اول نارنجک بود، بعدا ترقه شد
سناریوی خنده دار ترور
احمدی نژاد به کارگردانی خودش

 

هشدار رهبر حزب کمونیست روسیه
امریکا، برای ایران و پاکستان
در افغانستان نیرو متمرکز کرده

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

14 مرداد

1389

5 آگوست

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

پنجشنبه - انتشار دوم- ساعت 12 بوقت اروپا

پیام موسوی بمناسبت سالروز انقلاب مشروطه

یال و کوپال دارها

باید تسلیم اراده مردم شوند!


نامه مشترک موسوی و کروبی به مراجع تشییع

به داد مُلک و ملت برسید

ایران و ایرانی در خطر است!


نظر به اهمیت مطالبی که در سخنرانی موسوی طرح شده و همچنین با توجه به مشکلاتی که فیلترینگ تشدید شده علیه پیک نت، باز کردن صفحات داخلی آن را درایران دشوارتر از گذشته ساخته، ما این سخنرانی را با اندکی تلخیص بصورت کامل در صفحه اول درج می کنیم.

قدرت را باید مهار کرد
تا مشکلات کشور حل شود

جمعی از مدیران مسئول، خبرنگاران و خانواده های روزنامه نگاران زندانی، با میرحسین موسوی که نخستین فعالیت خود را بعد از انقلاب 57 با سردبیری روزنامه جمهوری اسلامی آغاز کرد دیدار کردند.

 در این دیدار ابتدا موسوی با اشاره به اعتصاب غذای زندانیان سیاسی گفت: مساله اطلاع رسانی و مطبوعات آزاد از مهمترین مسائل ما در صدسال اخیر بوده است و این خواسته در انقلاب اسلامی هم به جد دنبال شد. از این جهت چنین جلسه ای و حضور در جمع کسانی که اقدام به روشنگری می کنند، برای من بسیار مغتنم است.

باید صدای ما به دوستان دربندی که برای رسیدن به حقوق ابتدایی خود اعتصاب غذا کرده اند برسد و آنان بدانند که جنبش سبز، آزادی خواهان و کل آحاد ملت ما پشتیبان آنان برای رسیدن به خواسته های به حق شان است.

وجود این تعداد زیاد روزنامه نگار در زندان هم تاسف انگیز است، هم خیلی با معناست و شان می دهد گسترش آگاهی به ضرر عده خاصی است. تعدد روزنامه نگاران دربند، حقانیت راهی که جنبش سبز برگزیده است را نشان می دهد چرا که بخشی از قشر آگاه، روشن و حق طلب جامعه به دلیل مخالفت با رویش مجدد استبداد در زندان به سر می برند.

مهمترین خواسته های فعلی ما، مشروط کردن قدرت است و اگر موفق شویم که قدرت را مشروط کنیم، بسیاری از مشکلات بنیادین کشور حل می شود. به نظر من مقاومتی که امروز در برابر پیشرفت کشور وجود دارد از همین ناحیه است و بهایی که امروز خبرنگاران می پردازند به این دلیل است که رکن اطلاع رسانی و گسترش آگاهی، مهمترین ابزار مشروط کردن قدرت است.

حساسیت بسیاری که به کار خبرنگاران و فعالیت رسانه ها وجود دارد و دلیل اصلی حمله به روزنامه ها و روزنامه نگاران همین است که مهمترین مسئله کشور را هدف گرفته اند. به نظر می رسد همان طور که جنبش سبز کم کم بر مسائل اساسی تمرکز پیدا می کند، بیش از همیشه برمسئله آزادی بیان تاکید کند. وقتی بحث انتخابات آزاد یا اجرای بدون تنازل قانون اساسی هم مطرح می شود، ناظر به مشروط کردن قدرت است و به همین دلیل مورد پذیرش قرار نمی گیرد. به نظر می رسد برای بعضی از دست اندرکاران فعلی امور، صحبت کردن با خارجی ها و کوتاه آمدن و کمی پیشرفتن و عقب نشستن، از برآورده کردن حقوق ملت، برگشتن به قانون و بازکردن راه ساده تر باشد.  در حالی که این روش می تواند بسیاری از مشکلات ملی ما را حل و ریشه های بحران را به تدریج خشک کند و ما را به وضعیت عادی برگرداند.

