بعد از کشتی، شکست فوتبال
خشم فوتبال دوستان
"علی" را داد، دست دائیش!


 


علیه موسوی
سخنگوی، سخنگوی دولت
چادرش را بست به کمرش!

       پیک هفته 107  --------   10 فروردین 1388  برابر 30 مارس 2009

  infos@peiknet.com  

اخبار هفته

سخنرانی آیت الله جنتی
کنگره سرداران و فرماندهان طرفدار ابقای احمدی
نژاد

30 سال پس از آن انقلاب
راه میانه ای وجود ندارد
یا انقلاب، یا سلطنت و بختیار

یک بررسی
نگاهی به موقعیت
سایت‌های خبری و هفته نامه‌ها

مصاحبه عبدالله شهبازی
وداع با احمدی نژاد
استقبال از میرحسین موسوی

گزارش پیک نت از بروکسل
شیرین عبادی
 تا پای جان خود می ایستم

عالیه اقدام دوست
    پشت خط تلفن از داخل

نیروگاه اتمی بوشهر
دستآوردی ملی که می تواند
به فاجعه ای ملی ختم شود!

هاشمی، عسگراولادی، رفیقدوست، واعظ طبسی
سرداران سپاه برای
ثروت آنها کیسه دوخته اند

محمدرضا جلایی پور:
حکومت12 ساله "دولت سایه" چه سرنوشتی خواهد یافت؟

هشدار مهدی کروبی

می خواهند به هر قیمتی بمانند


در دیدار با روزنامه نگاران
کار پایه دولت احتمالی میرحسین موسوی

سفر چرب و چیلی

احمدی نژاد به یزد


اعلامیه

سازمان مجاهدین انقلاب


میرحسین موسوی:
 کاری نکنید که کارد
 به استخوان مردم برسد

وزیرکشور
سردار میلیارد :
جنس دولت  از طلا ست!

نامه دریافتی از ایران
نقش سید احمد خمینی
در قتل عام سیاسی 67

مهدی خزعلی حاشیه رفته
مشکل علی خامنه ای
مشکلی است که شاه داشت

در کمیسیون امنیت مجلس
بودجه 87  نظامی چه شد؟
بودجه 88 نظامی چقدر است؟

خاطرات زندان عفت ماهباز
مجریان قتل عام 67
در پست های حکومتی!

دیدار با شیرین عبادی
3 انگیزه حمله به

کانون مدافعان حقوق بشر


میرحسین موسوی

 سرانجام دهان گشود!


بورژوازی مستغلات


آقای خمینی لیسانس داشت؟
 بازی بی مزه "ایرنا"

اقدام بی سابقه بیت رهبری
ایجاد 40 کارگاه سیاسی
برای ابلاغ نظرات رهبر

دادسرای کارکنان
سرنوشت
3 پرونده
مشت نمونه خروار

یورش جدید

 به ته مانده حقوق بشر


حزب پادگانی چه ساختاری دارد !

علاوه بر کمبود بودجه
ایران با کمبود "هفته"
و بحران "دهه" روبرو شده!


 


"هارپ"
تدارک جنگ سوم جهانی
با چراغ های خامو
ش

مرگ دلفین ها در بندرلنگه  و زلزله "بم"، حوادث طبیعی بودند، یا نتیجه آزمایش "هارپ"؟


براندازی جنسیتی، زحمتکشی، تحصیلی، وبلاگی، درویشی!
زنان- کارگران- دانشجویان
زندانیان سیاسی دولت امنیتی


درآلمان نیز مردم مانند فرانسه به خیابان آمدند
هزینه بحران سرمایه داران را
مردم حاضر نیستند بپردازند!

