برنامه میرحسین موسوی
راهکارهای خروج از بحران
اقتصادی- اجتماعی در ایران


 


نشریه "یونگه ولت" آلمان:

آقائی "دلار"
به زور جنگ حفظ خواهد شد؟

       پیک هفته 107  -------- 28 مهر 1388  برابر 20  اکتبر  2009

  infos@peiknet.com

 

منتخب اخبار

بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


گزارشی از خیابان انقلاب
مردم ایران
بسیج و نیروی انتظامی را خواهند بخشید؟


پارلمان نیوز- پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس
جزئیات تخلفات انتخاباتی
یک مرجع داخلی نیست که به اسناد رسیدگی کند؟


 


نگاهی به سخنرانی دیروز فرمانده کل سپاه
بسیج منحل شد
اما نمی خواهند رسما اعلام کنند

پس از کودتای 22 خرداد برهمگان معلوم شد که همه رجزخوانی ها درباره بسیج 20 و 30 میلیونی تنها یک جنگ روانی با مردم بوده است. حتی برای جمع کردن 40 – 50 هزار نفر برای تظاهرات به نفع احمدی نژاد نیز سپاه نتوانست نیرو بسیج کند. یعنی بسیجی در کار نبود که به خیابان آورده شود. از این پس بسیج یعنی همان دسته های دانشجوئی که با رانت نظامی و سهمیه سپاه وارد دانشگاه ها می شوند. همه امید را به آنها بسته اند، اما تجربه نشان خواهد داد که همین نیرو نیز، علیرغم همه امتیازهائی که به آن داده می شود، در دراز مدت تحت تاثیر شرایط و مناسبات با دیگر دانشجویان، از سپاه و فرامین آن فاصله خواهد گرفت و قبل از اینکه بسیجی باشد، دانشجو می شود!


وقتی فرصت اصلاحات از کف می رود
پائیز فروپاشی
خاطرات آخرین رهبر آلمان شرقی


اشپیگل: برای تشدید محاصره ایران
دلربائی های امریکا
هنوز نتوانسته روسیه را جلب کند

40 خبرنگار و عکاس در زندان


فیلم مصاحبه تصویری موسوی

میرحسین موسوی:
برای خاتمه بحران
به خواسته‌های مردم تن بدهید

ریشه های انفجار بلوچستان
اختلاف و رقابت میان
ارگان های سپاهی- امنیتی


سرمقاله راه توده
شعارهای جنبش سبز
باید اعماق جامعه را نشانه بگیرد


هدف وزارت نفت اعلام شده است
انفجار در خیابان طالقانی
پس از زلزله مشکوک در شرق تهران

امروز در وین آغاز می شود
چشم انداز تیره
در مذاکرات اتمی با جمهوری اسلامی


اقامت مخفیانه و یک هفته ای رهبر
در رامسر برای معاینات پزشکی

فیلم را ببینید!
حاصل زبانی که سپاه و دولت احمدی نژاد با استفاده از آن با مردم بلوچستان
 سخن گفت، حوادثی است که در منطقه روی میدهد.


طالبان پاکستان
قدرت و دولتی در سایه

این یکی از آخرین عکس های سردار نورعلی شوشتری است که در انفجار دیروز در بلوچستان کشته شد. اهمیت این عکس، در حضور سربازان امریکائی و ناتو در پشت سر و در کنار اوست. ظاهرا این عکس درداخل خاک افغانستان باید گرفته شده باشد.


ارشاد اسلامی قم منتشر کرد
"آداب آمیزش جنسی در ایام مختلف!"

کارخانه چای گلستان سوخت

بازنشستگی اجباری اعضای قدیمی سپاه

حضرت آیت الله همدانی
وقتی مردم را سرکوب کردند
شما در کنار آنها قرار گرفتید؟

مهدی کروبی، به مصاحبه‌ای که آیت الله نوری همدانی با رادیو "معارف" کرده پاسخ داد. نوری همدانی تقریبا یگانه روحانی ارشد مقیم قم است که پس از کودتای 22 خرداد در کنار احمدی نژاد و کودتاچی ها قرار گرفت. البته صحبت از روحانیون ارشد است، چرا که مصباح یزدی علیرغم همه نقش آفرینی هائی که کرده و می‌کند در جمع این گروه از روحانیون نیست.


