بار کج به لبنان نرسید

18 میلیارد دلار پول ایران

به چنگ دولت ترکیه افتاد!


 


دیدار با هاشمی رفسنجانی که زیر ذربین قرار نگرفت

نتایج رایزنی های مهم

برای یافتن راه حل بحران

       پیک هفته 107  --------  8 مرداد 1388  برابر  30 جولای 2009

  infos@peiknet.com  

منتخب اخبار

بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم 


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما

شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی

گزارشی از خیابان انقلاب
مردم ایران
بسیج و نیروی انتظامی را خواهند بخشید؟

پارلمان نیوز- پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس
جزئیات تخلفات انتخاباتی
یک مرجع داخلی نیست که به اسناد رسیدگی کند؟

 

چهلم قربانیان کودتا، در شهرهای بزرگ ایران

بموجب گزارش های دریافتی، در شیراز، مشهد، اصفهان، اراک، رشت و اهواز نیز بمناسبت چهلم اولین قربانیان مقاومت در برابر کودتای 22 خرداد مردم دست به تظاهرات زدند. در اصفهان، مردم در اطراف سی و سه پل و چهار راه نظر بیش از نقاط دیگر اجتماع کرده بودند.

کودتاچی ها آن را به خشونت کشیدند

چهلمی که می توانست

درسکوت و آرامی برگزار شود

گزارش پیک نت

کانون درگیری های امروز (پنجشنبه) در مرکز تهران ابتدای عباس آباد و ابتدای تخت طاووس بود. ابتدا جمعیت پراکنده و در دسته های چند ده نفره و نهایتا چند 100 نفره بود. تا ساعت 8 و نیم زد و خورد گاه به گاه بود، اما از آن ساعت به بعد جمعیت چند 100 نفره عباس آباد به سمت تخت طاووس آمد در حالی که نمی دانستند آنجا نیز عده یی هستند. وقتی به هم رسیدند شور و حرارت عجیبی همه را گرفت. انسان دلش برای تنهائی و مظلومیت این مردم شجاع می سوزد. بهر حال مردم همدیگر را که پیدا کردند بیشتر روحیه گرفتند. یکی از موتور سوارهای بسیجی که ظاهرا ناشی بود و یا از جمعیت وحشت کرده بود، با موتورش وسط مردم خورد زمین. باور کنید مردم در نهایت انسانیت به او گفتند بلند شو و برو! او از ترس موتور را رها کرده و دوید به سمت بقیه بسیجی ها. مردم موتورش را آتش زدند که دود و آتش آن تا 3- 4 متر به آسمان رفت. از نکات جالب تظاهرات امروز این بود که مردم هر جا توانستند، حتی روی ستون های سنگی پیاده روها و روی صندوق های برق و تلفن شمع روشن کردند. عکسی از این صحنه گرفته ام که می فرستم(عکس بالا). رانندگان اتومبیل ها آگانه در خیابان توقف کرده و پس از بستن راه ها بوق می زدند. این اقدام هیچ ارتباطی به ترافیک خیابان عباس آباد و تخت طاووس نداشت. سر و کله های شکسته و تن و بدن باتوم خورده هم زیاد بود. نکته ی دیگر درباره ی تظاهرات امروز حضور همه نوع مردم بود. من کاملا دقت کردم. از طبقات پائین هم در میان تظاهر کنندگان بودند. حتی راننده تاکسی و مردم موتور سوار هم با مردم همراهی می کردند.

 فیلم های تظاهرات امروز تهران

1- 2- 3- 4 -5- 6 - 7

 اولین گزارش پیک نت از مراسم امروز(پنجشنبه)

