پاسخ به پیام ها و یاری های شما
هفته سوم فراخوان پیک نت را
با اعلام pay pal آغاز می کنیم


 


سخنرانی چالوسی علی خامنه ای
رهبر به آنچه میگوید باور ندارد
مردم نیز، دیگر او را قبول ندارند

       پیک هفته 107  -------- 16 مهر 1388  برابر 8  اکتبر  2009

  infos@peiknet.com

 

منتخب اخبار

بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


گزارشی از خیابان انقلاب
مردم ایران
بسیج و نیروی انتظامی را خواهند بخشید؟


پارلمان نیوز- پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس
جزئیات تخلفات انتخاباتی
یک مرجع داخلی نیست که به اسناد رسیدگی کند؟


 

گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت
همایشی محرمانه
برای اعلام تدریجی مرگ دلار
روزنامه چپ گرای آلمان- ترجمه رضا نافعی (وبلاگ آینده ما)

امریکائی ها، به ادعای ایندیپندنت از این همایش محرمانه بی خبر بوده و از جزئیات طرح ها نیز خبر نداشته اند. این درحالی است که هم پیمانان وفادار آمریکا نظیر ژاپن و کشورهای عربی خلیج فارس  در این همایش شرکت داشته اند. خطر مرگ دلار در معاملات جهانی واشنگتن را بدلیل بدهی بیش از حد این کشور و کسر بودجه غول آسای آن در سال های آینده بیمناک کرده است زیرا این کشور نیازمند ثبات ارزش جهانی دلار است. تنها یک پول محکم است که می تواند  سرمایه گذاران را به خرید سفته های آمریکا راغب کند و تنها با فروش این سفته هاست که دلار امریکا می توان دستگاه متورم دولتی آمریکا را که در سراسر جهان  گسترش یافته اداره کند. از این رو آمریکا هرنقشه ای را که موجب تقلیل نقش دلار در اقتصاد جهانی شود، حمله به رهبری جهان سرمایه داری تلقی کرده و درگیری را اجتناب ناپذیر می داند. البته امریکا فکر می کند از مدت ها پیش مورد حمله قرار گرفته است. (آیا امریکا، سرانجام برای حفظ سلطه خود بر جهان سرمایه داری، بزرگترین فاجعه قرن 21 را آغاز خواهد کرد و بشریت شاهد جنگی جدید و اتمی در جهان خواهد شد؟)


علیه ایران و جمهوری اسلامی

بادهای نا ملایم
از خاورمیانه عربی برخاسته


مانور نظامی مشترک اسرائیل و امریکا
برای مقابله با حملات موشکی ایران

روزنامه الشرق الأوسط چاپ لندن در شماره 7 اکتبر خود از مانور جنگی و مشترک اسرائیل و امریکا خبر داد. برای این مانور دهها هواپیمای نظامی، ترابری، تجهیزات نظامی و شماری کارشناسان نظامی امریکا وارد اسرائیل شده اند.

نام این مانور "جونیفر کبرا " اعلام شده و هدف از آن تمرین مقابله با حملات موشکی از سوی ایران، سوریه و حزب الله لبنان اعلام شده است.

روزنامه "معاریو" چاپ اسرائیل روز گذشته ادعا کرد: این مانور پیغام روشنی است به ایران.