لواش ماشینی و سنگک سنتی
ازسفره مردم جمع می شوند!


روشنائی 5 برابر گران شد
نتایج فوری هدفمندکردن یارانهها


پشت پرده چه خبر است؟

این 3 عکس، شرح حال اوضاعی است که در حاکمیت جمهوری اسلامی جریان دارد. موسوی در کنار رهبران مجمع روحانیون مبارز و خامنه ای و احمدی نژاد در کنار فرماندهان نظامی. کفه ترازوی روحانیت و مرجعیت همچنان به سود موسوی سنگین‌تر می شود و فرماندهانی که اطراف رهبر جمع شده اند و احمدی نژاد را هدایت و اداره می کنند طالب سرعت بخشیدن به یورش به گروه اول اند. این خواست چنان شتابزده دنبال می شود که می تواند هر ناظر سیاسی اوضاع ایران را در این اندیشه فرو ببرد که مگر تدارک بعد از علی خامنه ای دیده می شود؟ بعد از خاتمی و کروبی، هاشمی و منتظری، صانعی و دستغیب حالا نوبت رسیده است به آیت الله خوئینی ها! چه کاسه ای زیر نیمکاسه است؟ قرار است اگر یک روزی مقام معظمی در کار نبود، نظامی ها بدون هیچ ناظر و منتقد و مدعی، امور را رسما بگیرند و ولایت سپاهی را برقرار کنند؟ قرار است مانند آخرین سال حیات آیت الله خمینی در سال 1367، همه موانع  قبل از در گذشت او، بسرعت برطرف شود؟ آیت الله منتظری برکنار شود، زندانیان سیاسی اعدام شوند، قانون اساسی تغییر کند و ولایت مطلقه به آن تزریق شود، پست و مقام ها تقسیم شود و...؟

روحانیت به موجب چه اطلاع و انگیزه ای اینگونه نگران ولایت نظامی ها شده؟ همین تدارکات؛ همین که احمد جنتی در نماز جمعه تهران به رئیس جدید قوه قضائیه می گوید زودتر کروبی و خاتمی و بقیه را بگیرید (نقل به مضمون)، برای پخش شایعات در وسیع ترین سطح در کشور کافی نیست؟ آن هم شایعه ای که باعث شده مردم بین خودشان شیرینی پخش کنند. حتی در بازار تهران!


حضور در خانه زیدآبادی

چهارشنبه گذشته دکتر ابراهیم یزدی و حجت الاسلام عبدالله نوری، به همراه شماری از فعالان ملی مذهبی و همچنین اعضای کمیته پیگیری بازداشت های خودسرانه در منزل احمد زیدآبادی جمع شدند. هدف از این اجتماع هم دیدار و دلداری به خانواده زیدآبادی بود و هم اعلام حمایت از زندانیان کودتا.

نزدیک به 5 ماه از بازداشت های پس از کودتای 22 خرداد می گذرد و این بازداشت‌ها همچنان ادامه دارد. از جمله رئیس همین کمیته پیگیری بازداشت های خودسرانه که 48 ساعت پس از همین دیدار و اجتماع در خانه زیدآبادی بازداشت شد.
زیدآبادی از جمله نیروهای ملی – مذهبی است که تاکنون چند بار بازداشت و زندانی شده است و آخرین بار پس از کودتای 22 خرداد دستگیر شد که همچنان در اسارت کودتاچی ها بسر می برد و در برخی جلسات دادگاه تلویزیونی که در واقع همان نمایش های حسینه اوین در دوران لاجوردی است که اکنون نام دادگاه گرفته و تلویزیونی شده دیده شده است
.