گزارش خبرنگار پیک نت از تظاهرات برلین


انتخابات شوخی نیست
روزهای سخت در پیش است!
ابراهیم نبوی

گزارش پیک نت از داخل ورزشگاه آزادی
احمدی نژاد "هُو" شد وعربستان با 2 گل پیروز

ورزشگاه یکصد هزار نفره جای سوزن انداختن نبود. بیش از ظرفیت ورزشگاه مردم آمده بودند. وقتی احمدی نژاد وارد ورزشگاه شد، از هر طرف مردم شروع کردند به "هُو" کردن رئیس جمهور و بعد از باخت ایران هرچه از دهان مردم در آمد نثار "علی دائی" کردند. سرانجام چند نارنجک دست ساز به داخل زمین پرتاب شد و مردم ناسزا به علی آبادی را هم به هو کردن احمدی نژاد و فحش به علی دائی اضافه کردند. به این ترتیب تیم ایران به عربستان باخت، احمدی نژاد که برای جلب رای برای انتخابات آینده خود را به در و دیوار می زند و با همین هدف به ورزشگاه آمده بود به تماشاگران باخت و علی دائی و علی آبادی را نیروهای ضد شورش از صحنه خارج کردند. از آنجا که مشت نمونه خروار است، آنچه دیشب در ورزشگاه یکصدهزارنفره اتفاق افتاد، پیش زمینه مسابقه بزرگ انتخابات ریاست جمهوری است.


ولایت مطلقه مسعود رجوی و مقلدان آن در ج. اسلامی
مصطفی تاج زاده

مردم، درهای بسته را می گشایند
287 میلیون پیامک کابوس بزرگ دولت در انتخابات

آرمین: درانتظار یورش تخریبی علیه موسوی
انتخابات ریاست جمهوری در پیچیده ترین و مبهم ترین شرایط

سال نو، با روش کهنه 30 ساله آغاز شد

اینها می خواستند روز اول نوروز، برای عید دیدنی بروند خانه دوستان زندانی شان که خود به اسارت در آمدند و رفتند همانجا که دوستانشان بودند: زندان!

شمارشان12  تن است و از اعضای کمپین یک میلیون امضا و مادران صلح. مردان این گروه را جدا کرده و به زندان قزل حصار منتقل کرده اند.

خدیجه مقدم، لیلا نظری، دلارام علی، فرخنده احتسابیان، محبوبه کرمی، شهلا فروزانفر، ثریا یوسفی، آرش نصیری اقبالی، امیر رشیدی، محمد شوراب وعلی عبدی، عصر روز پنج شنبه در حالی که تصمیم داشتند به دیدار نوروزی با خانواده های برخی از زندانیان بروند در خیابان سهروردی تهران دستگیر و به زندان منتقل شده و بازداشت آنان همچنان ادامه دارد.


لوموند دیپلماتیک فارسی "مارس" منتشر شد

مقالات ماه مارس لوموند دیپلماتیک و شماری از مقالات ماه گذشته این نشریه روی سایت آن قرار گرفت. این شماره همراه است با متن کوتاهی درباره "میشل کلوسکارد"، فیلسوف فرانسوی که ماه گذشته به درود حیات گفت:

1- میشل کلوسکار، فیلسوف و جامعه شناس نقاد « لیبرالیزم لیبرتر»  درگذشت2- ناتو به چه کار می آید ؟ 3-  کتابخانه جهانی، از ولتر تا گوگل4- آنگاه که اسرائیل و ایران درخفا ارتباط برقرار می کردند5- مذهب پانزده در صدی 6- فرانتس فانون ، سیاهوارگی * و جنبش رهائی بخش7- درباره‌ی سبکی غیر قابل تحمل جنگ 8-  ٢٦٠٠٠ دلار برای آبونمان برنج پر برکت تایلندی 9- بازگشت به حمایت از اقتصاد ملی (پروتکسیونیسم) و خشم و خروش معارضان آن10- افسانه ها و اباطیل11- نگاه، کره زمین و نقشه نگار12- زمانی که بحران اجتماعی، پارلمان اروپا را نیز فرا می گیرد.


گفتگوی مجله "یورو" با "سارا واگن کنشت"
عضو رهبری حزب چپ آلمان و نماینده پارلمان اروپا