کشورهایی موفق بوده اند که توانسته اند قدرت را مهار کنند اما ما نتوانسته ایم قدرت را محدود و مهار کنیم. دائم از ما خواسته می شود که به طور کامل از کسی یا حرفی تبعیت کنیم در حالی که در اسلام هم چنین چیزی نداریم و انقلاب اسلامی هم این هدف را دنبال نمی کرد . خود امام بارها گفتند که حکومت فرد نداریم، حکومت فقیه نداریم، حکومت رییس جمهور نداریم و فقط حکومت قانون داریم. قانون را هم در مفهوم محدود و مشروط کننده قدرت به کار می برد.

راه جنبش سبز مسالمت آمیز است

جنبش سبز باید بتواند زندگی کند تا بتواند پیروز شود، یعنی هر نوع اقدامی که تمام نیروهای نظامی و امنیتی را یکپارچه در مقابل مردم قرار دهد و فشارها را افزایش دهد، به ضرر جنبش سبز است و باید از آن پرهیز کنیم. یک سرکوب گسترده، وسیع و همه جانبه میتواند مدتهای مدید پیروزی این حرکت حق طلبانه مردم را به عقب براند. برای همین ایستادگی روی جنبه های مسالمت آمیز به نظر من حیاتی بوده و بهترین راه برای رسیدن به مطالبات به حق مردم است.

هدف اصلی ما مشروط کردن قدرت، رسیدن به عدالت و آزادی، زنده شدن ارزشهای بنیادین و رفتن به سمت جامعه ایست که در آن فشار و تهدید نباشد . این احتیاج به زمان دارد و یک سال مدت زیادی برای رسیدن به این اهداف نیست. گرچه در این یک سال آگاهی های جامعه ما بسیار گسترده تر شده است. من بر این باورم که ایده تغییر در کشور متولد شده است.

در دانشگاه تهران جشن بزرگ ولایت برگزار شد که یک روحانی در آن سخنرانی می کرد و می گفت: اگر در جامعه ای دو دستگی به وجود بیاید و یک گروه بر گروه دیگر حاکم شد، می تواند همه آن دیگران را اعدام کند. سوال اینجاست که چرا این تفکر در یک جشن که برای شادی و سرور و وحدت باید برگزار شود، مطرح می شود. دلیل آن ترس از ریزش نیروها و تولد ایده ایست که به آن اشاره کردم.

مسئله کشور ما تنها پیروزی جنبش سبز و اهداف آن نیست. حفظ وحدت ملی، منافع بلندمدت، یکپارچگی و وحدت ملت از مسایل اساسی کشور است که هم جنبش را متعهد می کند و هم همه کسانی را که در این عرصه فعالیت دارند تا دست به اقدامات بی مهابا نزنند. ما بر پیروزی جنبش سبز به هر قیمتی باور نداریم و می خواهیم کشور و منافع ملی حفظ شود. ما به هیچ وجه از این تحریم ها و فشارهای بین المللی خشنود و راضی نیستیم.

بنده در استعفای خود در سال ۶۸، نسبت به ضایعاتی که در اثر افراط و ماجراجویی در عرصه بین الملل دچار آن می شدیم هشدار داده بودم و اعتقاد دارم ما از رجوع به اصول و پایبندی به ارزش های بنیادین در سیاست داخلی و خارجی ضرری نکرده ایم و لطماتی که خوردیم، اغلب از نادانی و ماجراجویی بوده است.

روز بعد از حمله صدام به حلبچه، به آنجا رفتیم و آن صحنه های فجیع را از نزدیک دیدیم. با دعوت از خبرنگاران و انتشار فیلم ها و عکس ها، جو جهانی از نظر تبلیغات کمی به نفع ما تغییر کرد. درست در همان زمان – حالا نمی گویم توسط که و چگونه- هواپیمایی ربوده شد و می خواست در مهرآباد فرود بیاید. ما به دوستان گفتیم فرودگاه را ببندند و این هواپیما به مشهد رفت. این وضعیت برای ما قابل دفاع نبود و ضرباتی را بر ما تحمیل کرد.

گفتن این مسایل با جزئیات به نظر من جز در مواقعی که ضرورتی وجود دارد، به نفع جنش سبز نیست. ما باید نیرو جذب کنیم و همه نیروهای دلسوز انقلاب را با هر اختلاف سلیقه و دیدگاهی کنار هم جمع کنیم. برای ما مهم است که اصول گرایان منصف و علاقمند به حرکت کشور در مسیر درست را در کنار خود داشته باشیم و به آنها بگوییم ما هدف و حرف مشترکی داریم و آن اصلاح امور است.

