دیدارتدارکاتی موسوی وکروبی برای 22بهمن

اکثریت مردم با شعار
"انتخابات آزاد" بیرون می آید

 

نگاهی به تحقیق از تونی بلر
دلیل اشغال عراق
ضرورت حمله به ایران است

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

11 بهمن

1388

31 ژانویه

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار


 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

فرماندهان کم عقل سپاه
نورچشمی های
رهبرشده اند

فرماندهان سپاه، تا پیش از انتخابات 22 خرداد، هم در قدرت بودند و هم در سایه حرکت می کردند. از دست آوردهای 7 ماه گذشته، آشنائی مردم با این فرماندهان است. از آنجا که صدا و سیما دراختیار یکی از فرماندهان سپاه بنام سردار ضرغامی است و همه شبکه های تلویزیونی در اختیار سپاه، فرماندهان سپاه با سخنرانی ها و اظهارنظرهایشان که از صدا و سیما پخش می شود، به مردم این امکان و فرصت را داده اند تا آنها را بشناسند. دروغگوئی، لاف زنی، سیاه را سفید جلوه دادن، وابستگی را استقلال معرفی کردن، واردات را صادرات و ورشکستگی صنایع را پیشرفت های صنعتی اعلام کردن، توهین به مردم و دهها خصلت و ویژگی این فرماندهان دراین 7 ماه در معرض دید و قضاوت مردم قرار گرفته است. وقتی گفته می شود که سپاه در چشم مردم فرو ریخت، هم بدلیل جنایاتی است که مردم به چشم خویش در این 7 ماه دیدند و هم نادانی و حماقت ها و لاف زدن هائی است که مردم به گوش خود از این فرماندهان شنیدند. سخنان فرمانده سپاه محمد رسوالله تهران بزرگ که روز گذشته توسط خبرگزاری های داخلی منتشر شد، مشتی است نمونه خروار. آن هم از دهان فرماندهی که هم خود و هم واحدش در جنایات خیابانی 7 ماه گذشته نقش درجه اول را داشته است.

بخوانید:

سردار سرتیپ پاسدار حسین همدانی فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ صبح شنبه(دیروز) در یك نشست خبری كه به منظور تشریح برنامه‌های سپاه برای دهه فجر برگزار شده بود، گفت:

ما نمایندگان مردم هستیم. مردم ما در روز نهم دی اتمام حجت كردند و خواستار ختم غائله بودند .ما به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم چیزی به عنوان موج سبز خودی نشان بدهد.ما مطمئن هستیم كسانی كه تا پیش از 9 دی متوجه نبودند و تشخیص نمی‌دادند و فكر می‌كردند می‌شود حركتی انجام داد، در روز 9 دی متوجه شدند. روز 22 بهمن روز اعتراض نیست، بلكه روز یكپارچگی است و اگر هم بخشی از جامعه ما اعتراضی داشته‌ كه به حق هم هست كه اعتراضی به برخی رفتارهای دولتمردان داشته باشند، مطمئنیم روز 22 بهمن چنین كاری نخواهند كرد.

(کدام فرمانده و مسئول عاقلی ابتدا مردم را از هم جدا کرده و بعنوان "مردم ما" صحبت می کند و سپس از یکپارچگی دم می زند که ایشان زده؟ کدام آدم عاقل و فرمانده دانائی است که نداند روز 9 دیماه مردم را با چه تهدیدها و فریب ها و رشوه ها به یک راهپیمائی نمایشی کشاندند؟ آنها که آمدند، نیروی حامی سپاه و حاکمیت کنونی اند؟ 80 در صد همان ها که عمدتا کارمندان ادارات و دانش آموزان بودند در یک چرخش سریع حوادث در دل جنبش سبز جای نخواهند گرفت؟ آن لات و لوت ها و قمه کش هائی که بنام نیروی مدافع ولایت و کودتا به خیابان آورند واقعا نیروی مدافع انقلاب و کشور بود؟)

روز 22 بهمن روز ملی ماست، هر صدا، رنگ و حركتی كه غیر از صدای ملت ایران و انقلاب اسلامی باشد، باید از صف مردم ما بیرون رانده شود و قطعا چنین حركتی را هم شاهد نخواهیم بود و اگر هم عده قلیلی باشند كه حركتی انجام دهند، به شدت برخورد خواهیم کرد.