گزارشی از پادگان "محمد رسول الله"
بدنه سپاه ناراضی است
سرهنگ به پائین به موسوی رای دادند

دیدار و مذاکره موسوی و خاتمی
ادامه مقابله با اعتراضات مدنی
مخالفان انقلاب و نظام را تقویت می کند


برای انتشار دراختیار پیک نت قرار گرفته
ناگفته های پشت پرده
برنامه مناظره های انتخاباتی


احضار فوری
3 پزشک به بیت رهبری

شرایط داخلی و جهانی، اجازه تکرار فجایع تیرماه را به کوتاچی ها نمی دهد
13 آبان
هم راهپیمائی و هم تحصن خیابانی

پاسخ به پیام ها و یاری های شما
هفته سوم فراخوان پیک نت را
با اعلام pay pal آغاز می کنیم


یادداشت سردبیر
مشکل مردم ایران
با احمدی نژاد است، نه با اجداد او


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

پیام ها و نظرات

نمی دانید
زیر پوست شهر
چه خبر است؟
رخشان بنی اعتماد

بیمی ندارم كه در وانفساى این دوران پرتوطئه به هر تهمتى منتسب شوم. ترسى ندارم كه به جرم مشوش كردن اذهان عمومی، متهمم كنید ولى نمی‌توانید منكر شوید كه من یك مادرم، نه فقط مادر تندیس و بارانم,، مادر همه جوانانى كه از سال‌هاى دور از دریچه فیلم‌هایم، مادران خود را در قالب شخصیت‌هاى، طوبا، گیلانه و فروغ، نرگس، سیما و... دیده‌اند. مادر همه آنانى كه در همه این سال‌ها مرا به حریم خلوتشان پذیرفتند و از رنج‌ها و فریادهاى فروخورده‌شان گفتند و گفتند تا بتوانم جانمایه
دردهایشان را در فیلم‌هایم تصویر كنم. به حرمت یك عمر اعتماد همه مخاطبانم، این حق را بر خود قائلم كه به دادخواهى مادرانى كه در این شرایط بحران زده، بی‌پناه و دست از همه جا كوتاه یا درسوگ‌ جوانان از دست رفته‌شان خاك بر سر گرفته‌اند یا حیران و وحشت‌زده به دنبال پیدا كردن ردى از جگر گوشه‌هایشان در شهر سرگردانند، این نامه سرگشاده را بنویسم كه هیچ قانونی، هیچ مصلحتی، هیچ سیاستى نمی‌تواند توجیه این درد بر مادران این سرزمین باشد. در شرایطى كه هیچ رسانه‌اى براى خبررسانى واقعیت‌ها و هیچ مسوولى پاسخگوى دلهره‌هاى كشنده خانواده‌ها نیست، چگونه می‌توان از خبر یا توهم مرگ و رنج دختران و پسران دستگیر شده بر خودنلرزید. دوربینم را چند روزى امان دهید تا گزارشى بی‌پرده پیش رویتان بگذارم، شاید به واقع نمی‌دانید كه زیر پوست شهر چه می‌گذرد؟(این متن را چند تن از خوانندگان پیک نت ارسال داشته و از ما خواسته که پیک نت هم به آن پوشش خبری بدهد که اجابت شد.)


حمله به فرزند
از دست داده ها

تعدادی از خانواده های کشته شده های اعتراضات ضد کودتائی تهران روز گذشته، مطابق اعلامی که از قبل شده بود در پارک لاله تهران جمع شدند. قرار بود در این اجتماع دیداری با هنرمندان سینما و تلویزیون نیز صورت گیرد. نیروی انتظامی که پیش از در پارک لاله مستقر شده بودند با گاز اشک آور به این خانواده ها و همچنین هنرمندانی که به محل رسیده بودند حمله ور شده و اجازه این اجتماع و دیدار را ندادند.

هنوز گزارش کاملی از آنچه در پارک لاله روی داد بدست ما نرسیده است که به محض دریافت، به این گزارش اولیه اضافه خواهیم کرد. 