در مورد همه موارد مبهم دهه اول از جمله دوران جنگ و شرایط پذیرش قطعنامه می توان بحث و گفت و گو کرد، حتی درباره تصفیه های اوایل انقلاب. بنده شاهد بودم که دولت جناب آقای بازرگان، به دست خودش، خودش را از جریان مدیریت منفک کرد. من در شورای انقلاب از نزدیک شاهد حوادث بودم. با ایشان و اعضای نهضت هم دوست بودم و رفاقت داشتم.  بسیاری از کسانی که دولت موقت دشمن خود می پنداشت، سعی کردند که مانع سقوط دولت موقت شوند.  بعد از استعفای مهندس بازرگان، آقای بهشتی عنوان کردند که اعضای جدید شورای انقلاب به زودی معرفی می شوند و من می خواهم به امام اصرار کنم که اسم ایشان باقی بماند. این در حالی بود که در روزنامه های این دوستان به ایشان، بهشتی جهنمی می گفتند و من هنوز آن تیترها را به یاد دارم. ایشان فردی بود که رفت و با اصرار، امام را راضی کرد که به مهندس بازرگان حکم بدهد.

بنابراین سخن گفتن درباره دهه اول انقلاب، ممکن است و حتما نقدهایی هم وجود دارد اما آن را نباید یکپارچه دید و باید هر حادثه ای را تحلیل کرد. انقلاب در وضعیتی بود که از روز دوم استقرار، بندر لنگه شلوغ شد. چند روز بعد بندر ترکمن مشکل پیدا کرد. بلوچستان شلوغ شد. خوزستان و کردستان مسئله پیدا کرد. این فضاها را باید دید و درک کرد و نقد کرد. من از مجموعه اصول و ارزش هایی که در ابتدای انقلاب مطرح شد و کلیت حرکت مردم دفاع می کنم.

مسئله سال ۶۷ (قتل عام زندانیان سیاسی) را هم باید در منظر تاریخی خود بررسی کرد و بعد هم دید آیا دولت در این زمینه اطلاعی داشته است؟ نقشی داشته است؟ آیا اصلا امکانی برای دخالت داشته است؟ آیا در احکام و اسناد، نامی از دولت وجود داشته است؟ دولت که نقشی در این مسئله نداشته است. خیلی از کسان دیگر هم اطلاع نداشته اند. اما برای مطرح کردن این مسائل با ذکر جزئیات، من هم معذوراتی دارم.

قدرت جنبش سبز در اخلاقی بودن آن است؛ در این که سفید را سفید گفته و سیاه را سیاه گفته است. ما چیزی که بد بوده را قبول نمی کنیم اما اگر کسی در جایی سکوت می کند، معنای آن موافقت و همراهی با آن نیست و باید این حق را برای افراد قائل باشیم.

در همان روزهایی که من استعفا دادم، متن آن منتشر شد اما جامعه نسبت به هواپیماربایی واکنشی نشان نداد. این شاید برای این باشد که آن زمان، چنین کاری یک مطلوب اجتماعی محسوب می شده است. این به این معناست که ما باید به تاریخ انقلاب اسلامی خودمان دقت بیشتری داشته باشیم. برخی از ایستادگی ها و خون دل خوردن ها، در چارچوب یک تحلیل درست از موقعیت کشور معنا پیدا می کند.

شهید بهشتی انسان بسیار با اخلاق و آزادی خواهی بود و یکی از دلایل عظمت شخصیت ایشان، این است که بسیاری از ارزش هایی که ما امروز به دنبال آن هستیم، در آن زمان هم در زندگی شخصی و هم در کار، بر آن استوار بود. اعتقاد بر آزادی طرح افکار بود که باعث شد آن مناظره های تلویزیونی با کیانوری یا نماینده فدائیان خلق به اصرار ایشان برگزار شود.

من که چنین شخصیت والایی را درک کرده ام و به آن اعتقاد دارم، نمی توانم از این شخصیت به دلیل عدم همراهی یا شناخت جامعه و به اصطلاح فضا، دل بکنم. به دلیل آنکه بد عمل کرده ایم، به دلیل آنکه یک روحانی در یک جشن می گوید نیمی از جامعه را می توان اعدام کرد، این را به پای بهشتی و امام و انقلاب هم می نویسند.