« مردم ایران در دهه فجر امسال حجت را بر همه استكبار جهانی تمام خواهد كرد» امسال پیام همه مردم شریف ایران و ولایت‌مداران كشور در روز 22 بهمن، اتمام حجت است؛ اتمام حجت با همه كسانی كه حیله پرورانی می‌كنند؛ این‌ها باید درس گرفته باشند.

(واقعا ملت ایران صدای احمدی نژاد و این گروه از فرماندهان و جنایتکارانی که امور امنیتی و مطبوعاتی و دولتی را قبضه کرده اند، صدای ملت می دانند؟ مشتی قاتل که فراکسیون قاتلین را در مجلس تشکیل داده اند، صدای ملت اند؟)

فرمانده سپاه ادامه میدهد:

پیش از انقلاب حتی نیازهای اولیه ما از آن سوی مرزها به كشور وارد می‌شد؛ در حالی كه امروز در بخش‌های گوناگون صنعت به خودكفایی رسیده‌ایم. این حركت به سرعت ادامه پیدا می‌كند و با ظرفیت ملت ما می‌توانیم جزو كشورهایی باشیم كه در جدول كشورهای صادركننده مقام پیدا كنیم.

( او یا نمی داند و یا می داند و دروغ می گوید. والا مردمی که تمام مدت در شهر جنس خارجی و بویژه چینی را می بینند، کارگرانی که کارخانه هایشان بسته شده و اخراج شده اند به این حرف ها نمی خندند؟ صنایع نابود شده، وارداتی که از مرز 64 میلیارد دلار در سال گذشته، یعنی پیشرفت صنعتی؟)

فرمانده سپاه می گوید:

هفت هزار و 50 رده مقاومت بسیج در تهران بزرگ داریم.  رژه موتورسواران به مقصد حرم امام خمینی(ره) از برنامه های دهه فجر است. مردم‌سالاری دینی، قانون و عدالت‌گستری شعار دومین روز دهه فجر است.

( فرض می کنیم چنین ادعائی درباره رده های مقاومت واقعیت داشته باشد. در اینصورت اگر هر رده مقاومتی 10 عضو داشته باشد، جمعیت آن بیشتر از آن جمعیتی می شود که احمدی نژاد در میدان ولیعصر جمع کرد تا جشن پیروزی بگیرد. درحالیکه آن جمعیت به 50 هزار نفر هم نمی رسید. این رده های مقاومت همانهائی هستند که زیر نظر سپاه بعنوان لباس شخصی جنایت می کنند و اعتبار بسیج به همین دلیل نزد مردم سقوط کرد و دفتر آن بسته شد. رژه موتورسوارها و جنایت آفریدن  را هم مردم در خیابان ها دیده اند، بیهوده سر موتور را به سمت مقبره آقای خمینی کج می کنند. آقای خمینی با موتور سوار حکومت نکرده بود که حالا در آن دنیا به مانور موتور سوارها نیازمند باشد. مردمسالاری دینی را هم که مردم به چشم دارند می بینند. همانگونه که عدالت سپاهی را شاهدند. چه کسی قبول می کند، این فرمانده سپاه عقل، یا آگاهی و یا احتمالا اندکی صداقت هم داشته باشد؟)


فیلم تعطیل عمومی در نجف آباد
متن و حاشیه مراسم
چهلم آیت الله منتظری در قم


پایانی که برای سناریوی زندگی "تورجان" تنظیم می کنند
دست هائی انتقام انقلاب 57 را
از نسل  انقلاب و مردم ایران می گیرد

چرخ بازیگر، چه بازی ها با ایران کرده!

