برنج، قند و روغن کوپنی می شوند
طرح جیره بندی جنگی
بزودی در ایران اجرا می شود

 

به حکم احمدی نژاد
یک متقلب جدید و از راه رسیده
رئیس جمعیت هلال احمر شد

 تماس با ما

infos@

pyknet.

net

17 مهــــــــر

1389

9 اکتبـــــــر

2010

 

 

 

پیک هفته 107  - آرشیو پیك هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

 
نماز جماعت را، خدا، نه
بلکه خامنه ای باید قبول کند!

مصطفی تاجزاده، سرپرست وزارت کشور در کابینه محمد خاتمی که از جمله زندانیان پس از کودتای 22 خرداد است، در ملاقات با همسرش، به چند نکته در باره رویدادهای کشور اشاره کرد، که فشرده آن را می خوانید:

از بازداشت اعضای نهضت آزادی شگفت زده شدیم. دکتر یزدی یک دهم انتقادات مهندس بازرگان به رهبر جمهوری اسلامی را در دوره جنگ، به رهبری در دوره صلح نداشته است. مهندس بازرگان با وجود این که تندترین انتقادها را در مورد عدم توقف جنگ کرده بود در آن زمان هرگز دستگیر نشد و حالا دکتر یزدی و دوستانش به جرم سفر بدون اجازه و شرکت در مراسم ترحیم و برپایی نماز جماعت بدون مجوز بازداشت شده اند!

همین مسئله به تنهایی انحراف بزرگی را که بعد از امام در جمهوری اسلامی پیش آمد، نشان نمی دهد؟

وقتی ما اعتراض می کنیم، می گویند چرا می گوئید جمهوری اسلامی دچار استحاله شده؟ و وضعیت کنونی آن چیزی نیست که مردم برایش انقلاب کرده اند و اصول آن در قانون اساسی متجلی شد!

فیلترینگ سایت های مراجع تقلید آیات عظام صانعی و بیات زنجانی

من از جناح حاکم می پرسم: اگر معتقدند تحریم مقامات ایرانی نشانه استیصال دولت ایالات متحده و نشانگر به هم ریختن اعصاب دولت مردان آمریکایی است، آیا تحریم سایت های دو مرجع تقلید آگاه و آزاده نشانه اعتماد به نفس و اعصاب آرام مقامات ایرانی است؟ یا نشانگر استیصال و اعصاب آشفته ستاد کودتا؟ اگر حزب پادگانی مدعی است تحریم اساسا در عصر حاضر پدیده ای شکست خورده است، به چه دلیل و با کدام منطق فیلترینگ سایت مخالفان خود را اقدامی موفق ارزیابی می کند؟ آنان که تحریم مقامات ایرانی را بازی کودکانه و یا اقدامی از سرعصبانیت و ناقض حقوق بشر از جانب دولت آمریکا می خوانند، براساس کدام منطق فیلترینگ سایت مراجع را اقدامی حساب شده و سازگار با حقوق بشر میدانند؟

جنگ طلبان آمریکایی و ایرانی

بارها متذکر شده ام که رفتار جنگ طلبان آمریکایی با جنگ طلبان ایرانی یکی است. افراطیون آمریکایی به بهانه جنایت یازده سپتامبر فضای جهان را نظامی و جنگی کرده اند تا به این ترتیب بتوانند مخالفان خود را سرکوب کرده و اهداف نامشروعشان را تأمین کنند. طرفداران اسلام پادگانی- طالبانی در ایران نیز به بهای مقابله با آمریکا و اسرائیل فضای کشور را پلیسی و امنیتی کرده اند و به همین بهانه مخالفان و منتقدان را با اعمال خشونت بسیار سرکوب می کنند.

سیاست بگیر و ببند جناح حاکم، از جمله توقیف مطبوعات، ادعای انحلال احزاب، فیلترینگ سایت ها و بازداشت منتقدان و مخالفان نشانه تأثیرگذار بودن جنبش سبز است. اقدامات حزب پادگانی علیه بزرگوارانی چون آقایان صانعی، دستغیب شیرازی، طاهری اصفهانی، بیات زنجانی و حمله و هجمه به آنان و نیز حمله به بیت آیة الله منتظری و بیوت دیگر آقایان و حتی بیت امام و با کمال تأسف توهین و هتک حرمت خانواده شهدا، تبلیغات سوء خودشان را درباره ماهیت جنبش سبز و نسبت آن با دین و اعتقادات مردم، خنثی می کند. ضمن آن که ایجاد ممنوعیت ها و محرومیت های فوق الذکر باعث افزایش اعتبار و جایگاه این عزیزان در میان مردم می شود.

