خبرگزاری ایسنا لکنت زبان گرفته
دیدار طولانی روز گذشته
موسوی و خاتمی در دفتر خاتمی


 


شکاف در حزب پادگانی؟
آبادگران و ائتلاف حزب الله
مایوس از پیروزی احمدی نژاد

       پیک هفته 107  --------   16 فروردین 1388  برابر 5  آوريل 2009

  infos@peiknet.com  

اخبار هفته

انتخابات شوخی نیست
ابراهیم نبوی

از یک نامه دریافتی
 پشت پرده فوتبال

"هارپ"
تدارک جنگ سوم جهانی با چراغ های خاموش


مصاحبه عزت الله سحابی
مردم را باید هوشیار کرد

بیانیه منتشر شده در داخل
اصلاحات، از نگاه دگراندیشان

آقا را سر "کار" گذاشته اند
فرمان صرفه جوئی

سخنرانی آیت الله جنتی
کنگره سرداران و فرماندهان طرفدار ابقای احمدی
نژاد

30 سال پس از آن انقلاب
راه میانه ای وجود ندارد
یا انقلاب، یا سلطنت و بختیار

یک بررسی
نگاهی به موقعیت
سایت‌های خبری و هفته نامه‌ها

مصاحبه عبدالله شهبازی
وداع با احمدی نژاد
استقبال از میرحسین موسوی

گزارش پیک نت از بروکسل
شیرین عبادی
 تا پای جان خود می ایستم

عالیه اقدام دوست
    پشت خط تلفن از داخل

نیروگاه اتمی بوشهر
دستآوردی ملی که می تواند
به فاجعه ای ملی ختم شود!

هاشمی، عسگراولادی، رفیقدوست، واعظ طبسی
سرداران سپاه برای
ثروت آنها کیسه دوخته اند

محمدرضا جلایی پور:
حکومت12 ساله "دولت سایه" چه سرنوشتی خواهد یافت؟

هشدار مهدی کروبی

می خواهند به هر قیمتی بمانند


در دیدار با روزنامه نگاران
کار پایه دولت احتمالی میرحسین موسوی

سفر چرب و چیلی

احمدی نژاد به یزد


اعلامیه

سازمان مجاهدین انقلاب


میرحسین موسوی:
 کاری نکنید که کارد
 به استخوان مردم برسد

وزیرکشور
سردار میلیارد :
جنس دولت  از طلا ست!

نامه دریافتی از ایران
نقش سید احمد خمینی
در قتل عام سیاسی 67

مهدی خزعلی حاشیه رفته
مشکل علی خامنه ای
مشکلی است که شاه داشت

در کمیسیون امنیت مجلس
بودجه 87  نظامی چه شد؟
بودجه 88 نظامی چقدر است؟

خاطرات زندان عفت ماهباز
مجریان قتل عام 67
در پست های حکومتی!


 


پلنوم کمیته مرکزی حزب کمونیست روسیه
پس از دو دهه سرگردانی
گردش به چپ
در سراسر جهان آغاز شده

کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراتیو روسیه، برای بررسی بحران اقتصادی- مالی جهان تشکیل جلسه داد. بنا بر گزارشی که در سایت حزب کمونیست روسیه منتشر شده، زوگانف رهبر این حزب در این پلنوم گفته است:

جهان امپریالیستی وارد مرحله حاد بحران سیستمی شده است. بهشت سرمایه‌داری، که در سال 1991 به خلق ما وعده داده بودند، در برابر چشمان ما فرو می‌پاشد. وضعیت نوین انقلابی در حال شکل گیری است. این وضعیت در حال تکامل است. در این نکته تردید نیست که "باد تاریخ، بار دیگر در بادبان نیروهای چپ می وزد".

حوادث جاری در برابر چشمان ما نشان دهنده واقعی بودن ارزیابی های مارکس و لنین در باره بن بست امپریالیسم است. حباب عظیم مالی که آمریکائی ها  تقریبا نیم قرن  آن را باد کرده بودند ترکید.

امروز، مردم روسیه یکبار دیگر باید به خود و میهن خود نظر کنند. سرمایه داری غرب به منابع کشور ما نیازمند است. روسیه 2  درصد جمعیت جهان و بیش از 30 درصد مواد خام جهانی را دارد.