این حرف ها زده می شود که اگر روزی قتل عامی در زندان ها یا جاهای دیگر رخ داد، بگویند یک سابقه تاریخی در زندگی حضرت امیر دارد. کما اینکه می گویند چنین کاری در جنگ نهروان سابقه داشته است، اما باید ببینیم جنگ نهروان چگونه شروع شد و چه شرایطی به وجود آمد و چگونه می توان حضرت امیر را به چنین کاری متهم کرد.

تاکید بر استقلال مجلس، یک خواسته کلیدی است. الان افکار پیش از رسیدن به مجلس تصفیه می شود. یکی از امامان جمعه گفته شورای نگهبان، یک صافی است و این صافی مورد رضایت امام زمان هم هست. من می گویم کجا مورد رضایت ایشان است و مدارک آن را نشان دهند که ما هم تسلیم شویم. در انتخابات مجلس ششم، آن قدر رای ها را جا به جا کردند که آقای رجایی حذف شد و آقایی که رییس فرهنگستان ادب! شد وارد مجلس کردند.

استقلال مجلس و انتخابات آزاد، یک خواسته کلیدی است که برای مردم هم ملموس است.


کفگیر به کف دیگ نرسیده؟

این آن استقبال پرشور و مردمی از احمدی نژاد در همدان است که خبرگزاری فارس و خبرآنلاین و لابد رجانیوز در باره آن شرح کشافی داده و صدا و سیما هم لابد با مونتاژ کاری جمعیتی را در استادیوم شهر نشان خواهد داد که پای صحبت ایشان نشسته اند تا بشنوند که انگلستان یک کشور کوچکی است در یک گوشه افریقا! (در باره سناریوی خبری ترور ایشان هم در همین شماره پیک نت می خوانید)


گام های اولیه
برای رفتن به سوی
تلویزیون سبز

معاون استانداری بوشهر مدعی شد که این یک مانور بوده!
سقوط  3 هواپیمای بی سرنشین در نیروگاه بوشهر اعلام شد

تاریخی ترین رخنه
در صفوف  نظام ج. اسلامی

سرمقاله راه توده
میوه خونینی که کودتا می خواهد از درخت جنگ بچیند

 گلریزان کنید تا  تلویزیون سبز داشته باشیم!
ابراهیم نبوی


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

خواندن پیک نت

با "گوگل ریدر" از اینجا

پیام ها و نظرات


تانکرهای افغانی
در فریدونکنار

با سلام و خسته نباشید- درباره خبر کامیونهای افغانی می خواستم عرض کنم که بنده چند روز قبل بطور اتفاقی سری به بندر چند منظوره نیمه فعال فریدونکنار در استان مازندران زده بودم که با حدود بیش از ده کامیون و تانکر افغانی با پلاک هرات مواجه شدم که حضور آنها در این بندر که فعلا فقط در ترانزیت آهن و گندم فعال است بسیار جای تعجب داشت.


نفتکش های افغانی
در جاده سنتو

پیک نت عزیز- با درود. من در تاریخ یکشنبه 11/05/89 ساعت 30/5 صبح شاهد 5 دستگاه تریلی تانکر  سوخت افغانی دقیقا با همین رنگ های استاندارد افغانستان که شما عکسش را منتشر کرده بودید، در مسیر جاده سنتو ( مشهد- قوچان) بودم که به سمت قوچان در حرکت بودند. این بزرگراه آسیائی از مشهد به سمت استانهای شمالی و تهران منتهی می شود. من جهت مراجعه روزانه به محل کارم در یکی از شهرک های صنعتی تانکرهای یاد شده را دیدم .(خواننده عزیزی که ما نام شما را از پای یادداشت کوتاهی که نوشته ایم حذف کردیم! شما در پایان پیام خود اشاره به سوخت متفاوت کرده اید. لطفا بفرمائید منظور از سوخت متفاوت چیست؟ تا ما آن را هم اعلام کنیم.)


