ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 

infos@peiknet.com

 
 
 

نامه 120 پزشک و روانپزشک

جنایتکاران و تجاوز کنندگان

روانی نیستند. آدرس غلط ندهید!

 
 
 
 
 

 

120 پزشک و روانپزشک نامه نوشته و توصیه کرده اند که از این پس مقامات و مسئولین کشور، پیش از انتصاب از نظر روانی مورد معاینه قرار گیرند. این نامه که ظاهرا از سر دلسوزی نوشته شده و روزنامه جمهوری اسلامی نیز آن را منتشر کرده، در پی افشای جنایاتی است که در زندان ها و بازداشتگاه ها، علیه معترضان به کودتای انتخاباتی صورت گرفته است.

این نوع دلسوزی ها و توصیه ها، حتی اگر حسن نیتی هم در پشت آن نهفته باشد، عملا نتیجه معکوس دارد. یعنی اینگونه تبلیغ می کند که جنایاتی که در زندان ها صورت گرفته برخاسته از نوعی بیماری روانی مسئولین است و لابد کودتای 22 خرداد نیز توسط عده ای فرماندهان بیمار روانی انجام شده است. درحالیکه بحث نه بر سر روانی بودن مسئولین بازداشتگاه ها و زندان ها، روان پریشی بازجویان و یا اختلال روانی فرماندهان نیروی انتظامی و سپاهی است، حتی بحث بر سر حالات روانی و غیر عادی احمدی نژاد نیز نیست. بحث بر سر یک سیاست و استراتژی حکومتی است. برای تحقق این استراتژی هر عمل و اقدامی جایز است. چه تفاوتی هست بین آنهائی که در زندان و بازداشتگاه مجاز و حتی مامور تجاوز به زنان و دختران و پسران جوان بوده اند با شیخ احمد جنتی امام جمعه موقت تهران که منکر جنایات در زندان ها و بازداشتگاه ها می شود، درحالیکه از جزئیات آن خبر دارد. تا آن که در نماز جمعه تهران، بسیارجلوتر از آن که نمایش دادگاهی آغاز شود و امثال ابطحی معاون پارلمانی دولت خاتمی و یا عطریانفر فرمانده اسبق بخش اطلاعات نیروی انتظامی علیه خود اعتراف کنند، در نماز جمعه اعلام می کند که در زندان دارند اعتراف می کنند!

از احمد جنتی نام برده شد زیرا سابقه دار تر از امثال شیخ محمد یزدی و یا تازه امام جمعه شده تهران "سید احمد خاتمی" است.

همین سیاست و استراتژی است که حکم می کند رئیس مجلس "علی لاریجانی" نیز پیش از معلوم شدن نتیجه تحقیقات، اعلام کند هیچ تجاوزی در زندان انجام نشده است و ادعاهای کروبی صرفا ادعاست!

بنابراین، فاجعه را در حد بیماری روانی تنی چند از بازجوها و یا ماموران زندان ها نباید خلاصه کرد و به همین دلیل نامه آن 120 پزشک و روانپزشک نقش زدن بر آب رونده است!