 در بهشت زهرا جمعیت پس از تلاش بسیار توانست از زاویه های مختلف صف ها نیروی انتظامی را شکافته و با شعار"این دولت است که مرده- صدای ما نمرده" وارد بهشت زهرا شود. شماری از روحانیون مشهور نظر آیت الله موسوی تبریزی در میان این مردم بودند. نیروی انتظامی پیش از رسیدن میرحسین موسوی به محوطه بهشت زهرا توانست ادامه راه او را سد کند. همین برنامه را برای مهدی کروبی به اجرا گذاشتند. جمعیت که تا این لحظه با سکوت وارد محوطه بهشت زهرا شده بود، یکپارچه و با صدای بلند فاتحه و شهادتین را همانند سرودی برای قربانیان کودتا خواند. بدنبال آن شعار "یاحسین- میرحسین" جانشین شعار ورود به بهشت زهرا شد. یعنی شعار "این دولت است که مرده- صدای ما نمرده". همزمان با بهشت زهرا، در اطراف مصلی تهران، ولیعصر، بهشتی، مفتح، میدان فردوسی، ناصر خسرو و ونک و شماری از خیابان های مرکزی تهران نیز مردم با شعار "عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز، ایرانی با غیرت، صاحب عزاست امروز" دست به تظاهرات زدند. شعاری دیگر از دوران انقلاب 57 با اندکی تغییر. یعنی به جای "خمینی بت شکن صاحب عزاست امروز" مردم خواندند "ایرانی با غیرت صاحب عزاست امروز" . هزاران اتومبیل نیز در همین نواحی با به صدا درآوردن صدای بوق اتومبیل های خود عملا به تظاهر کنندگان پیوستند. نکته بسیار مهمی که در 50 روز اخیر، روز به روز بیشتر جلوه می کند، زنده شدن شعارهای کلاسیک دوران انقلاب 57 است که با اندک تغییری به شعار این دوران تبدیل شده است. آنچه در تظاهرات امروز تهران به چشم می خورد، خشم مردم در برابر خشونت نیروهای انتظامی بود، به گونه ای که کم کم مردم با دست خالی با ماموران باتوم بدست به مقابله بر می خیزند. فیلم شماره 5 نمونه ای از این صحنه هاست که در پایان آن (ثانیه 48) یکی از افراد انتظامی و یا لباس شخصی با اسلحه کمری به سمت مردم تیراندازی می کند. تظاهرات، پرتاب گاز اشک آور، آتش زدن ظروف زباله برای دفع این گاز، دستگیری و اکنون درگیری دو طرف - مردم و نیروی انتظامی- به بخشی از زندگی روزانه در ایران و بویژه در تهران تبدیل شده است. در چنین فضای متلاطمی قرار است تنفیذ رهبر و تحلیف مجلس در تائید دولتی که با کودتا 50 روز است در برابر رای و خواست مردم ایستاده برگزار شود. شرایط نشان می دهد که نه تنفیذ و نه تحلیف تغییری در شرایط کنونی کشور نخواهد داد و مقابله با دولت کودتا پس از تنفیذ و تحلیف نیز همان قبل از تنفیذ و تحلیف ادامه خواهد یافت!

چهلم نخستین قربانیان کودتا

در بهشت زهرا و مصلای تهران

چلهم نخستین قربانیان جنبش ضد کودتا که پس از نماز جمعه رهبر و تاکید وی برای مقابله نظامی با اعتراضات مسالمت آمیز مردم کشته شدند (از جمله ندا آقا سلطان) امروز در دو مکان برگزار خواهد شد. مطابق خبری که از پیش اعلام شده مردم ساعت 6 بعد از ظهر در مصلای تهران حاضر خواهند شد و بموجب خبری که روز گذشته اعلام شد؛ مراسم چهلم قربانیان ابتدا ساعت 4 بعد از ظهر در بهشت زهرا و با حضور میرحسین موسوی و مهدی کروبی انجام می شود. بدین ترتیب، مسیر مراسم امروز بین بهشت زهرا و مصلای تهران خواهد بود. هنوز معلوم نیست که موسوی و کروبی نیز پس از شرکت در مراسم بهشت زهرا، همراه مردم در مصلای تهران نیز حاضر خواهند شد یا نه.


محمد خاتمی:

بازداشتگاه غیر استاندارد یعنی چه؟

جنایت کرده اند و جنایت می کنند!


