اسنادی که در تاریخ می ماند
بیانیه کودتای 22 خرداد
چه کسی نوشت؟ چه کسی خواند؟


 


مصاحبه مدیرکل وزارت کشور
برگزاری چهلم قربانیان کودتا
به وزارت کشور مربوط نیست!

       پیک هفته 107  --------  7 مرداد 1388  برابر  29 جولای 2009

  infos@peiknet.com  

منتخب اخبار

بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم 


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما

شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی

گزارشی از خیابان انقلاب
مردم ایران
بسیج و نیروی انتظامی را خواهند بخشید؟

پارلمان نیوز- پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس
جزئیات تخلفات انتخاباتی
یک مرجع داخلی نیست که به اسناد رسیدگی کند؟

 


چهلم قربانیان کودتا
فردا چگونه برگزار خواهد شد؟

فردا قرار است مراسم چهلم قربانیان کودتای 22 خرداد در مصلای تهران برگزار شود. موسوی و کروبی در نامه مشترکی به وزارت کشور برپائی این مراسم را اطلاع داده اند. گرچه یکی از مسئولین وزارت کشور به نیابت از سردار محصولی وزیر کشور گفته است مجوز برای این مراسم صادر نشده، اما کسی گوشش بدهکار این اظهارات دولتی نیست. موسوی و کروبی هم می دانستند وزارت کشور با چنین مراسمی موافق نیست. دولتی که از افزایش شمار افراد پیاده در پیاده روهای خیابان های مرکزی تهران وحشت دارد و همه را به چشم تظاهر کننده خاموشی می بیند که ممکن است ناگهان بانگ بردارند "یاحسین- میرحسین" چگونه می تواند با مراسم قربانیانی که خود آنها را کشته موافقت کند؟

بنابراین، هر دو طرف – یعنی مردم و کودتاچی ها- هر کدام کار خودشان را می کنند. حتی اگر کروبی و موسوی مصلای تهران را بعنوان مرکز تجمع اعلام نکرده بودند، در خیابان های مرکزی تهران چنین مراسمی بصورت تظاهرات مردم برپا می شد.

عاقلانه ترین کار، پرهیز از برخورد با مردم و برگزاری هدایت شده مراسم توسط کسانی مانند کروبی و خاتمی و موسوی است، اما کدام کودتاچی در طول تاریخ کودتاها عقل داشته که کودتاچی های دولت احمدی نژاد عقل داشته باشند؟

بدین ترتیب، 5 شنبه یکبار دیگر مردم و کودتاچی ها در برابر هم قرار خواهند گرفت. واقعیت اینست که مردم دیگر ترسی ندارند، زیرا کودتاچی ها هر هنری برای خشونت داشتند در این 50 روز بعد از کودتا به میدان آورده و عملا ترس مردم دیگر ریخته است.

همه میدانند در سوله گهریزک چه جنایات و فجایعی را کودتاچی ها مرتکب شدند. بالاتر از آن که دیگر نیست! هست؟

کودتائی که در 48 ساعت اول نتواند خود را تثبیت کند، دیگر تثبیت شدنی نیست و در جمهوری اسلامی 50 روز از کودتا می گذرد. در این 50 روز، حادثه در پی حادثه باعث شده از بدنه کودتا کسانی کنده شوند که اگر به جنبش سبز ضد کودتا هم نپیوسته باشند، دیگر نیروی کودتاچی ها نیستند. بویژه جبهه وسیعی که از روحانیت مخالف کودتا تشکیل شده، امروز پشتوانه مهمی برای تقابل با فرماندهان کودتاچی سپاه و کانون فتنه و توطئه در بیت رهبری است.