آئین امسال سده با شرکت پرشمار زرتشتیان ایران در تالار ماركار تهران‌پارس. باورهای مذهبی گذشتگان ما، که با سقوط آخرین پادشاه سلسله ساسانیان، جای خود را به اسلام داد. اسلامی که اکثریت مردم ایران آن را برای رهائی از چنگال حاکمیت سراپا فاسد ساسانیان و موبدان زرتشتی که سرنوشت خود را با سرنوشت دربار فاسد ساسانی پیوند زده بودند پذیرا شدند اسلام اهل تسنن بود. اقلیت بسیار کوچک و پراکنده اهل تشیع که عمدتا در اطراف اراک و ساوه پراکنده بودند، در زمان صفویه و با شمشیر خون چکان قزلباش (سپاه پاسداران صفویه) به اکثریت تبدیل شدند. بسیاری از موبدان باقی مانده از دوران ساسانیان، اسلام آوردند و شدند روحانی مذهب تازه ای که برایران مسلط شده بود. فرزندان همین روحانیون نیز در دوران سلطه خون ریز پادشاهان صفویه برایران، عبا و عمامه اهل تشیع را بر تن کردند و حتی شال سبز و عمامه سبز سیدی بر سر گذاشتند و شدند روحانیون شیعه و خود را بستند به خاندان پیامبر. البته با ارشاد روحانیونی که در صدر حاکمیت صفویه از کوه ها  و روستاهای کوهستانی "جبل عامل" به دعوت بنیانگذاران صفویه به ایران آمدند و در اصفهان مستقر شدند. ریشه و پیوندها راهگشای حدس و گمان درباره آینده است. "چرخ بازیگر از این بازیچه ها بسیار دارد"! (از این مختصرتر نمی توانستیم، توصیه آن خوانندگانی را اجابت کنیم که از داخل کشور پیام داده و خواسته اند مطالب مهم را در صفحه اول منعکس کنیم.)


کمر به نابودی این دو صنعت بسته اند
پلی اکریل و مواد الیاف مصنوعی

بار اصلی بر دوش تهرانی هاست
شهرستان ها یکسره سبز اند اما حرف آخر با تهران است

تفسیر رادیو "صدای روسیه"
ادامه تظاهرات مردم قطعی ترین گزینه درایران است

22 بهمن
چون خودشان می ترسند، مردم را می ترسانند!


حجتیه در پشت تمام حوادث کشور است
کودتاچی ها،اعدام را به ترور و به کشتار خیابانی افزودند

مصاحبه با مهدی کروبی
احمدجنتی، امام جمعه ای که به مردم و انقلاب خیانت کرده


اطلاعیه مجاهدین انقلاب
چاقو دسته اش را نمی بُرد
آنها که ترور می کنند و آنها که فرمان ترور میدهند


نامه دکتر مهدی خزعلی به موسوی
خرقه خونین بزرگان انقلاب امروز به موسوی رسیده!

براساس پیوست لایحه بودجه سال آینده
بودجه دهها میلیارد تومانی حجتیه میان زیرمجموعه های آن تقسیم شده


تشنج در شورای عالی امنیت ملی
فرمانده کل سپاه به احمدی نژاد:
با حماقت های شما
آبروی سپاه و بسیج و رهبر رفت

موسوی رهبر انقلابی چنین جنبشی است
آغوش سبز را باز کنیم برای گرسنگان و تهی دستان
روزنت "ندای سبز"


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات


برای خوانندگان
داخل کشور

با سلام خدمت تمامی زحمت کشان سایت پیک نت

احتراما یک خواهش کوچولو دارم. اگر برای  شما زحمتی نیست لطف فرموده خلاصه ای از مشروح اخبار و گزارشهای  مطرح شده در صفحه اول پیک نت بنویسید چرا که در ایران دسترسی به اصل متن ها امکان پذیر نمی باشد

با عرض تشکر – فرزاد

 پیک نت: ما با توجه به همین مشکل، از مدتی پیش مطالب پایه ای و تحلیلی خود را در صفحه اول منعکس می کنیم و یا خلاصه ای از نکات مهم آن را در صفحه اول تکرار می کنیم. همچنین، سعی می کنیم عناوینی را برای اخبار و گزارش های خود انتخاب کنیم که اگر دسترسی به متن آن در ایران – از جمله برای شما- ممکن نباشد، حداقل از روی عنوان مطلب کلیاتی از متن مطلب دستگیرخوانندگان بشود.ضمنا مطالب پیک از طریق "فیس بوک" هم قابل دریافت است. با همه این احوال، بازهم سعی خواهیم کرد پیشنهاد شما را در صفحه اول بیشتر مراعات کنیم.


سبزهای شهرستانی
مهمان سبزهای تهران

با سپاس، در باره مقاله بار اصلی بر دوش تهرانی هاست...