بیانیه جبهه مشارکت

بستن یک بازداشتگاه دردی را درمان نمی کند

فاجعه آفرینان کودتا را تسلیم دادگاه کنید


با بستن کهریزک

نه دهان مردم بسته می شود

و نه دفتر جنبش ضد کودتا


همآهنگ کننده نیروهای نظامی در کودتای 22 خرداد

اعلام حمایت مجدد

سرلشکر فیروزآبادی از احمدی نژاد


نام و هویت قربانیان کودتا

بسرعت در حال کشف است


پاسخ آیت الله منتظری به نامه خاتمی، موسوی و کروبی

هدف از تشکیل سپاه

سرکوب مردم و برادر کشی بود؟

حاکمیت تاکنون چه نفعی از بحرانی که به وجود آورد برده است؟ جز این که اکثریت قاطع مردم عزیز را ناراضی و‏ ‏خشمگین نموده و فاصله خود را با آنان بیش از پیش کرده ؟

تصمیم گیرندگان حوادث و فجایع اخیر آیا تجربه حکومت شاه و سایر رژیم های استبدادی را از یاد برده اند؟ مگر رژیم‏ ‏شاه با ایجاد خفقان و رعب و سرکوب آزادی خواهان و سانسور رسانه ها و زندانی و شکنجه نمودن فعالان سیاسی و‏ ‏معترضین و اعتراف گیری از آنان و پرونده سازی و تبلیغات دروغ توانست در مقابل موج اعتراضات و نارضایتی های‏ ‏مردم مقاومت کند؟

‏ ‏چرا عقلای قوم کارها را به دست یک عده افراد نامتعادل و اسیر توهمات و تمایلات خطی و گروهی داده اند. ‏چرا نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج را به برادرکشی و سرکوب مردم وامی دارند؟ آیا هدف از تشکیل سپاه و بسیج برای‏ ‏برادرکشی و سرکوب مردم بود؟


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

جنایتکاران کنونی، از سرنوشت

جنایتکاران دوران شاه درس بگیرند!

 مردم باید کشته شوند، چون می خواهند به صدر انقلاب 57 بازگردند؟

1- 2- 3


اسنادی که در تاریخ می ماند
بیانیه کودتای 22 خرداد را
چه کسی نوشت؟ چه کسی خواند؟

آیت الله طاهری
فجایع پس از انتخابات مشکوک حیثیت نظام و اسلام را نشانه گرفته

آیت الله صانعی
عاملان و آمران کشتار مردم
توبه کنند و به توصیه هاشمی عمل کنند

انصار نیوز نوشت
نه تنها احمدی نژاد، بلکه رهبر هم
ممکن است شایستگی را از دست بدهد!

مانورهای علی خامنه ای
بازداشتگاه کهریزک تعطیل شد
اما جنایت درجای دیگر ادامه دارد!

سردار رادان
فرمانده بازداشتگاه کهریزک
شکرگذار سرکوب مردم شد!

علیه ولایت کودتا
روحانیون بلند پایه قم
به دیدار آقای منتظری شتافته اند


در تدارک تحقق یک وصیت نامه
آقا مجتبی به نیابت ازلاجوردی مجاهدین انقلاب را می کشد؟

جان کلام نماینده رهبر در سپاه
آیت الله خمینی "میت" است و دیگر قابل تقلید نیست!


برکناری ها و برگماری ها در کابینه
احمدی نژاد راننده شد رهبر چرخ یدکی ماشین کودتا


بیانیه آیت الله دستغیب
40 میلیون رای دادند و حالا اکثریت آنها می پرسند
رای من کجاست؟

آن  خبرگانی که نامه علیه هاشمی امضا کرده اند بروند فکری به حال زندانیان، شکنجه و جوانانی بکنند که هر روز جنازه آنها را تحویل می دهند.


رویش‌یافتگان دوران رهبری علی خامنه‌ای
1- حجت الاسلام ذوالنور، فرمانده لباس شخصی ها
2- حجت الاسلام طائب، فرمانده شکنجه و اعتراف گیری

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

Site Meter

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

پیام ها و نظرات

یادبود قربانیان
در شهر برلین

به یاد  قربانیان جنبش ضد کودتا که اکنون و بتدریج لیستی غیر رسمی و عمدتا به کمک خود مردم، شامل 78 اسم از آن ها تهیه شده، قرار است روز پنجشنبه (فردا) به دعوت  جمعیت پشتیبانی از مبارزات حق طلبانه و آزادی خواهانه مردم ایران در برلین ، مراسمی در محل  (Breitscheid Platz )Gedächtniskirche  برگزار شود. این مراسم از ساعت 7 و نیم تا 10 و نیم شب برگزار می شود.