آیا شکاف ایجاد شده در جبهه راست حکومتی و گسترش وحشت از پیامدهای کودتا در خود حاکمیت، باعث چنان درایتی خواهد شد که مراسم بزرگداشت قربانیان کودتا، فردا بدون درگیری های خونین به پایان برسد؟ حضور موسوی و کروبی و دیگر کسانی که گفته اند در این مراسم شرکت می کنند، - از جمله آیت الله صانعی- خود موجب کم هزینه برگزار شدن این مراسم خواهد شد؟

تدبیر و خشونت یکبار دیگر، فردا به نمایش در خواهد آمد. تمام گزارش هائی که ما از تهران دریافت داشته ایم حکایت از بسیج مردم از محلات مختلف تهران برای شرکت در مراسم فرداست. چه مجوز داده باشند و چه نداده باشند. چه موسوی شرکت کند و چه نگذارند شرکت کند. الله و اکبرهای دیشب تهران، خود بازگو کننده حرکت بی رهبری مردم برای مراسم فرداست. هیچکس منتظر رهبری نیست و این همان نکته بسیار مهمی است که موسوی در دیدار دو روز پیش خود با فرهنگیان گفت. این که جنبش سبز هرمی نیست که با گرفتن عده ای از سیاسیون ایران تصور کنند خاموش می شود. این جنبش عرضی است. یعنی مانند کمر بندی سبز در تمام ایران گسترش دارد.


آیت الله طاهری
فجایع پس از انتخابات مشکوک
حیثیت نظام و اسلام را نشانه گرفته

آیت الله صانعی
عاملان و آمران کشتار مردم
توبه کنند و به توصیه هاشمی عمل کنند

انصار نیوز نوشت
نه تنها احمدی نژاد، بلکه رهبر هم
ممکن است شایستگی را از دست بدهد!

مانورهای علی خامنه ای
بازداشتگاه کهریزک تعطیل شد
اما جنایت درجای دیگر ادامه دارد!

سردار رادان
فرمانده بازداشتگاه کهریزک
شکرگذار سرکوب مردم شد!

پاریس
تومار سبز ایرانیان
"احمدی نژاد رئیس جمهور ما نیست"


میرحسین موسوی:
مردم از راه آمده
هرگز باز نخواهند گشت
!

شورش خیابانی نامیدن حرکت‌های مردمی ناشی از اشتباه جریان حاکم در درک حرکت مردم است. آنها فکر کردند با ایجاد حالت امنیتی و بهم‌ زدن اجتماعات، حرکت مردم جمع خواهد شد. این‌طور نیست که چند ماه بگذرد و مردم همه چیز را فراموش کنند و همه چیز حل شود.

نمی‌شود سر مردم را شیره مالید. حرکت مردم هرمی نیست، بلکه بصورت یک شبکه گسترده در حال سیر بود و به همه خانواده ها نفوذ کرد. متهم می‌کنند که شما ساختارشکن هستید و از ساختارشکنی استفاده می‌کنید. ما می‌خواهیم بگوییم ما دنبال ساختارهای واقعی برآمده از دل مردم و قانون اساسی هستیم. شما ساختارشکن هستید. با بررسی جریانات یک نمونه از دستگیری‌ها از ابتدا تا انتهای آن می‌توانید ببینید چه کسانی ساختارشکن هستند. لزومی ندارد ما صدها جنایت و تیراندازی و لباس شخصی را ببینیم، فقط کافیست آقایان یک نمونه مثلا پرونده همین روح الامینی، اعرابی یا آقاسلطان را مورد بررسی قرار دهند، خواهند دید که تا چه اندازه ساختارشکنی در مجموعه نظام صورت گرفته است. ه نظام هیچ چاره‌ای ندارد که به آرمان‌ها، ساختارها و قانون اساسی بازگردد و به نظر من اگر برنگردد مردم آن را برخواهند گرداند. مردم خود از راهی که آمده‌اند باز نخواهند گشت. چطور سران کشور ما فریاد نمی‌کشند و از این فجایع گریه نمی‌کنند؟  


بازی امنیتی کودتاچی ها را دور بزنیم
لیست قربانیان و زندانیان کودتا
حتی غیردقیق و نا کامل باید تهیه شود

علیه ولایت کودتا
روحانیون بلند پایه قم
به دیدار آقای منتظری شتافته اند


در تدارک تحقق یک وصیت نامه
آقا مجتبی به نیابت ازلاجوردی
مجاهدین انقلاب را می کشد؟