می خواستم از شما خواهش کنم که به ساکنان شهرها، شهرستان ها، بخش ها و بویژه شهرک های توابع تهران و دورتر اطلاع برسانید که اگر در آن شهرها و شهرستان ها راهپیمائی سبزها مشکلات امنیتی بوجود می آورد، مهمان اقوام و دوستانی در تهران شده و خود را به راهپیمائی سبزها در روز 22 بهمن برسانند. حالا که حکومت شهرستانی ها را به تهران می آورد، چرا سبزها از شهرستانها به تهران نیآیند؟

مطمئن هستم که مردم با هر وسیله نقلیه ای که داشته باشند به این مهمانان شهرستانی کمک خواهند کرد و آنها را همراه خود به مرکز تظاهرات می برند. حتی کسانی که در تهران زندگی می کنند، در صورت لزوم می توانند اقوام و دوستان شهرستانی ها خود را نزد خود جا بدهند. موفق باشید


شیعیان ایران
و علمای شیعه
حمیدرضا صبا

در کهریزک کشتند و تجاوزکردند، درخیابانها هم جوانان به خاک و خون کشیده شدند، حرمت عاشورا را نیز شکستند و در آن روز هم مردم را کشتند و نعل وارونه زدند، لاریجانی آمد و او هم با بیدادگری کشت و جنتی هم می گوید باید خشونت از خود نشان داد، باید اعدام کرد و کشت، نه یکی نه دو تا، بلکه اگر لازم شد صدها و بل هزاران نفر تا دچار ضعف نشویم. این سخنان هراسیدن ندارد، این سخنان خود نشان از ترس و ضعف دارد.

ترس از ادامه جنبش اعتراضی مردم و حضور میلیونی آنها در 22 بهمن.

شیعیان ایران در تعجب اند از علمای دین و کسانی که سکوت کرده اند و می گویند حق مشخص نیست .اگر حق مشخص نیست ناحق و ظالم که اظهر من الشمس است. آیا دروغ گفتن، تعطیلی اخلاق و ارزشهای انسانی و کشتن جوانان و زندان کردن حق جویان و بی گناهان و اسلحه کشیدن بر بی پناهان و هجوم بر خانه ها و یورش به زنان و کودکان و تجاوز به مرد و زن در سیره معصومین است؟ ایا ائمه ما با سم های اسبشان بر جنازه دشمنانشان تاختند که اینان با اتومبیل انتظامی مردم را زیر می گیرند؟ آیا امثال سرلشگر فیروز آبادی ها مالک اشتر اند؟ مردم را گوساله و بزغاله خطاب کردن در سیره پیامبر بود؟

علمائی که اینها را می بینند و می دانند، هدایت کنندگان مردم می توانند باشند؟ می توان از آنها تقلید کرد؟

همین سکوت در برابر جنایات نیست که باعث شده در 8 ماه گذشته وجوه پرداختی مردم به مراجع تقلید سقوط کند؟


ساختمان های
مرموز در تهران

با سلام- لطفا اگر صلاح می دانید در مورد بعضی ساختمانهای مرموز در شهر تهران اطلاعاتی به بنده و احیانا بقیه خوانندگان خود بدهید. دو نمونه از این ساختمانها:

 ساختمانی در خیابان نجات اللهی نبش کوچه شیرین، دیگری ساختمانی در خیابان شریعتی بالاتر از سیدخندان نبش کوچه بهشت آسا.

با سپاس فراوان- علی

پیک نت: از آنجا که ما اطلاعاتی درباره این ساختمان ها نداریم، عین نامه این خواننده را منتشر کردیم تا اگر دیگران چنین اطلاعاتی را دارند برای انتشار (البته با ذکر منابع معتبر) دراختیار ما بگذارند


ناز و کرشمه های

وزیر اطلاعات

با عرض سلام  و خسته نباشید- خواهش میکنم حتما به اداهای وزیر اطلاعات دولت کودتا توجه کنید. بیهوده با ناز و رقص گردن حرف نمیزند، اینها به سوابقش در حوزه بر می گردد. می ترسم عقده های آن دوران، در زندان علیه جوان هائی که دستگیری امنیتی می شوند سر باز کند. متوجه منظورم که می شوید؟

پیک نت: ما که شدیم. امیدواریم جوان های کم سن و سال بسیج که شده اند پادوی وزارت اطلاعات بیشتر متوجه شوند!