راهنمائی برای
باز کردن پیک نت


جدال با سانسور

تکمیل اطلاعات
مربوط به یک قربانی


نام قربانیان
نباید از قلم بیفتد!

سلام- حدود 10 روز پیش از طریق یک نشانی دیگر برای شما از سعید اسماعیلی نوشتم که در تظاهرات 30 خرداد در تهران به ضرب گلوله لباس شخصی ها کشته شد. ولی امروز با کمال تعجب فهرست 29 نفره ای را در سایت شما مشاهده کردم که نامی از سعید اسماعیلی در آن نیود.
من اطلاعات خود را با یک واسطه از یکی از هم محلی های او گرفته بودم. هدف صرفا شناساندن ابعاد جنایات و تلاش برای جلوگیری از گمنامی تمام آنانی است که در راه آزادی ایران جان را نثار کردند. (به این دوست گله مند نیز توصیه می کنیم پی نوشت مطلب "لیست قربانیان..." را در همین شماره پیک نت مطالعه کند.)

نمی دانید
زیر پوست شهر
چه می گذرد؟
رخشان بنی اعتماد

ترسی ندارم که در وانفسای این دوران پرتوطئه به هر تهمتی منتسب شوم.

ترسی ندارم که به جرم مشوش کردن اذهان عمومی، متهمم کنید ولی نمی‌توانید منکر شوید که من یک مادرم، نه فقط مادر «تندیس و بارانم»، بلکه مادر همه جوانانی که از سال‌های دور از دریچه فیلم‌هایم، مادران خود را در قالب شخصیت‌های «طوبا»، «گیلانه» و «فروغ»، «نرگس»، «سیما» و... دیده‌اند. مادر همه آنانی که در همه این سال‌ها مرا به حریم خلوتشان پذیرفتند و از رنج‌ها و فریادهای فروخورده‌شان گفتند و گفتند تا بتوانم جانمایه دردهایشان را در فیلم‌هایم تصویر کنم. به حرمت یک عمر اعتماد همه مخاطبانم، این حق را بر خود قائلم که به دادخواهی مادرانی که در این شرایط بحران زده، بی‌پناه و دست از همه جا کوتاه، یا در سوگ‌ جوانان از دست رفته‌شان خاک بر سر گرفته‌اند، یا حیران و وحشت‌زده به دنبال پیدا کردن ردی از جگر گوشه‌هایشان در شهر سرگردانند. این نامه سرگشاده را بنویسم که، هیچ قانونی، هیچ مصلحتی، هیچ سیاستی نمی‌تواند توجیه این درد بر مادران این سرزمین باشد. در شرایطی که هیچ رسانه‌ای برای خبررسانی واقعیت‌ها و هیچ مسوولی پاسخگوی دلهره‌های کشنده خانواده‌ها نیست، چگونه می‌توان از خبر یا توهم مرگ و رنج دختران و پسران دستگیر شده بر خود نلرزید. دوربینم را چند روزی امان دهید تا گزارشی بی‌پرده پیش رویتان بگذارم، شاید به واقع نمی‌دانید که زیر پوست شهر چه می‌گذرد؟


بنام مدرس
به کام کاسه لیسان


از شهید مشهد بگوئید!

باسلام

چرا راجع به شهید غنیان دانشجوی فوق لیسانس مشهدی كه در دانشگاه تهران به
شهادت رسید مطلبی نمی نویسید واو را معرفی نمی كنید. درحالیكه چند روزپیش
مراسم چهلم او در مشهد برگزارشد و به نوشته هفته نامه نخست پدرش ناگفته ها را گفت. (از ارسال کننده این پیام تقاضا می کنیم متن آن ناگفته ها را برای ما ارسال دارد تا در صورت امکان منتشر کنیم.)