از یک گزارش کوتاه دریافتی
فرمانده کل سپاه را جدی نگیرید
دسته بندی در سپاه و بسیج و اطلاعات

سخنان قالیباف را بشنوید!
حمایت رهبر از احمدی نژاد خدمت نیست!
احمدی نژاد و اطرافیانش متقلب، دروغگو، دزد،
فاسد و بی اعتقاد به انقلاب هستند

جان کلام نماینده رهبر در سپاه
آیت الله خمینی "میت" است
و دیگر قابل تقلید نیست!


تضاد و رویاروئی میان
دو نهاد امنیتی سپاه و وزارت اطلاعات

آیت الله منتظری:
نگران آینده نظام هستم
دست کسانی را می بوسم
که در پی حل بحران کنونی‌اند!


برکناری ها و برگماری ها در کابینه
احمدی نژاد راننده شد
رهبر چرخ یدکی ماشین کودتا


گفتگوی دکتریزدی با شرق الاوسط
بحران کنونی راه حلی ندارد
جز قبول پیشنهادهای رفسنجانی

بیانیه آیت الله دستغیب
40 میلیون رای دادند و حالا اکثریت آنها می پرسند
رای من کجاست؟

آن  خبرگانی که نامه علیه هاشمی امضا کرده اند بروند فکری به حال زندانیان، شکنجه و جوانانی بکنند که هر روز جنازه آنها را تحویل می دهند.


فیلم ها را از اینجا ببینید!
مجلس ختم روح الامینی

کابوس تظاهرات مردم
خواب را بر کودتاچی ها حرام کرده


رویش‌یافتگان دوران رهبری علی خامنه‌ای
1- حجت الاسلام ذوالنور، فرمانده لباس شخصی ها
2- حجت الاسلام طائب، فرمانده شکنجه و اعتراف گیری

لیست ناقص و 29 نفره
قربانیان مقاومت علیه کودتای 22 خرداد

نامه مشترک خاتمی، موسوی، کروبی
بازگشت ایران
به دوران سیاه ستمشاهی

دستگاه‌های امنیتی مصرانه در پی اثبات فرضیه‌های خیال‌پردازانه و سراپا اشتباه خود برای معرفی فعالان بعنوان عوامل وابسته به بیگانه و محرکان انقلاب مخملی هستند و از همین رو به شیوه‌های غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرشرعی اعتراف‌گیری توسل جسته‌اند. دستگاه‌های تبلیغاتی دولتی و بویژه صدا و سیما نیز در این پروژه شرکت کرده اند.


نامه مهدی کروبی به وزیر اطلاعات
با روز قدس و رمضان
عاشورا و 22 بهمن چه می کنید؟

شیخ مهدی کروبی رئیس مجلس ششم و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دو دوره نهم و دهم، نامه ای خطاب به محسنی اژه ای وزیر اطلاعات نوشته و بدرستی به وی یاد آور شده که هر سالگرد، هر راهپیمائی سنتی در جمهوری اسلامی و هر سنیه زنی و عزاداری و روزه داری، روز قدس، عاشورا، 22 بهمن و… از این پس در جمهوری اسلامی یک روز و یک هفته و حتی یک ماه آماده باش نظامی برای جلوگیری از تظاهرات مردم است. او در نامه خود تاکید می کند که امنیت کشور شکننده است و وزیر اطلاعات آگاهی لازم را در این باره دارد و لازم است "قدرت" را درجریان واقعیات و اطلاعات قرار دهد.

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

Site Meter

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

پیام ها و نظرات

یادبود قربانیان
در شهر برلین

به یاد  قربانیان جنبش ضد کودتا که اکنون و بتدریج لیستی غیر رسمی و عمدتا به کمک خود مردم، شامل 78 اسم از آن ها تهیه شده، قرار است روز پنجشنبه (فردا) به دعوت  جمعیت پشتیبانی از مبارزات حق طلبانه و آزادی خواهانه مردم ایران در برلین ، مراسمی در محل  (Breitscheid Platz )Gedächtniskirche  برگزار شود. این مراسم از ساعت 7 و نیم تا 10 و نیم شب برگزار می شود.


