ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 

infos@peiknet.com

 
 
 

او مدتی معاون قرارگاه ثارالله بود

برادر احمدی نژاد

رابط کابینه با قرارگاه ثارالله

 
 
 
 
 

 

 

قرارگاه ثارالله قرارگاه‌ مهم عملیات شهری سپاه پاسداران است. وظیفه این قرارگاه، مدیریت امنیت پایتخت و ‏كنترل شهر تهران است. می‌توان گفت فرمانده این قرارگاه، فرماندار نظامی تهران است. ثارالله مهمترین واحد امنیتی درون سپاه است. همیشه فرمانده این قرارگاه ‏یكی از سه  فرمانده ارشد سپاه است. در بخش اعظم دوره خاتمی، سردار جعفری فرمانده فعلی سپاه كه در آن ‏زمان فرمانده نیروی زمینی سپاه بود با حفظ سمت، فرماندهی این قرارگاه را هم برعهده داشت. در همین ‏زمان بود كه او در نامه‌ای به رهبری و روسای سه قوه، تحصن نمایندگان مجلس ششم را مقدمه كودتا خوانده ‏و درخواست مجوز برخورد رسمی قرارگاه ثارالله با نمایندگان شده بود. ‏

در سال 86 ‏با انتصاب سردار جعفری به فرماندهی سپاه اهمیت این قرارگاه افزایش یافت. سردار حجازی قائم‌مقام فرمانده سپاه، با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله ‏شد. فرمانده پیشین قرارگاه فرمانده كل سپاه شد و فرمانده بعدی ‏قرارگاه هم قائم مقام فرمانده كل سپاه.

خبرگزاری فارس، خبرگزاری قرارگاه ثارالله است و بودجه و امکانات آن را همین قرارگاه تامین می کند.

جمعه 19 مهر رزمایش "ارتقای آمادگی یگان‌ها و تداوم تمرینات نیروها برای مقابله با حوادث طبیعی و ‏برخورد هوشمندانه با هرگونه تهدید علیه شهروندان تهرانی در تهران، کرج، اسلامشهر، شهرری، رباط کریم ‏و ورامین" اجرا شد که مقدمه کودتای 22 خرداد بود.

نام این تمرین کودتائی را ‏"رزمایش ‏عاشقان ولایت" گذاشته بودند و علاوه بر نیروهای قرارگاه ثارالله، نیروهای سپاه‌ ‏محمدرسول الله و سیدالشهدا، گردان های بسیجی عاشورا و الزهرا نیز در این تمرین یا رزمآیش شرکت داشتند.

تمام این واحدها، پس از کودتای 22 خرداد در سرکوب مردم معترض به انتخابات، برپائی بازداشتگاه کهریزک و زیرزمین وزارت کشور نقش آفرین شدند.

لشكر محمد رسول‌الله و لشكر سیدالشهدا متشكل از نیروهای كادر و وظیفه سپاه است و گردانهای عاشورا و ‏الزهرا شامل نیروهای داوطب است.

مردم نقش این گردان ها را در خیابان ها تحت عنوان لباس شخصی ها، چماق بدستان و مهاجمین مسلح به نارنجک انداز دیدند.

 پس از آن رزمایش نیروی انتظامی  تحت بهانه "امنیت و آرامش" ‏تمرین عملیات‌ کودتائی را در تهران آغاز کرد و استفاده از "سوله کهریزک" افتتاح شد. ابتدا با انتقال اوباش به این سوله و سپس تبدیل این اوباش به افراد تحت امر نیروی انتظامی برای مقابله با مردم در کودتای 22 خرداد.

 

داوود احمدی‌نژاد برادر محمود احمدی نژاد نیز در گذشته مدتی معاون قرارگاه ثارالله بوده است و اکنون نقش مهم پل ارتباطی ثارالله را در کابینه و درکنار برادرش برعهده دارد.

دوشنبه 20‌آبان، چهار ‏هزار خودرو در بزرگراه آزادگان و نیروهای پلیس به 55 گروه تفكیك و در میادین اصلی شهر تهران مستقر شدند که این نیز ادامه آماده باش برای کودتا بود.

‏ از آن پس، به بهانه اجرای طرح امنیت اجتماعی نیروهای مسلح یگان ‏ویژه پلیس بصورت مستمر و تا دوران برگزاری انتخابات در نقاط اصلی شهرها و بویژه تهران مستقر بودند و همین نیرو که در جریان کمربند سبز انتخاباتی مردم شاهد حضور آرام و بی واکنش آنها بودند، ناگهان تبدیل به نیروی واکنش سریع شدند.