بانک "تات"

با سلام

مطلب مهمی درمورد بانک جدید التاسیس "تات" دارم. خواهش می کنم آنرا منتشر نمایید.
این بانک با سرمایه اولیه حدود 224
میلیارد تومان از محل

1- مبلغ 140 میلیارد تومان وجوهات به جا مانده از آیت اله بهجت

2- مبلغ 84 میلیارد تومان وجوهات به جا مانده از آیت اله فاضل لنکرانی که در هردو مورد با دستور مستقیم رهبر جمهوری اسلامی گرفته شده و در اختیار آقایان 1- مجتبی خامنه ای فرزند رهبر (رئیس کودتا) 2- غلامعلی حداد عادل رئیس اسبق مجلس هفتم و 3- احمد جنتی دبیر شورای نگهبان قرارداده شده تا به عنوان سهامداران اصلی اقدام به تاسیس این بانک نموده و در شرف پذیره نویسی هستند (مطابق تبلیغ در سیما).

مردم را تشویق به تحریم این بانک و عدم پذیره نویسی آن بنمائید.

حمید از تهران

شام پیروز حداد عادل

مطلبی که درباره شام حداد عادل در شب اعلام پیروزی احمدی نژاد منتشر کردید زیاد با واقعیت نمی خواند. بیشتر به یک "جوک" شبیه بود.

(اگر دقت کرده باشید، در پایان آن گزارش یا پیام هم نوشته بودیم که مسئولیت آن برعهده نویسنده است و ما هم چندان به آن باور نداشتیم. اما این که چرا آن را منتشر کردیم؟ به این دلیل ساده که حتی اگر تخیلات نویسنده مبنای آن گزارش بوده باشد، آن تخیلات دور از ذهن نیست. برای نمونه، اشاره به سرنوشت خانواده آیت الله خمینی پس از درگذشت وی. و یا نقشی که مجتبی خامنه ای در کودتای اخیر برعهده داشت و سرنخ بسیاری از جنایات در دست اوست. حالا، این که حداد عادی آنقدر ساده لوح نیست که در یک مهمانی نسبت به سرنوشت دخترش ابراز نگرانی کند از اصل مسئله که در ذهن مردم می گذرد نمی کاهد. یعنی سرنوشت فرزندان و نوه های آیت الله خمینی و تلاش فرزندان آقای خامنه ای برای قبضه قدرت تا قبل از مرگ وی.)

یک قربانی دیگر

خواهشمندم شهادت آقای چگینی را اطلاع رسانی کنید. ایشان کارمند شرکت صنایع راه سازی و معدن ایران بود و در دفتر امور سهام به عنوان تحصیلدار و آبدارچی کار می کرد، متاهل بود ولی فرزندی نداشت. او اولین کسی است که در میدان آزادی کشته شد.

گلوله از ناحیه صورت در زیر چشم راستش قرار گرفت که در دم جان سپرد. شماره تلفن او را از داخل کیف پولش پیدا کردند و به خانواده اش خبر دادند. جنازه او بعد از یک هفته در حوالی شهریار پیدا شد. البته با راهنمائی کلانتری شهریار.٣۴ سال داشت و اکنون درقطعه ٢۵۶ بهشت زهرا، ردیف ١۴۶ شماره 13 به خاک سپرده شده است.


فارسی را
کتابی بنویسید!

دوستان محترم که پیام ارسال میدارید.
بابت ارسال لینک ها و پیام ها سپاسگزاریم. اما قبل از همه اینها، از شما خواهش می کنیم فارسی را و بویژه افعال جملات را کامل بنویسید. پدر فارسی در این سالهای اخیر با این دیالگ نویسی در وبلاگ ها در آمد. "میگه" یعنی چه؟ "یه کم" یعنی چه؟ "بیام" یعنی چه؟
اینها همه غلط است. درست آنها می شود: می گوید، کمی، بیایم و... می بخشید که این توضیحات را دادیم اما باور کنید برای انتشار مطالب دریافتی و خارج کردن آنها از این فارسی هر روز خون دل می خوریم.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)