توجه کنیم که سرمایه داری در جستجوی برون رفت از بحران گلوبال  مبارزه را برای دستیابی به مواد خام جهانی تشدید خواهد کرد. به همین دلیل نباید نسبت به راه حل های نظامی غفلت کرد.

آنچه در باره میهن خود می توانیم بگوئیم اینست که آیا گروهبندی حاکم کنونی می‌تواند کشور را حفظ کند؟ و آیا آنگونه که تصور کرده؛ عمر جاودان دارد؟

از نظر ما دولت کنونی در یک صورت می تواند به عمر خود ادامه بدهد و آن هم بدین صورت که به سوی مدرنیزه کردن عمیق اقتصادی و بهبودی معیشت خلق سمت گیری کند. طبیعی است که دراینصورت بخش فوقانی حاکمیت نمی تواند به عمر خود ادامه بدهد. حکومت تا کنون با افزایش قیمت نفت و گاز، عوامفریبی مردم به کمک تلویزیون وارعاب  مردم و تقلبات در انتخابات بر پا مانده است. این گروهبندی باید در هم شکسته شود و این ممکن نیست مگر با اتحاد وسیع نیروهای چپ و میهن پرست روسیه.


فیلم (ببیند) و گزارش(بخوانید) نوروزی برای پیک نت
مسافران نوروزی زیر رگبار
سیاست صلواتی احمدی نژاد
مراد صادقی


یک گزارش نوروزی دیگر
امسال، دیدار با حافظ
15 دقیقه بیشتر ممنوع بود!

در دیدار با مسئولات ستادهای انتخاباتی سراسر کشور
اعلام مانیفست انتخاباتی
و برنامه دولت موسوی

اعلام 13 اصل در سخنرانی مهندس موسوی، که همراه بود با سخنانی نسبتا مشروح در باره وضع کشور و ضرورت ها و ناگزیری های تغییرات، کارپایه (مانیفست) دولت احتمالی او تلقی شده است

همه ما که اینجا جمع شده ایم می دانیم که روندهای مناسبی برای پیشرفت کشور جریان ندارد و خطراتی متوجه کشور است. دیوان محاسبات بعنوان مهم‌ترین دستگاه ناظر به بودجه کشور گزارش عدم واریزی یک میلیارد و 150 میلیون دلار به خزانه کشور میدهد. نمی‌خواهم بگویم پول در جیب کسی رفته است، اما بالاخره تخلفی در این جا اتفاق افتاده است. ظرف این 4 - 3 سال اخیر، ما به اندازه یک سوم کل درآمد نفتی 30 ساله کشور درآمد داشتیم و این سوال هنوز برای ما باقی مانده است که این پول کجا خرج شده است؟ فقط می‌خواهیم یک لیست و سندی به مجلس و ملت داده شود که ما حدود 270 میلیارد دلار  پول نفت را کجا هزینه کردیم و صرف چه کردیم؟ رهبر گرامی اعلام کردند که امسال سال اصلاح الگوی مصرف است. یکی از مواردی که در آن الگوی مصرف باید بازبینی شود، نحوه مصرف منابعی است که در دست دولت است. دولت دارای بزرگترین منابع است و خود بزرگترین مصرف ‌کننده است. اطلاعات مربوط به بودجه، ارز، معاملات نفتی و پیمان‌هایی که داده می‌شود باید در اختیار مردم قرار گیرد. اما امروز حتی گاهی این اطلاعات در اختیار متخصصان هم قرار نمی‌گیرد. ما از مافیای نفتی بحث کردیم اما امروز که این جا نشسته‌ایم به هیچ وجه دست ما به اطلاعات مربوط به نفت و قراردادهای نفتی نمی‌رسد و حتی مجلس هم از بسیاری از این قراردادها اطلاع ندارد. اینها باید برای مردم گفته شود، این به نفع مردم است. کمترین رقمی که  درباره کسری بودجه گفته می‌شود حدود 20 هزار میلیارد تومان است و حتی بیش از 40 هزار میلیارد تومان عنوان می‌شود که مرکز مطالعات مجلس هم آن را بیان کرده است. به مردم باید اینها را گفت. مردم دوست ندارند که در کشور آزادی بیان نباشد، روزنامه ها بسته شوند و یا به جوانان و فرهنگ آنها احترام گذاشته نشود. ما جامعه فرهنگی خودمان را آنچنان که هست نتوانسته ایم درک کنیم. من احساس خطر کرده‌ام و به صحنه آمده‌ام و با همه نیروهای حزب اللهی و طرفدار انقلاب دوست بوده و هستم. درست این است کسانی که اسلام، ایران و انقلاب را قبول دارند در کنار هم باشند. ارتباط من با همه نیروها اعم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا برقرار است. ما باید سطح دشمنی‌ها را در جامعه کاهش دهیم و صفوف خودمان را برای پیشرفت فشرده‌ تر سازیم. تیراژ "سی دی" ها در ایران 300 میلیون در سال تخمین زده می‌شود و حدود 200 بازی کامپیوتری در ماه به کشور وارد می شود. عده‌ای فکر می‌کنند می‌توان جلوی این تغییرات را با زور گرفت، اما من فکر می کنم تغییراتی در جهان در حال اتفاق افتادن است. باید این اتفاقات و تغییرات را به رسمیت بشناسیم. -پیشرفتی که در مورد تکنولوژی هسته‌یی داریم، می‌تواند مقدمه پرتاب ما به فضای نو و جدیدی باشد. عقب‌ نشینی ما در این عرصه، عقب‌ نشینی مقطعی و در یک مورد نخواهد بود، بلکه بطور کامل در بسیاری از پروژه ها مجبوریم عقب نشینی کنیم. داشتن انرژی هسته‌یی صلح آمیز بدون این که فضای جهانی را تهدید کند جزو خواسته‌های راهبردی ماست و گمان نمی کنم هیچ دولتی جرات داشته باشد در این زمینه قدمی به عقب بگذارد.