چه گفته شد و چه شنیده شد؟

این عکس ها از دیدار خاتمی و حجاریان در سایت "پارلمان نیوز" منتشر شده است. مناسبات خاتمی و حجاریان به سالهای پیش از دولت خاتمی باز می گردد. سالهائی که خاتمی وزیر ارشاد اسلامی بود و بشدت زیر فشار شورای تبلیغات اسلامی و شخص احمد جنتی ریاست این شورا، برای تغییر سیاست های خاتمی در وزارت ارشاد اسلامی و تحمیل استعفا به وی. در آن دوران، احمد جنتی به همراه حسین شریعتمداری و خاتمی همراه حجاریان به دیدار یکدیگر می رفتند و بحث آغاز می شد. پایان آن دیدارها و جلسات آن شد که خاتمی از سیاست هایش صرفنظر نکرد، اما وزارت ارشاد اسلامی را با استعفا ترک کرد. آن بحث ها و چالش های قدیمی که کمتر درباره آنها صحبت می شود، این بار به داخل زندان کشیده شد. یعنی حسین شریعتمداری باز هم با حجاریان طرف بحث و گفتگو شد، اما نه در فلان "هتل" و با مراعات ضوابط  یک دیدار فرهنگی، بلکه در زندان و زیر فشار و شکنجه. حجاریان "تقیه" کرد و میدان شکنجه و اعتراف را برای شریعتمداری و شریعتمداری ها خالی گذاشت. در دیدار با خاتمی، از آنچه در زندان گذشت چه گفت؟ این روزها نیز اگر اعلام نشود تا مردم بدانند، در آینده چنین خواهد شد و همگان خواهند دانست. چنان که درباره دیگرانی که هنوز زندانی اند خواهند دانست. دراین میان آن که جلوجلو دوید و نقش خود را فاش ساخت علی خامنه ای بود که اعترافات امثال حجاریان را نه تنها تائید کرد، بلکه قابل استناد حقوقی و محکمه پسند نیز معرفی کرد! کودتائی که در 22 خرداد انجام شد، دو پیامد تاریخی و تاثیر گذار روی حوادث آینده ایران داشت: نمایش سقوط خامنه ای در عرض 10 روز فاصله 22 خرداد تا به گلوله بستن مردم در خیابان ها و ضربه تاریخی که به اعتبار مردمی سپاه پاسداران وارد آمد و میلیون ها ایرانی تازه متوجه شدند آن مافیای اقتصادی که بر جمهوری اسلامی حکومت می کند همین فرماندهان کودتائی اند. آن تصوری که از نمایش چهره های در هم شکسته ای نظیر حجاریان  در تلویزیون داشتند همانقدر نتیجه نداد، که این رویداد بعنوان دو نتیجه بزرگ کودتای 22 خرداد بدست آمد.


نامه ای خطاب به سرلشگر جعفری
فرمانده کل سپاه می تواند
خود را فریب بدهد، اما مردم را نه

نارنجک گاز خردل در جاده قم تولید می شود

یادداشت سردبیر
مشکل مردم ایران
با احمدی نژاد است، نه با اجداد او


ایران را به حال خود بگذارید
منطقه را با ترس از این لُولُو بدوشید!
ZEIT ONLINE1.10.2009  ترجمه رضا نافعی

هفته نامه دی سایت چاپ آلمان، که از جمله معدود هفته نامه های معتبر سیاسی در این کشور است، در آخرین شماره خود تفسیری دارد درباره مذاکرات اتمی با جمهوری اسلامی. این هفته نامه زیر نظر هلموت اشمیت صدر اعظم سابق آلمان از حزب سوسیال دمکرات این کشور منتشر می شود و در محافل سیاسی آلمان معروف است به ترویج سیاست سوسیال دمکراسی لیبرال.

با این مقدمه، خلاصه ای از تفسیری که این نشریه نوشته و منتشر کرده را برگرفته از وبلاگ "آینده ما" می خوانید. جان کلام در این تفسیر آنست که ضرورتی به حمله به ایران نیست، بلکه این کشور را مطابق عطش سیراب نشدنی اش برای دستیابی به سلاح اتمی باید به حال خود رها کرد تا تمام توان مالی کشورش را خرج همین عطش کند و از نظر اقتصادی از همه کشورهای منطقه – حتی کشورهای کوچک خلیج فارس- عقب بماند. ما (اروپا و امریکا) در این فرصت باید در یک مسابقه تسلیحاتی – موشکی کشورهای منطقه را که از ایران اتمی می ترسند تامین کنیم. آنها (ایرانی ها) ثروت خود را خرج این مسابقه تسلیحاتی خواهند کرد و ما نیز کشورهای ثروتمند منطقه را برای مقابله با ایران خواهیم دوشید. در پایان، کار به همانجا ختم خواهد شد که در اتحاد شوروی شد. جمهوری اسلامی به زانو در آمده و چون سیب گندیده از درخت منطقه خواهد افتاد.

برای این کار باید در سه عرصه نظامی، اِعمال قدرت سیاسی و اِعمال  سیاست صلح خود را آماده کنیم.