من از برخی نمایندگان واقعی مردم به خاطر نطق های شجاعانه شان در مجلس و از برخی نویسندگان جراید برای نوشتارهای علمی و عمیق شان تشکر می کنم.


نسرین ستوده
وکیل و موکل در زندان کودتا

در برخی محافل نزدیک به خانواده زندانیان سیاسی پس از کودتای 22 خرداد، نسبت به سلامت خانم نسرين ستوده عضو رهبری کانون مدافعان حقوق بشر که در زندان کودتا بسر می برد ابراز نگرانی جدی شده است.

خانم ستوده از سوم مهرماه جاری در اعتصاب غذا بسر می برد و چون در قرنطینه و زندان انفرادی است، دیگر زندانیان نیز از سرنوشت او اطلاعی ندارند.

به گفته همسرش "رضاخندان"، خانم ستوده بعد از ظهر چهارشنبه گذشته در یک تماس بسیار کوتاه تلفنی با وی، در یک جمله گفته:"من از سوم مهر در اعتصاب غذا هستم و تهدید شده ام..." و سپس تلفن قطع شده و جمله او کامل بیان نشده است. خانم ستوده از جمله وکلای سرشناس پرونده های سیاسی سالهای اخیر است.


گفتگوی هفته نامه اشپیگل با خانم "کیرشنر" ، رئیس جمهور آرژانتین
درمان دشوار زخم های به جا مانده
از حکومت نظامی ها بر آرژانتین
ترجمه رضا نافعی


با نظارت سپاه، در میان تولیدات کارخانه سیم الکتریک خراسان
محموله های ناشناس
برای غزه و لبنان بار زده می شود

وقتی در انقلاب نبوده ها، امام جمعه می شوند
مشهدی ها برای دیدن علم الهدا
و سخنرانی هایش انقلاب کردند!


اجرای 180 مصوبه برنامه پنجم دلبخواهی شده
تلقی "دلبخواهی" احمدی نژاد از مصوبات مجلس


270 سینماگر ایران
به دفاع از سنگر "خانه سینما" برخاستند


پس از 9 ماه بازداشت کودتائی
سردبیر "کلمه سبز" آزاد شد!


محمد خاتمی:
فتنه بزرگ، بنام انقلاب، اما علیه آن درجریان است

از یک گزارش دریافتی
پایان مرگبار یک ماموریت
عاملین ترورها و جنایات کودتای 22 خرداد را در زندان وکیل آباد مشهد سر به نیست می کنند، تا نگویند آمرین آنها کدامیک از فرماندهان نیروی انتظامی بودند!


شعار ممنوعه!
"مرگ بر شاه"

مدتی پیش برایتان گزارشی در باره ماموریت جدید رفتگران مشهد فرستاده بودم. شهرداری مشهد میان رفتگران شهر اسپری رنگ توزیع کرده تا هرجا شعار علیه حکومت دیدند روی آن رنگ بپاشند. کسانی که صبح زود از خانه بیرون می آیند، این رفتگران را "اسپری" بدست و درحال جستجوی شعارهای خیابانی می بینند. مردم در بلوار وکیل آباد مشهد نوشته بودند "مرگ بر شاه". چند روزی این شعار روی دیوار و یک در بزرگ دو لنگه در معرض دید همه عابران بود و رفتگران روی آن رنگ نپاشیده بودند، تا این که بالاخره به آنها دستور داده شد روی "مرگ بر شاه" هم رنگ بپاشند و در توضیح این کار به آنها گفته بودند: منظور از این شعار مرگ بر شاه نیست. شاه مرده و تمام شده، بلکه منظور مرگ بر خامنه ایست! دو عکس از این ماجرا برایتان ارسال کردم.