راهنمائی برای
باز کردن پیک نت


جدال با سانسور

تکمیل اطلاعات
مربوط به یک قربانی


نام قربانیان
نباید از قلم بیفتد!

سلام- حدود 10 روز پیش از طریق یک نشانی دیگر برای شما از سعید اسماعیلی نوشتم که در تظاهرات 30 خرداد در تهران به ضرب گلوله لباس شخصی ها کشته شد. ولی امروز با کمال تعجب فهرست 29 نفره ای را در سایت شما مشاهده کردم که نامی از سعید اسماعیلی در آن نیود.
من اطلاعات خود را با یک واسطه از یکی از هم محلی های او گرفته بودم. هدف صرفا شناساندن ابعاد جنایات و تلاش برای جلوگیری از گمنامی تمام آنانی است که در راه آزادی ایران جان را نثار کردند. (به این دوست گله مند نیز توصیه می کنیم پی نوشت مطلب "لیست قربانیان..." را در همین شماره پیک نت مطالعه کند.)

نمی دانید
زیر پوست شهر
چه می گذرد؟
رخشان بنی اعتماد

ترسی ندارم که در وانفسای این دوران پرتوطئه به هر تهمتی منتسب شوم.

ترسی ندارم که به جرم مشوش کردن اذهان عمومی، متهمم کنید ولی نمی‌توانید منکر شوید که من یک مادرم، نه فقط مادر «تندیس و بارانم»، بلکه مادر همه جوانانی که از سال‌های دور از دریچه فیلم‌هایم، مادران خود را در قالب شخصیت‌های «طوبا»، «گیلانه» و «فروغ»، «نرگس»، «سیما» و... دیده‌اند. مادر همه آنانی که در همه این سال‌ها مرا به حریم خلوتشان پذیرفتند و از رنج‌ها و فریادهای فروخورده‌شان گفتند و گفتند تا بتوانم جانمایه دردهایشان را در فیلم‌هایم تصویر کنم. به حرمت یک عمر اعتماد همه مخاطبانم، این حق را بر خود قائلم که به دادخواهی مادرانی که در این شرایط بحران زده، بی‌پناه و دست از همه جا کوتاه، یا در سوگ‌ جوانان از دست رفته‌شان خاک بر سر گرفته‌اند، یا حیران و وحشت‌زده به دنبال پیدا کردن ردی از جگر گوشه‌هایشان در شهر سرگردانند. این نامه سرگشاده را بنویسم که، هیچ قانونی، هیچ مصلحتی، هیچ سیاستی نمی‌تواند توجیه این درد بر مادران این سرزمین باشد. در شرایطی که هیچ رسانه‌ای برای خبررسانی واقعیت‌ها و هیچ مسوولی پاسخگوی دلهره‌های کشنده خانواده‌ها نیست، چگونه می‌توان از خبر یا توهم مرگ و رنج دختران و پسران دستگیر شده بر خود نلرزید. دوربینم را چند روزی امان دهید تا گزارشی بی‌پرده پیش رویتان بگذارم، شاید به واقع نمی‌دانید که زیر پوست شهر چه می‌گذرد؟


بنام مدرس
به کام کاسه لیسان


از شهید مشهد بگوئید!

باسلام

چرا راجع به شهید غنیان دانشجوی فوق لیسانس مشهدی كه در دانشگاه تهران به
شهادت رسید مطلبی نمی نویسید واو را معرفی نمی كنید. درحالیكه چند روزپیش
مراسم چهلم او در مشهد برگزارشد و به نوشته هفته نامه نخست پدرش ناگفته ها را گفت. (از ارسال کننده این پیام تقاضا می کنیم متن آن ناگفته ها را برای ما ارسال دارد تا در صورت امکان منتشر کنیم.)