یزید هم امام حسین را
بی دین معرفی می کرد

کاوه. م

حکومت یزید پس از شهادت امام حسین و یارانش در روز عاشورا و به اسارت گرفتن خانواده ایشان و یارانش، در حالی که اسرا را در میان شهرها عبورمی دادند، با تبلیغات حکومتی به بیشتر مردم قبولانده بودند که آنها افرادی بی دین هستند. از مهمترین عبرت این حادثه تاریخی این است که با زر و زور و تزویر حکومتی می توان حتی امام حسین و خانواده ایشان را به مردم بی دین معرفی کرد. حال این سوال مطرح است که چرا نتوان با دستگاه تبلیغات انحصاری و قویتر امروزه و دیگر دستگاههای قدرت یک حکومت، افراد و گروه های منتقد و متدین را بی دین و آزادی خواهان را فاسد معرفی کرد؟ همچنان که در بسیاری از حکومت های استبدادی می بینیم که این کار را می کنند.

برای کسانی که برای مبارزه با ظلم، ستم، تقلب و دروغ به خیابانها آمده اند و در معرض انواع خطرها و حتی کشته شدن هستند، چه جای جشن و شادی و دهن کجی به ارزشهای عاشورا می ماند، که آن دروغ ها را توسط دستگاه های تبلیغاتی شان سر هم کردند؟


دو آیت الله
در دو مسیر

با سلام و عرض خسته نباشید- من یکی از خوانندگان همیشگی شما هستم .مطالب سایت شما در اغلب موارد بسیار روشنگر بوده و انشاالله تا آخر نیز چنین باشد. غرض از نوشتن این نامه خبر درج شده در  صفحه اول شما با عنوان شورای 5 نفره فرمان قتل سیداحمد خمینی و عکس های مربوط به آنست که متأسفانه عکس جناب آیت الله امجد را بجای آقای خوشوقت منعکس داده شده است. اتفاقاً آقای آیت الله امجد که تا چندی پیش امام جماعت مسجد کوی دانشگاه تهران بودند، بدلیل سوء رفتار حکومت با دانشجویان از سمت خود استعفا داده و اساسا ایشان از قبل از انتخابات به صراحت از احمدی نژاد اظهار برائت نمودند. ایشان یک استاد اخلاق و عرفان هستند که  در جلسه ایی (قبل از انتخابات) فرمودند اگر تمام دنیا جمع بشود و بگوید موسوی دروغگو است من باور نمی کنم . علی هذا لطف فرموده و عکس ایشان را از خبر مذکور حذف بفرمایید.

پیک نت: خواننده عزیز! با سلام و تشکر از محبت شما. ما عکس را از طریق ویکی پدیا پیدا کردیم که لینک آن را در اینجا نیز می گذاریم تا خود کنترل کنید. مع الوصف برای رفع کوچکترین ابهامی، از همین لینک و عکس های آن، عکس دیگری از آیت الله خوشوقت را انتخاب کرده و آن را با عکس مورد اشاره شما عوض کردیم. ماشاء الله آنقدر عمامه سفید و محاسن سفید و یا محاسن سفید و عمامه سیاه زیاد است که لابد ویکی پدیا هم قاطی کرده است. البته ما هم معتقدیم همه آنها که عمامه به سر دارند و محاسنی تا زیر گلو، یک نوع نمی اندیشند و یک نقش در جمهوری اسلامی ندارند. یکی می شود آیت الله امجد و یکی هم می شود آیت الله خوشوقت، که تصور نمی کنیم دیگر  مردم ایران به ایشان "وقت" فتوای قتل بدهند!

موفق باشید


آغاز انتشار
یک روزنت تازه

پیک نت: «ندای سبز آزادی»، نام سایت خبری تازه ایست که انتشار خود را از ابتدای بهمن، ماهی که در 22 دومین روز آن انقلاب 57 به پیروزی رسید و شاه و نظام دیکتاتوری اش سقوط کرد. این سایت، بلافاصله با حملات فیلتری کودتاچی ها روبرو شد و به همین دلیل، مسئولین آن آدرس تازه ای را برای باز کردن آن اعلام داشتند. برای دسترسی به آدرس جدید به صفحه پیوندها، ستون اول سمت چپ، بخش روزنت ها مراجعه کنید. از شماره نخست این روزنت، پیام مصطفی تاج زاده را از زندان می خوانید. امید موفقیت برای منتشر کنندگان این سایت داریم.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)