با توجه به تجربه ناتو در جنگ سرد، باید یک اتحادیه دفاعی با کشورهای منطقه ایجاد کنیم، که البته بدون سرکردگی آمریکا احتمالا غیرممکن خواهد بود. هیلاری کلینتون قبلا به ایجاد یک چتر دفاعی برای کشور های عربی اشاره کرده بود. اسرائیل خود یک قدرت اتمی است و نیازمند حمایت ما نیست، ولی آنها که بویژه به این ایمنی نیاز دارند کشور های خلیج(فارس) هستند. این کشور ها امروز در برابر ایران بی دفاع اند، مانند اروپای سالهای دهه پنجاه در برابر شوروی .

آمریکائی ها و اروپائی ها باید در زیر این چتر حفاظی به رشد قدرت های محلی خاورمیانه: عربستان سعودی، قطر، ابوظبی و ترکیه کمک کنند، یعنی کشورهائی که امروز از لحاظ اقتصادی و صنعتی بمراتب از ایران پیش رفته ترند. محاصره اقتصادی ایران این فاصله را بیشترخواهد کرد. از این لحاظ  قصد ایران برای احراز سرکردگی محلی کمکی است به غرب برای ایجاد رقابت. برتری اتمی ایران را با کمک به پیشرفت همسایگان می توان خنثی کرد.

آنچه حائز اهمیت است این است که میدان مانور در خاورمیانه از ایران گرفته شود. حل اختلاف میان اسرائیل و فلسطینی ها و پایان بخشیدن به خصومت های خونین در عراق از یک سو و ایجاد وزنه متقابل  و چتر دفاعی از سوی دیگر مانع بلند پروازی های ایران خواهند شد. بمب اتمی به تنهائی قدرت محلی بوجود نمی آورد. اگر باور ندارید سفری به کره شمالی بکنید.


کلامی درباره محتوای مذاکرات این دو دیدار منتشر نشده
دیدار خاتمی و مرتضی نبوی
با سعید حجاریان در خانه وی


گفتگو با فرزند بهزاد نبوی
انتقام مجلس ششم را
از پدرم و یارانش می گیرند


اطلاعیه جدید دفتر آیت الله دستغیب در شیراز
سپاه جلودار مسائل فقهی شده
و امام جماعت تعیین می کند!

وبلاگ سهرابستان
سرتیپ نقدی
از عراق رانده ای، که تا قلب سپاه پیش رفته!


غرب  فکر میکند که ایران  مراکز اتمی محرمانه دیگری هم می‌سازد و یا ساخته
از سایت اتمی قم
همه خبرداشتند، جز مردم ایران!
اشپیگل- ترجمه رضا نافعی


جاسوسان واقعی در میان سرداران سپاه اند!

نیویورک تایمز به نقل ازدیپلمات های نزدیک به پرونده اتمی ایران فاش ساخت که برنامه هسته ای جمهوری اسلامی می تواند ابعاد نظامی هم داشته باشد. این گزارش براساس اطلاعات مقامات امنیتی غربی، مشاهدات و بازبینی های بازرسان در ایران و خصوصأ اظهارات سردار علیرضا عسکری، یکی از فرماندهان فراری سپاه پاسداران و همچنین اطلاعات بدست آمده از محتویات یک کامپیوتر قابل حمل که توسط فردی ناشناس از ایران خارج شده است - که برخی معتقدند این هر دو یک تن هستند - نتیجه گیری شده است.


اتحاد سیاسی- نظامی پاکستان و آذربایجان

"صفر آبیف" وزیر دفاع آذربایجان روز دوشنبه با "طارق مجید" رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار و گفتگو کرد. بر اساس اطلاعیه وزارت دفاع آذربایجان که روز دوشنبه به «ریا نووستی» مخابره شد، موضوع اصلی این دیدار توسعه روابط سیاسی - نظامی میان دو کشور بود و طرفین همچنین اوضاع در دو منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.  


تره به تخمش میره نوه به پدر بزرگش!

