم را که یک آدم بی انصافی نوشته بود. شوهر من رانندهٔ یکی‌ از این کامیون‌ها بود که  به علت بریدن ترمز در جاده شمال کشته شد. نمی دانستم از دست چه کسی‌ و به کجا شکایت کنم. می‌خواهم به رهبر برای داشتن پسری مثل "مجتبی" تبریک بگویم. از خدا می خواهم پاسخ خون شوهر من و بچه های یتیم او را و صد‌ها راننده دیگر را این دنیا و یا آن دنیا به آقا مجتبی بدهد.

عالمه


داستان  ادامه دار
کامیون های چینی

با سلام و احترام- من سال هاست که در چین زندگی و کار میکنم .این خبر مربوط به کامیون و شرکت تجارت آسیا صحیح نیست. شرکت کامیون سازی ساینو تراک  125000 دستگاه کامیون سنگین در سال تولید می کند. البته علاوه بر کامیون سبک و دیگر محصولات . بنابراین تعدادی که آن خواننده شما نوشته غلط است . اینکه کامیون ها ایراد دارد هم سیاسی است . از زمان "منطقی"  سایپائی ها  چو انداختند که ایراد دارد  که "ایران خودرو" نتواند بازار کامیون سنگین رو قبضه کند. دست بر قضا سایپائی ها مدیران ایران خودرو شدند و حالا دراین ماجرا به تله افتاده اند.  در زمان خرید هنوز ترمز "ای بی اس" اجباری نبود و کامیون ها بدون "ای بی اس" خریداری شد . ولی بعدا که اجباری شد سری های جدید قرار است مجهز به "ای بی اس" باشند. مسئله حوادث رانندگی هم مربوط به فرهنگ استفاده و همچنین جاده ها ی ایران است. شرایط فروش به قدری سهل بود که یک نفر با فروش وانت نیسان خود می توانست صاحب کامیون سنگین  به قدرت  360 اسب بخارشود که در جاده ها از سواری ها تند تر می روند. همچنین کامیونداران قدیمی تر که کامیون آنها حداکثر 120 اسب بخار قدرت داشت حالا سوار کامیونی شدند که از سواری تند تر میرود و قدرت مانور و به اصطلاح لائی کشیدن دارد. هم رانندگی نادرست و هم جاده های غیر استاندارد طبیعتا حوادثی را منجر میشوند که تقصیر کامیون نیست ."ساینو تراک" جزء 5 شرکت برتر کامیون سازی در جهان شده اس. من نمیخواهم از این شرکت خوب بگو یم یا بد بگویم بلکه منظورم تصحیح نامه آن خواننده شما بود.


کودتا تازی
در مازندران

سلام- به داد ما در شهرستان ها برسید و اخبارمان را منتشر کنید. پس از صدور احکام دانشجویان دانشگاه های شمال کشور و اجرای احکام دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی و پیام نور بابل (محسن برزگر و ایمان صدیقی به 10 ماه حبس و یک سال محرومیت از تحصیل در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و محمد اسماعیل زاده که به 3 ماه حبس محکوم شدند ) اداره اطلاعات شهرستان بابل محمد رضا ملکی و محمد  معصومیان از فعالین دانشجوئی شهرستان بابل را بازداشت کرد.

اداره اطلاعات بابل آنها را احضار و سپس بازداشت کرد. از وضعیت و اتهام علیرضا فلاحتی مسئول ستاد 88 شهرستان بابل و عضو شاخه جوانان جبهه مشارکت استان مازندران که قریب به یک ماه از بازداشت او می گذرد نیز  خبری نیست.


جنگ روانی
با خانواده ها

سلام و درود حضور شما- از بعد از انتخابات تسویه حساب های شخصی حکومت با دگر اندیشان و مخالفانش شروع شد و در این میان هیچیکس  از این طوفان کینه و عداوت بی نصیب نماند .امروز 56 روز است که رحیم همتی در زندان است. بعد از 10 روز انفرادی او را به بند 350 منتقل کردند اما بعد از بازجویی از همسر و برادر همسرش مجددا او را به بند 2 الف (سپاه) منتقل و تا این لحظه خبری از وی در دست نیست. این بی خبری در حالی است که طی آخرین تماسش  در تب شدید می سوخت .همچنین روز بیستم اسفند ماه با خانواده ایشان که در شمال زندگی می کنند تماسی گرفته شده و به آنها گفته اند که هر چه سریع تر برای تحویل پسرتان که به شدت مریض است به زندان اوین بیائید. اما امروز بعد از پرس و جو و مراجعه به آنجا مدعی شدند که چنین تماسی از طرف زندان نبوده و کسی قصد آزار و اذیت داشته است....

استدعا دارم این خبر را برای آگاهی دیگران منتشر نمایید.


از دوبی
به پیک نت

من مدت 20 سال است که در دوبی زندگی می کنم و اکثر آقایان که واسطه های حکومت هستند و ثروت کشور را به جیب هایشان می ریزند را می بینم. میخواهم با همکاری شما یک ستون باز کنیم و شروع به افشاگری این افراد بکنم. از  نفتی ها بگیرید تا به لوازم پالایشگاهی و ... منتظر جواب شما هستم.

اراتمند...

 

پیک نت: دوست عزیز شما بنویسید و بفرستید تا ما هم ببینیم مطالب شما چیست و جنبه خبری دارد؟ البته به این شرط که به خط فارسی بنویسید و نه لاتین فارسی.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)