فیلم و گزارش سیل در قم- برای پیک نت
سیل در شانگهای مذهبی
ج. اسلامی 10 قربانی گرفت
فیلم را از اینجا ببینید

فرشاد مومنی :
فساد مالی در دولت نهم
ابعاد چند میلیاردی گرفت

پایان دو هفته پر خبر در جهان
پایان دو هفته بی خبری
و رخوت نوروزی در ایران

برای حمایت از مهندس موسوی
سازمان مجاهدین انقلاب
تصمیم نهائی خود را گرفت

تظاهرات در روسیه
با شعار "استعفای دولت"

برگردان م.ا شیزلی


ولایت مطلقه  رجوی و مقلدان آن در ج. اسلامی
مصطفی تاج زاده

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

دیدگاه ها


دروغ 13
برای دلسرد
کردن مردم
محمد علی ابطحی

دو دروغ سیزده با وسیله ارتباطی sms در بین اهالی سیاست منتشر شد. یکی این که آقای کروبی از کاندیداتوری ریاست‌ جمهوری انصراف داه و به نفع مهندس موسوی کناره‌ گیری کرده است. خیلی‌ها جا خوردند. Sms پر طنین‌تر دیگر این بود که به دنبال اصرار هواداران و احزاب طرفدار آقای خاتمی، ایشان به صحنه‌ی انتخابات بازگشت. یکباره چندین تلفن از خبرگزاری‌های داخلی و خارجی داشتم که از این مسئله می‌پرسیدند. قبلا شنیده بودم که دروغ اول آوریل در خیلی از کشورها بحران‌آفرینی کرده است. اینجا هم همین‌جوری شده است. در هر حال نشان می‌دهد که فضای کشور طبعا از این پس خیلی انتخاباتی خواهد بود. ابهام سختی هم بر فضای سیاسی حاکم است. نگرانی از انتخاب دوباره‌ی رئیس‌جمهور فعلی پس از انصراف آقای خاتمی خیلی از افراد جامعه را آزار می‌دهد. به همین دلیل دروغ سیزده‌ی بازگشت آقای خاتمی چنین پژواکی داشت.


زیرگوش
مجلس
سیامک زند


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)