اطلاعاتی درباره کودتای 22 خرداد:
3 ستاد همآهنگی
در
کودتای انتخاباتی22خرداد

اعتراف ناخواسته یک نماینده مجلس
لاریجانی و باهنر
از پیروزی موسوی خبر داشتند


در ژنو چه گذشته!
اخباری در باره مسائل مورد
مذاکره دو هیات ایرانی- امریکائی


کاخ سفید زیر فشار برای اقدام یک جانبه علیه ایران
روزنامه چپ گرای یونگه ولت
ترجمه رضا نافعی(وبلاگ آینده ما)


برای شناسائی شعار نویسان روی دیوار
نصب دوربین های مخفی
در توالت های صدا و سیما!

انقلاب سبز مردم ایران
چه ماهیتی دارد و به کجا می رود؟

دو بیانیه 11 و 13 میرحسین موسوی از اسناد مهم جنبش ترقی خواهانه در ایران است. این بیانیه‌ها، چشم انداز آینده اند. آنها را باید بدقت مطالعه کرد و در حوزه‌های احزاب و نشست‌های انجمن‌ها و نهادهای مدنی و گردهم آیی های محفل‌ها و گروه‌ها و خانواده‌ها موضوع بحث و تبادل نظر قرار داد و شیوه‌های مختلف کمک و یاری و تحقق هدف‌های آن را یافت. مردم ایران شکل تحول سیاسی از طریق محاصره حکومت در دام یک شبکه اجتماعی را تجربه نکرده‌‌اند و با آن آشنایی ندارند. درواقع بعد از 22 خرداد است که برای نخستین بار در حال تجربه چنین شیوه و شکل تحولی هستیم.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

پیام ها و نظرات

حسین آقا!
یه دونه باشی
بیژن صف سری

وقتی خبر جزئیات تازه ای از مذاکرات ابران  با گروه ۵ بعلاوه یک را در روز نامه کیهان به قلم سردبیرآن یعنی برادر حسین شریعتمداری خواندم ، چنان حس ناسیونالیستیم بر انگیخته شد که بی اختیار بلند گفتم ، کیهان یه دونه باشی ” . حال تا نگوئید چرا این همه ذوق زدگی، بخوانید متن مقاله سردبیر کیهان را که جزئیات تازه ای از مذاکرات اخیر در ژنو را برملا ساخت.

کیهان : “خب! آقایان شروع بفرمائید! این اولین جمله ای بود که دکتر جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مسئول تیم مذاکره کننده ایران اسلامی بعد از رسمی شدن نشست ژنو و پس از رد و بدل تعارفات دیپلماتیک خطاب به نمایندگان کشورهای موسوم به ۱+۵ بر زبان آورد. نمایندگان هر یک از ۶ کشور آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، چین و روسیه، به طور جداگانه موضوع واحدی را پیش کشیدند؛ «جمهوری اسلامی ایران درباره پیشنهاد قبلی ۱+۵ با عنوان توقف در مقابل توقف -FREEZE- تاکنون چه اقدامی انجام داده و چه نظری دارد»؟ بعد از پایان اظهارات نمایندگان ۱+۵، لبخندی بر لب دکتر جلیلی می نشیند، از آن لبخندها که در عرف دیپلماتیک ترجمان تعریف شده ای دارد و سپس خطاب به نمایندگان ۶ کشور طرف مذاکره می گوید؛ «همه شما آقایان تازه کار هستید بنابراین، ایرادی بر شما نیست که از تاریخچه مذاکرات اطلاع چندانی نداشته باشید و در حالی که جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید ورزیده هرگز فرآیند غنی سازی را متوقف نمی کند، امروز، از آن نقطه عبور شده آغاز کنید». دکتر جلیلی سپس از خاویر سولانا می پرسد؛ مگر جنابعالی موافقت با «بحث پیرامون بسته پیشنهادی ایران» را به عنوان موضوع نشست امروز به اطلاع آقایان نرسانده اید؟