راه حلی میان
سوسیالیسم و سرمایه داری

"آلترناتیو" چپ، برای بحران اقتصاد جهانی

آنچه ما می خواهیم آنست که در ایجاد فشار از پائین سهمی داشته باشیم، فشاری آنقدر نیرومند که بتواند سیاست را تغییردهد. اگر کنسرن ها امروز با خطر ورشکستگی  روبرو هستند، مانند برخی از موسسات مالی، به این علت نیست که درسال ها  گذشته تعداد کمی را بیکار کرده اند، بلکه  به این علت است که حسابشان غلط از آب در آمده است.  کنسرن های سازنده  اتوموبیل در سال های گذشته،همزمان با اخراج موج موج  کارگران، بیرحمانه بر  سود ها ی خود افزودند. آنها در آن زمان در تنگنای مالی نبودند، بلکه می خواستند از مخارج بکاهند تا بهای سهامشان در بورس ها  ترقی کند. حزب چپ خواستار برنامه ایست که در درجه اول به سود کسانی باشد که از لحاظ اجتماعی ضعیف تر هستند و درآمدشان کم است. اگر به همه دریافت کنندگان کمک های موسوم به هارتس – چهار ماهی  100 یورو بیشتر بدهند یک تکان جدی به قدرت خرید مردم وارد می آید، چون آنها بلافاصله می توانند اندکی به زندگی خود بهبود بخشند. مجموعه این پول چیزی خواهد شد در حدود هفت میلیارد یورو –  یعنی کمتر ازآن پولی که "کومرس بانک" از صندوق نجات می گیرد. ما می خواهیم از صاحبان در آمد های کوچک  کمتر مالیات گرفته شود و در عین حال از  برندگان بازار سرمایه برای زیان هایی که  وارد آورده اند خسارت گرفته شود. باید از تمام دارائی های بیش از یک میلیون، ده در صد مالیات بر  ثروت گرفت.  این مالیات به سالی 200 میلیارد بالغ خواهد گشت. اگر ما یک چپ نیرومند داشته باشیم بخت آنرا خواهیم داشت که از میلیونرها مالیات ثروت گرفته شود و برمالیات موسسات افزوده گردد. افزون بر این مالیات بر در آمد های کلان باید به شکل تصاعدی افزایش یابد. این درست نیست که  یک کارگر ماهر  و یک میلیونر به یک نسبت مالیات به پردازند .آنچه حزب چپ می خواهد اقتصادی است با بخش اجتماعی  نیرومند و سهم بیشتر دولت در صنایع بزرگ. این به معنی اقتصاد با نقشه متمرکز نیست، اما ما به راه دیگری غیر از سرمایه داری نیازمندیم. حزب چپ خواستار آلترناتیو سوسیالیستی است.


دو خبر و رویداد مهم در بحث های نوروزی ایران

اعتبار جنبه های خبری درگذشت همسرآیت‌الله خمینی

نگاهی به نامه محرمانه احمدی نژاد
زنگ خطر برای حامیان در دوره دوم ریاست جمهوری

قرارگاه خاتم النبیاء کانون قدرت اقتصادی و نظامی
احمد طباطبائی

دید و بازدید نوروزی ملی– مذهبی‌های ایران


خاتمه 78  با زندان و اعدام
آغاز 88 با دستگیری و مرگ در زندان

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

دیدگاه ها


محمد خاتمی
ذخیره ای
برای آینده
محمد علی ابطحی

یک هفته ای همه جا در ایران تعطیل بود. من هم تهران نبودم. رفته بودم شمال.اما خوشبختانه  به هر شکلی بود وبلاگم را تعطیل نکردم. دیروزآمدم. اتفاقا در خیابان با آقای خاتمی برخورد کردم که از سفر استرالیا برمی گشت. بعد از ظهر ایران درگیر فوتبال حساس ایران وعربستان  بود. تا اوایل نیمه دوم پای تلویزیون نشستم. هم یک گل زده بودند و هم آقای احمدی‌نژاد آمده بودند که بازی را تماشا کنند و انگیزه بیشتری  به بازیکنان بدهند.  در همان موقع چند تا SMS گرفتم که بر و بچه ها ابراز نگرانی می کردند که حتما بازی را می بازیم. از همان طنز‍ پردازی های سیاسی ایرانی. گفتم بیخود حرف‌های نا امید کننده و سیاسی نزنند. قرار داشتیم با مصطفی تاج‌زاده و خانم بچه هامان به سینما برویم. برای دیدن فیلم اخراجی ‌های ۲ . رفتیم.  فیلم قشنگی بود که در مورد آن هم خواهم نوشت. مسعود ده‌نمکی تلفنی هماهنگ کرده بود. در وسط فیلم چند تا SMS دریافت کردم که خبر از شکست تیم ایران می داد. لحن همه خیلی عصبانی بود.  حق داشتند. دلایلی هم برای این شکست نوشته بودند که سیاسی بود و نه فوتبالی. بیشتر به حضور آقای رئیس جمهور مربوط بود. هنوز به تهران نیامده دیروز و دیشب دوستان زیادی را دیدم. بیشتر بحث این بود که افراد ستادها در تهران وشهرستانها بعد از انصراف آقای خاتمی نمی دانستند چه  کنند. غیر از ستادی ها، مردمی هم که قصد داشتند در انتخابات شرکت کنند و می خواستند با انتخاب خاتمی شاهد تغییرسازنده باشند، دارای ابهام هستند. خیلی ازآنها که فعلاً قصد شرکت در انتخابات را ندارند. عده ای هم به سمت ستاد های آقای مهندس موسوی که مدیر توانمند دوران‌های بحران بوده‌اند متمایل شده‌‌اند و جمعی هم به خاطر روحیات شجاعانه آقای کروبی و یا به خاطر دلگیری از اتفاقات سیاسی اخیر به سمت ستاد‌های آقای کروبی علاقمند شده‌اند. باید روی اجماع این دو نفر کار کرد. بهترین راه هم نظرسنجی است که مورد توافق هر دو نفر باشد. سال جدید سال پر حادثه‌ای برای ایران است که علیرغم انصراف آقای خاتمی شاید بتوان با یک حرکت منسجم خرداد آینده، خرداد تغییر در ایران باشد.