بانک "تات"

با سلام

مطلب مهمی درمورد بانک جدید التاسیس "تات" دارم. خواهش می کنم آنرا منتشر نمایید.
این بانک با سرمایه اولیه حدود 224
میلیارد تومان از محل

1- مبلغ 140 میلیارد تومان وجوهات به جا مانده از آیت اله بهجت

2- مبلغ 84 میلیارد تومان وجوهات به جا مانده از آیت اله فاضل لنکرانی که در هردو مورد با دستور مستقیم رهبر جمهوری اسلامی گرفته شده و در اختیار آقایان 1- مجتبی خامنه ای فرزند رهبر (رئیس کودتا) 2- غلامعلی حداد عادل رئیس اسبق مجلس هفتم و 3- احمد جنتی دبیر شورای نگهبان قرارداده شده تا به عنوان سهامداران اصلی اقدام به تاسیس این بانک نموده و در شرف پذیره نویسی هستند (مطابق تبلیغ در سیما).

مردم را تشویق به تحریم این بانک و عدم پذیره نویسی آن بنمائید.

حمید از تهران

شام پیروز حداد عادل

مطلبی که درباره شام حداد عادل در شب اعلام پیروزی احمدی نژاد منتشر کردید زیاد با واقعیت نمی خواند. بیشتر به یک "جوک" شبیه بود.

(اگر دقت کرده باشید، در پایان آن گزارش یا پیام هم نوشته بودیم که مسئولیت آن برعهده نویسنده است و ما هم چندان به آن باور نداشتیم. اما این که چرا آن را منتشر کردیم؟ به این دلیل ساده که حتی اگر تخیلات نویسنده مبنای آن گزارش بوده باشد، آن تخیلات دور از ذهن نیست. برای نمونه، اشاره به سرنوشت خانواده آیت الله خمینی پس از درگذشت وی. و یا نقشی که مجتبی خامنه ای در کودتای اخیر برعهده داشت و سرنخ بسیاری از جنایات در دست اوست. حالا، این که حداد عادی آنقدر ساده لوح نیست که در یک مهمانی نسبت به سرنوشت دخترش ابراز نگرانی کند از اصل مسئله که در ذهن مردم می گذرد نمی کاهد. یعنی سرنوشت فرزندان و نوه های آیت الله خمینی و تلاش فرزندان آقای خامنه ای برای قبضه قدرت تا قبل از مرگ وی.)

یک قربانی دیگر

خواهشمندم شهادت آقای چگینی را اطلاع رسانی کنید. ایشان کارمند شرکت صنایع راه سازی و معدن ایران بود و در دفتر امور سهام به عنوان تحصیلدار و آبدارچی کار می کرد، متاهل بود ولی فرزندی نداشت. او اولین کسی است که در میدان آزادی کشته شد.

گلوله از ناحیه صورت در زیر چشم راستش قرار گرفت که در دم جان سپرد. شماره تلفن او را از داخل کیف پولش پیدا کردند و به خانواده اش خبر دادند. جنازه او بعد از یک هفته در حوالی شهریار پیدا شد. البته با راهنمائی کلانتری شهریار.٣۴ سال داشت و اکنون درقطعه ٢۵۶ بهشت زهرا، ردیف ١۴۶ شماره 13 به خاک سپرده شده است.


فارسی را
کتابی بنویسید!

دوستان محترم که پیام ارسال میدارید.
بابت ارسال لینک ها و پیام ها سپاسگزاریم. اما قبل از همه اینها، از شما خواهش می کنیم فارسی را و بویژه افعال جملات را کامل بنویسید. پدر فارسی در این سالهای اخیر با این دیالگ نویسی در وبلاگ ها در آمد. "میگه" یعنی چه؟ "یه کم" یعنی چه؟ "بیام" یعنی چه؟
اینها همه غلط است. درست آنها می شود: می گوید، کمی، بیایم و... می بخشید که این توضیحات را دادیم اما باور کنید برای انتشار مطالب دریافتی و خارج کردن آنها از این فارسی هر روز خون دل می خوریم.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)