کورباشید
دور باشید!
معلم تاریخ یکی ازمدارس تهران

این روز ها که باز مانند سال 1333 کشور ما کودتایی را -البته این بار به جای مرداد در 22خرداد - پشت سر گذاشته و به اقتضای روز وبر خلاف آن سال ها بحث انرژی اتمی جایگزین نفت شده است. دائم این جمله از اظهارات سپهبد زاهدی نخست‌وزیر هنگامی که لایحه کنسرسیوم را روز 29 مهر 1333 به مجلس می‌داد و در توجیه آن می گفت: «ما با این قرارداد توانستیم کلاه بزرگی سر انگلیس و آمریکا بگذاریم.» در گوشم زنگ می زند *
بی تردید سخنان صد من یک غاز جلیلی که می گوید در ژنو کشور های ١+۵ را مات کردیم! و احمدی نژاد که همزمان با بیان ذلیلانه: "حاضریم سوخت اتمی خودرا از امریکا بخریم" از توفیق دولت خود در کنفرانس ژنو لاف می زند در این تداعی معانی نقش عمده ای دارند.
اما تا کی ملت ما باید تاوان دروغ و دغل دولتمردان و مسئولان خود را بدهد؟ بر می گردد به این که چگونه این قضایای تکراری را آسیب شناسی کنیم .
این که گلایه کنیم و توقع داشته باشیم مسئولان مطابق مصالح و منافع ما حرکت کنند هر چند توقع به جایی است اما تمام ماجرا نیست . چرا که به کرات دیده ایم مسئولانی وظیفه شناس بر سر کار آمده اند اما هر چه گذشته از راه درست و صداقت با ملت فاصله گرفته و نهایتا در چاه ویل ناراستی و نادرستی افتاده اند !
در کشور ما اگر ناصرالدین شاه ها درست شد حاصل بی خبری مردم بود . حاصل تحمیل این فرمان شاهنشاهی بود که وقتی از گذرگاهی می گذشت نوکران و میرباشی ها و چماقدارانش به مردم خطاب می کردند: شاهنشاه عبور می فرمایند. کور باشی و دور باشید. با همین شعار، شاه نگون بختی که سرانجام نیز به تیر غیب گرفتار آمد نیز خود کور بود و دور از ملت. همان بلائی که حالا سر "رهبر معظم" آورده اند.


حسین آقا!
یه دونه باشی
بیژن صف سری

وقتی خبر جزئیات تازه ای از مذاکرات ابران  با گروه ۵ بعلاوه یک را در روز نامه کیهان به قلم سردبیرآن یعنی برادر حسین شریعتمداری خواندم ، چنان حس ناسیونالیستیم بر انگیخته شد که بی اختیار بلند گفتم ، کیهان یه دونه باشی ” . حال تا نگوئید چرا این همه ذوق زدگی، بخوانید متن مقاله سردبیر کیهان را که جزئیات تازه ای از مذاکرات اخیر در ژنو را برملا ساخت.

کیهان : “خب! آقایان شروع بفرمائید! این اولین جمله ای بود که دکتر جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مسئول تیم مذاکره کننده ایران اسلامی بعد از رسمی شدن نشست ژنو و پس از رد و بدل تعارفات دیپلماتیک خطاب به نمایندگان کشورهای موسوم به ۱+۵ بر زبان آورد. نمایندگان هر یک از ۶ کشور آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، چین و روسیه، به طور جداگانه موضوع واحدی را پیش کشیدند؛ «جمهوری اسلامی ایران درباره پیشنهاد قبلی ۱+۵ با عنوان توقف در مقابل توقف -FREEZE- تاکنون چه اقدامی انجام داده و چه نظری دارد»؟ بعد از پایان اظهارات نمایندگان ۱+۵، لبخندی بر لب دکتر جلیلی می نشیند، از آن لبخندها که در عرف دیپلماتیک ترجمان تعریف شده ای دارد و سپس خطاب به نمایندگان ۶ کشور طرف مذاکره می گوید؛ «همه شما آقایان تازه کار هستید بنابراین، ایرادی بر شما نیست که از تاریخچه مذاکرات اطلاع چندانی نداشته باشید و در حالی که جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید ورزیده هرگز فرآیند غنی سازی را متوقف نمی کند، امروز، از آن نقطه عبور شده آغاز کنید». دکتر جلیلی سپس از خاویر سولانا می پرسد؛ مگر جنابعالی موافقت با «بحث پیرامون بسته پیشنهادی ایران» را به عنوان موضوع نشست امروز به اطلاع آقایان نرسانده اید؟

