ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

8  دی  1388

infos@peiknet.com

 
 
 

عبدالله شهبازی: شیراز در آستانه، جنگ شهری!

 
 
 
 

از حوالي ساعت يازده صبح، گروهي به سرکردگي سرهنگ ابراهيم عزيزي و محمدباقر ولدان با پوشيدن کفن حمله به مسجد قبا را آغاز کرده‌اند. عزيزي فرمانده سابق بسيج شيراز و فرماندار کنوني شهرستان شيراز است [1] و ولدان طلبه‌اي که چندي پيش با تهيه طومار عليه آيت‌الله‌العظمي سيد علي‌محمد دستغيب فتنه‌اي بزرگ برانگيخت و آيت‌الله سيد عبدالعلي آيت‌اللهي رفتار او را «فريبکاري شيطاني» خواند. [2] مهاجمان براي اشغال مسجد مي‌کوشند و محافظان مسجد قبا و پيروان و طلاب آيت‌الله دستغيب به شدت در حال مقاومت‌اند. تا اين لحظه، درگيري ادامه دارد.

در دوران جنگ تحميلي، مسجد قبا بزرگ‌ترين پايگاه اعزام نيرو به جبهه بود و از نظر تعداد شهدا گويا در ايران حائز رتبه نخست است. مهاجمان کساني‌اند که در حوادث اخير به قمار مرگ و زندگي دست زدند و اينک با چرخش اوضاع مي‌کوشند براي حفظ منصب و مقام خود شهر را به خون کشند. اين آخرين برگ آنان در اين قمار خونين است.

حوادث امروز، اگر فوراً از سوي مقامات عالي مملکتي، مهار نشود مي‌تواند به کشتار و آشوب بينجامد. کشته شدن طرفين کاملاً محتمل است. پيامد اين حادثه قابل پيش‌بيني نيست. تخريب يا به آتش کشيدن مسجد قبا لکه ننگي بزرگ و نازدودني بر دامان مهاجمان و حاميان ايشان خواهد بود.

 
 
اشتراک در فیس بوک