از نوآوری
تا صرفه جوئی
روزبه

دولت، به توصیه رهبر، برای سال جدید حکم صرفه جویی اقتصادی را صادر کرده است. می گویند مردم ایران بسیار ولخرج اند و ثروت ایران را به هدر می دهند. به همین منظور امسال را سال صرفه جویی اقتصادی نام گذارده اند و تصمیم دارند بر مبنای آن عمل کنند.
اولاً اکثریت این مردم بیچاره چه دارند که بخواهند صرفه جویی هم بکنند؟
دوم بفرض که درآمدی هم در کار باشد ولازم باشد صرفه جویی هم رخ بدهد، خوب مگر سال پیش که سال نو آوری و شکوفایی قرار دادند چقدر موفق بودند، که می بخواهند هر سال یکی از ویژگی های عدالت احمدی نژادی را در کشور نهادینه کنند؟


بیکارم!
کریم صالحی

«مدت زیادیست که از بیکاری رنج میبرم. صبح ها به این حوالی(....) می آیم تا شاید کاری پیدا کنم. باور کن امروز با پای پیاده از "گرمدره" تا "ناسیونال" که راه کمی نیست را گز کردم ولی طبق معمول از کار خبری نبود. دیگر خسته شدم. نمیدانم چه کنم. 3 اولاد دارم واجاره نشینم. زنم کار می کرد ولی او هم کمرش چندی پیش آسیب دید. خانه های مردم را نظافت می کرد که چندی پیش در حین کار از چهار پایه افتاد و از بد شانسی ما کمر و پایش آسیب دید.
ایام عیدی پیش بچه هام شرمنده بودم. تمام عمرم با آبرو زندگی کردم . خدا انشاالله احمدی نژاد را بی آبرو کند. به هر کارخانه ای رجوع می کنم یا در حال تعطیل است یا تعطیل شده. گروه گروه کارگرها بیکار میشوند. دیگر تولید براشون سودی نداره. تولیدات چین با قیمت ارزان همه کارخانه های ما را به خاک سیاه نشاند. خیلی از کسانی که با هم کار می کردیم وضعشان از من بدتر است. یک اقلیت از ثروت دارند می ترکند و خدا را به بندگی قبول ندارند، یک عده ای مثل ما آه ندارند با ناله سودا کنند. در عرض این یکماه قیمت عدس و لوبیا کلی گران تر شده. ما که گوشت و مرغ نمیتوانیم بخریم باید حداقل با این چیزها بسازیم آنهم که امروزه اینچنین شده. باور کن هر شب از خدا می خوام که شب جانم را بگیره تا از این تنگ روزی و خجالت نزد بچه هام رها شوم.»
این گفتار کارگری است که روزی گفته میشد "پیغمبردستش را می بوسید". کارگری که دهها کیلومتر را روزانه باید پیاده از گرمدره به کاروانسراسنگی و از آنجا به ناسیونال برود. او شاید توجه به نوشتار "فرمایشات رهبر معظم مبنی بر سال اصلاح الگوی مصرف گرامی باد" نداشته باشد که در این مسیر در ابعاد بسیار بزرگ و با رنگهای گوناگون نصب شده است. و یا شاید ببیند و مثل خیلی از هموطنانش بگوید " این پوستر با این کیفیت و با این اندازه و با این تیراژ در سراسر کشور چه اندازه مخارج برداشته؟


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)