کلکسیون
اتومبیل های
ضد گلوله رهبر

سلام- در شرح عکسی که در تاریخ 3-8-2010 با عنوان "دستپخت شور آقای خامنه ای" منتشر گردید ماشین مذکور را بنز اعلام کردید اما این اتومبیل، یک اتومبیل "ب. ام. و" سفارشی ضد گلوله ساخت آلمان است که جزو کلکسیون اتومبیل های سفارشی و ویژه آقای خامنه ایست و همگی هم ساختن آلمان میباشند! هرچند این موضوع تاثیری در اصل مطلب ندارد ولی چون حجم بیننده های شما زیاد می باشد ، این توضیح را منتشر کنید مفید است.

لطفا آدرس ایمیل و نام محفوظ بماند. با تشکر

پیک نت: با تشکر از توضیح شما. به شما حق می دهیم زیرا با دقت زیاد می توان آرم  "ب. ام. و" را روی قالپاق این اتومبیل دید و تصحیح نیز کردیم.


تظاهرات
در تبریز

از غروب روز گذشته، اخبار ضد و نقیضی در باره تظاهرات مردم در شهر تبریز و حضور نیروهای ضد شوروش و درگیری آنها با مردم رسیده است. برخی سایت های فعال در عرصه حقوق ملی مردم آذربایجان در این زمینه گزارش های نسبتا مشروحی منتشر کرده اند که چون سایت های شناخته شده خبری در این باره مطلبی ننوشته اند، ما صرفا به ذکر همین چند خط اکتفا می کنیم تا گزارش های دقیق تری بدستمان برسد.


می گوئیم
تا یادتان نرود!

چون خیلی ها یادشان رفته اول ماه ایرانی قرار بوده آبونمانشان را پرداخت کنند و یا اول ماه میلادی، یادآوری می کنیم، از ماه ایرانی 6 روز گذشته و به اول ماه میلادی 3 روز مانده. آنها که 36 روز بموجب تقویم ایرانی و 27 روز بموجب تقویت میلادی عقب اند، فکری نه به حال خود، بلکه به حال ما و هزینه انتشار سایت بکنند!


فیلم بریدن

سر گروگان ها

چه مشکلی را

حل می کند؟

روزانه دهها ای میل و پیام دریافت می کنیم که شمار زیادی از آنها، پیام های سربازان امام زمان است که یا از تهران می فرستند و یا از سفارتخانه های تحت امر تهران. این پیام ها را در بسته بندی های رنگارنگ – گاه دلسوزانه، گاه خبر، گاه افشاگری و گاه فیلم و...

گاهی که وقت و حالی باشد، پاسخی نیز برایشان می نویسیم. از جمله، روز گذشته که دو فیلم از صحنه های دلخراش بریدن سر گروگان های انتظامی بدست گروه ریگی در دورانی که وی به ایران منتقل نشده و اعدام نشده بود. حیف بود که آن پاسخ عمومی نشود. نوشتیم:

آقای محترم

بهتر است فکر نان کنید. چون خربزه آب است و هیچکس را سیر نمی کند. این که ریگی جنایت کرده نیاز به ثابت کردن با این فیلم ها نیست. مهم اینست که چگونه بتوان با کمترین هزینه ریشه این فجایع خطرناک را که با اعدام نه تنها حل نمی شود بلکه تشدید هم می شود خشک کرد. 30 سال است، از زمان آیت الله خلخالی تا حالا با اعدام خواسته اند با مواد مخدر مبارزه کنند. عملی شد؟ همین روش را برای فحشا  انتخاب کردند و خانم شایق نیز وقتی نماینده مجلس شد، فورا مصاحبه کرد و گفت با اعدام 10 زن تن فروش ماجرای فحشا خاتمه پیدا می کند. چنین کردند و بسیاری را هم زندانی. مشکل حل شد؟

ما نمی دانیم شما از کجا و احتمالا همآهنگ با چه ارگانی این فیلم ها را فرستاده و از ما خواهش کرده اید منتشر کنیم که اگر چنین باشد، این توضیحات ما بی فایده است. اما با کمترین امید تاثیر گذاری، این چند خط را برایتان نوشتیم.


سحرخیز: علیه خامنه ای، احمدی نژاد و اژه ای
به مجامع

بین المللی

شکایت می کنم


 موسوی
یک گام بالاتر

 از "خوان هفتم"
ابراهیم نبوی


افشای پشت صحنه "ورشکستگی آریان فولاد"
قرارگاه

 خاتم الانبیاء
میعادگاه

چپاول و غارت


شاید چرنوبیل ایران شود!
گزارشی

از بوشهر
شهر نفرین شده

با شهرتی جهانی


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)