نویسنده مقاله در ادامه می نویسد :نمایندگان کشورهای ۱+۵ باتفاق آقای سولانا اعلام می کنند که برای شور و تبادل نظر به سالن دیگری می روند و سپس در جلسه حاضر خواهند شد ولی بعد از بازگشت و اعلام آمادگی برای شروع جلسه، دکتر جلیلی که اقدام آنها را نامناسب تشخیص داده بود، خطاب به آنان می گوید که قصد دارد مدتی در باغ محل برگزاری اجلاس قدم بزند و به این ترتیب، پاسخ هوشمندانه و مقتدرانه ای به حرکت قبلی آنها می دهد. نمایندگان ۱+۵ و سولانا، در ایوان مشرف به باغ منتظر می مانند و سرانجام، خاویر سولانا نزد جلیلی رفته و می پرسد آیا دارید «تمرکز» می گیرید؟ و بعد از آن که پاسخ مثبت دکتر جلیلی را می شنود، خطاب به او می گوید «اما جنابعالی تمرکز ما را برهم زده اید!”

حکایتی از ملانصرالدین مشهور است که روزی به حمام رفت و چون حمام را خلوت دید شروع به آواز خواندن کرد و از صدای خودش خوشش آمد و با خود گفت حیف این صوت داودی نیست که مردم نشنوند ؟ فی الحال از حمام بیرون آمد و بر مناره مسجد رفت و به مصداق ” ان انکرا الاصوات لصوت الحمیر ” شروع به اذان کرد ، شخصی عبور می کرد با شنیدن صدای نکره ملا به داخل مسجد رفت و به ملا گفت ، این چه صوتی است؟ با این صوت منحوس بی وقتت مردم آزار می کنی ، ، ملا شرمنده شد از مناره پائین آمد و با خودش گفت ای کاش حمامی بر مناره مسجد می ساختند و من در آن حمام می خواندم تا آن وقت همگان می فهمیدند چه صدای خوبی دارم .

حال حکایت کیهان و کیهانیان است گویی که هنوز عصر جاهلیت است و ملت از ماهیت این نوع مذاکرات بی خبرند. فقط جهت اطلاع دوستان خوش باور باید گفت وزیر خارجه ایالات متحده روز دوشنبه در مصاحبه با CNN ضمنمثبت خواندن مذاکرات هسته‌ای هفته گذشته با ایران گفت:

انتظار ما از ایران بسیار بیش از این‌هاست“. که ترجمه این جمله می شود یعنی آش را با جاش می خواهیم . وی همچنین گفت در دیدار با جمهوری اسلامی ایران سه موافقتنامه به دست آمد که به قدرت های جهان فرصت می دهد تا تعهد جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات را ارزیابی کنند. همچنین جناب وزیر امور خارجه آمریکا فرمودند:

ا- ایران توافق کرده است تا محموله های اورانیوم با غلظت پایین را برای پردایش به خارح ارسال کند ( یعنی به کشور برادر روسیه تا بعد با قیمت بالاتر به خودمان بفروشد)

۲-  به بازرسان اجازه نظارت بر تأسیسات اتمی خود را بدهد،

۳-  با قدرتهای جهانی اواخر ماه جاری میلادی برای دور دیگری از مذاکرات، دیدار کند.(که ترجمه این جمله هم می شود یعنی باز باید امتیاز بدهد) حال پرسش اینجاست که که چرا همان چهار سال پیش که همین جماعت گروه ۵+۱ برای توقف غنی سازی روسیه را بعنوان شریک پیشنهاد داده بودند ، مورد قبول واقع نگردید ولی امروز با میل رغبت پذیرفته می شود؟ آیا غیر از آن است که ابتدا قصد پاکسازی داخل کشور را داشتید تا به جهانیان بگوئید حالا ما هستیم و بی مخالف و همه چیز در کف با کفایت ما ست ؟ و حالا باب مذاکره باز است ؟

اما از این مباحث خانمان برانداز و کهریزک رو که بگذریم باید گفت بدور از همه واقعیت های ملموس مذاکرات ژنو، شیرینکاری های دکتر خلیلی در مقاله کیهان کماکان خواندنی است. برای صدق عرایض نگارنده ، لطفا یک بار دیگر جزئیات مذاکرات ژنو را با قلم سردبیر کیهان بخوانید. آن وقت ضمن تصدیق عرایض حقیر خواهید دید که شما هم بی اختیارچون من خواهید گفت: کیهان، یه دونه باشی !