نویسنده مقاله در ادامه می نویسد :نمایندگان کشورهای ۱+۵ باتفاق آقای سولانا اعلام می کنند که برای شور و تبادل نظر به سالن دیگری می روند و سپس در جلسه حاضر خواهند شد ولی بعد از بازگشت و اعلام آمادگی برای شروع جلسه، دکتر جلیلی که اقدام آنها را نامناسب تشخیص داده بود، خطاب به آنان می گوید که قصد دارد مدتی در باغ محل برگزاری اجلاس قدم بزند و به این ترتیب، پاسخ هوشمندانه و مقتدرانه ای به حرکت قبلی آنها می دهد. نمایندگان ۱+۵ و سولانا، در ایوان مشرف به باغ منتظر می مانند و سرانجام، خاویر سولانا نزد جلیلی رفته و می پرسد آیا دارید «تمرکز» می گیرید؟ و بعد از آن که پاسخ مثبت دکتر جلیلی را می شنود، خطاب به او می گوید «اما جنابعالی تمرکز ما را برهم زده اید!”

حکایتی از ملانصرالدین مشهور است که روزی به حمام رفت و چون حمام را خلوت دید شروع به آواز خواندن کرد و از صدای خودش خوشش آمد و با خود گفت حیف این صوت داودی نیست که مردم نشنوند ؟ فی الحال از حمام بیرون آمد و بر مناره مسجد رفت و به مصداق ” ان انکرا الاصوات لصوت الحمیر ” شروع به اذان کرد ، شخصی عبور می کرد با شنیدن صدای نکره ملا به داخل مسجد رفت و به ملا گفت ، این چه صوتی است؟ با این صوت منحوس بی وقتت مردم آزار می کنی ، ، ملا شرمنده شد از مناره پائین آمد و با خودش گفت ای کاش حمامی بر مناره مسجد می ساختند و من در آن حمام می خواندم تا آن وقت همگان می فهمیدند چه صدای خوبی دارم .

حال حکایت کیهان و کیهانیان است گویی که هنوز عصر جاهلیت است و ملت از ماهیت این نوع مذاکرات بی خبرند. فقط جهت اطلاع دوستان خوش باور باید گفت وزیر خارجه ایالات متحده روز دوشنبه در مصاحبه با CNN ضمنمثبت خواندن مذاکرات هسته‌ای هفته گذشته با ایران گفت:

انتظار ما از ایران بسیار بیش از این‌هاست“. که ترجمه این جمله می شود یعنی آش را با جاش می خواهیم . وی همچنین گفت در دیدار با جمهوری اسلامی ایران سه موافقتنامه به دست آمد که به قدرت های جهان فرصت می دهد تا تعهد جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات را ارزیابی کنند. همچنین جناب وزیر امور خارجه آمریکا فرمودند:

ا- ایران توافق کرده است تا محموله های اورانیوم با غلظت پایین را برای پردایش به خارح ارسال کند ( یعنی به کشور برادر روسیه تا بعد با قیمت بالاتر به خودمان بفروشد)

۲-  به بازرسان اجازه نظارت بر تأسیسات اتمی خود را بدهد،

۳-  با قدرتهای جهانی اواخر ماه جاری میلادی برای دور دیگری از مذاکرات، دیدار کند.(که ترجمه این جمله هم می شود یعنی باز باید امتیاز بدهد) حال پرسش اینجاست که که چرا همان چهار سال پیش که همین جماعت گروه ۵+۱ برای توقف غنی سازی روسیه را بعنوان شریک پیشنهاد داده بودند ، مورد قبول واقع نگردید ولی امروز با میل رغبت پذیرفته می شود؟ آیا غیر از آن است که ابتدا قصد پاکسازی داخل کشور را داشتید تا به جهانیان بگوئید حالا ما هستیم و بی مخالف و همه چیز در کف با کفایت ما ست ؟ و حالا باب مذاکره باز است ؟

اما از این مباحث خانمان برانداز و کهریزک رو که بگذریم باید گفت بدور از همه واقعیت های ملموس مذاکرات ژنو، شیرینکاری های دکتر خلیلی در مقاله کیهان کماکان خواندنی است. برای صدق عرایض نگارنده ، لطفا یک بار دیگر جزئیات مذاکرات ژنو را با قلم سردبیر کیهان بخوانید. آن وقت ضمن تصدیق عرایض حقیر خواهید دید که شما هم بی اختیارچون من خواهید گفت: کیهان، یه دونه باشی !