به این گزارش اعتماد کرده و آن را منتشر سازید:
احمدی نژاد و خامنه ای به فینال بازی قدرت رسیده اند

از ترس حکومت روحانیون
آیت الله العظمی بروجردی با سرنگونی شاه مخالفت کرد

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

خواندن پیک نت

با "گوگل ریدر" از اینجا


پیام ها و نظرات


ماهی ارز
در آب گل آلوده

سلام- من بعنوان یک شهروند ساده میدانم که دولت نفت را که ثروت و سرمایه ملی است می فروشد و ارز خارجی ناشی از فروش نفت را قاعدتا باید به بانک مرکزی داده و برای مخارج داخلی از همین بانک ریال کرفته و مصرف کند. بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده، دولت باید پول هدفمند کردن یارانه ها را به حساب مردم بریزد. از طرفی دولت با کسری بودجه و نداشتن پول دست به گریبان است. به همین دلیل دولت از بازار آشفته ارز هم در این روزها سوء استفاده کرد و به ازای هر دلار، صد تومان بیشتر به صندوق دولت اضافه کرد. چون میزان در امد مردم به ریال است و بر آن چیزی افزوده نمیشود، مردم فقیرتر میشوند.                  رضا


علیه  سازمان
تامین اجتماعی

 یكی از سیاست های دولت نهم و دهم  جهت پاشاندن سازمان تامین اجتماعی این است كه كارمندان جدید استخدام وزارت خانه ها را به جای اینكه بیمه خدمات درمانی و بازنشستگی كشوری  بكنند  آنها را بیمه تامین اجتماعی می كنند. و آنها را می اندازند به گردن سازمان تامین اجتماعی.

از طرفی حق بیمه شان را به سازمان تامین اجتماعی نمی پردازند و می ماند جزء بدهكاری های دولت به سازمان تامین اجتماعی كه اكنون سر به 20 تا 25 میلیارد دلار می زند. اقدام فوق حداقل در بعضی از وزارتخانه ها از جمله وزارتخانه  اقتصاد دارایی به انجام رسیده است.


اخبار کیان تایر

سلام و خسته نباشيد- لطفا هر چه می توانید درباره كارخانه كيان تاير و بدبختي‌هاي كارگران آن بنويسيد. با انعكاس بيشتر اخبار آنچه بر سر ما دراین کارخانه می آید، به مردم نشان بدهید که کارگران هم زیر فشار اقتصادی و سرکوب اند.


وحشت از یورش

گرانی و حمله نظامی


چشم به
آسمان تهران

سلام- ديشب در آسمان تهران حدود ساعت 7:15 شب یک شیئی شبیه موشک عبور کرد. بنده در پشت فرمان در ترافیک بودم که این شیئی را دیدم و متوجه شدم که توجه خیلی از راننده گان دیگر هم به این مسئله جلب شده و در فاصله چند دقیقه همه با اشاره انگشت آسمان را به هم نشان میدادند. درست مثل زمان جنگ با عراق که مردم همیشه چشمشان به آسمان بود تا موشک را قبل از فرود ببینند و خود را به گوشه ای امن برسانند. آنچه دیشب در آسمان تهران دیدم، هواپیما نبود و ظاهرا موشک هم نبود، چون سقوط و انفجاری پیش نیآمد. شاید هم یک شهاب بود، اما باور کنید که مردم با دیدن هر شینی مشکوکی روی آسمان فکر می کنند حمله شروع شد. خیلی از مردم حس میکنند جنگ نزدیک است.


جوک "لری"
علیه شیخ جسور

با درود- گروه امنیتی جنگ روانی در ستاد کودتای 22 خرداد، از حدود 2 ماه پیش با مخابره اس ام اس هایی حاوی جوك های لری، می کوشد نظر مردم را نسبت به شجاعت شیخ مهدی كروبی تغییر داده و شجاعت وی را ساده لوحی جلوه دهد. با توجه به سابقه این نوع عملیات جنگ روانی بعید نیست در آینده نزدیک ی جوك های جنسی هم علیه رهبران جنبش سبز منتشر شود. اطلاع رسانی کنید و از مردم بخوانید که این اس ام اس ها را برای هم نفرستند.


"رسا"

گام های اولیه
برای رفتن به سوی
تلویزیون سبز


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)